داغ ترین ها :
چه تغییراتی در اندروید 12 به وجود آمده است؟

چه تغییراتی در اندروید 12 به وجود آمده است؟

شاید هنوز هم برای بسیاری از کاربران، اندروید 11 جذاب باشد، اما اکنون زمان آن فرا رسیده که توجه خود را به سمت اندروید 12 معطوف کنید و از دیدن جذاب‌ترین تغییرات آن لذت ببرید. گوگل به تازگی اولین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 12 را به نمایش گذاشته و سیستم عامل تلفن همراه نسل بعدی را منتشر کرده است. البته همانطور که معمولا در اولین مورد پیش نمایش توسعه‌دهنده‌ها مشاهده می‌شود، کاملا تحت پوشش هستند و توسعه‌دهندگان روی آن‌ها تمرکز دارند. ما می‌خواهیم در این مقاله برخی از رابط‌ها و اصطلاحات تصویری که گوگل ایجاد کرده است را کشف می‌کنیم. پس در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشد، چون قرار است از تغییرات به وجود آمده هیجان زده شوید.

جالب‌ترین تغییرات اندروید 12

گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Google I/O یا هر رویداد مجازی جایگزین آن اطلاعات بیشتری درباره اندروید 12 ارائه خواهد کرد، که همزمان با انتشار به‌روز رسانی بتا برای اندروید 12 خواهد بود. در همین حال، ما در این بخش بعضی از تغییرات در رابط‌ها و اصطلاحات جدیدی که در اندروید 12 به وجود آمده است و باید مورد توجه قرار گیرد را برای شما بررسی خواهیم کرد.

1) سایه اعلان (Notification shade)

سایه اعلان در اندروید 12 بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که در اولین پیش نمایش توسعه دهنده آن چند تغییر ایجاد شده، هنوز هم می‌توان گفت تغییر اساسی لزوما اتفاق نیفتاده است. در واقع انتظار می‌رود در نسخه‌های بعدی کمی بیشتر تغییرات ایجاد شود چون در حال حاضر، چند تغییر جزئی در نحوه رسیدن اعلان‌ها به وجود آمده است.
به عنوان مثال، تصاویر پروفایل و آیکون‌های برنامه در سمت چپ و همچنین کمی بزرگ‌تر مرتب شده‌اند. به طور کلی در اندروید 12 اعلان‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند. ما می‌دانیم توسعه دهندگان گزینه‌های سفارشی کمتری برای اعلان‌های خود دارند و واضح است که گوگل می‌خواهد سازگاری را در سایه اعلان‌ها بازگرداند. همچنین در پشت سایه اعلانات، به جای این‌که مابقی صفحه به راحتی کم نور شود، تاری جزئی در آن ایجاد می‌شود.

اعلانات اندروید 12
2) تنظیمات جدید ایمنی و اضطراری (New Safety & Emergency settings)

منوی تنظیمات هم اکنون در اندروید 12 بخش جدیدی دارد: ایمنی و اضطراری. در این منو می‌توانید تنظیمات برای چیزهای اضطراری مانند تنظیمات SOS، تشخیص تصادف اتومبیل، هشدارهای بحرانی و هشدارهای اضطراری بی‌سیم را تغییر دهید. بیشتر این تنظیمات واقعی مدتی است که وجود داشته است، اما این واقعیت که همه این موارد در این منو به هم گره خورده و تغییرات ایجاد شده است جدید می‌باشد.

امنیت اندروید 12
3) کنترل بیشتر روی برنامه‌های رسانه‌ای در سایه اعلان

اندروید 11 به کاربران خود امکان دسترسی مستقیم از قسمت تنظیمات سریع بخش سایه به کنترل‌های رسانه را می‌داد. اما اکنون می‌توانید برنامه‌هایی را که چنین دسترسی دارند تغییر دهید. این موضوع ممکن است برای افرادی که نمی‌خواهند تحت کنترل رسانه‌ای بمب‌گذاری شوند یا کسانی که نمی‌خواهند از برنامه‌های رسانه سهام استفاده کنند مفید باشد.

4) اشتراک آسان‌تر رمزهای عبور Wi-Fi

اکنون اشتراک گذرواژه‌های امن Wi-Fi بسیار ساده‌تر شده است. شما می‌توانید به راحتی با ضربه زدن روی شبکه و زدن دکمه تنظیمات، گذرواژه‌های Wi-Fi را مستقیما از طریق منوی Wi-Fi به اشتراک بگذارید. سپس دکمه اشتراک را بزنید تا کد QR که دوست شما می‌تواند اسکن کند، نشان داده ‌شود.

امنیت اندروید 12
5) طراحی دکمه جدید در بعضی جاها (New toggle design)

برخی دکمه‌ها و تغییرات موجود، در اندروید 12 اصلاح شده‌اند تا کمی بیشتر روی آن‌ها تاکید شود. این دکمه‌ها فقط کمی متفاوت و بزرگ‌تر هستند، از طراحی ظاهری بیشتری برخوردارند و می‌توانند کمی بیشتر نمایانگر آنچه در واقع انجام می‌دهند، باشند. به عنوان مثال، دکمه تنظیمات Wi-Fi به تیک Wi-Fi تغییر شکل یافته است. در واقع هنگام روشن بودن داخل دکمه تیک می‌خورد و در حالت خاموش، علامت منفی ایجاد می‌شود.

6) ویرایشگر عکس صفحه (Revamped screenshot editor)

ویرایشگر عکس در حال حاضر بسیار کاربردی و مفید واقع شده است. اکنون گزینه‌های بیشتری برای افزودن متن، به علاوه اشکال مختلف نشانه‌گذاری ترسیم شده، بدون نیاز به جستجوی تنظیمات یا استفاده از یک ابزار ویرایش تصویر خواهید داشت. شما حتی می‌توانید اموجی‌ها را مستقیما به عکس صفحه خود اضافه کنید. برای مثال، می‌توانید این تجربه را برای خود کمی بیشتر شبیه به ویرایش ویدئو اینستاگرام کنید.

ویرایش اسکرین شات در اندروید 12
جمع‌بندی

در این مقاله هدف اصلی ما معرفی برخی از ویژگی‌های جذاب و جدیدی بود که در اندروید 12 ارائه شده است. پس ما به معرفی 6 مورد از بارزترین آن‌ها پرداختیم. اما قطعا تغییرات جدید جذاب دیگری نیز وجود دارد که تنها کافی‌ست اندروید گوشی خود را ارتقا دهید و با آن کار کنید تا به خوبی برای شما ملموس شود. همچنین شما می‌توانید تجریبات و موارد دیگری که از نظر شما جالب و کاربردی است با کاربران تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d9%87-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-12-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%a2%d9%85%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3/
ads
ads