داغ ترین ها :
چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟

چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟

در حال حاضر روش‌های متعددی وجود دارد که بتوان ضریب امنیتی آیفون اپل را افزایش داد که شامل استفاده از الگو، رمز عبور، حسگر اسکنر اثر انگشت و همچنین اسکنر تشخیص چهره می‌شود. با اینکه اپل روش‌های متعددی را معرفی کرده است، اما بسیاری از کاربران همچنان از روش‌های سنتی مانند پین کد یا رمز عبور استفاده می‌کنند. به همین علت می‌خواهیم توضیحاتی را ارائه دهیم تا اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم در اختیارتان قرار گیرد.

 

لیست قیمت امروز جدیدترین آیفون ها را در سایت تکنولایف ببنید: گوشی اپل

 

پیش از آنکه در مورد نحوه تغییر رمز گوشی اپل توضیحاتی را ارائه دهیم ابتدا روش تنظیم گذرواژه یا رمز عبور روی آیفون را بررسی می‌کنیم. تا ادامه‌ی مقاله همراه با تکنولایف باشید.

چگونه برای آیفون رمز عبور قرار دهیم

روش فعال کردن رمز عبور در آیفون بسیار ساده است. از منوی خانه وارد بخش تنظیمات یا Settings شوید. حال بسته به مدل آیفونی که استفاده می‌کنید باید به روش‌های زیر وارد بخش رمز عبور شوید:

  • اگر آیفونی با ویژگی Face ID استفاده می‌کنید: در منوی تنظیمات به بخش Face ID & Passcode بروید.
  • اگر از آیفونی استفاده می‌کنید که دکمه‌ی فیزیکی خانه دارد: در منوی تنظیمات به بخش Touch ID & Passcode بروید.

فیس آیدی و پسورد در گوشی اپل

در بخشی که وارد شده‌اید گزینه‌ای به نام Turn Passcode On وجود دارد. روی آن ضربه زده و برای گوشی هوشمندتان رمز عبور مشخص کنید. در صورتی که قبلا برای گوشی هوشمندتان رمز عبور مشخص کرده‌اید و حال می‌خواهید آن را تغییر دهید، گزینه‌ی Change Passcode را انتخاب کنید.

عوض کردن رمز گوشی ایفون

شما می‌توانید نوع رمز را نیز تغییر دهید. برای انجام چنین کاری تنها نیاز است که گزینه‌ی Passcode Options را انتخاب کنید. در این حالت می‌توانید مشخص کنید که رمز عبورتان ۴ رقمی، ۶ رقمی، ترکیبی از حروف و ارقام یا چند رقمی باشد. پس از انتخاب نوع رمز عبور می‌توانید برای آیفون خود رمز عبور انتخاب کنید.

 

آموزش ورود و خروج از حالت ریکاوری آیفون و کاربردهای آن:
ریکاوری آیفون

 

در چه زمانی از شما رمز عبور خواسته می‌شود؟

  • در زمانی که آیفون را روشن یا ری‌استارت کنید
  • زمانی که بخواهید گوشی را از حالت قفل خارج سازید
  • زمانی که بخواهید آپدیت نرم‌افزاری نصب کنید
  • زمانی که بخواهید گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه ببرید
  • وارد بخش تنظیمات رمزعبور شده یا بخواهید رمز عبور را تغییر دهید
خرید مک بوک

چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟

حال که متوجه شدیم چگونه می‌توان برای آیفون رمز عبور تعریف کرد، نوبت آن رسیده تا بررسی کنیم که چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم. در ابتدا باید از بخش تنظیمات وارد بخش مربوط به رمز عبور شوید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

از منوی خانه وارد بخش تنظیمات یا Settings شوید. حال بسته به مدل آیفونی که استفاده می‌کنید باید به روش‌های زیر وارد بخش رمز عبور شوید:

تنظیمات پسورد و تاچ آیدی در iOS

  • اگر آیفونی با ویژگی Face ID استفاده می‌کنید: در منوی تنظیمات به بخش Face ID & Passcode بروید.
  • اگر از آیفونی استفاده می‌کنید که دکمه‌ی فیزیکی خانه دارد: در منوی تنظیمات به بخش Touch ID & Passcode بروید.

در بخش تنظیمات، چند گزینه در اختیارتان قرار دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Turn Passcode Off: در این بخش می‌توانید رمز عبور گوشی را غیرفعال کنید تا دیگر آیفون از شما رمز عبور نخواهد.
  • Change Passcode: در این بخش می‌توانید رمز عبور خود را تغییر دهید.
  • Require Passcode: در این بخش مشخص خواهید کرد که رمز عبور در چه زمان‌هایی از شما پرسیده شود.
  • Allow Access When Locked: در این بخش مشخص خواهید کرد که وقتی گوشی هوشمند در حالت قفل قرار داشته باشد به چه بخش‌هایی می‌توان همچنان دسترسی داشت.
  • Erase Data: در این بخش مشخص می‌کنید که اگر پس از چندین بار ورود اشتباه رمز عبور اطلاعات دستگاه به صورت خودکار حذف شود؛ برای مثال اگر فردی که گوشی هوشمندتان را در اختیار دارد ۱۰ بار به اشتباه رمز عبور را وارد کرد، اطلاعات موجود در حافظه به صورت کامل حذف شوند.

 

 

پرسش‌های متداول

آیا امکان دارد که برای آیفون رمزی متشکل از حروف و اعداد انتخاب کنم؟ بله. شما در بخش تنظیمات می‌توانید دسترسی به انتخاب نوع رمز عبور داشته باشید که ترکیبی از حروف و اعداد یکی از آن‌ها است.

آیا می‌توانم رمز عبور آیفون را غیرفعال کنم؟ بله. از بخش تنظیمات می‌توان رمز عبور را غیرفعال کرد.

در صورتی که رمز عبور را چندین بار اشتباه وارد کنم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ در حالت عادی با چند بار وارد کردن رمز عبور اشتباه، آیفون دیگر اجازه‌ی ورود رمز عبور دیگری را البته به‌صورت موقت به کاربر نمی‌دهد. با این حال اگر حالت Erase Data فعال باشد با چند بار ورود اشتباه رمز عبور اطلاعات کاربر از گوشی هوشمند حذف خواهد شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b1%d9%85%d8%b2-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%b1%d8%a7-%d8%b9%d9%88%d8%b6-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/
ads
ads