داغ ترین ها :
چطور در اینستاگرام محصول و فروشگاه بسازیم؟

چطور در اینستاگرام محصول و فروشگاه بسازیم؟

می‌خواهیم در کنار یکدیگر بررسی کنیم که چگونه در اینستاگرام فروشگاه بسازیم و فروش محصولاتمان را در این شبکه اجتماعی مدیریت کنیم. این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که شبکه اجتماعی اینستاگرام را حداقل روی گوشی هوشمند خود نصب نداشته باشد. اینستاگرام با بیش از پانصد میلیون کاربر فعال روزانه در سرتاسر جهان، بستری فوق‌العاده برای صاحبان بیزینس است تا محصول و خدمات خود را با کمترین هزینه به بیشترین مخاطبان ممکن عرضه کرده و پتانسیل بی‌نظیری برای شکوفا کردن تجارت‌های کوچک و بزرگ دارد. مشخصا در ایران، اینستاگرام کاربران بسیار زیادی دارد که نه تنها روزانه زمان قابل توجهی را در این شبکه اجتماعی می‌گذرانند، بلکه بسیاری از خریدهای خود را هم داخل آن انجام می‌دهند.

امکانات پایه‌‌ی اینستاگرام به تنهایی برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین به نظر کافی می‌آیند و اکثر فروشندگان در ایران هم از همین امکانات استفاده می‌کنند. اما در سال‌های اخیر، شرکت متا (فیسبوک سابق) تلاش زیادی برای تبدیل اینستاگرام به بستری مناسب برای تجارت الکترونیک کرده و اکنون قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برای این منظور به اپ موبایل اینستاگرام اضافه شده است. استفاده از این قابلیت‌ها نه تنها می‌تواند کار شما را آسان کند، بلکه در جذب مشتریان بیشتر هم به‌شدت موثر است. ساخت فروشگاه در اینستاگرام را در ادامه به طور کامل فرا میگیریم.

 

آخرین قیمت امروز گوشی های موبایل را در کنار آفرهای تخفیف در سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

چگونه در اینستاگرام فروشگاه بسازیم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به روش ساخت فروشگاه در اینستاگرام و مدیریت آن بپردازیم. درواقع می‌خواهیم تمامی روش‌ها و اینکه چگونه در اینستاگرام فروشگاه بسازیم را بررسی کنیم و به پرسش‌های متداول در این زمینه نیز پاسخ دهیم.

قابلیت‌های تجارت الکترونیک اینستاگرام چگونه است؟

هنگامی که حساب اینستاگرامی خود را تبدیل به حساب فروشگاهی کنید، این اپلیکیشن اجازه می‌دهد فهرست محصولات خود را با پروفایلتان ادغام کنید. با این کار، نه تنها یک بخش اختصاصی برای محصولات در پیج شما ایجاد می‌شود، بلکه می‌توانید داخل پست‌ها و استوری‌های پیج، این محصولات را تگ کرده و کاربران را به سمت بیزینس خود سوق دهید. بدین ترتیب بدون اینکه نیازی به خروج از اپ اینستاگرام وجود داشته باشد، امکان مرور محصولات فروشگاه در پروفایل وجود خواهد داشت.

در آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام، برای مشاهده کاتالوگ محصولات کافی است وارد پروفایل فروشگاه شده و دکمه View Shop را در پایین قسمت بایو فشار دهید:

ساخت فروشگاه در اینستاگرام

تگ کردن محصولات داخل پست‌ها درست همانند تگ کردن دوستان است. پست‌هایی که دارای تگ محصولات هستند، داخل پروفایل و فید با آیکن کیسه‌ی خرید به نمایش درمی‌آیند و با یک بار لمس تصویر، تگ‌ها ظاهر می‌شوند. فشردن تگ‌ها کاربر را به کاتالوگ محصول هدایت می‌کند:

تگ کردن محصول در پست اینستاگرام

اینستاگرام حتی قابلیت تگ کردن محصولات در استوری‌ها را هم فراهم کرده است. اگر پیج شما از نوع فروشگاهی باشد، یک استیکر که امکان تگ کالا را مهیا می‌کند به فهرست استیکرهایتان اضافه خواهد شد.

تگ کردن محصول در استوری اینستاگرام

 

آموزش پاک کردن و بازیابی اکانت واتس اپ:
حذف اکانت واتساپ

 

پیش‌نیازهای ساخت فروشگاه در اینستاگرام

ساخت فروشگاه در اینستاگرام شرایطی هم دارد. اول از همه، این اپ امکانات فروشگاهی خود را تنها در اختیار تجارت‌هایی می‌گذارد که محصول فیزیکی عرضه می‌کنند. اگر بیزینس شما محدود به خدمات می‌شود، بهتر است به گزینه‌هایی غیر از اینستاگرام فکر کنید.

امکانات فروشگاهی اینستاگرام در برخی کشورها قابل دسترس است که متاسفانه ایران جزو آن‌ها نیست. با این حال با استفاده از ابزار تغییر آی پی می‌توان این محدودیت را دور زد.

برای برخورداری از قابلیت‌های فروشگاهی اینستاگرام، باید حساب تجاری (Business Account) داشته باشید. هر حسابی را می‌توان به سادگی تبدیل به حساب تجاری کرد. پس از درخواست استفاده از فروشگاه، فرایند بررسی توسط تیم اینستاگرام آغاز می‌شود که اگر پیش‌نیازها را داشته باشید و محصولاتتان مطابق قوانین این برنامه باشند، بین چند روز تا یک ماه تایید خواهید شد.

روش ساخت فروشگاه در اینستاگرام

پیش از شروع، باید اشاره کنیم که بخش فروشگاهی اینستاگرام کاملا وابسته به فیسبوک است. این بدین معناست که پیش از راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی، باید یک حساب فروشگاهی در فیسبوک برای تجارت خود ساخته و آن را به پیج اینستاگرام خود متصل کنید. پس از این، هر بار که محصولی به حساب فیسبوک خود اضافه کنید، اینستاگرام به‌صورت خودکار آن را تشخیص داده و در فهرست محصولاتتان این اپ قرار می‌دهد.

در ادامه به آموزش گام به گام راه‌اندازی فروشگاه در اینستاگرام خواهیم پرداخت:

  1. ابتدا باید اکانت اینستاگرام خود را بیزینسی کنید. برای این منظور، باید وارد تنظیمات برنامه و سپس گزینه Accounts شوید. در پایین صفحه، گزینه Switch to Professional Account را انتخاب کنید. از میان دسته‌بندی‌ها، گزینه Shopping/Retail را انتخاب کنید.
  2. در صورتی که حساب فیسبوک دارید، باید آن را به اینستاگرام متصل کنید. برای این منظور، در همان صفحه‌ی Accounts، گزینه Sharing to Other Apps را زده و فیسبوک را انتخاب کنید.

در این مرحله برای ادامه مسیر، دو گزینه پیش روی شماست. برای اضافه کردن محصول، می‌توانید از پنل مدیریت خود فیسبوک استفاده کرده و کاتالوگ‌های محصولاتتان را به‌صورت دستی به آن اضافه کنید. در این صورت هر محصولی که در فروشگاه فیسبوک بسازید به‌صورت خودکار در فروشگاه اینستاگرامتان قرار خواهد گرفت.

دومین گزینه، استفاده از سیستم‌های مدیریت‌کننده تجارت الکترونیک همچون Shopify است. این سیستم‌ها امکانات کاملی برای مدیریت محصول در اختیارتان گذاشته و قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی مختلف را هم دارند. کار کردن با این سیستم‌ها کمی آسان‌تر از فیسبوک است و خصوصا اگر فروشگاهتان از قبل وب‌سایت هم دارد، توصیه می‌کنیم از این سیستم‌ها برای تسهیل امور استفاده کنید.

در صورت استفاده از Facebook Shop:

وارد آدرس www.facebook.com/products شوید. در این صفحه، دکمه Create catalog را بزنید تا بتوانید یک ژورنال مجازی از محصولاتتان بسازید. در مرحله بعد، فیسبوک از شما می‌پرسد که کاتالوگ شما از چه نوعی است؟ گزینه E-commerce را انتخاب کرده و Next را بزنید.

در قسمت بعدی، گزینه Upload Product Info را انتخاب کرده و در بخش Catalog Name، یک نام برای کاتالوگ خود انتخاب کنید. سپس گزینه Create را بزنید تا کاتالوگ ساخته شود.

ساخت فروشگاه در اینستاگرام با کمک Facebook Shop

وارد تب Catalog شوید. گزینه Add Items و سپس Add Manually را انتخاب کرده و دکمه Next را بزنید.

Facebook Shop

در مرحله بعد باید برای محصول خود تصویر، عنوان، توضیحات، لینک فروشگاه و… اضافه کنید. اندازه تصویر باید حداقل ۵۰۰x۵۰۰ باشد. در قسمت Create Variants می‌توانید به محصول تنوع بدهید و برای مثال رنگ‌ها و سایزهای مختلف برای آن در نظر بگیرید.

ساخت کاتالوگ در فیسبوک Shop

پس از تکمیل تمام فیلدها، می‌توانید دکمه Finish را برای اتمام کار بزنید یا در صورتی که می‌خواهید محصولات بیشتری اضافه کنید، باید دکمه Add Another Item را بفشارید.

ساخت فروشگاه در اینستاگرام

حال که کاتالوگ محصول را در فیسبوک ساخته‌اید و از قبل حساب اینستاگرام را به فیسبوک متصل کرده‌اید، باید منتظر باشید. اینستاگرام به‌صورت خودکار شرایط اکانت شما برای راه‌اندازی فروشگاه را بررسی کرده و در صورت تایید، شما را مطلع خواهد کرد. این فرایند بین چند روز تا یک ماه طول می‌کشد.

پس از تایید حساب شما برای استفاده از امکانات فروشگاهی، باید کاتالوگی که پیش‌تر در فیسبوک ساختید را در اینستاگرام انتخاب کنید. برای این منظور، در تنظیمات برنامه وارد بخش Business و سپس Shopping شده و کاتالوگ مد نظر خود را انتخاب کنید.

 

پروفایل اینستا دیگران را چطور در سایز اصلی ببینیم؟
دانلود عکس پروفایل اینستاگرام

 

تگ کردن محصولات در پست‌های اینستاگرام

حال که حساب شما مجهز به قابلیت‌های Instagram Shop شده، می‌توانید محصولات خود را در عکس‌ها و ویدئوهایتان تگ کنید. فرایند پست کردن درست همانند یک حساب عادی است؛ تصویر یا ویدئوی مد نظر خود را انتخاب کرده و برای آن فیلتر، عنوان و کپشن قرار دهید. در آخرین مرحله، پیش از ارسال پست، گزینه Tag Products را انتخاب کرده و درست مانند حالتی که دوستانتان تگ می‌کنید، کالاهای خود را نشانه‌گذاری کنید. در هر عکس یا ویدئو می‌توان تا پنج کالا را تگ کرد. عنوانی که برای تگ قرار می‌دهید باید با نام محصول در کاتالوگ مطابقت داشته باشد.

تگ کردن محصول روی پست اینستا

پست‌هایی که دارای تگ محصولات هستند، داخل فید و صفحه پروفایلتان همراه با یک آیکن کوچک کیسه خرید به نمایش در می‌آیند. فشردن تگ محصول، کاربر را به صفحه مخصوص آن در کاتالوگ هدایت می‌کند.

تگ کردن محصولات در استوری‌های اینستاگرام

استفاده از استوری برای تبلیغ محصولات نیز بسیار ساده است. برای این منظور، کافی است پس از انتخاب عکس از گالری یا ثبت آن توسط دوربین، وارد فهرست استیکرها شوید. حساب‌های فروشگاهی اینستاگرام، یک استیکر مخصوص برای تگ کردن کالاها در اختیار دارند که با انتخاب آن، می‌توان محصولِ سوژه را در کاتالوگ انتخاب کرد.

تگ کردن محصول روی استوری اینستا

 

دیگر آموزش های مرتبط با اینستا:
بستن کامنت استوری و پست اینستاگرام

 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کرده‌ایم بررسی کنیم که چگونه در اینستاگرام فروشگاه بسازیم. در صورتی که پرسشی دارید که بی‌پاسخ مانده در بخش نظرات آن را با ما در میان قرار دهید.

پرسش‌های متداول

چگونه می‌توان محصولات را در استوری‌های اینستاگرام تگ کرد؟ برای حساب‌های فروشگاهی در اینستاگرام، استیکری مخصوص در نظر گرفته که امکان تگ گردن کالاها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آیا امکان ساخت حساب فروشگاهی در اینستاگرام از ایران وجود دارد؟ خیر. اما با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی می‌توانید این موارد را دور زده و حساب فروشگاهی در اینستاگرام بسازید.

آیا امکان تگ کردن محصولات در پست‌های اینستاگرام وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید نه‌تنها در پست‌های اینستاگرام، بلکه در استوری‌ها نیز محصولاتتان را تگ کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%85/
ads
ads