داغ ترین ها :
هوش مصنوعی نگاه مخفیانه افراد به گوشی را تشخیص می دهد

هوش مصنوعی نگاه مخفیانه افراد به گوشی را تشخیص می دهد

محققین در گوگل ابزاری را برای تشخیص افرادی که مخفیانه به صفحه گوشی دیگران نگاه می کنند، اختراع کردند. جزئیات این محافظ صفحه ی الکترونیکی یا به اصطلاحِ مخترعین Florian Schroff و See Jung Ryu، در کنفرانس اطلاعات روند سیستم هایNIPS هفته ی آینده در کالیفرنیا مورد بحث قرارخواهد گرفت.

محافظ صفحه ی الکتریکی چیست و عملکرد آن چگونه است؟

به طور خلاصه،به نظر می رسد این اختراع درقالب یک نرم افزار بوده که با استفاده از قابلیت یادگیری( ویژگی که در آن گوشی یا کامیپوتر قادر به یادگیری اطلاعاتی است که قبلا روی آن بازگذاری نشده اند) و دوربین جلوی گوشی، چهره ی افراد را تشخیص می دهد.چنانچه چهره ی فردی که به صفحه ی گوشی خیره شده، با چهره ی صاحب گوشی مطابقت نداشته باشد این سیستم خطای تجاوز به حریم شخصی را به کاربر نشان می دهد.

همانطور که در ویدیوی آموزشی مشاهده کردید، وقتی شخص بیگانه ای از پشت سر صاحب گوشی در حال  نگاه کردن به صفحه ی موبایل او باشد، این سیستم مرتبا مکالمه گوگل هنگ اوت را قطع کرده و به کاربر هشدار می دهد.

آن طور که از شواهد پیدا است، سیستم حتی به مدت دو صدم ثانیه نیز نگاه افراد غریبه را تشخیص داده و حدود 47 صدم ثانیه طول می کشد تا چهره را تمیز دهد.

محققین اظهار داشتند که این امکان در شرایط مختلف با روشنایی متفاوت می تواند انواع حالات سر را نیز رویت کند.

اما همچنان اطلاعات دقیقی درباره ی میزان مصرف باطری این نرم افراز و طرز استفاده از آن درهنگام تماس های اینترنتی یا تلفنی در دست نیست.

می توان گفت این پروژه مراحل آزمایشی را گذرانده و به زودی در نسل بعدی گوشی های اندروید قابل استفاده خواهدبود.

به هرحال در آینده شاهد ظهور یک سیستم یا برنامه با این ویژگی خواهیم بود. برای اطلاع از جدیدترین های بازار صفحه قیمت گوشی را چک کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%86-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%db%8c%da%a9-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af/
ads
ads