داغ ترین ها :
نتفلیکس برای اولین بار در طول ۱۰ سال گذشته با کاهش کاربر مواجه شد

نتفلیکس برای اولین بار در طول ۱۰ سال گذشته با کاهش کاربر مواجه شد

شرکت نتفلیکس گزارش سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد. این گزارش که مربوط به ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ می‌شود نشان می‌دهد که این سرویس استریم فیلم و سریال موفق به جذب ۲.۵ میلیون کاربر جدید شده، اما ۲۰۰ هزار کاربر را هم از دست داده است.

مدیرعامل شرکت نتفلیکس اعلام کرد که به شخصه مخالف تبلیغات پیچیده و بیشتر به ساده‌تر شدن خرید حق اشتراک و همچنین ارائه حق انتخاب بیشتر به کاربران علاقه دارد. این صحبت‌ها نشان می‌دهد که نتفلیکس قصد دارد حق اشتراک ارزان‌تری که البته با تبلیغات همراه است را پیش روی کاربران قرار دهد.

 

از پرفروش‌ترین گوشی های بازار موبایل ایران دیدن کنید: لیست قیمت گوشی

 

نتفلیکس در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ با هجوم ۴ میلیون کاربر جدید مواجه شد؛ اما تعداد این کاربران اکنون به نیم میلیون رسیده است. البته از آنجایی که سرویس نتفلیکس فعلا در کشور روسیه در دسترس نیست، این سرویس ۷۰۰ هزار نفر از کاربران خود را از دست داده است. این اتفاقات باعث شده که نتفلیکس برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ با کاهش کاربر مواجه شود.

بزرگ‌ترین چالش نتفلیکس جذب کاربران جدید است. با این حال خبرگزاری رویترز اعلام کرده که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی از این سرویس استفاده می‌کنند و حق اشتراک آن را پرداخت می‌کنند. از طرف دیگر این سرویس در حال رقابت با سرویس‌های دیگری از جمله دیزنی پلاس و HBO Max است.

تمام پلتفرم‌های بزرگ استریم فیلم و سریال در حال حاضر با سرعت کمی کاربر جذب می‌کنند. نتفلیکس هم پیش بینی کرده که بتواند در طول سه ماهه ۲ میلیون کاربر جدید جذب کند. در طول سه ماهه آینده پخش فصل جدید سریال‌های محبوبی مانند Stranger Things و Ozark شروع می‌شود.

آمار منتشر شده باعث کاهش ارزش سهام نتفلیکس شد. سهام این شرکت ۲۶ درصد کاهش پیدا کرد و ۴۰ میلیارد دلار از ارزش آن کم شد. البته ارزش سهام شرکت‌های دیگر هم کاهش پیدا کرد. مثلا سهام شرکت Roku با کاهش ۶ درصدی مواجه شد. سهام والت دیزنی ۵ درصد کاهش پیدا کرد و سهام وارنر برادرز هم با کاهش ۳.۵ درصدی مواجه شد.

شرکت نتفلیکس از زمانی که در ماه ژانویه ۲۰۲۲ اعلام کرد که سرعت جذب کاربران جدیدش کم شده، نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

 

اگر به تماشای سریال علاقه‌ دارید، مطلب زیر را بخوانید:
بهترین سریال نتفلیکس

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%aa%d9%81%d9%84%db%8c%da%a9%d8%b3/
ads
ads