داغ ترین ها :
چگونه لپ تاپ را ریست کنیم

چگونه لپ تاپ را ریست کنیم

زمانی که تصمیم می‌گیریم گوشی هوشمند خود را بفروشیم یا عملکرد آن دچار مشکل می‌شود به سراغ راه ریست کردن یا همان فکتوری ریست می‌رویم، اما در این مواقع در مواجه با لپ تاپ‌ها باید چه کاری انجام دهیم؟ درواقع اگر بخواهیم اطلاعات پاک کنیم باید چه روشی را به کار ببریم یا در اصطلاح چگونه لپ تاپ را ریست کنیم؟ لپ تاپ‌ها را نیز مانند گوشی‌های هوشمند می‌توان ریست کرده و آن‌ها را به تنظیمات کارخانه برگرداند. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که به چند مدل می‌توانید لپ تاپ خود را ریست کنید و باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید.

 

از آفرهای ویژه خرید لپ‌تاپ در سایت تکنولایف دیدن کنید: قیمت لپ تاپ

 

چگونه لپ تاپ را ریست کنیم؟

در ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که چگونه کامپیوتر را ریست کنیم. شما برای ریست کردن سیستم خود در ویندوز 10 باید مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید.چگونه لپ تاپ خاموش را ریستارت کنیم

  1. از منوی Start به Settings بروید.
  2. بخش Update & Security را انتخاب کنید.
  3. از پنل سمت چپ صفحه گزینه Recovery را انتخاب کنید.
  4. در این بخش با دو یا سه گزینه مواجه خواهید شد. اگر ویندوز خود را پیش از این آپدیت کرده باشید سه گزینه Reset this pc، Go back to an earlier version of windows 10 و Advanced startup برای شما نمایش داده می‌‌شود و در غیر این صورت با دو گزینه Reset this pc و Advanced startup مواجه می‌شوید. بخش Advanced reset به شما امکان می‌دهد تا ویندوز خود را از روی سی دی یا یک فلش مموری بوت کنید.
  5. به روی گزینهGet Started زیر بخش Reset this PC کلیک کنید.
  6. در این مرحله به روی گزینه Keep my files یا Remove everything بسته به نیاز خود کلیک کنید. اگر Keep my files را انتخاب کنید برنامه‌ها و تنظیمات موجود حذف می‌شوند اما فایل‌های شخصی شما باقی می‌مانند. در صورت انتخاب Remove everything همه اطلاعات موجود به روی سیستم به طور کامل حذف خواهد شد. فارغ از این که کدام گزینه را انتخاب می‌کنید برنامه‌های نصب شده شما حذف خواهند شد و تنظیمات به حالت ابتدایی باز می‌گردد. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید لپ تاپ یا سیستم خود را بفروشید حتما از گزینه Remove everything استفاده کنید تا همه اطلاعات موجود حذف شوند و کسی نتواند به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کند. اما اگر می‌خواهید همچنان از سیستم استفاده کنید به نظر انتخاب Keep my files منطقی‌تر است.
  7. فارغ از این که در بخش قبل کدام گزینه را انتخاب کرده‌اید در این مرحله باید انتخاب کنید که ویندوز از طریق فضای ابری نصب شود یا آن را از طریق فایل‌های داخل سیستم نصب می‌کنید.
  8. به روی گزینه Next کلیک کنید. در این بخش ویندوز به شما هشدار می‌دهد که دیگر نمی‌توانید به نسخه قبلی بازگردید.
  9. در این مرحله گزینه Reset را انتخاب کنید. پس از این کار سیستم ری استارت می‌شود و مدتی طول می‌کشد تا سیستم به طور کامل ریست شود و بسته به انتخاب یکی از روش‌های بالا اطلاعات را حذف کند.

ممکن است برای شما سوال شود که چگونه لپ تاپ را ریست کنیم ویندوز 7. در واقع برای انجام ریست کردن لپ تاپ در ویندوز 7 نیز باید مراحل مشابهی با آنچه در این بخش گفته شد طی کنید تنها ممکن است برخی گزینه‌ها کمی تغییر کرده باشند اما کلیت موضوع دقیقا یکسان است و ما برای جلوگیری از تکرار مکررات از گفتن آن خودداری می‌کنیم.

 

به بررسی دقیق و حرفه‌ای لپ‌تاپ علاقه دارید؟ مقاله زیر را بخوانید:
بنچمارک لپ تاپ چیست؟

 

ریست کردن ویندوز از صفحه Sign-in

اگر لپ تاپ شما به هر دلیلی به طور کامل بالا نمی‌آید، به طوری که بتوانید طبق مراحل بالا به تنظیمات بروید و ریست را انجام دهید می‌توانید طبق مراحل زیر این کار را از صفحه Sign-in انجام دهید.

  1. از طریق کیبورد دکمه Windows و L را فشار دهید تا ویندوز شما را به صفحه Sign-in منتقل کند. البته نباید در این مرحله Sign-in‌ شوید.
  2. در حالی که دکمه Shift را نگه داشته‌اید از پایین سمت راست صفحه از بخش Power Button گزینه Restart را انتخاب کنید.
  3. سیستم شما در محیط ریکاوری ویندوز بالا می‌آید.
  4. در این صفحه گزینه Troubleshoot را انتخاب کرده و سپس Reset this PC را انتخاب کنید. دیگر مراحل دقیقا همانند چیزی است که در بالا به طور کامل آن را شرح داده‌ایم.

ری استارت لپ تاپ چیست و چگونه لپ تاپ را ریست کنیم؟

ترجمه کلمه ری استارت معادل شروع دوباره در فارسی است و به سیستم اجازه می‌دهد که بار دیگر به طور کامل اجرا شود. این کار در برخی از مواقع می‌تواند مشکلات و باگ‌های نرم افزاری به وجود آمده را بر طرف کند یا سیستم شما را از هنگ کردن و فریز شدن نجات دهد.

ریست کردن اما مفهوم کاملا متفاوتی است و شما در انجام ریست لپ تاپ یا سیستم خود را به حالت کارخانه برمی‌گردانید یا با حذف برنامه‌ها و تنظیمات فقط فایل‌های خود را حفظ می‌کنید. در واقع ری استارت هیچ تغییری در فایل‌ها و تنظیمات ایجاد نمی‌کند و بسته به سرعت سیستم شما بین چند ثانیه تا ۱ دقیقه زمان می‌برد.ری استارت لپ تاپ چیست

برای ری استارت کردن سیستم کافی است از بخش Start گزینه Power را انتخاب کنید و پس از آن Restart را بزنید. راه دیگر این است که دکمه‌های Alt و F4 را در حالی که به روی صفحه دسکتاپ هستید فشار دهید تا منویی ظاهر شود. در این منو می‌توانید گزینه Restart را انتخاب کنید.

 

چگونه اینستاگرام را روی کامپیوتر داشته باشیم:
نصب اینستاگرام در کامپیوتر

 

چگونه لپ تاپ خاموش را ریستارت کنیم؟

همان که توضیح دادیم ری استارت کردن سیستم زمانی انجام می‌شود که شما بخواهید سیستم شما بار دیگر بالا بیاید و نرم افزارها بار دیگر اجرا شوند. پس طبیعتا وقتی سیستم به طور کامل خاموش است نمی‌توان آن را بار دیگر از نو روشن کرد.

به بیان ساده ری استارت کردن لپ تاپ یا کامپیوتر زمانی معنا دارد که سیستم روشن باشد و شما بخواهید که سیستم عامل و همه بخش‌ها بار دیگر شروع به کار کنند و زمانی که سیستم خاموش است این گفته چندان معنای خاصی ندارد.

ریست کردن لپ تاپ با کیبورد

ریست کردن لپ تاپ یک فرآیند چند مرحله‌ای است و شما نمی‌توانید تنها با زدن چند دکمه آن را انجام دهید. اما اگر هدف شما ری استارت کردن لپ تاپ از طریق کیبورد است با زدن دکمه Alt و F4 می‌توانید لپ تاپ خود را ری استارت کنید.

 

حل مشکل های نوت بوک خود را در سایت تکنولایف دنبال کنید:
علت هنگ كردن لپ تاپ

 

سوالات متداول

ری استارت لپ تاپ چیست؟ ترجمه کلمه ری استارت معادل شروع دوباره در فارسی است و به سیستم اجازه می‌دهد که بار دیگر به طور کامل اجرا شود. این کار در برخی از مواقع می‌تواند مشکلات و باگ‌های نرم افزاری به وجود آمده را بر طرف کند یا سیستم شما را از هنگ کردن و فریز شدن نجات دهد.

تفاوت ری استارت و ریست کردن چیست؟ ریست کردن اما مفهوم کاملا متفاوتی است و شما در انجام ریست لپ تاپ یا سیستم خود را به حالت کارخانه برمی‌گردانید یا با حذف برنامه‌ها و تنظیمات فقط فایل‌های خود را حفظ می‌کنید. در واقع ری استارت هیچ تغییری در فایل‌ها و تنظیمات ایجاد نمی‌کند و بسته به سرعت سیستم شما بین چند ثانیه تا ۱ دقیقه زمان می‌برد.

ری استارت ویندوز از طریق کیبورد چگونه است؟ دکمه‌های Alt و F4 را در حالی که به روی صفحه دسکتاپ هستید فشار دهید تا منویی ظاهر شود. در این منو می‌توانید گزینه Restart را انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

23 نظر

  1. سحر

    سلام
    من وقتی میخواستم لپ تاب و خاموش کنم صفحه resting اومده و سیستم خاموش نمیشه هروقت هم میزنم روی دکمه پاور یا enter دورباره همون صفحه می یاد صفحه welcom نمی یاد یعنی ویندوزم پریده؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سحر

      سلام بله احتمالا
  2. طاها افشین

    سلام با ریست فکتوری میشه گوگل کروم و فایر فاکس و برنامه های مهم ويندوز رو برگردوند به روز اول؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به طاها افشین

      سلام این مطلب آموزش ری‌استارت هست یعنی همون خاموش/روشن
  3. رضا

    چرا موقع تنظیمات کارخانه میگه ما نمیتونی لپ تاپ شمارو تنظیمات کارخانه کنیم درحالی ک با باتری کار میکنه
    یعنی چ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام یعنی باید وصل کنید به برق لپ تاپ رو بعد ریست فکتوری انجام بدید
  4. محمد

    سلام بنده یه لبتاب لنووx220 دارم که به وایفا وصل میشه ولی اینترنت نداره الان چند وقته هرکارمیکنم نمیتونم ریست فکتوریش کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید

    1. Amir

      پاسخ به محمد

      داداش چیزی بنام ریست فکتوری نداریم تو pc
    1. مسیح

      پاسخ به محمد

      سلام میخواستم بدونم بعد ریست کردن باید سخت افزاری ها هم لازمه که نصب کنیم مثل گرافیک اینا ، یا اینکه نمیخواد
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به مسیح

        سلام خیر ولی چک کنید اگه نبود نصب کنید
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت خوش اول از همه مطمئن بشید مشکل از مودم و اینترنت نیست دوم این که به کمک driver reviver همه درایور ها رو نصب و آپدیت کنید
  5. حسین

    سلام با ریست کردن ویروس ها و بد افزار ها و باگ های نرم افزاری از بین میرن؟؟

    1. امیر

      پاسخ به حسین

      سلام من میخوام فقط تنظیمات لپتاپم برگرده به حالت کارخانه من اطلاعاتم برام مهمه
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام باگ نرم افزاری بله احتمالا ویروس خیر
  6. اریا

    سلام با ریست فکتوری ویندوز هم پاک میشه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به اریا

      سلام وقت خوش خیر
  7. مهزیار صفایی

    چرا لپ تاپم در صفحه welcome گیر کرده است

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهزیار صفایی

      سلام وقت بخیر ری‌استارت کنید
      1. محمد

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام ی سوال custom reset لپ تاب هی خاموش روشن میشه
        1. سحر

          پاسخ به محمد

          سلام وقت بخیر،لپتاپمو ریست کردم ولی چندساعته رو ی درصدی گیر کرده جلو نمیره،ممنون میشم جواب بدین ک چیکار کنم
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به سحر

            سلام منظورتون اینه اطلاعاتش رو پاک کردید یا خاموش/روشن کردید؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به محمد

          سلام وقت بخیر متوجه سوالتون نشدم؟
          1. محمد حسین

            پاسخ به احسان نیک پی

            من ریست کردم دو تا گزینه ویندوز برایم میاره هر کدوم میزنم به صفحه قبل بر می گردم چی کار کنم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads