داغ ترین ها :
انویدیا از مدل ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3080 رونمایی کرد

انویدیا از مدل ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3080 رونمایی کرد

شرکت انویدیا از مدل جدید کارت گرافیکی RTX 3080 با ۱۲ گیگابایت رم رونمایی کرد. این کارت گرافیکی با قیمت پایه ۱۲۵۰ دلار راهی بازار می‌شود.

 

از آخرین مدل های نوت بوک موجود در سایت تکنولایف دیدن کنید: قیمت لپ تاپ

 

اوضاع بازار قطعات کامپیوتر در دو سال گذشته بسیار وخیم بوده است. کاهش شدید تولید قطعات نیمه‌رسانا به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کووید-۱۹ باعث شده که با کمبود شدید محصولات و افزایش قیمت‌ها مواجه شویم. بازار کارت گرافیک مشخصا از این بحران ضربه بزرگی خورده و دو بازیگر اصلی آن یعنی انویدیا و AMD، در تامین نیاز بازار دچار مشکل هستند. حال اما انویدیا فرصتی پیدا کرده تا نسخه بهبودیافته‌ی کارت گرافیک پرچمدار خود را وارد بازار کند.

مدل جدید کارت گرافیکی RTX 3080 از ۱۲ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد که دو گیگابایت از مدل اصلی بیشتر خواهد بود. همچنین مشخص شده که بهبود این کارت فقط به حافظه خلاصه نمی‌شود؛ براساس مشخصات رسمی که انویدیا منتشر کرده، این نسخه ۸۹۶۰ هسته CUDA دارد که ۳٪ افزایش یافته و پهنای باند حافظه نیز با کمی افزایش به ۳۸۴ بیت رسیده است. هنوز مشخص نیست که عملکرد این نسخه نسبت به مدل پایه چقدر پیشرفت کرده است.

در نتیجه این تغییرات، کارت گرافیکی RTX 3080 با ۱۲ گیگابایت رم حدود ۳۰ وات مصرف برق بیشتری از مدل استاندارد دارد که این یعنی حداقل ۳۵۰ وات از ظرفیت منبع تغذیه را به خود اختصاص خواهد داد. انویدیا به خریداران توصیه می‌کند که از پاور ۷۵۰ واتی برای این کارت گرافیک استفاده کنند.

خبری از عرضه نسخه Founder Edition (مدل تولیدشده توسط خود انویدیا) نیست. در حال حاضر، شرکت EVGA این کارت را در دو نسخه با قیمت‌های ۱۲۵۰ و ۱۳۰۰ دلار برای فروش گذاشته است. گزارش‌ها می‌گویند که قیمت مدل‌های احتمالی شرکت ایسوس حتی بیشتر بوده و به ۱۷۰۰ دلار خواهد رسید. در مقام مقایسه، نسخه استاندارد ۱۰ گیگابایتی RTX 3080 حدود ۹۰۰ دلار قیمت دارد. فکر می‌کنید بهبودهای نسخه ۱۲ گیگابایتی ارزش هزینه بیشتر را دارد؟

 

از کجا بفهمیم گرافیک لپ تاپ چند گیگ است؟
تشخیص مدل کارت گرافیک نصب نشده

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9%db%8c-rtx-3080-%d8%a8%d8%a7-%db%b1%db%b2-%da%af%db%8c%da%af%d8%a7%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%85/
ads
ads