داغ ترین ها :
اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور با کابل یا نرم افزار

اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور با کابل یا نرم افزار

گوشی‌های هوشمند در زندگی بسیاری از ما نقش اول و کلیدی را بازی می‌کنند و از طرفی برخی از کاربران در خانه یا محل کار پروژکتور دارند و می‌خواهید که گوشی خود را به پروژکتور متصل کنند و محتوا را در ابعادی بسیار بزرگ‌تر به تماشا بنشینند. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که به چه شکلی گوشی اندرویدی و یا ایفون خود را به پروژکتور متصل کنید و محتوا را به اشتراک بگذارید. پس اگر از پروژکتور استفاده می‌کنید حتما ادامه مطلب را همراه تکنولایف باشید.

اتصال گوشی اندروید به ویدئو پروژکتور

به طور کلی گوشی‌های اندرویدی را به دو روش کلی با سیم و بی سیم می‌توان به پروژکتور متصل کرد. با مطالعه دفترچه راهنما پروژکتور متوجه این که محصول از چه روش‌هایی پشتیبانی می‌کند خواهید شد اما به طور کلی کاربران ترجیح می‌دهند که به صورت بی سیم اتصال گوشی با پروژکتور را برقرار کنند تا راحت‌تر بتوانند به دستگاه متصل شوند. پس برای اتصال گوشی سامسونگ به ویدئو پروژکتور ادامه را دنبال کنید.

اتصال گوشی به پروژکتور

البته در مورد بعضی از پروژکتور‌ها تنها راه استفاده از سیم است و همچنین باید در نظر داشت که اتصال سیمی گاهی پایداری بهتر دارد و کمتر با قطعی یا گیر کردن مواجه می‌شود. در ادامه اول به شما روش اتصال سیمی و سپس اتصال بی سیم گوشی‌های اندرویدی را شرح می‌دهیم و در آخر به سراغ ایفون‌ها می‌رویم.

اتصال از طریق Type C به HDMI

اکثر گوشی‌های جدید و حتی گوشی‌های اقتصادی نیز به درگاه Type C مجهز می‌شوند. شاید تصور کنید که این درگاه تنها برای شارژ شدن گوشی است اما درگاه Type C باعث می‌شود شما بتوانید محصول را به دستگاه‌های مختلف و فراوانی متصل کنید.

یکی از راه‌های اتصال گوشی به پروژکتور از طریق خرید کابل Type C به HDMI است. البته که همه گوشی‌های مجهز به درگاه Type C از این امکان پشتیبانی نمی‌کنند و قبل از خرید کابل حتما در مورد پشتیبانی گوشی خود از این قابلیت مطمئن شوید.

برای اتصال از این روش باید پورت Type C را به گوشی خود متصل کرده و سر دیگر که HDMI است را به پروژکتور متصل کنید. توجه داشته باشید که در این روش گوشی شما شارژ نمی‌شود و از آنجایی که درگاه شارژ درگیر است باید حتما از قبل گوشی را شارژ کنید.

اتصال از طریق Type C به تایپ سی

اگر پروژکتور شما از درگاه Type C پشتیبانی می‌کند قطعا اتصال از این طریق راحت‌ترین راه اتصال گوشی با سیم به پروژکتور است. یکی از مزایای اصلی این روش نسبت به روش بالا این است که همزمان هم می‌توانید محتوای گوشی را به روی پروژکتور مشاهده کنید و هم گوشی خود را شارژ کنید.اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور

از این طریق دیگر نگران تمام شدن باتری گوشی خود نیستید و می‌توانید ساعت‌ها محتوای مورد نظر را تماشا کنید و در آخر هم با گوشی فول شارژ مواجه باشید. برای اتصال از این طریق یک کابل Type C به Type C تهیه کنید و یک سر را به گوشی و سر دیگر را به پروژکتور متصل کنید تا اتصال برقرار شود.

 

?چرا استفاده از ویدئو پروژکتور بجای تلویزیون!؟ مطلب زیر را بخوانید:
تفاوت پروژکتور با تلویزیون

 

اتصال از طریق HDMI (MHL)

MHL که مخفف عبارت Mobile High-Definition Link است به طور اختصاصی برای اتصال HDMI به MicroUSB ساخته شده و خوشبختانه به شما اجازه می‌دهد که همزمان هم محتوا را به پروژکتور انتقال دهید و هم گوشی را شارژ کنید.

پس اگر گوشی شما قدیمی‌تر از به جای درگاه Type C درگاه MicroUSB دارد می‌توانید از این طریق گوشی خود را به پروژکتور متصل کنید. توجه داشته باشید که گوشی باید از MHL پشتیبانی کند و همچنین MHL برای پروژکتور نیز در نظر گرفته شده باشد. معمولا در صورت پشتیبانی این نوشته MHL کنار درگاه HDMI نوشته می‌شود اما می‌توانید دفترچه راهنما پروژکتور را مطالعه کنید.

اتصال Type C‌به VGA

اگر پروژکتور شما قدیمی‌تر است احتمالا از HDMI و Type C پشتیبانی نمی‌کند و به احتمال قوی درگاه VGA دارد. برای اتصال گوشی به این نوع پروژکتور باید یک سیم Type C به VGA تهیه کنید.

به غیر از این به یک رابط VGA به VGA نیاز خواهید داشت. در نهایت یک طرف رابط VGA را به پروژکتور و طرف دیگر را به رابط VGA به Type C متصل کنید و در نهایت درگاه Type C را به گوشی بزنید.

روش‌های بی سیم اتصال گوشی‌های اندرویدی به پروژکتور

در این بخش به روش‌های اتصال بی سیم پروژکتور به گوشی می‌پردازیم و تمام روش‌های موجود را توضیح می‌دهیم. روش بی سیم به طور کلی بهتر و ساده‌تر است و نیاز به رابط ندارد اما گاهی اوقات پیش می‌آید که اتصال با مشکل یا کندی مواجه شود.

اتصال از طریق Wi-Fi Direct

Wi-Fi Direct یکی از روش‌های اصلی و اساسی برای اتصال گوشی‌های اندرویدی به پروژکتور یا تلویزیون است. این روش به صورت پیش فرض به همراه اندروید در دسترس قرار دارد و نیازی نیست که برنامه خاصی را برای این نوع اتصال دریافت کنید.

اولین گام این است که مطمئن شوید پروژکتور مورد نظر از این قابلیت یعنی Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کند یا نه. برای اطمینان از این موضوع یا مدل پروژکتور را در گوگل جستجو کرده و یا دفترچه راهنما را مطالعه کنید.اتصال گوشی به پروژکتور

برای شروع اتصال به پروژکتور خود نگاه کنید و به دنبال دکمه یا تنظیماتی تحت عنوان Screen/Device Mirroring بگردید. سپس این گزینه را روشن کرده یا دکمه مربوط به آن را فعال کنید. از طرفی بسته به گوشی اندرویدی که استفاده می‌کنید دسترسی به تنظیمات Wi-Fi Direct کمی متفاوت خواهد بود اما به طور کلی‌تر در ادامه مراحل را توضیح می‌دهیم.

  • به Settings یا تنظیمات گوشی خود بروید.
  • به روی گزینه Network and internet یا Connections کلیک کنید (شبکه و اینترنت یا اتصالات).
  • به منوی وای فای وارد شوید.
  • از روشن بودن وای فای گوشی یا تبلت اندرویدی خود اطمینان حاصل کنید.
  • از طریق Advanced Options یا Wi-Fi Preferences یا هر روش دیگری که برای گوشی شما وجود دارد به بخش Wi-Fi Direct وارد شوید.
  • در این قسمت نام دستگاه‌های در دسترس به شما نمایش داده می‌شود و به راحتی می‌توانید نام پروژکتور خود را انتخاب کرده و به آن متصل شوید.

اتصال از طریق Miracast

میراکست یک فناوری است که به شما اجازه می‌دهد تا به صورت بی سیم محتوا را از گوشی یا تبلت خود به پروژکتور یا نمایشگرهای دیگر منتقل کنید. این فناوری نیز شباهت زیادی با Wi-Fi Direct دارد و اندروید به صورت رسمی از آن پشتیبانی می‌کند.

به طور کلی باید از پشتیبانی گوشی خود از این فناوری مطمئن شوید اما در نهایت می‌توانید به روی این روش حساب باز کرده و محتوای گوشی اندرویدی خود را به پروژکتور منتقل کنید. برای استفاده از میراکست باید یک برنامه شخص ثالث مثل Castto را از گوگل پلی دانلود کنید. این برنامه کاملا رایگان در دسترس قرار دارد.

برای برقراری اتصال به برنامه وارد شوید و مراحل را پشت سر بگذارید تا نام پروژکتور به شما نمایش داده شود. پیشنهاد می‌کنید در صورت امکان از روش Wi-Fi Direct استفاده کنید و این فناوری برای گوشی‌های جدید کارایی بهتری دارد.

 

راهنمای خرید لنز موبایل و بررسی انواع لنز کلیپسی موبایل:
لنز دوربین موبایل

 

اتصال از طریق Chromecast

بسیاری از تلویزیون‌های حال حاضر هوشمند هستند و به صورت پیش فرض از قابلیت‌های مختلفی مثل گشتن در اینترنت پشتیبانی می‌کنند. اما برای تلویزیون‌های ساده شما می‌توانید کروم کست تهیه کرده و آن‌ها را به تلویزیون‌های هوشمند تبدیل کنید.

دقیقا این روش در مورد پروژکتورها نیز وجود دارد و شما با خرید یک کروم کست می‌توانید آن را به پروژکتور متصل کرده و سپس گوشی را به کروم کست متصل کنید. باید ابتدا کروم کست را از طریق درگاه HDMI به پروژکتور متصل کنید و به اتصال بی سیم گوشی به کروم کست بپردازید.

توجه داشته باشید که برای انجام این روش باید حتما پروژکتور از HDMI پشتیبانی کند و پروژکتور‌های قدیمی امکان اتصال کروم کست را ندارند.

اتصال از طریق Smart View (مخصوص گوشی‌های سامسونگ)

این روش تنها برای اتصال گوشی سامسونگ به ویدئو پروژکتور است و کهکشانی‌های جدید شرکت کره‌ای به قابلتی به نام Smart View مجهز هستند. این فناوری دقیقا مثل Wi-Fi Direct عمل کرده و به دنبال دستگاه‌های در دسترس می‌گردد و سپس محتوا را با آن دستگاه به اشتراک می‌گذارد.اتصال گوشی سامسونگ به ویدئو پروژکتور

مانند روش Wi-Fi Direct در اولین گام باید مطمئن شوید پروژکتور مورد نظر از قابلیت Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کند یا خیر. برای اطمینان از این موضوع مدل پروژکتور را در گوگل جستجو کرده و یا دفترچه راهنما را مطالعه کنید. برای شروع اتصال به پروژکتور خود نگاه کنید و به دنبال دکمه یا تنظیماتی تحت عنوان Screen/Device Mirroring بگردید. سپس این گزینه را روشن کرده یا دکمه مربوط به آن را فعال کنید.

حال از طریق گوشی سامسونگ خود به کنترل سنتر بروید و به روی گزینه Smart View کلیک کنید تا گوشی پروژکتور را جستجو کند. در نهایت به روی نام پروژکتور کلیک کرده و اتصال را برقرار کنید.

 

 

نحوه اتصال ایفون به پروژکتور

در بالا به شما توضیح دادیم که چگونه با سیم یا بدون سیم گوشی اندرویدی خود را به پروژکتور متصل کنید. در این بخش اما به سراغ ایفون‌ها می‌رویم و روش‌های موجود برای اتصال گوشی‌های اپل به پروژکتور را شرح می‌دهیم.

اتصال از طریق کابل Lightning به HDMI

پیش از هر نکته‌ای باید اشاره کنیم که اپل سیاست سختگیرانه‌ای از جهت اتصال محصولات شخص ثالث به گوشی‌های خود دارد و به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید قطعه‌‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود را خریداری کنید تا حد امکان به سراغ مدل‌های رسمی اپل بروید.کابل اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور

اپل برای اتصال ایفون‌ها به هر محصولی که از درگاه HDMI پشتیبانی می‌کند پیشنهاد می‌دهد که از کابل لایتنینگ به HDMI استفاده کنید. اتصال نیز بسیار ساده است و تنها باید درگاه لایتنینگ را به ایفون خود متصل کرده و طرف دیگر را به  HDMI پروژکتور متصل کنید تا اتصال برقرار شود.

اتصال از طریق Airplay

فناوری Airplay اپل شباهت زیادی با قابلیت Smart View گوشی‌های سامسونگ دارد و به صورت پیش فرض همراه با iOS در دسترس قرار می‌گیرد و نیاز به نصب نرم افزار اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور وجود ندارد.

مانند روش Wi-Fi Direct در اولین گام باید مطمئن شوید پروژکتور مورد نظر از قابلیت Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کند یا خیر. برای اطمینان از این موضوع مدل پروژکتور را در گوگل جستجو کرده و یا دفترچه راهنما را مطالعه کنید. برای شروع اتصال به پروژکتور خود نگاه کنید و به دنبال دکمه یا تنظیماتی تحت عنوان Screen/Device Mirroring بگردید. سپس این گزینه را روشن کرده یا دکمه مربوط به آن را فعال کنید.

حال به روی ایفون یا ایپد خود به تنظیمات و سپس Wi-Fi بروید تا لیستی از تمام دستگاه‌های قابل اتصال به شما نمایش داده شود که قطعا پروژکتور نیز جزو همین لیست خواهد بود. به روی نام پروژکتور کلیک کرده و در صورت نیاز یک رمز ورود وارد کنید.

در مرحله بعد به سادگی از طریق کنترل سنتر گوشی می‌توانید گزینه Airplay را روشن کرده و پروژکتور را انتخاب کنید تا اتصال بین ایفون یا ایپد و پروژکتور برقرار شود.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم همه راه‌های وجود برای اتصال گوشی‌های اندرویدی و ایفون‌ها به پروژکتورها را آموزش بدهیم. چه پروژکتور شما قدیمی باشد و چه جدید در این مطلب برای اتصال گوشی به آن روشی معرفی شده است.

بار دیگر تکرار می‌کنیم که از هر روشی که می‌خواهید برای اتصال گوشی به پروژکتور استفاده کنید حتما قبل از آن مطمئن شوید که هم گوشی و هم پروژکتور از آن روش پشتیبانی می‌کنند تا هزینه بی جهت صرف نکنید.

 

 

سوالات متداول

اتصال گوشی‌های اندرویدی به پروژکتور چگونه است؟ به طور کلی گوشی‌های اندرویدی را به دو روش کلی با سیم و بی سیم می‌توان به پروژکتور متصل کرد. با مطالعه دفترچه راهنما پروژکتور متوجه این که محصول از چه روش‌هایی پشتیبانی می‌کند خواهید شد اما به طور کلی کاربران ترجیح می‌دهند که به صورت بی سیم اتصال گوشی با پروژکتور را برقرار کنند تا راحت‌تر بتوانند به دستگاه متصل شوند. البته در مورد بعضی از پروژکتور‌ها تنها راه استفاده از سیم است و همچنین باید در نظر داشت که اتصال سیمی گاهی پایداری بهتر دارد و کمتر با قطعی یا گیر کردن مواجه می‌شود. در متن روش‌های اتصال را بیان کرده‌ایم.

اتصال از طریق Wi-Fi Direct چگونه است؟ روش Wi-Fi Direct یکی از روش‌های اصلی و اساسی برای اتصال گوشی‌های اندرویدی به پروژکتور یا تلویزیون است. این روش به صورت پیش فرض به همراه اندروید در دسترس قرار دارد و نیازی نیست که برنامه خاصی را برای این نوع اتصال دریافت کنید. برای شروع اتصال به پروژکتور خود نگاه کنید و به دنبال دکمه یا تنظیماتی تحت عنوان Screen/Device Mirroring بگردید. سپس این گزینه را روشن کرده یا دکمه مربوط به آن را فعال کنید. از طرفی بسته به گوشی اندرویدی که استفاده می‌کنید دسترسی به تنظیمات Wi-Fi Direct کمی متفاوت خواهد بود و باید نام پروژکتور را برای اتصال انتخاب کنید.

اتصال از طریق Airplay چگونه است؟ فناوری Airplay اپل شباهت زیادی با قابلیت Smart View گوشی‌های سامسونگ دارد و به صورت پیش فرض همراه با iOS در دسترس قرار می‌گیرد و نیاز به نصب برنامه دیگری وجود ندارد. برای شروع اتصال به پروژکتور خود نگاه کنید و به دنبال دکمه یا تنظیماتی تحت عنوان Screen/Device Mirroring بگردید. سپس این گزینه را روشن کرده یا دکمه مربوط به آن را فعال کنید. حال به روی ایفون یا ایپد خود به تنظیمات و سپس Wi-Fi بروید تا لیستی از تمام دستگاه‌های قابل اتصال به شما نمایش داده شود که قطعا پروژکتور نیز جزو همین لیست خواهد بود. به روی نام پروژکتور کلیک کرده و در صورت نیاز یک رمز ورود وارد کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. مرتضی

    یک چیزی هم اشاره ایی نشده ولی خیلی مهم هستش، باید لوکیشن گوشی هم روشن باشد، وگرنه اتصال برقرار نمیشود.
    ذکر این موضوع هم مهمه،،،، کیفیت تصویر نمایش داده شده به اندازه گوشی نیست و حداکثر در حد HD می باشد که با توجه به بزرگ بودن صفحه نمایش، اگر نزدیک تصویر باشید، کیفیت بسیار افت خواهد کرد و اگر بخواهید با کیفیت خوب و صد فیلم ببینید، تصویر و صدا با سکته (مکث های ریز) پخش می شود.

  2. مرتضی

    مقاله مفصلی آماده کردید ولی روش اتصال بیسیم را درست توضیح ندادید، من یک هفته طول کشید تا توانستم پروژکتور خودم را به گوشی وصل کنم، بصورت مختصر : 1- در ابتدا بلوتوث گوشی را با بلوتوث پروژکتور باید pairکنید، جالب این است که اسم پروژکتور من در بلوتوث با اسم خودش تفاوت داشت و به همین دلیل کلی سرکار بودم، از طرفی اسم بلوتوث را نتوانستم تغییر بدهم 2-از طریق نرم افزار میراکست که روی خود پروژکتور نصب هستش شروع به Search می کنیم و همزمان Wi Fi گوشی را روشن می کنیم و برروی گوشی Wireless Display را فعال می کنیم 3- برروی گوشی باید نام پروژکتور ظاهر گردد (این اسم از داخل نرم افزار میراکست به سادگی قابل تغییر است) 4- با کلیک برروی نام ننمایان شده، بعد از چند ثانیه اتصال برقرار می گردد .
    نکته: در زمان اتصال باید بلوتوث و وای فای هر دو دیوایس نباید به هیچ وسیله ایی وصل باشند(حتی ساعت هوشمند) چون اتصال موفق نمی شود
    – در ضمن تقریبه تمامی پروژکتورهای موجود در بازار اندروید 6 هستند که به اشتباه 9 عنوان می شود و البته اندروید کاملا تغییر یافته که هیچ شباهتی به اندروید ندارد

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d9%88-ios-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b1/
ads
ads