داغ ترین ها :
چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم ؟ + آموزش صفر تا 100

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم ؟ + آموزش صفر تا 100

شما می‌توانید با اسکرین شات گرفتن یک تصویر از کل صفحه نمایش خود یا فقط بخشی از آن تهیه کنید. ویندوز 10 دارای ابزارهای داخلی متنوع برای اسکرین شات گرفتن در سریع‌ترین زمان است و ما تعدادی از بهترین ابزارهای شخص ثالث برای اسکرین شات گرفتن در لپ تاپ را به شما معرفی خواهیم کرد. در این مقاله پاسخ به سوال چگونه در لپ تاپ ایسوس اسکرین شات بگیریم یا چگونه با لپ تاپ لنوو اسکرین شات بگیریم را دریافت خواهید کرد.

 

برای خرید لپ تاپ با آفرهای ویژه لینک روبرو را لمس کنید: قیمت لپ تاپ

 

اسکرین شات گرفتن با کلید PrtScn

کلید PrtScn موجود در کیبورد می‌تواند یک اسکرین شات از صفحه نمایش لپ تاپ تهیه کند. بسته به میانبر صفحه کلیدی که استفاده می‌کنید، می‌توانید اسکرین شات را به عنوان یک فایل تصویری PNG ذخیره‌سازی کرده یا آن را در کلیپ‌بورد (ClipBoard) ذخیره‌سازی کرده و در برنامه‌های گوناگون خود جای‌گذاری کنید.

کلید PrtScn معمولا میان کلیدهای F12 و Scroll Lock در ردیف بالای کیبورد یافت می‌شود. ممکن است این عبارت به صورت PrntScrn، PrtScn یا Print Scr برچسب‌گذاری شود. در صفحه کلیدهای با اندازه کامل هم کافی است به قسمت بالای کلید Insert نگاه کنید.

در صفحه کلید لپ تاپ ممکن است کلید Print Screen با یک کلید دیگر ترکیب شود. هنگام استفاده از کلیدهای میانبر، امکان دارد مجبور شوید کلید Function یا Fn را فشار دهید.

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم

اسکرین شات گرفتن با کلید PrtScn

ذخیره‌سازی اسکرین شات به عنوان یک فایل

کلیدهای ترکیبی Windows + Print Screen را فشار دهید تا اسکرین شات به عنوان یک فایل ذخیره‌سازی شود. به عبارت دیگر، کلید لوگوی ویندوز را فشار دهید و در همان حالت نگه‌داری کنید و در ادامه روی کلید Print Screen ضربه بزنید. البته ممکن است در صفحه کلید لپ تاپ مجبور شوید از کلیدهای ترکیبی Windows + Fn + PrtScn استفاده کنید.

نکته: اگر از تبلت مبتنی بر ویندوز 10 استفاده می‌کنید، کافی است کلیدهای پاور و کاهش حجم صدا را به صورت همزمان فشار دهید تا اسکرین شات ثبت و ضبط شود. در صورتی که کلید لوگوی ویندوز را روی صفحه نمایش تبلت مشاهده کردید، باید از کلید Windows و کاهش حجم صدا استفاده کنید.

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم

صفحه نمایش برای یک لحظه تاریک خواهد شد و تایید بصری را به منظور ثبت اسکرین شات ارائه می‌کند. در ادامه فایل موردنظر به صورت PNG در پوشه‌ای با نام ScreenShots که در فولدر تصاویر (Pictures) قرار دارد، نمایش داده می‌شود. در صورتی که تعداد زیادی اسکرین شات ثبت کنید، هر کدام به صورت خودکار با یک عدد برچسب‌گذاری می‌شوند.

احتمالا شما اسکرین شات خود را در آدرس زیر پیدا خواهید کرد:

C:\Users\NAME\Pictures\Screenshots

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم

ذخیره اسکرین شات در ClipBoard

برای کپی کردن تصویر از صفحه نمایش خود در کلیپ‌بورد، کافی است کلید Print Screen را فشار دهید. البته ممکن است در برخی از لپ‌تاپ‌ها مجبور باشید از کلیدهای ترکیبی Fn + Print Screen استفاده کنید.

ویندوز تصویری از نمایشگر شما را در کلیپ‌بورد ذخیره‌سازی خواهد کرد. شما می‌توانید آن را در هر برنامه‌ای جای‌گذاری کنید. در حقیقت شما این قرار دادن تصویر در محل موردنظر را می‌توان با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Ctrl + V انجام دهید.

نکته: در صورتی که تاریخچه کلیپ‌بورد را در ویندوز 10 فعال‌سازی کرده‌اید، ویندوز می‌تواند آخرین موارد را که در این بخش قرار گرفته‌اند، اجرا کرده و جای‌گذاری کند.

 

این کامل ترین مطلبی است که در این رابطه خواهید یافت😍:
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

 

ذخیره کردن اسکرین شات از یک پنجره واحد در ClipBoard

برای اسکرین شات گرفتن از یک پنجره خاص به جای کل صفحه نمایش، کافی است کلیدهای Alt + Print Screen را فشار دهید. البته در برخی لپ تاپ‌ها ممکن است نیازمند استفاده از کلیدهای ترکیبی Alt + Fn + Print Screen باشید.

ویندوز تصویری از پنجره فعلی را در کلیپ‌بورد ذخیره‌سازی خواهد کرد، بنابراین ابتدا پنجره‌ای که می‌خواهید ضبط شود را انتخاب کنید. شما می‌توانید درون پنجره کلیک کرده یا از کلیدهای ترکیبی Alt + Tab برای فوکوس استفاده کنید.

استفاده از Snip & Sketch برای اسکرین شات

ویندوز 10 دارای ابزار داخلی Snip & Sketch بوده که قابلیت‌های بیشتری را برای ثبت اسکرین شات حرفه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این قابلیت‌ها برای گرفتن اسکرین شات از یک منطقه خاص و بخشی مشخص از صفحه استفاده کنید.

نکته: ویندوز 10 حاوی ابزار کلاسیک Snipping بوده که در ویندوز ویستا معرفی شده است. در صورتی که با ابزار Snipping Tool آشنا هستید، کماکان می‌توانید از آن استفاده کنید. با این حال، قابلیت ذکرشده به سود Snip & Sketch حذف شده است. این قابلیت همانند مورد قبل، قابلیت‌های بهتر و بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تهیه اسکرین شات از یک بخش مشخص

برای تهیه سریع اسکرین شات با Snip & Sketch، فقط باید Windows + Shift + S را فشار دهید. صفحه نمایش شما به رنگ خاکستری تغییر پیدا خواهد کرد و ماوس هم به یک خط تیره تبدیل می‌شود.

گرفتن اسکرین شات از یک بخش خاص

هم اکنون شما یک نوار که از چندین گزینه تشکیل شده است را در نزدیک بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. شما باید تابع موردنظر خود را انتخاب کنید. از سمت چپ به راست می‌توان عملکرد کلیدها را موارد زیر عنوان کرد:

  • Rectangular Snip؛ شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت و توسط مکان‌نما یک مستطیل روی صفحه خود بکشید. همچنین ویندوز یک اسکرین شات از ناحیه داخل مستطیل ذخیره‌سازی خواهد کرد.
  • FreeForm Snip؛ شما می‌توانید با مکان‌نما یک شکل دلخواه روی صفحه نمایش ترسیم کنید. ویندوز یک اسکرین شات از ناحیه‌ای اطراف ذخیره‌سازی می‌کند.
  • Windows Snip؛ مکان‌نما به عنوان یک خط‌کش عمل خواهد کرد. شما می‌توانید آن را روی یک پنجره قرار دهید و برای اسکرین شات گرفتن از پنجره موردنظر کلیک کنید.
  • FullScreen Snip؛ شما می‌توانید با استفاده از این گزینه یک اسکرین شات از کل صفحه نمایش ثبت و ضبط کنید.
  • Close Snipping؛ بدون اسکرین شات گرفتن می‌توانید از صفحه خارج شوید. برای انجام این کار می‌توانید از کلید Esc استفاده کنید.

هنگامی که از میانبر صفحه کلید برای باز کردن آن استفاده می‌کنید، Snip & Sketch آخرین گزینه خواهد بود.

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم

برش یک اسکرین شات

هنگامی که اسکرین شات ثبت می‌کنید، یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد که اعلام می‌کند در کلیپ‌بورد کپی شده است. شما می‌توانید آن را در هر برنامه دیگری که از فایل‌های تصویری پشتیبانی می‌کند، جای‌گذاری کنید. برای انجام این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + V برای قرار دادن استفاده کنید.

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم

برش دادن اسکرین شات

برای گزینه‌های بیشتر باید روی اعلان (Notification) کلیک کنید. با انجام این کار پنجره Snip & Sketch با گزینه‌هایی برای نوشتن، برجسته کردن، پاکسازی و برش بخش‌هایی از تصویر بازگشایی خواهد شد. همچنین یک گزینه ذخیره (Save) وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد اسکرین شات خود را به عنوان یک فایل تصویری از این بخش ذخیره‌سازی کنید.

چگونه با لپ تاپ لنوو اسکرین شات بگیریم

 

عبارت هیبریدی در دنیای لپ تاپ به چه معنی است:
لپ تاپ هیبریدی چیست؟

 

یک اسکرین شات با تاخیر را ثبت کنید

گاهی وقت‌ها اسکرین شات گرفتن با تاخیر می‌تواند به شما در خارج شدن از یک بخش و ورود به بخش جدید برای ثبت تصویر کمک کند. همچنین Snip & Sketch می‌تواند با تاخیر سه الی 10 ثانیه اسکرین شات ثبت کند.

برای یافتن این گزینه باید به صورت مستقیم برنامه Snip & Sketch را بازگشایی کنید. هم اکنون باید روی گزینه Start ضربه بزنید، Snip را جستجو کرده و میانبر برنامه Snip & Sketch را اجرا کنید.

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم - 8

در سمت راست گزینه جدید (New) در پنجره Snip & Sketch، بای روی نشانگر سمت پایین کلیک کرده و Snip in 3 Seconds یا Snip in 10 Seconds را انتخاب کنید.

اسکرین شات با تاخیر

نکته: در صورتی که روی منو و در ادامه تنظیمات (Options) در Snip & Sketch کلیک کنید، گزینه‌هایی برای باز کردن Snip & Sketch با فشار دادن کلید Print Screen مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن، به صورت خودکار یک اسکرین شات در کلیپ‌بورد ذخیره‌سازی خواهد شد و شما می‌توانید یک طرح کلی در اطراف اضافه کنید.

 

مشاهده بهترین گزینه های خرید لپ تاپ با بودجه 20 میلیونی:
بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون

 

ثبت و ضبط اسکرین شات با Game Bar

ویندوز 10 دارای ویژگی با نام نوار بازی ایکس باکس است. در حقیقت اگر نام این نوار ابزار را نادیده بگیریم، بیشتر یک پوشش متمرکز بر بازی با ویژگی‌های مختلف است. استفاده از این ابزار برای اسکرین شات گرفتن از بازی‌های رایانه شخصی مفید خواهد بود.

شما می‌توانید به صورت پیش‌فرض با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + Alt + Print Screen، یک اسکرین شات از بازی یا برنامه دسکتاپ ثبت و ضبط کنید. این امکان وجود دارد که در برخی لپ تاپ‌ها مجبور به استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + Alt + Fn + Print Screen باشید. نوتیفیکیشن ScreenShot Saved را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید روی آن اعلان کلیک کرده تا اسکرین شات‌های نوار بازی خود را ببینید. همچنین شما می‌توانید کلیدهای ترکیبی Windows + G را فشار دهید تا نوار بازی بازگشایی شود.

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم - 10

ثبت و ضبط اسکرین شات با Game Bar

برای پیکربندی نوار بازی وارد تنظیمات شوید و از بخش بازی (Gaming)، نوار بازی ایکس باکس (Xbox Game) را فعال یا غیرفعال‌سازی کنید و میانبرهای صفحه کلید را که سفارشی‌سازی کنید. بنابراین اگر با فشار دادن این کلیدها هیچگونه اتفاقاتی رخ ندهد، بهتر است فعال بودن ویژگی در بخش تنظیمات را بررسی کنید.

چگونه در لپ تاپ ایسوس اسکرین شات بگیریم

اسکرین‌شات‌هایی که با این ابزار تهیه می‌شود به صورت خودکار در آدرس زیر ذخیره خواهند شد:

C:\Users\NAME\Videos\Captures

همچنین نوار بازی به شما اجازه می‌دهد از صفحه نمایش ویندوز 10 فیلمبرداری کنید. شما می‌توانید از این قابلیت برای ضبط آموزش‌های گوناگون استفاده کنید. همچنین امکان ضبط بسیاری از بازی‌ها وجود دارد. توجه داشته باشید که کلیه فایل‌های ویدیویی در فولدر زیر و به صورت خودکار ذخیره خواهند شد:

C:\Users\NAME\Videos\Captures

محل ذخیره اسکرین شات و رکورد با Xbox Game bar

 

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ اچ پی را در مطلب زیر آموزش دادیم:
حذف پسورد بایوس لپ تاپ hp

 

اسکرین شات گرفتن در لپ تاپ با Greenshot

یکی از بهترین ابزارهای اسکرین شات گرفتن با لپ تاپ یا کامپیوتر را باید GreenShot دانست که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. همچنین این اپلیکیشن متن باز بوده و دارای ویژگی‌های اضافی همانند میانبرهای قابل تنظیم صفحه کلید است.

توجه داشته باشید که اپلیکیشن GreenShot در سیستم اجرا شده و گزینه‌های مفیدی همانند Capture Window From List را ارائه می‌کند؛ این کار به شما اجازه می‌دهد به سرعت از تمام پنجره‌های در حال اجرا یک اسکرین شات تهیه کنید.

اسکرین شات گرفتن در لپ تاپ با Greenshot

اسکرین شات گرفتن در لپ تاپ با SnagIt

در صورتی که پرداخت هزینه برای دانلود یک ابزار قدرتمند به منظور اسکرین شات گرفتن در ویندوز برای شما اهمیت زیادی ندارد، SnagIt می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. استفاده از این ابزار می‌تواند اسکرین شات گرفتن را ساده‌تر کند و دارای ویژگی‌هایی برای هدف قرار دادن پنجره‌های خاص است.

چگونه با لپ تاپ لنوو اسکرین شات بگیریم

اسکرین شات گرفتن در لپ تاپ با SnagIt

ابزار SnagIt می‌تواند ضبط نمایشگر را در قالب فایل ویدیویی انجام دهد و حتی آن‌ها را به گیف تبدیل کند. کاربران زیادی از این ابزار برای تهیه آموزش‌های ویدیویی استفاده می‌کنند. ما توصیه می‌کنیم که استفاده از این ابزار را هم تجربه کنید، علی‌الخصوص اگر نیازمند گرفتن اسکرین شات هستید.

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم

اسکرین شات گرفتن در مک یا گرفتن یک اسکرین شات در کروم بوک تفاوت چندانی با گرفتن یک تصویر در دستگاه ویندوز 10 ندارد.

 

 

جمع‌بندی

اسکرین شات گرفتن در لپ تاپ می‌تواند برای هدف‌های گوناگون کاربرد داشته باشد. شما می‌توانید به سادگی با روش‌های ذکرشده و برنامه‌های گوناگون معرفی شده اسکرین شات گرفتن در لپ تاپ یا دسکتاپ را انجام دهید.

سوالات متداول

آیا ابزارهای ویندوز برای اسکرین شات گرفتن کافی هستند؟ بله؛ خوشبختانه ویندوز 10 دارای ابزارهای گوناگون بوده و شما می‌توانید بدون نیاز به برنامه شخص ثالث، اسکرین شات تهیه کنید.

آیا برای استفاده از SnagIt باید هزینه پرداخت کرد؟ برخی از قابلیت‌های این ابزار به صورت رایگان در دسترس قرار دارند، اما برای استفاده از سایر قابلیت‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

خرید مک بوک
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. محمد

    سلام من اسکرین شات که میگرم ذخیره نمیشن.لطفا راهنمایی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر اسکرین ها از قسمت pictures و screen shot قابل دسترسی هستن
  2. s

    عال بود با گرفتن دکمه prt scr+window تونستم اسکرین شات بگیرم و داخل فایل هام فایلش ایجاد شد. بالپ تاپپmsi.ممنون بابت توضیحات خوب تون

  3. راهله

    سلام سپاس عالی وبسیار کاربردی بود موفق باشید.

  4. ناشناس

    خیلی مفید و عالی بود دمت گرم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ناشناس

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
  5. حامد

    ممنون.
    عالی بود.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حامد

      ممنون از همراهی شما🌱
  6. نادر سلیمانزاده

    عالی بود و بسیار مفید. دست تون درد نکنه ❤

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نادر سلیمانزاده

      سلام وقت بخیر سپاس از همراهی شما 😊
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%85/
ads
ads