داغ ترین ها :
چه تلویزیونی برای چه فضایی مناسب است

چه تلویزیونی برای چه فضایی مناسب است

در زمان خرید تلویزیون باید به مکانی که قصد دارید تلویزیون را در آن قرار دهید، توجه کنید. چرا که میزان فاصله شما از تلویزیون باعث می‌شود که تجربه بصری بهتری از تلویزیونی که خریداری کرده‌اید داشته باشید. باید تلویزیونی مناسب متراژ خانه خودتان خریداری کنید تا بتوانید از تمام کیفیت آن لذت ببرید. اگر به صفحه تلویزیون خیلی نزدیک باشید، اذیت می‌شوید و اگر از آن خیلی فاصله داشته باشید، نمی‌توانید جزئیات تصویر را به خوبی مشاهده کنید. خیلی‌ها در زمان خرید تلویزیون در ابتدا به محاسبه سایز مناسب تلویزیون با توجه به فضای خانه می‌پردازند و سعی می‌کنند محصولی خریداری کنند که مناسب محیط خانه باشد. با توجه به اندازه تلویزیون فاصله مناسب از آن متفاوت خواهد بود. به طور مثال فاصله مناسب از تلویزیون 65 اینچ با فاصله مناسب از تلویزیون ۵۵ اینچ متفاوت خواهد بود؛ همانطور که می‌دانید پرفروش ترین سایز تلویزیون در حال حاضر و در بازار جهانی تلویزیون های 65 اینچ است. ما در این مطلب تصمیم گرفتیم بدون اینکه خودتان را به درد سر بیندازید به شما بگوییم که چه تلویزیونی برای چه فضایی مناسب است؛ اما قبل از شروع به دو نکته بسیار مهم توجه کنید.

 

لیست قیمت تلویزیون را در فروشگاه اینترنتی تکنولایف ببنید: خرید تلویزیون

 

نکات مهم درباره فاصله مناسب از تلویزیون

نکته اول: در ابتدا باید فضای مناسبی برای قرار دادن تلویزیون در نظر بگیرید. این فضا معمولا در اتاق تا محلی از خانه خواهد بود که صندلی‌های راحتی در آن قرار می‌گیرند. حالا باید فاصله تلویزیون از جایی که می‌نشینید و به تماشای تلویزیون مشغول می‌شوید را اندازه‌گیری کنید.

نکته دوم: با توجه به فاصله‌ای که به دست آوردید باید سایز مناسب تلویزیون خود را انتخاب کنید. حالا نسبت به اندازه تلویزیون می‌توانید محل نشستن خود را تغییر دهید.

محاسبه سایز مناسب تلویزیون 4K با توجه به فضای خانه

فاصله مناسب از تلویزیون 65 اینچ

اگر قصد خرید تلویزیون 4K را دارید، محاسبه سایز مناسب تلویزیون متفاوت خواهد بود. به شکل پیش فرض پیشنهاد می‌شود که ۱.۵ برابر از طول عمودی تلویزیون فاصله بگیرید. در واقع باید ارتفاع تلویزیون را اندازه بگیرید و نسبت به آن ۱.۵ برابر از تلویزیون فاصله بگیرید. اگر فاصله مناسبی داشته باشید دیگر نمی‌توانید پیکسل‌ها را مشاهده کنید و تصاویر بسیار مناسب دیده می‌شوند. حالا برای اینکه بتوانید در روند محاسبه سایز مناسب تلویزیون راحت‌تر باشید ما جدول سایز تلویزیون 4K و فاصله مورد نیاز از آن را پیش روی شما قرار داده‌ایم:

اندازه تلویزیون فاصله دید مناسب از تلویزیون
فاصله مناسب از تلویزیون ۴۳ اینچ ۹۰ سانتی متر یا ۲.۹۵ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۴۹ اینچ ۱ متر یا ۳.۲۸ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۵۵ اینچ ۱ متر یا ۳.۲۸ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون 65 اینچ ۱.۲ متر یا ۳.۹۴ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۷۵ اینچ ۱.۴ متر یا ۴.۶۰ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۸۵ اینچ ۱.۶ متر یا ۵.۲۵ فیت

 

پس اگر به دنبال پیدا کردن فاصله مناسب از تلویزیون 65 اینچ 4K یا پیدا کردن فاصله مناسب از تلویزیون ۵۵ اینچ 4K هستید، این جدول سایز تلویزیون قطعا به شما کمک خواهد کرد.

 

دلایل خرابی پنل تلویزیون چیست و نشانه های آن کدامند؟
علت خرابی پنل تلویزیون

 

محاسبه سایز مناسب تلویزیون HD و Full HD با توجه به فضای خانه

فاصله مناسب از تلویزیون ۵۵ اینچ

به صورت پیش فرض پیشنهاد می‌شود که تا سه برابر از ارتفاع تلویزیون یا اندازه عمودی تلویزیون فاصله بگیرید. جدولی که در ادامه مشاهده می‌کنید، فاصله مناسب را از تلویزیون‌های HD و Full HD به شما نشان می‌دهد و به شما در محاسبه سایز مناسب تلویزیون HD و Full HD کمک می‌کند. از این رو می‌توانید، بدون درد سر فضای مناسب تلویزیون و اندازه مناسب تلویزیون را انتخاب کنید.

اندازه تلویزیون فاصله دید مناسب از تلویزیون
فاصله مناسب از تلویزیون ۲۲ اینچ ۸۰ سانتی متر یا ۲.۶۲ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۲۶ اینچ  ۱ متر یا ۳.۲۸ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۳۲ اینچ  ۱.۲ متر یا ۳.۹۴ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۴۰ اینچ ۱.۵ متر یا ۴.۹۲ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۴۳ اینچ ۱.۷ متر یا ۵.۵۷ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۴۶ اینچ ۱.۷ متر یا ۵.۵۷ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۴۹ اینچ ۱.۹ متر یا ۶.۲۳ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۵۰ اینچ ۱.۹ متر یا ۶.۲۳ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۵۵ اینچ ۲.۱ متر یا ۶.۸۹ فیت
فاصله مناسب از تلویزیون ۶۰ اینچ ۲.۳ متر یا ۷.۵۵ قیت

 

با استناد به این جدول‌ها می‌توانید نسبت به فضایی که در خانه یا محیط کار در اختیار دارید، تلویزیونی در اندازه مناسب تهیه کنید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که نسبه به محتوایی که روی تلویزیون آن را مشاهده می‌کنید، فاصله از تلویزیون می‌تواند تغییر کند. پس خودتان آزاد خواهید بود که فاصله تلویزیون را نسبت به چیزی که در حال تماشای آن هستید، تغییر بدهید.

 

آیا تلویزیون tcl خوب است؟
بهترین تلویزیون تی سی ال

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. مسعود

    اون اندازه ارتفاع نیست بلکه قطر تلویزیون باید حساب کنی

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%86%d9%87-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads