داغ ترین ها :
کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در گوشی های اندروید و آیفون

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در گوشی های اندروید و آیفون

امروزه بیشتر افراد از گوشی هوشمند یا تبلت خود برای ثبت و ذخیره تصاویر استفاده می‌کنند. گوشی‌های موبایل را می‌توان ابزاری بسیار مفید برای اشتراک‌گذاری سریع تصاویر از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به حساب آورد. گاهی وقت‌ها امکان دارد حجم تصاویر برای اشتراک‌گذاری، زیاد باشد و این مسئله می‌تواند برای شما مشکل‌آفرین شود. برنامه‌های زیادی برای تغییر ابعاد تصاویر در دسترس قرار دارند که امکان کم کردن حجم عکس بدون تغییر کیفیت را از روش‌های مختلف در گوشی‌ها اندروید و آیفون فراهم می‌کنند. در این مقاله قصد داریم بهترین برنامه‌ها را برای کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در اندروید و آیفون به شما معرفی کنیم.

 

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در گوشی‌های اندروید

در ابتدا به معرفی تعدادی از بهترین برنامه‌های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت اندروید خواهیم پرداخت. شما می‌توانید با هر کدام از برنامه‌های ذکر شده، ویرایش‌های لازم را روی تصاویر انجام دهید.

Pixlr

برنامه Pixlr را باید به عنوان یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای تصاویر برای کاربران اندروید به حساب آورد. این اپلیکیشن نه تنها می‌تواند تغییر اندازه و برش را انجام دهد، بلکه با سایر ویژگی‌های خود هم می‌تواند به شما در انجام ویرایش‌های مدنظرتان کمک کند. همچنین برنامه Pixlr را می‌توان یکی از برنامه‌هایی معرفی کرد که برای مبتدیان، بسیار کارآمد است.

تعداد زیادی از برنامه‌ها و ویژگی‌ها را هنگام راه‌اندازی برنامه مشاهده خواهید کرد. برای ثبت تصاویر می‌توانید از دوربین استفاده کنید، سپس ویرایش‌های موردنظرتان را با استفاده از گزینه‌های موجود در برنامه Pixlr انجام دهید. همچنین یک گزینه برای ویرایش تصاویر ذخیره در دستگاه یا فضای ابری هم وجود دارد. بد نیست بدانید که در Pixlr به تعدادی از عناصر تزئینی در ابزار Templates هم دسترسی خواهید داشت.

 

دانلود کلاب هاوس برای اندروید

 

مقالات پیشنهادی: عکاسی محاسباتی چگونه کیفیت عکس اسمارت فون شما را بالا می برد؟

 

Adobe Photoshop Express

در صورتی که به دنبال برنامه‌ای پیشرفته‌تر هستید، نسخه Adobe Photoshop Express هم گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آید. این برنامه برای ویرایش تصاویر در حال حرکت شما طراحی شده و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد. در حقیقت Adobe چندین ویژگی حرفه‌ای را برای ویرایش تصاویر ارائه داده است.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تصاویر را از دستگاه، فضای ابری، Lightroom یا کتابخانه Adobe انتخاب کنید. همچنین امکان ثبت تصاویر جدید با دوربین تلفن و سپس ویرایش آن‌ها هم وجود دارد. هنگامی که تصویر موردنظرتان را برای ویرایش انتخاب کنید با گزینه‌های مختلفی از سوی برنامه مواجه خواهید شد.

ابزار برش (Crop) را هم باید به عنوان یکی دیگر از ابزارهای کارآمد برنامه به حساب آورد که نقش بسزایی در کاهش حجم تصاویر خواهد داشت. شما می‌توانید بخش موردنظرتان را در یک تصویر کامل‌تر، انتخاب کرده و کاهش حجم را رقم بزنید.

دانلود کلاب هاوس برای اندروید

 

مطالب مرتبط: روش های دانلود تصاویر استوک به صورت رایگان

 

Lite Photo Compress and Resize

این اپلیکیشن اندروید را باید به عنوان یکی از ساده‌ترین برنامه‌های کم کردن حجم عکس در گوشی معرفی کرد که قابلیت‌هایی همانند برش و تغییر سایز را هم ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن کاهش حجم تصاویر را می‌توان ارتباط مستقیم آن با ایمیل، واتساپ یا فیسبوک مسنجر عنوان کرد؛ این قابلیت می‌تواند کار اشتراک‌گذاری را ساده‌تر کند.

شما می‌توانید با قابلیت فشرده‌سازی برنامه Lite Photo Compress and Resize، تصویر را از نظر کیفیت مورد ویرایش قرار دهید و در نهایت، سایز تصویر را مجددا مورد بررسی قرار دهید؛ انجام این کار موجب کاهش حجم تصویر در گوشی اندروید خواهد شد.

دانلود کلاب هاوس برای اندروید

 

آموزش کاهش حجم ویدیو با کامپیوتر و گوشی موبایل:

کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت

 

Codenia Image Size

برنامه Codenia یک راه‌حل عملی و در عین‌حال ساده برای تغییر اندازه تصویر را ارائه می‌دهد. این برنامه دارای ویژگی‌های زیادی بوده که در بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه پیدا خواهید کرد. در بخش ویرایشگر عکس، گزینه‌های قابل تنظیم زیادی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند تنظیمات مختلف را در ظاهر فایل‌های تصویری ایجاد کنید.

شما می‌توانید از این برنامه اندروید برای تغییر ابعاد، سفارشی‌سازی و در نهایت، کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت استفاده کنید. در حقیقت کلیه قابلیت‌ها در کنار هم می‌توانند عملکرد بسیار خوبی را رقم بزنند و نتیجه دلخواه را در کاهش حجم عکس به وجود آورند.

 

دانلود کلاب هاوس برای اندروید

 

شاید علاقه‌مند باشید: دانلود عکس پروفایل اینستاگرام

 

Resize Me

اپلیکیشن Resize Me را می‌توان به عنوان یکی از برنامه‌های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در اندروید و در زمینه ویرایش تصاویر معرفی کرد. برنامه Resize Me توسط تیم توسعه‌دهنده XnView که یکی از معروف‌ترین توسعه‌دهنده‌های نرم افزاری بوده طراحی و منتشر شده است. در صورتی که به دنبال یک اپلیکیشن کاربردی اندروید به منظور کاهش حجم تصاویر و ایجاد سایر تغییرات هستید، قطعا Resize Me انتخاب مناسبی خواهد بود.

هنگامی که وارد برنامه شوید، می‌توانید تصویر موردنظرتان را از گالری انتخاب کرده یا عکس جدیدی را ثبت کنید. بد نیست بدانید که در برنامه Resize Me، امکان چرخش تصاویر و سفارشی‌سازی‌های مختلف و متنوع هم وجود دارد. همچنین شما می‌توانید با تغییر سایز یا روش‌های موجود در برنامه هم کاهش حجم تصاویر را رقم بزنید.

 

دانلود کلاب هاوس برای اندروید

خرید تبلت

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در گوشی‌های آیفون

آیا با چگونه کم کردن حجم عکس در آیفون آشنا هستید؟ در صورتی که شما از گوشی های اپل استفاده می‌کنید هم امکان سفارشی‌سازی و کاهش حجم تصاویر را به وسیله برنامه‌های شخص ثالث خواهید داشت. شما می‌توانید با برنامه Image Size، تغییر اندازه، وضوح و همچنین سایز تصاویر را به سادگی انجام دهید.

 

دانلود کلاب هاوس برای آیفون و آیپد

برای شروع کار، برنامه را از اپ استور دانلود کنید. در ادامه و پس از باز کردن برنامه، کافی است روی گزینه عکس موجود در گوسه سمت چپ قسمت بالا ضربه بزنید. برنامه از شما می‌خواهد به کتابخانه تصاویر خود دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید مجوز لازم برای دسترسی کامل به کتابخانه تصاویر را ارائه دهید یا فقط تعدادی از تصاویر را انتخاب کنید. پس از ارائه دسترسی هم می‌توانید وارد کتابخانه شوید و تصویر موردنظرتان را برای ویرایش، انتخاب کنید. در پیش‌نمایش تصویر هم باید روی گزینه انتخاب (Choose) ضربه بزنید.

هم اکنون تصویر را در ویرایشگر برنامه مشاهده خواهید کرد. برای تغییر اندازه تصویر هم باید تغییرات موردنظرتان را در بخش Width، پیکسل و Height انجام دهید. توجه داشته باشید که با فعال بودن گزینه پیوند با نماد زنجیر، تناسب میان ابعاد حتی بعد از تغییرات هم برقرار خواهد بود.

پس از انجام تغییرات موردنظرتان روی تصایر، حجم جدید آن‌ها به شما در برنامه نمایش داده خواهد شد. در صورتی که ویرایش انجام شده رضایت شما را جلب کرد، می‌توانید آن را به عنوان فایل نهایی ذخیره‌سازی کنید.

برنامه Image Size به صورت خودکار اقدام به ذخیره‌سازی فایل‌های تصویری نهایی در پوشه Recents موجود در Photos خواهد کرد. شما می‌توانید فرایند مربوطه را برای ایجاد تغییر در تصاویر موردنظرتان انجام دهید.

قیمت گوشی

سوالات متداول

بهترین برنامه کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در اندروید کدام است؟

اپلیکیشن Pixlr نه تنها می‌تواند تغییر اندازه و برش را انجام دهد، بلکه با سایر ویژگی‌های خود هم می‌تواند به شما در انجام ویرایش‌های مدنظرتان کمک کند.

بهترین برنامه کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در iOS کدام است؟

شما می‌توانید با برنامه Image Size، تغییر اندازه، وضوح و همچنین سایز تصاویر را به سادگی انجام دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%81%d8%aa-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa/
ads
ads