داغ ترین ها :
چگونه ساعت آیفون را تنظیم کنیم

چگونه ساعت آیفون را تنظیم کنیم

با رشد روزافزون قابلیت‌هایی که تلفن‌های همراه ارائه می‌دهند و نرم‌افزارهای مدیریت حساب‌ها و الکترونیکی و آنلاین شدن اکثر خدمات عمومی تنظیم زمان گوشی نیز اهمیت بسزایی یافته است. شما دیگر نمی‌توانید به زمان و ساعت گوشی خود بی‌اهمیت باشید و ممکن است اگر ساعت گوشی شما تنظیم نباشد با بسیاری از نرم‌افزارها و رابط‌های کاربری به مشکل برخورد کنید. باید این نکته را هم در نظر بیاورید که خیلی از افراد به‌جای بستن ساعت مچی، از تلفن همراه خود زمان را دنبال می‌کنند.

 

برای خرید انواع گوشی های اپل از سایت تکنولایف روی لینک بزنید: آیفون

 

ساعت آیفون

حال باید گفت تنظیم کردن زمان گوشی امر پیچیده‌ای نیست اما اکثر افراد دقت و حوصلهٔ این امر را ندارند و برخی نیز آشنایی کافی را با تنظیمات گوشی‌های تلفن همراه ندارند و این مسئله خصوصاً در مورد سیستم‌عامل APPLE که رابط کاربری متفاوتی با اندروید دارد مشکل‌ساز و کسل‌کننده است. در این متن سعی شده تنظیم کردن ساعت گوشی‌های آیفون به ساده‌ترین راه برای شما بازگو گردد و این سؤال که چگونه ساعت ایفون را فارسی کنیم و چگونه در ایفون ساعت کوک کنیم برای شما در ادامه در قسمت سؤالات متداول پاسخ گفته شده است.

خرید مک بوک

اکثر تلفن‌های همراه و به طور خاص Apple iPhone که موضوع بحث ما است اگر آکبند باشند و راه‌اندازی نشده باشند، زمانی که گوشی را تحویل گرفته و آن را فعال می‌کنید گوشی از شما می‌خواهد قبل از راه‌اندازی، تاریخ و زمان را تنظیم کنید و راهی جز تنظیم کردن ساعت و تاریخ به شما نمی‌دهد. اگر در این مرحله حوصله به خرج داده و تاریخ و زمان را درست تنظیم کنید دیگر بعداً مشکلی نخواهید داشت اما اگر فکر شما فقط مشغول راه‌اندازی گوشی است و بدون حوصله این کار را انجام دهید قطعاً باید بعداً این وقت را برای تنظیم تاریخ و ساعت جبران کنید.

تنظیم ساعت آیفون

در همین مرحله اگر داخل تلفن همراه خود سیم‌کارت فعال و معتبر باشد می‌توانید تنظیم را به طور خودکار به گزارش اپراتور سیم‌کارت خود بگذارید و دیگر نیاز به تنظیم دستی تاریخ و ساعت ندارید و به‌محض اولین زنگ خوردن گوشی شما، همه  توسط گزارش شبکه تلفن همراه تنظیم می‌شود.

 

حتما نیاز خواهید داشت:
باز کردن فایل زیپ در گوشی

 

حال برای آیفون‌های راه‌اندازی شده و یا زمانی که می‌خواهید ساعت گوشی همراه خود را تنظیم یا تغییر دهید باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول

تنظیم ساعت گوشی آیفون

ابتدا قفل گوشی را بازکرده و بر روی آیکون settings ضربه زده و وارد منو آن شوید. این بخش همان بخش تنظیمات گوشی است. حال از داخل این منو وارد بخش general شوید. پس ورود به منو general با اسکرول کردن یا پایین کشیدن صفحه، گزینهٔ “Date & Time” را پیدا کرده و روی آن ضربه یا به‌اصطلاح تاچ کنید.

تنظیم ساعت آیفون

مرحله دوم

در این بخش اگر “Set Automatically” یا تنظیم خودکار برای آیفون شما روشن باشد تنظیم زمان برای شما غیرفعال است و قابل تغییر نیست و آیفون شما به طور خودکار با استفاده از اینترنت و دیتای گوشی و موقعیت GPS تنظیم می‌گردد. برای این امر از داخل privacy موقعیت مکانی را باید روشن کنید.

پس برای تنظیم دستی، “Set Automatically” را بر روی غیرفعال قرار دهید و مشاهده می‌کنید که قابلیت تنظیم زمان و ساعت گوشی برای شما باز می‌گردد. در مرحله بعد، باید چندین فیلد برای تنظیم منطقه زمانی، تاریخ و زمان مشاهده کنید. روی قسمت منطقه زمانی تاچ کرده و نام کشور یا شهر یا منطقه موردنظر را تایپ و پیدا کنید و پس از آن با ضربه‌زدن آن را انتخاب نمایید.

 

چطور یک Notification را در گوشی خاموش کنیم:
غیر فعال کردن نوتیفیکیشن ایفون و اندروید

 

مرحله سوم

روی آیکون “time zone” ضربه زده و تاچ کنید تا چرخ انتخاب برای شما نمایش داده شود و بتوانید منطقه زمانی خود را انتخاب نمایید. قابل‌ذکر است که موقعیت زمانی ایران +3.5 است که البته در همه ری جن‌های آیفون وجود ندارد. با انتخاب موقعیت و منطقه زمانی شما به طور خودکار تاریخ و زمان مناسب برای شما نشان داده می‌شود.

شما می‌توانید با ضربه‌زدن بر روی ساعت یا تاریخ و باز شدن چرخ زمان و تاریخ موردنظر خود را وارد کنید. با تاچ کردن روی تاریخ باید تاریخ را از منوی تقویم انتخاب کنید که البته دقت کنید تاریخ را باید میلادی وارد کنید و متأسفانه تقویم شمسی در دسترس نیست. با لمس ساعت نمایش‌داده‌شده می‌توانید وارد چرخ واردکردن ساعت و دقیقه شوید و با اسکرول کردن ساعت گوشی را نیز تنظیم کنید. دقت کنید که صبح یا عصر بودن زمان را نیز باید خودتان تعیین نمایید مگر از منوی بالاتر آیکون 24-Hour Time را فعال کنید که بتوانید ساعت را 24 ساعتی تنظیم و مشاهده نمایید.

تنظیم ساعت آیفون

طبیعتاً اگر در ذهن شما این است که چگونه ساعت گوشی را pm و am کنیم ایفون و همهٔ گوشی‌های موبایل این قابلیت را دارند و باید برعکس حالت بالا 24-Hour Time را غیرفعال کنید.

در آخر این نکته قابل‌ذکر است که اگر در مدت محدودیت استفاده از ویژگی‌های اپل هستید شما نخواهید توانست تنظیمات تاریخ و زمان را تغییر دهد و تا زمان این محدودیت این قابلیت برای شما غیرفعال است

چگونه ساعت ایفون را فارسی کنیم؟

ساعت و اعداد گوشی را به علت عدم پشتیبانی از فونت فارسی نمی‌توان به فارسی تغییر داد و حتی نمایش تقویم نیز در این گوشی‌ها نمی‌توان به فارسی و شمسی تغییر داد مگر اینکه برای تقویم و ساعت از نرم‌افزار نمایش ساعت و تقویم به فارسی استفاده کنید ولی باید این نکته را بدانید که ساعت و تقویم خود گوشی فارسی حتی با نرم‌افزار هم فارسی نمی‌گردد.

 

بررسی برند های برتر ساعت هوشمند، کدام را بخریم:
بهترین برند ساعت هوشمند

 

چگونه در ایفون ساعت کوک کنیم؟

کوک کردن اصطلاحی است برای تنظیم زمان برای بیدارباش و این امکان با ورود به برنامه و آیکون clock که به‌صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های آیفون نصب است و سپس با لمس گزینه ADD می‌توانید زمان بیدارباش دلخواه خود را کوک کنید. شما می‌توانید هر تعداد ساعت و زمان بخواهید برای بیدارباش تنظیم کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. ابولفضل

    من یه باگی داره گوشیم وقتی حالت ۱۲ ساعتو فعال میکنم همون ۲۴ ساعت نشون میده چرا؟

    1. ری

      پاسخ به ابولفضل

      منم باید چ کنم؟؟
  2. سحر

    تشکر ازتون

  3. ER

    ممنون از راهنماییتون
    عالی بود

  4. ER

    ممنون از راهنماییتون

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads