داغ ترین ها :
چگونه فلش را به گوشی وصل کنیم؟ چرا otg موبایلم کار نمی کند

چگونه فلش را به گوشی وصل کنیم؟ چرا otg موبایلم کار نمی کند

سرعت و راحتی دو ستون اساسی زندگی در قرن جدید را تشکیل می دهند. بنابراین تکنولوژی‌های جدید براساس این دو اصل ساخته می‌شوند. با توجه به اینکه مردم بیشتر کارها را با گوشی انجام می‌دهند و استفاده از کامپیوتر و لپ‌تاپ وقت بیشتری را نسبت به موبایل تلف می‌کند، وسایل ساده‌ای طراحی شد تا این نیاز مردم را برآورده کند. همانطور که می‌دانید درگذشته انتقال داده با گوشی فقط از طریق کابل میسر بود اما به‌تازگی وسیله کوچک و سبکی به بازار عرضه شده که به راحتی انتقال داده با گوشی انجام می‌شود. otg مخفف on-the-go وسیله‌ای است که اطلاعات را از یو اس بی می‌خواند و به دستگاه موبایل منتقل می‌کند. در این مقاله قصد دارم درباره  دلایل کار نکردن otg موبایل، روش‌های اتصال فلش به گوشی،علت عدم شناسایی فلش توسط گوشی سامسونگ، عدم شناسایی فلش توسط گوشی هواوی ، شیائومی و سایر دستگاه‌های اندرویدی و راهکارهای حل این مساله اطلاعاتی را ارایه دهم.

 

لیست قیمت روز گوشی های موبایل با تنوع فوق العاده برند در فروشگاه اینترنتی تکنولایف: قیمت گوشی

 

نرم افزار اتصال فلش به گوشی اندروید بدون روت

دلایل کار نکردن otg موبایل و راه حل های آن

  • خرابی پورت دستگاه
  • عدم به روزرسانی سیستم عامل
  • بین سخت افزار و نرم افزار هماهنگی وجود ندارد
  • تلفن همراه otg راپشتیبانی نمی کند
  • خرابی کابل otg
  • عدم سازگاری فرمت usb با تلفن

دستگاه را روت کنید

برخی از گوشی‌های اندرویدی فقط با روت شدن می‌توانند به دستگاه متصل شوند، زیرا به تنهایی نمی‌توانند حافظه خارجی را نصب کنند. اما روت کردن را باید به درستی انجام دهید تا مشکلی به وجود نیاید. خوشبختانه سامسونگ از otg پشتیبانی می‌کند. برای فعال سازی otg  سامسونگ بدون روت باید به این صورت عمل کنید. ابتدا برنامه otg Support checker  را از پلی استور دانلود کنید. سپس گزینه Check USB OTG را فعال کرده، حال سیستم، سازگاری تلفن را با دستگاه بررسی می‌کند. اگر پیغام  پشتیبانی دستگاه از OTG را دریافت کردید، دستگاه شما با سیستم otg هماهنگ است. حال وارد مرحله بعدی شوید. برنامه ES File Explorer را دانلود کنید حال می توانید USB درایو را کابل OTG به درگاه شارژ متصل کنید. پس از تایید فعال کردن پشتیبانی otg ، به Es File Explorer وارد شوید، می توانید فولدر USB Storage را مشاهده کنید.

 

کاربران پرسیده‌اند “otg چیست” ما در مطلب زیر به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

otg چیست و چه کاربردی دارد

 

به روزرسانی برنامه و نرم افزارها

ممکن است مشکل از برخی برنامه‌ها یا نرم افزارهای نصب شده روی گوشی باشد. برنامه‌ها و نرم افزارها را به روزرسانی کنید تا از آخرین نسخه و تغییرات نرم افزار استفاده کنید. به خصوص اگر گوشی قبلا به otg متصل می‌شد و اخیرا این مشکل ایجاد شده حتما نرم افزارهای جدید گوشی را بررسی کنید.

Eject فلش از گوشی

کابل otg را بررسی کنید

ممکن است کابل otg آسیب دیده باشد، بنابراین دستگاه نمی‌تواند کابل را شناسایی کند. برای اینکه مطمئن شوید که علت از کار افتادن otg سامسونگ یا گوشی های اندرویدی مشکل کابل otg است، آن را با دستگاه دیگری تست کرده، به این صورت که درایو فلش را با کابل otg به یک تلفن دیگر متصل کنید، اگر مشکل هنوز ادامه دار بود، قطعا کابل otg معیوب است و باید به فکر خرید کابل otg جدید باشید.

 

بهترین برند فلش در بازار کدام است؟

بهترین برند فلش مموری در ایران

 

سیستم عامل را به روزرسانی کردید؟

نسخه سیستم عامل گوشی باید با otg سازگاری داشته باشد. USB 2.0  و USB 3.0 با Android 3.1 و بالاتر هم خوان است. به روزرسانی سیستم عامل باعث می شود که مشکلات نسخه های قبلی از بین برود. برای به روزرسانی سیستم عامل به این صورت عمل کنید. حتما به wifi یا اینترنت گوشی وصل شوید. به تنظیمات دستگاه وارد شده، از قسمت ” درباره تلفن” اطلاعات نسخه سیستم عامل را بررسی کرده. دکمه به روزرسانی را فعال کنید. حال به فرآیند به روزرسانی وارد شوید.

خرید مک بوک

رابط گوشی آسیب دیده است

شاید رابط گوشی درایو فلش را نمی شناسد، و علت آن خرابی رابط گوشی است. رابط گوشی را بررسی کنید و در صورتی که آسیب  دیده باشد آن را تعویض کنید.

آیا گوشی اندرویدی قابلیت otg دارد؟

همه گوشی‌ها از otgپشتیبانی نمی کنند، برای اینکه پی ببرید که دستگاه با otg سازگاری دارد یا خیر باید از نرم افزار   فعال‌سازی otg استفاده کنید. به این طریق عمل کنید. ابتدا برنامه otg checker  را از گوگل پلی دانلود کنید. سپس از برنامه otg checker ، check USB OTG Support را کلیک کنید، اکنون برنامه اجرا می شود و پیام Check را نمایش می دهد، پیام را تایید کنید، حال دستگاه از otg پشتیانی می کند.

 

بهترین و کم حجم ترین شبیه ساز اندروید کدام است؟ مطلب زیر را بخوانید:
شبیه ساز اندروید

 

سازگاری فرمت USB با تلفن

ممکن است فرمت فایل سیستم USB  با دستگاه شما سازگاری نداشته باشد.  برای رفع  آن باید فرمت را بهFat32 تغییر کنید. تا دستگاه را شناسایی کند. به این صورت عمل کنید  my computer را باز کرده، روی درایو USB در Explorer  File راست کلیک کرده و فرمت را انتخاب کنید. حالا Quick format را کلیک کنید. و آن را روی Fat32 تنظیم کرده در مرحله آخر Start را انتخاب کنید. قبل فرمت کردن یو اس بی حتما فایل‌های مهم را ذخیره کنید.در غیر این صورت اطلاعات گوشی کاملا پاک خواهد شد و امکان بازگشت اطلاعات وجود ندارد.

نرم افزار اتصال فلش به گوشی اندروید بدون روت

چرا گوشی سامسونگ USB را نمی شناسد؟ دلیل از کار افتادن otg سامسونگ چیست؟

ممکن است با این خطا که « گوشی سامسونگ یو اس بی را نمی شناسد »، بارها برخورد کرده باشید. وقتی که می‌خواهید اطلاعاتی را جا به جا کنید ممکن است که تلفن همراه شما USB را به عنوان درایور شناسایی نکند. راهکارهای زیادی برای حل این مشکل وجود دارد در ادامه چندین روش را بررسی می کنیم و به شما می‌گوییم که چگونه فلش را به گوشی سامسونگ وصل کنیم تا بتوانیم اطلاعات خودمان را منتقل کنیم. اگر مساله به قوت خود باقی ماند، به مراکز تعمیر موبایل مراجعه کنید.

یو اس بی را با تبلت یا تلفن دیگری امتحان کنید

تبلت یا گوشی دیگری را انتخاب کنید که با otg سازگار باشد، و otg را تست کنید. اگر دستگاه جدید otg را تشخیص دهد ممکن است مشکل از گوشی باشد. اما اگر دستگاه جدید نیز قادر به تشخیص otg نبود، ممکن است مشکل از یو اس بی یا otg باشد.

این مطلب را در زمینه otg بخوانید: otg چیست و چه کاربردی دارد

دستگاه تلفن را ریستارت کنید

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای عدم شناسایی usb در گوشی اندرویدی، ریستارت کردن آن است. برای ریستارت کردن به این صورت عمل کنید، دکمه پاور دستگاه را 20 ثانیه نگه دارید. حال گزینه ریستارت را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود، منتظر شوید تا تلفن مجدا روشن شود.

USB را فرمت کنید

اگر گوشی اندرویدی یو اس بی را تشخیص نمی‌دهد، دستگاه را فرمت کنید. با فرمت کردن یو اس بی، اطلاعات آن کاملا پاک می شود، پس قبل از آن بهتر است که اطلاعات ضروری را ذخیره کنید. برای فرمت کردن به این صورت اقدام کنید، در قسمت this computer روی درایو یو اس بی کلیک راست کرده، گزینه format را انتخاب کنید، حال دو گزینه پیش روی شما قرار می گیرد، فرمت سریع یا فرمت کامل را انتخاب کنید. فرمت کامل تمام فلش را پاک می کند. پس مطمئن ترین حالت برای رفع مشکل یو اس بی، گزینه فرمت کامل است، چون همه احتمالات را بررسی می کند.

لپ تاپ گیمینگ بنر

دانلود برنامه مدیریت فایل از گوگل پلی

اگر مشکل عدم شناسایی یو اس بی حل نشد، برنامه مدیریت فایل را دانلود کنید. برنامه‌هایی مدیریت فایلی که به عنوان نرم افزار فعال سازی otg  هم شناخته می‌شوند. در واقع این اپلیکیشن‌ها مدیریت حافظه داخلی و حافظه جانبی گوشی را به عهده دارند. البته به طور پیش فرض برنامه file manager بر روی تلفن های اندرویدی نصب شده اند، اما با این حال ممکن است مشکل هنوز پابرجا باشد، زیرا این احتمال وجود دارد که بعضی فایل سیستم ها مانند NTFS برای درایورهای فلش قابل شناسایی نباشد. بنابراین مطمئن ترین راه دانلود یک برنامه مدیریت فایل است.  این حالت در صورتی قابل اجرا است که مطمئن باشید دستگاه شما با otg سازگار است.

 

بهترین اپلیکیشن های ساخت پادکست را بررسی کردیم: ساخت پادکست با گوشی

 

روش فعالسازی otg در گوشی شیائومی

Otg در گوشی های شیائومی به صورت پیش فرض غیرفعال است. برای فعال کردن آن اینگونه عمل کنید. به قسمت Setting وارد شوید، Additional Setting را انتخاب کنید. گزینه otg را ضربه بزنید. تا فعال شود، اگر مشکل پابرجا بود، ممکن است گوشی شیائومی از otg پشتیبانی نمی کند.

چگونه فلش را به گوشی شیائومی مرتبط کنیم؟

 علت عدم شناسایی فلش توسط گوشی شیائومی ممکن است غیرفعال بودن otg باشد. تلفن همراه و فلش مموری را به کابل otg متصل کرده سپس  فلش مموری را به گوشی شیائومی متصل کنید باید ابتدا از قسمت Setting, Additional settings, otgرا ضربه بزنید تا otg فعال شود، به همین روش می توانید آن را خاموش کنید. حال اتصال برقرار شد و می توانید اطلاعات را جا به جا کنید.

راه های فعال سازی otg گوشی هواوی

چگونه otg گوشی هواوی را فعال کنیم ، جواب این سئوال ساده است.  ابتدا مطمئن شوید که تلفن شما از otg پشتیبانی می کند یا خیر سپس مراحل را دنبال کنید. فلش USB را به کابل   otg یا card reader متصل کرده و کابل otg یا card reader را به تلفن همراه مرتبط کنید. اگر otg فعال شد می توانید انتقال اطلاعات را انجام دهید. در غیر این صورت باید دلایل احتمالی را بررسی کنید.

 

معرفی بهترین فلش مموری های Type C:
بهترین فلش مموری تایپ c

 

معرفی چند اپلیکیشن کاربردی برای مدیریت فایل ها

در این قسمت قصد دارم چند اپلیکیشن کاربردی برای مدیریت فایل  را از یو اس بی به شما معرفی کنم تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

  1. USB OTG File manager

این برنامه امکان نمایش فایل ها در usb می دهد. otg file manager  فایل ها را با  فرمت Fat32 بوسیله پورت USB OTG درتبلت یا تلفن همراه خود مدیریت کنید. این برنامه قابلیت هایی مانند حذف و مدیریت برنامه را به شما می دهد. همچنین از طریق این برنامه می توانید اطلاعات مورد نظر را روی گوشی اندرویدی خود کپی کنید.

دانلود اپلیکیشن USB OTG File manager

  1. USB Media Explorer

برنامه USB Media Explorer یک برنامه کاربردی مدیریت فایل است. به راحتی قابلیت کپی کردن فایل ها را  از usb را به شما می دهد. می توانید عکس ها را با فرمت Jpeg و Raw از طریق یو اس بی مشاهده کنید. همچنین اجرای ویدیو و موسیقی را به خوبی ساپورت می کند. با media Explorer به راحتی میتوانید اطلاعات یو اس بی را مدیریت کنید.

دانلود اپلیکیشن USB Media Exporer

  1. برنامه USB photo viewer

این برنامه به شما این امکان را می دهد که از درایور فلش USB عکس ها را با فرمت jpeg, raw مشاهده کنید.

دانلود برنامه USB photo Viewer

 

اگر نیاز به کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت دارید، مطلب زیر را بخوانید:
كم كردن حجم عکس در اندروید

 

سوالات متداول

  1. انتقال فایل از گوشی به فلش با otg چگونه انجام می شود؟ ابتدا otg را در گوشی فعال کنید سپس فلش یو اس بی را به کابل otg مرتبط کرده سپس رابط را به گوشی متصل کنید و اطلاعات را از یو اس بی جا به جا کنید.
  2. آیا گوشی‌های سامسونگ از otg پشتیبانی می‌کند؟ بله. اکثر گوشی‌های سامسونگ از OTG پشتیبانی می‌کنند.
  3. با چه نرم افزاری می توانید سازگاری otg را تست کنید؟ از طریق برنامه otg checker می توانید آن را بررسی کنید.
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

30 نظر

  1. طاها ملکیان

    سلام من گوشیم poco x3 pro هستش اولا به otg وصل میشد الان وصل نمیشه کسی میدونه مشکلش چیه

  2. Kasra

    گوشی gplus x10
    نوتیف نمیاد که وصله قطع اصلا چیه
    لطفاً بگید چیکار کنم

  3. مهدیه

    سلام وقتتون بخیر، گوشی من سامسونگ M23 هست، و وقتی فلش رو بهش وصل میکنم مینویسه دستگاه در حال شارژ از USB است!! هرچی توی تنظیمات میخوام کاربریشو عوض کنم به انتقال فایل، انجام نمیشه، روی گوشی دیگه ای‌که سری M بود امتحان کردم همینطور بود. ولی یه گوشی دیگه که سری A52 بود راحت فایلارو باز کرد، به نظرتون باید چیکار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدیه

      سلام وقت بخیر نیازی به کاری نیست برای شناخت فلش من خودم رو سری M امتحان کردم مشکلی نداشته
  4. مصطفی محمدی

    سلام وقت بخیر
    گوشی من انفینیکس اکس شش است هیچ فلش قبول نمیکند چه باید کرد که قبولش کند.

    1. Reza

      پاسخ به مصطفی محمدی

      سلام گوشی من poco c40 است otg بالا نمیاره تنظیماتشم فعال کرد بازم چیزی بالا نمیاره میشه را نمیام کنین باید چیکار کنم ممنون
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Reza

        سلام چک کنید رابط OTG سالم باشه از طرفی OTG رو از هر دو طرف امتحان کنید
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مصطفی محمدی

      سلام وقت بخیر همه گوشی ها از otg پشتیبانی نمیکنن
  5. Mostafa mohammadi

    Ok

  6. بهار

    سلام گوشی من neffos هست تا به حال هم چند بار سعی کردم اوتیجی به گوشیم وصل کنم ولی خب تاحالا وصل نشده موندم چیکار کنم…میشه راهنماییم کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بهار

      سلام وقت بخیر چه مدلی؟ برخی مدل ها پشتیبانی نمیکنن
  7. حسین

    سلام ، گوشی من Xiaomi 11t pro هست به راحتی میتونم وصلش کنم و اطلاعات رو جاذبه جا کنم اما موقعی که گزینه جدا سازیو میزنم تا فلش از گوشی جدا بشه تا جهان گوشی ریستارت میشه ، میخواستم بدونم مشکل از کجاست ممنون🙏

    1. جاوید

      پاسخ به حسین

      سلام گوشی من هم 11t pro هست ولی اصلا ویل نمیشه تنظیمات خاصی داره
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به جاوید

        سلام وقت بخیر نه تنظیمات خاصی نداره
        1. مهناز

          پاسخ به احسان نیک پی

          سلام من گوشیa23دارم وقتی فلشو وصل میکنم بالای صفحه درحال شارژ میاد ووقتی روش میزنم دستگاه متصل واین دستگاه میاره که نمیشه جابجا کرد
          1. عارف

            پاسخ به مهناز

            سلام من فلش وصل میکنم بالای گوشی میاد وصل شد ولی تو مدیریت فایل نشون داده نمیشه
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به عارف

              سلام می‌تونه به خاطر فرمت فلش باشه
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به مهناز

            سلام وقت بخیر متوجه توضیحتون نشدم؟ زمانی که به روی گزینه میزنید چه اروری میده؟ از طریق فایل منیجر هم فلشش مموری قابل انتخاب نیست؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت بخیر تا جدا می‌کنید گوشی ری استارت میشه؟ احتمالا باگ نرم افزای هست
      1. حسین

        پاسخ به احسان نیک پی

        نه جدا نمیکنم فقط گزینه جداسازی ایمن رو که میزنم تا بخواد اجازه جدا کردن رو بده یهو گوشی ریستارت میشه بدون اینکه فلش رو بکشم.
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به حسین

          سلام وقت بخیر به احتمال قوی باگ هست چون دلیل برای این موضوع وجود نداره یک بار بدون زدن این گزینه فلش رو خارج کنید ببینید ری‌استارت میشه یا نه موفق باشید
  8. ش.م

    سلام.گوشیم سامسونگه.قبلا به راحتی ازotg استفاده میکردم.امامدتیه هیچ فلشی بازنمیشه توگوشیم.کابل رو عوض کردم و همه موارد بالاهم امتحان کردم نشد.بنظرتون مشکل ازکجاست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ش.م

      سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چیه؟ بعد از آپدیت کردن این اتفاق رخ داده؟
  9. Alireza

    سلام ببخشید من گوشیم نوت 11پرو شیائومی هست ولی نمیتونم تو ستینگ حالت OTG رو فعال کنم چیکار کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Alireza

      سلام وقت بخیر امتحان کردید که غیر فعال؟ یعنی فلش متصل نمیشه؟
  10. ارزو

    سلام کارهایی که گفتید را انجام دادم ولی فلش را بالا نمیارد

    1. سعد

      پاسخ به ارزو

      سلام من مدل گوشیمA10فلش که به گوشیم وصل میکنم ومیگن USbوصل شد ولی تومدیریت فایل نمیادچیکارکنم؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ارزو

      سلام وقت بخیر مطمئن هستید که گوشیتون از OTG پشتیبانی می‌کنه؟
      1. سعید

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر گوشی من شیامی poco c40است اوتی جی نمیخونه حتی چندتا اوتی جی امتحان کردم روش جواب ندادمیشه راهنماییم کنید
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سعید

          سلام باید پشتیبانی کنه اون رابط رو از هر دو سمت امتحان کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%81%d9%84%d8%b4-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%88%d8%b5%d9%84-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads