داغ ترین ها :
چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم

چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم

اگر برای یک مرخصی یا سفر هیجان‌انگیز برنامه‌ریزی کردید قطعا دوست دارید تمام طول سفر را به استراحت و تفریح بپردازید تا برای ماه‌های آینده انرژی بیشتری برای انجام کارهایتان را کسب کنید. قطعا پاسخ دادن به تماس‌های مکرر و غیرضروری آرامش را از شما سلب می‌کند زیرا شما به جای اینکه استراحت کنید مجبور به پاسخ دادن به تماس‌های غیرضروری هستید. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های کاربردی برای خارج کردن گوشی از دسترس را به شما آموزش دهیم. اگر شما هم دنبال راه چاره‌ای هستید تا جواب این سئوال را پیدا کنید که چگونه خط خود را از دسترس خارج کنیم، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. روش‌های مختلفی را برای از دست خارج کردن گوشی به شما می‌گوییم.

 

برای خرید گوشی به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

حالت Airplane mode؛ راحت‌ترین راه از دسترس خارج کردن گوشی!

ساده‌ترین روش برای از دسترس خارج کردن تلفن همراه، گزینه Flight Mode یا Airplane Mode است. با این کار تمام تماس‌ها را مسدود می‌کنید. برای اینکه Airplane mode را فعال کنید باید به قسمت تنظیمات گوشی وارد شوید و قسمت Airplane mode را روشن کنید. سپس آنتن گوشی محو می‌شود و در بالای صفحه نمایشگر تصویر هواپیمای کوچک مشکی رنگی نمایانگر می‌شود. برای اینکه به حالت اول باز گردید باید تمام مراحل را تکرار کرده و گزینه Airplane mode را از خاموش کنید.

از دسترس خارج کردن گوشی

برای دسترسی آسان‌تر کافیست به کنترل سنتر گوشی خود وارد شوید (دست خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید) و به روی علامت هواپیما کلیک کنید. در نظر داشته باشید که این آیکون در برندهای مختلف یکسان است و تفاوتی ندارد که ایفون داشته باشید یا گوشی اندرویدی و یا این که سیم کارت شما همراه اول باشد یا ایرانسل. زمانی که شخصی در این حالت با شما تماس بگیرد با جمله ”دستگاه مورد نظر خاموش می‌باشد” مواجه خواهد شد و دیگر گوشی شما زنگ نمی‌خورد. توجه داشته باشید که با انجام این کار دیگر نمی‌توانید از اینترنت خط نیز استفاده کنید و یا پیامک بفرستید.

 

خرید مک بوک

 

از حالت DND استفاده کنید

عبارت DND مخفف Do Not Disturb یا همان مزاحم نشوید است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا در طول روز بهتر بتوانند به روی کارهای خود تمرکز کنند و یا در سفر بدون مزاحمت بتوانند از فضا و محیط لذت ببرند. مزیت این روش نسبت به حالت پرواز این است که شما به اینترنت دسترسی خواهید داشت و می‌توانید تماس برقرار کنید و پیامک بفرستید. پس اگر برای شما سوال است که ”چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم ولی از اینترنت استفاده کنیم” باید بگوییم حالت DND دقیقا مناسب شما خواهد بود.

چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم ولی از اینترنت استفاده کنیم

در واقع حالت DND را می‌توان همان حالت بی‌صدا کردن گوشی دانست با این تفاوت که شما می‌توانید آن را شخصی سازی کنید. برای مثال شما امکان دارید تا شماره همسفرهای خود را در لیستی قرار بدهید تا در صورت تماس از طرف این اشخاص گوشی شما زنگ بخورد ولی تماس‌های دیگر بی‌صدا باشد و نادیده گرفته شود. به لطف این قابلیت همچنین می‌توانید مشخص کنید که برای مثال اگر شخصی سه بار تماس گرفت، بار سوم تماس صدا داشته باشد و شما متوجه این موضوع شوید؛ چرا که ممکن است تماس ضروری باشد.

قابلیت DND شما را از کد در دسترس نبودن همراه اول بی‌نیاز می‌کند و به راحتی می‌توانید از آن در اندروید و IOS بهره ببرید. برای روشن کردن این ویژگی به راحتی می‌توانید از کنترل سنتر گوشی کمک بگیرید ولی برای تنظیم کردن این قابلیت باید به تنظیمات و گزینه Do Not Disturb مراجعه کنید. حتما توصیه می‌کنیم به‌جای کد از دسترس خارج شدن ایرانسل یا هر روش دیگری از این راه استفاده کرده و DND را طبق نیاز خود شخصی سازی کنید.

 

شماره تماس را مسدود کنید

کد دستوری از دسترس خارج شدن همراه اول و ایرانسل

شما در اندروید و ios به راحتی می‌توانید یک شماره تلفن را مسدود کنید. برای مثال تصور کنید در سفر هستید و می‌دانید که برخی از افراد قرار است تعداد دفعات زیادی را با شما تماس بگیرند. به راحتی می‌توانید در طول سفر شماره این اشخاص را در لیست سیاه قرار دهید. این کار باعث می‌شود گوشی شما زنگ نخورد و فرد مورد نظر نتواند با شما ارتباط برقرار کند. پس از اتمام سفر هم می‌توانید مجدد به راحتی این افراد را از لیست بلاک خارج کنید. با این روش دیگر شما هیچ نیازی به کد دستوری از دسترس خارج شدن همراه اول و ایرانسل نخواهید داشت.

 

 

لپ تاپ گیمینگ بنر

 

اپلیکیشن‌ های کاربردی برای از دسترس خارج کردن

شما به راحتی می توانید از نرم افزارهای مسدود کننده به‌جای کد از دسترس خارج شدن همراه اول استفاده کنید. کاری که این برنامه‌ها انجام می‌دهند، تماس‌های دریافتی را مسدود می کنند. این برنامه‌ها قابلیت‌هایی مانند کنترل تماس‌ها، مسدود کردن سیگنال‌های تلفن همراه را در اختیار شما قرار می دهند. در ادامه قصد دارم لیستی از برنامه های کاربردی برای کاربران ios و اندروید را به شما معرفی کنم.

 

روش های انتقال تماس در اپراتور ایرانسل:
کد دایورت ایرانسل

برنامه Call Blacklist

این برنامه تماس ها و پیامک ها را محدود می کند. فهرست سیاه تماس‌ها قابلیت های مختلفی شامل پیام رسانی، لیست سیاه، مسدود کردن هرزنامه یا اسپم را دارد. و شما را از شر تماس‌های مزاحم رها می کند.

برنامه Call Blacklist

 

دانلود برنامه Call Blacklist برای اندروید

 

برنامه Call Blocker

یکی از برنامه‌های پرطرفدار محدود کردن تماس‌های ناخواسته است. و به شما کمک می‌کند تماس های ناشناس را مسدود کنید. قابلیت‌هایی که برنامه Call blocker در اختیار شما قرار می‌دهد شامل لیست سفید، لیست سیاه، شناسایی و توقف کلاهبرداری با تماس تلفنی است. لیست سفید برای تماس های ضروری طراحی شده است، از طریق لیست سفید می‌توانید تماس‌های ضروری را دسترس‌تان قرار دهید. با کاربرد لیست سیاه هم آشنایی دارید، تماس‌های ناخواسته را باید به آن اضافه کنید.

 

دانلود برنامه Call Blocker برای اندروید

 

برنامه مسدودکننده دو سیم کارته Sim Blocker

یکی از بهترین برنامه‌های مسدود کننده شماره تلفن همراه به شمار می رود. زیرا قابلیت مسدود کردن دو سیم کارت را به شما می‌دهد. اگر تلفنی با دو سیم کارت دارید، این برنامه مناسب شماست. باید برای هر سیم کارت به صورت جداگانه تنظیم کنید. قابلیت فوق العاده ای که این برنامه دارد برنامه ریزی زمان‌های تماس است. به این صورت که می توانید تماس‌ها را فقط در زمان‌های خاصی محدود کنید. فقط کافیست شماره مد نظر را به لیست اضافه کنید. و هر گاه تشخیص دهید می توانید شماره‌های لیست سیاه را به لیست سفید منتقل کنید. و شماره تماس لیست‌ها را ویرایش و تغییر دهید.

 

دانلود برنامه Sim Blocker برای اندروید

 

برنامه Simple Call blocker

برنامه Simple Call Blocker شما را از شر تماس‌های ناخواسته نجات می‌دهد. قابلیت‌هایی که این برنامه در اختیار شما قرار دهد به این صورت است که می توانید محدود اعداد تعریف کرده و مسدود کنید. یا مجموعه اعداد را انتخاب کرده و به عنوان تلفن‌های مجاز به لیست معرفی کنید.

دانلود برنامه Simple Blocker برای ios

 

 

سوالات متداول

کد از دسترس خارج شدن گوشی چیست؟ شما هیچ نیازی به کد یا هر چیز دیگری ندارید و به راحتی می‌توانید از قابلیت Airplane mode یا DND استفاده کنید.

چگونه شماره ای را در لیست سیاه قرار دهم؟ با اپلیکیشن های کاربردی مانند Call Blocker می توانید این کار را انجام دهید. بدون برنامه هم تنها از طریق تنظیمات خود گوشی این کار امکان‌پذیر است.
آیا ویژگی مسدود کردن تماس‌های تلفنی فقط برای گوشی‌های اندرویدی است؟ خیر تلفن های ios هم می توانند از اپلیکیشن ها برای مسدود کردن شماره ها استفاده کنند.

برنامه از دسترس خارج كردن خط همراه اول چیست؟ برای این کار به برنامه‌ای نیاز ندارید و می‌توانید از حالت پرواز، حالت DND یا مسدود کردن شماره‌ها کمک بگیرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

16 نظر

  1. Mary

    تو حالت پرواز یا هواپیما که اگه زنگ بزنن میگه خاموشه! از دسترس خارج نمیشه … تو حالت‌های دیگه هم که گفتین تماس برقرار میشه یا طرف بلاک شده که متوجه میشه یا مثل یه تماس بی پاسخ برای مخاطب محسوب میشه … این راه‌ها هیچکدوم برای از دسترس خارج کردن گوشی نبود!

    1. Esmaeil

      پاسخ به Mary

      دوست عزیزم میخوای از دسترس خارج بشع و هم زمان اینترنت هم داشته باشی خط ات را به یک شماره ای دایورت کن که دردسترس نباشه ستاره ۲۱ ستاره شماره مورد نظر مربع مربع ۲۱ مربع ام از این حالت در میاد
  2. Pari

    روش دیگه ای به جز بلاک کردن که بشه بدون قطع شدن اینترنت گوشیمو از دسترس خارج کنم و زنگ و پیام نیاد هست ؟

    1. محسن یکتا

      پاسخ به Pari

      انتقال بده همه همون دایورت روی شماره تلفن همراه که بلا استفاده باشه
      1. whisper

        پاسخ به محسن یکتا

        سلام من از کد استفاده کردم ولی خرچی میرنم #۲۱# نمیشه باز همون حالته چیکار کنم
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Pari

      سلام وقت خوش از قابلیت DND استفاده کنید البته دریافت میکنید ولی نمایش داده نمیشه
      1. ملینا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام ، اگه از کد استفاده کردم و بعد خواستم غیر فعالش کنم باید چکار کنم ؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به ملینا

          سلام وقت خوش توضیح داده شده باید #21# رو شماره گیری کنید
  3. İshaq

    من می‌خوام آنتن سیم کارت را غیر فعال کنم فقط روی صفحه أنتن نباشه خونه آنتن خالی باشه رمز داره کسی می دونه راهنمایی کنید

    1. سیروس

      پاسخ به İshaq

      روی airplan mod میذارم وقتی زنگ میزنن نمیگه مشترک مورد نظر در دسترس نمیباشد میگه دستگاه مشترک مورد نظر خاموش میباشد .
  4. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    خوشحالم که مطلب براتون مفید واقع شده

    1. Ali

      پاسخ به احسان نیک پی

      استاد میتونم آنتن سیم کارت را غیر فعال کنم فقط روی صفحه أنتن دیده نشه وهرموقع نیاز بود فعالش کنم بدون اینکه سیم کارتو خارج کنم .
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Ali

        سلام وقت خوش بله، از حالت پرواز استفاده کنید همچنین در صورتی که دو سیم استفاده میکنید میتونید از طریق تنظیمات یکی رو خاموش کنید و در صورت نیاز مجدد روشن کنید
  5. امین

    عالی بود و‌ مفید

  6. امانج کریمی

    سلام ببخشید پیام میدم مینویسه روی شبکه ثبت نشده است
    باید چیکار کنم الان در ضمن سیمکارتمم رایتله

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امانج کریمی

      سلام وقت بخیر با پشتیبانی اپراتور خودتون تماس بگیرید پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads