داغ ترین ها :
کدام قاب گوشی بهتر است، راهنمای خرید قاب گوشی

کدام قاب گوشی بهتر است، راهنمای خرید قاب گوشی

قاب گوشی موبایل بیشتر از اینکه جنبه تزئینی داشته باشد برای محافظت از تلفن همراه شماست. اگر شما هم جزو افرادی هستید که گوشی موبایل دائما از دست‌تان می‌افتد، خرید قاب محافظ گوشی یک راه منطقی برای شماست. اگرچه قاب گوشی برای همه افراد واجب است. اما برای این گروه ضرورت بیشتری دارد. زیرا با افزایش روزافزون قیمت گوشی‌های موبایل، خرید دوباره آن به صرفه نیست در نتیجه نگهداری از آن اهمیت بیشتری پیدا می کند. اما خرید قاب گوشی مانند سایر ابزارها، نیاز به دقت و توجه دارد. در ادامه قصد داریم درباره راهنمای خرید قاب گوشی و معیارهای موثر در انتخاب آن اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. فرق کاور با قاب گوشی را هم در این مطلب خواهید یافت.

 

قاب گوشی از کجا بخرم؟ تکنولایف انواع قاب گوشی را با قیمت عالی عرضه می‌کند.

 

قاب گوشی فانتزی

اصلی‌ترین معیارهای خرید قاب گوشی

برای اینکه بتوانید یک قاب گوشی مناسب خریداری کنید باید به معیارهایی شامل ضد ضربه بودن، ویژگی هایی مثل جنس قاب، میزان پوشش و نظرات مشتریان توجه کنید.

1. طراحی و مدل قاب

خرید قاب گوشی فانتزی و رنگارنگ قاب موبایل جذابیت فوق العاده‌ای دارد. برخی علاقه دارند که کلکسیونی از رنگ‌ها و طرح‌ها انتخاب کنند. اما نکته مهمی که در خرید طراحی قاب موبایل اهمیت دارد، امنیت قاب گوشی است. بنابراین باید قابی را انتخاب کنید که گوشی را از آسیب در امان خواهد ماند. پس در ادامه به انواع طرح‌ها و مدل‌های قاب می پردازیم

طراحی استاندارد

قاب‌ها با طراحی استاندارد، وزنی سبک دارند و تمام بخش‌های گوشی، پشت و کناره‌ها را پوشش می‌دهند و طراحی ساده‌ای دارند، بنابراین کاملا گوشی را از اطراف محافظت می‌کنند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و اسم انواع قاب گوشی اشاره خواهیم کرد.

قاب ضربه‌گیر یا بامپر

قاب‌های ضربه گیر محبوب‌ترین شکل قاب‌های امروزی است که طرفداران زیادی دارند. پشت این قاب‌ها ظاهری شیشه‌ای و بی رنگ دارد بنابراین تمام پشت گوشی دیده می‌شود. این قاب‌ها وزن سبکی دارند و اغلب درصد محافظت در آن‌ها کم است. قاب‌های بامپر بسیار جذاب هستند، اما اگر زیبایی را به امنیت ترجیح می‌دهید و دوست دارید قاب گوشی ترند داشته باشید باید قیمت آن را نیز مد نظر قرار دهید.

فرق کاور با قاب گوشی

قاب سخت

این نوع قاب‌ها مناسب مشاغلی است که بیشتر در معرض حادثه قرار دارند. مشاغلی مانند نقاشی ساختمان، مهندسان ساختمان، بنا، نظافت نمای ساختمان باید بیشتر مواظب جان و مال خود باشند.اغلب قاب‌ها با طراحی سخت از چندین لایه تشکیل شده اند. در نتیجه گوشی را بیشتر محافظت کرده و امنیت آن را دربرابر حوادثی مانند ضربه، خراش، سقوط تضمین می کنند. برخی از انواع آن با داشتن گواهی IP68 قابلیت ضد آب نیز دارند . گوشی را در برابر گرد و غبار حفظ می کنند.

قاب Folio

اگر دوست دارید گوشی‌تان پوشش محافظتی کاملی داشته باشد. قاب‌های Folio گزینه مناسبی برای شماست. این طرح‌ها اغلب جنس چرمی و طرح کتابی دارند و دور تا دور گوشی را احاطه می‌کنند و صفحه نمایش را نیز می پوشانند. این مدل قاب‌های گوشی دوام زیادی دارند بنابراین عملکرد مناسبی را برای حفظ امنیت گوشی موبایل نشان می‌دهند.

 

آیا cpu لپ تاپ قابل ارتقا است؟ مطلب زیر را بخوانید:
ارتقا لپ تاپ

 

2. جنس قاب گوشی

نکته مهم دیگر کیفیت جنس قاب گوشی است، زیرا در این صورت گوشی را از ضربه و خیسی در امان نگه می‌دارد. اغلب جنس قاب‌ها، پلاستیکی است. اما جنس های مختلفی در بازار موجود است که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

جنس چرمی

این نوع قاب، جنس چرم یا طرح چرمی دارند، به نوعی از چرم مصنوعی پوشیده شده‌اند. کمی حجیم هستند و بیشتر در طرح‌های فولیو دیده می شود. به خصوص جنس‌های چرمی، خاصیت محافظتی بیشتری دارند. زیرا چرم یک ماده سخت است و چرم واقعی به سختی سوراخ می شود و آسیب می‌بیند. بنابراین این جنس قاب‌ها مقاوم و ضد ضربه هستند. اگر به طرح‌های کلاسیک و چرمی علاقه دارید، یک انتخاب ایده آل است زیرا هر دو ویژگی مهم یعنی مقاومت و زیبایی را دارد.

قاب گوشی ترند

جنس سیلیکونی

قاب گوشی سیلیکونی یا ژله‌ای بهترین و محبوب‌ترین نوع قاب‌ها به شمار می‌روند. این نوع قاب‌ها جنس پلاستیکی دارند در نتیجه نرم و انعطاف‌پذیر هستند. به طور کلی قاب‌های پلاستیکی از یک لایه سخت و نرم تشکیل شده اند، بنابراین مقاومت بیشتری دربرابر آب دارند و از صفحه نمایشگر به خوبی محافظت می کنند. بنابراین می توان آن‌ها را با هر نوع دستمال مرطوب یا پاک‌کننده‌ای تمیز کرد. همچنین گوشی را از افتادن در ارتفاع کم محافظت می‌کنند، بنابراین در صورت سر خوردن روی میز، آسیبی آن‌ها را تهدید نمی کند.

جنس پلی کربنات/TPU

پلی کربنات TPUT رایج‌ترین جنس پلاستیک در قاب‌های گوشی است و لایه‌های متعدد آن باعث می‌شود مقاومت زیادی در برابر ضربه و خش داشته باشند، همچنین جنس پلی کربنات، خاصیت ارتجاعی دارد و از بخش سخت و نرم ساخته شده است. اما این سئوال ممکن است در ذهن شما ایجاد شود که فرق پلی کربنات با قاب‌های سیلیوکونی چیست؟ قاب‌های پلی کربنات مقاومت بیشتری نسبت به قاب‌های سیلیکونی دارند و رنگ آن‌ها شفاف تر است. برتری که قاب های سیلیکونی دارند این است که آن‌ها دربرابر حرارت مقاومت زیادی دارند. به طور کلی علتی که قاب های سیلیکونی محبوبیت بیشتری دارد این است که گوشی را سنگین نمی کند و راحت در دست جا می گیرد.

3. ضخامت گوشی

یکی از نکات مهم در خرید قاب گوشی، ضخامت آن است. قاب‌های سخت و تاشو، ضخیم هستند و تمام بخش‌های گوشی شامل گوشه، کناره و پشت و صفحه نمایشگر را احاطه می کنند. بنابراین حتما قابی را انتخاب کنید که ضخامت داشته باشد زیرا خیال‌تان راحت است که گوشی را از آسیب محافظت می‌کند.

 

تفاوت مودم همراه و قابل حمل:
مودم همراه چیست

 

4. قاب باتری

برخی امکانات جانبی قاب‌ها را حین خرید حتما توجه کنید. یکی از جدیدترین امکاناتی که مشکل شارژ گوشی را در مواقع ضروری حل می کند، قاب باتری است. با خرید این قاب با یک تیر دو نشان می زنید اول اینکه گوشی از آسیب محافظت می کند دوم یک ناجی در مواقع ضروری است و می توانید شارژ مورد نیاز گوشی را تامین کنید. جنس قاب‌های باتری، سیلیکونی است و دارای یک محفظه نگهداری باتری است. برخی از شارژها قابلیت مغناطیسی دارند و یا به صورت یک کابل کوچک یا سوکت مستقیم شارژ می‌شوند. شما ابتدا باید قاب گوشی را با یک کابل لایتینگ قرار گرفته در کاور گوشی شارژ کرده سپس گوشی را شارژ کنید. اپل، شارژ بی سیم Qi را در قاب باتری قرار داده است بنابراین می توان آیفون و قاب را با شارژ بی سیم شارژ کرد.

5. سازگاری با طراحی گوشی

درست است که حفاظت از گوشی مهم‌ترین معیار خرید یک کاور مناسب است. اما نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، سازگاری با گوشی‌تان است. به این معنی که قبل از خرید حتما بخش‌های گوشی مثل دوربین و لنزها را چک کنید که زیاد سفت نباشد تا به دوربین فشار وارد کند و نکته دیگر اینکه آنقدر جای دوربین بزرگ باشد که حین گرفتن عکس، احساس راحتی داشته باشید.اگر قاب زیاد سفت و ناهموار باشد، به قطعات گوشی آسیب وارد می کند.

6. رنگ‌های قاب گوشی

قاب گوشی چه رنگی خوبه ؟ کدام رنگ را بیشتر دوست دارید. انواع رنگ‌های مختلف قاب های گوشی در بازار موجود است که می‌توانید مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. حتی می توانید اگر دوست داشته باشید رنگ قاب گوشی را تغییر دهید. تزیین قاب گوشی با رزین، پرینت عکس، چسب‌های رنگی، اکلیل، اکریلیک، اسپری رنگ امکان پذیر است و اگر فردی باشید که به تنوع و تغییر علاقه داشته باشید، با این روش‌ها می توانید تنوع را ایجاد کنید.

 

سال ۲۰۲۲ برترین لپ تاپ Lenovo:
بهترین لپ تاپ لنوو

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره انواع طرح‌ها و جنس‌های قاب گوشی، رنگ‌ها و ضخامت گوشی اشاره کردیم. به طورکلی مهم‌ترین معیار خرید قاب گوشی میزان امنیت و حفاظت آن است و البته در نظر گرفتن معیارهایی مثل طراحی زیبا، ضد آب بودن و ضخامت آن را نیز در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.

سوالات متداول

  1. فرق کاور با قاب گوشی چیست؟ در حقیقت کاور با قاب یکی است و نکته مهمی که باید حین خرید کاور گوشی در نظر بگیرید امنیت فیزیکی آن‌ها در برابر ضربه و آسیب است و در مراحل بعدی سایز و خوش ساخت بودن آن نیز در انتخاب موثر است.
  2. قاب گوشی را از کجا بخریم؟ قاب گوشی را حتما از فروشگاه‌های معتبر مثل تکنولایف خریداری کنید.
  3. آیا قاب باتری دار ارزش خرید دارد؟ بله قاب باتری هم گوشی را دربرابر آسیب حفظ کرده و از طرف دیگر به راحتی شارژ گوشی را تامین می کند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. امید

    سلام ممنون از اطلاعاتتون
    یک سوال. چه جنس قابی کمتر باعث داغ شدن گوشی میشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امید

      سلام وقت بخیر قاب‌های پلاستیکی عموما خوب هستن
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%82%d8%a7%d8%a8-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads