داغ ترین ها :
چگونه با کنترل تلویزیون ال جی کار کنیم؟

چگونه با کنترل تلویزیون ال جی کار کنیم؟

تعداد زیادی دکمه روی ریموت کنترل ال جی وجود دارد که شاید شما حتی ندانید چه کاربردی دارند، به‌صورت طبیعی ما کارایی چند دکمه را بیشتر نمی‌دانیم و بیشتر از آنها استفاده می‌کنیم. در واقع ریموت کنترل به شما دسترسی آسان به عملکردهای مختلف تلویزیون هوشمند را می‌دهد. حتی اگر کنترل از راه دور شما با مدلی که ما شرح می‌دهیم، متفاوت باشد، نگران نباشید چون معمولاً کارکردهای مشابه دارند. با تکنولایف همراه باشید تا با نحوه‌ی کار با کنترل تلویزیون ال جی آشنا شوید.

 

لیست امروز تلویزیون های موجود در فروشگاه تکنولایف را ببنید: خرید تلویزیون

 

کلیدهای کنترل ال جی چه کاربردی دارند؟

یا کلید خاموش و روشن؟  () Power

احتمالاً همهٔ شما با دکمه‌ی Power در کنترل تلویزیون LG آشنایی دارید، چون یکی از پرکاربرد‌ترین دکمه‌هاست. کار این دکمه بسیار ساده است، در واقع با استفاده از آن می‌توانید تلویزیون خود را خاموش و روشن کنید. معمولا قرمز رنگ است.

اعداد 1 تا 9

با استفاده از این اعداد می‌توانید شماره‌ی کانال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

BACK ( )

برای بازگشت به منوی قبلی، صفحهٔ قبلی یا عملکرد قبلی از این دکمه استفاده می‌شود.

MUTE ( )

این دکمه به شما این امکان را می‌دهد، صدای دستگاه را روشن یا خاموش کنید.

Channel  ( )

با این دکمه می‌توانید کانال‌های تلویزیون را تغییر دهید تا به کانال مورد نظر خود برسید.

Volume ( )

با استفاده از این دکمه می‌توانید صدای دستگاه خود را کم یا زیاد و کنترل کنید.

کاربرد کلید (OK) چیست؟

Wheel (OK)

چرخاندن دکمه‌ی (OK) به جلو یا عقب: با فشردن روی جهت‌ها صفحه به بالا یا پایین حرکت می‌کند یا کانال عوض می‌شود.

فشار دادن دکمه (OK): کانال یا هرچیزی را که قصد دارید انتخاب کنید با فشردن روی دکمه (OK) اجرا می‌شود. در واقع با فشردن این دکمه چیزی را تایید می‌کنید.

 Quick settings

این دکمه منوی سریعی است که می‌توانید حالت صدا، حالت تصویر، نور صفحه، ساعت و زیرنویس و بسیاری دیگر از موارد دیگر را از این طریق تنطیم کنید.

برای تغییر نسبت ابعاد تصویر Ratio

با استفاده از این دکمه می‌توانید نسبت ابعاد تصویر را تغییر دهید،

LIST

با فشار دادن این دکمه به کانال‌ها یا لیست برنامه‌های ذخیره شده دسترسی پیدا می‌کنید. بدین وسیله می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و… را دسته‌بندی کنید.

Input

ورودی‌ها یا INPUT سیستم‌هایی مانند آنتن، HDMI، USB و … را نمایش می‌دهد و می‌توان ورودی مورد نظر را جهت نمایش انتخاب کنید.

 

راهکاری که شاید ندانید:
تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

 

EXIT

برای خروج از منوها از این دکمه استفاده می‌شود.

INFO

اگر به هر اطلاعاتی درباره‌ی کانالی نیاز داشتید باید این دکمه را فشار دهید، به شما نام، شماره و فرکانس کانال را نشان می‌دهد.

HOME SCREEN

این دکمه صفحه اصلی را باز می‌کند. در این صفحه می‌توانید به راحتی بین تنظیمات، عملکردهای هوشمند و کانال‌های تلویزیونی خود جابجا شوید. اگر این دکمه را بیش از 3 ثانیه فشار دهید، فهرستی از برنامه‌ها و منابعی که اخیراً باز شده‌اند را به شما نشان می‌دهد.

LIVE ZOOM

با استفاده از این دکمه روی بخشی از تصویر زوم می‌کنید. با فشار دادن روی دکمه سبزی که روی کنترل وجود دارد، تصویر مکث می‌کند. همچنین می‌توانید با دکمه زرد اسکرین شات بگیرید. این اسکرین شات‌ها را بعداً در منوی عکس یا فیلم تلویزیون مشاهده کنید. این عملکرد برای کانال‌های تلویزیونی و برای منابع متصل مانند کنسول‌های بازی در دسترس است.

Guide

با فشار دادن این دکمه راهنمای تلویزیون دیجیتال شما باز می‌شود.

  1. View

View مخفف عبارت Quick View است. وقتی این دکمه را فشار می‌دهید، تلویزیون به کانالی که اخیراً تماشا کرده‌اید، تغییر می‌کند.

Fav

Fav مخفف favorite است. با این کار لیستی از برنامه‌هایی که به عنوان مورد علاقه علامت‌گذاری کرده‌اید، باز می‌شود.

REC

این دکمه به شما این امکان را می‌دهد، یک برنامه تلویزیونی را ضبط کنید تا بتوانید بعداً آن را تماشا کنید.

 

 

از کلید SUB  تا 3D چه کار می‌کنند؟

CC/SUB

با فشردن این دکمه می‌توانید زیرنویس را روی صفحه اضافه کنید. زیرنویس‌های موجود به چیزی که تماشا می‌کنید، بستگی دارد. 

SAP

با استفاده از این دکمه می‌توانید، زبان گفتاری یک برنامه تلویزیونی را تغییر دهید، اما فقط در صورتی که آن برنامه از این عملکرد پشتیبانی کند.

3D

کارکرد این دکمه نیز کاملاً مشخص است و با فشار دادن بر روی آن می‌توانید قابلت سه بعدی را فعال کنید. مثلا با استفاده از فلش یا دی وی دی فیلمی سه بعدی‌ای را پخش می‌کنید باید این دکمه را فشار دهید.

 

 

سؤالات متداول

چرا تلویزیون LG من به ریموت کنترل پاسخ نمی‌دهد؟

اگر تمام دکمه‌های ریموت کنترل‌های شما از راه دور کار نمی‌کنند، در ابتدا محل باتری‌های خود را تمیز کنید و مجددا آنها را در محل خود قرار دهید و اگر باز هم کنترل درست نشد، باتری‌های آن را تعویض کنید.

چگونه ریموت کنترل خود را با تلویزیون هوشمند خود تطبیق بدهیم؟

زمانی که برای اولین بار می‌خواهید ریموت کنترل خود را با تلویزیون جفت کنید، باید حتماً کنترل خود را با تلویزیون تطبیق دهید. برای تطبیق دادن ریموت کنترل با تلویزیون ابتدا دکمه (OK) را فشار دهید سپس مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید:

1: قاعدتا باید در ابتدا تلویزیون هوشمند خود را روشن کنید و چند ثانیه صبر کنید.

2: کنترل را روبروی تلویزیون هوشمند خود بگیرید، سپس دکمه OK را فشار دهید. پس از اینکه کنترل با تلویزیون تطبیق داده شد، یک پیام بر روی نمایشگر شما ظاهر خواهد شد. در صورتی که موفق به تطبیق ریموت کنترل با تلویزیون نشدید تلویزیون را خاموش و روشن کرده و بار دیگر این مراحل را دنبال کنید.

اگر کنترل شما درست و حسابی کار نکرد و مشکل داشت، برای رفع این مسئله باید کنترل را فرمت کرده و مجددا با تلویزیون تطبیق دهید. برای استفاده از دکمه هوم (   ) و دکمه بک ( ) روی کنترل ال جی باید چند مرحله‌ی زیر را دنبال کنید تا مشکل شما حل شود.

1: دکمه هوم    (   ) و دکمه بک ( ) بر روی ریموت کنترل را برای 5 ثانیه  فشار دهید تا کنترل به تنظیمات اولیه بازگردد.

2: کنترل را در روبروی تلویزیون خود بگیرید و دکمه‌ی OK را فشار دهید تا پیامی مبنی بر اینکه کنترل با تلویزیون هوشمند شما تطبیق داده شده است روی صفحه نمایشگر ظاهر شود، در این صورت باید مشکل کنترل شما حل شده باشد.

دکمه‌های رنگی روی ریموت کنترل LG نشانه‌ی چیست؟

دکمه‌های رنگی به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه‌های مختلف را در کنترل خود برنامه‌ریزی کنید. در واقع از این دکمه‌ها می‌توانید به عنوان میانبری استفاده کنید تا بسیار سریع به موارد مورد نظر خود بروید، به جای اینکه چند مرحله را پشت سر بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/
ads
ads