داغ ترین ها :
کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند

کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند

به نظر شما بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایشی کجاست؟ مواد آرایشی ویژگی‌های متفاوتی دارند بنابراین بهترین مکان برای نگهداری لوازم‌آرایش، یخچال است. به‌خصوص شرایط آب‌وهوایی مانند گرما بسیاری از محصولات آرایشی را در معرض خطر قرار می‌دهد. البته این روش فقط در برخی لوازم آرایشی تأثیرگذار است، تا تازگی خود را حفظ کنند. اما برخی دیگر با دمای اتاق کاملاً سازگاری دارند. ماسک‌های صورت، رژ لب، کرم‌های دور چشم و صورت، کرم ضدآفتاب جزو مواردی هستند که باید در یخچال نگهداری شوند؛ بنابراین بهتر است یک جای مناسب در یخچال خانه‌تان برای لوازم آرایشی خالی کنید. با ما همراه باشید؛ زیرا می‌خواهیم در مقاله کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند اطلاعات جالبی را در اختیارتان قرار دهیم.

کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند

1. رژ لب‌ها

در بهترین حالت رژ لب‌ها تا 2 سال دوام دارند. اما برای افزایش عمر رژ لب‌ها نیاز نیست حتماً در یخچال نگهداری شوند، اما اگر رژ لبی دارید که چیزی از عمرش باقی نمانده است، آن را در یخچال نگهداری کنید زیرا دمای یخچال به ماندگاری و طراوت رژ لب‌ها اضافه می‌کند. به‌خصوص گرما ممکن است باعث شکسته شدن رژ لب‌ها و در نتیجه تجزیه مواد شیمیایی شوند و در مدت‌زمان کوتاهی، رژ لبتان خراب شود. پس بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایش در اینجا یخچال است.

2. بالم لب

بالم لب را نباید در محیط مرطوب مثل حمام نگهداری کنید زیرا به‌راحتی ذوب می‌شوند. اما برعکس وقتی در یخچال قرار دهید به حالت جامد و اولیه بازمی‌گردند و عملکرد بهتری خواهند داشت در نتیجه مواد طبیعی موجود در آن حفظ می‌شود.

بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایش

3. ماسک صورت

ماسک‌های صورت روتین‌های فوق‌العاده برای مراقبت از پوست به شمار می‌روند، چربی‌های اضافی پوست را از بین می‌برند و پوست را مرطوب می‌کنند، همچنین منافذ پوست را می‌بندند. ماسک‌های طبیعی هم در یخچال عملکرد بهتری دارند و اگر در دمای اتاق قرار بگیرند، سریع‌تر تجزیه می‌شوند. به‌علاوه اینکه برای پوست‌های قرمز و لک‌دار، ماسک خنک معجزه می‌کند، ماسک‌های خنک‌کننده رگ‌های خونی منقبض را بازکرده و به التهاب آن کمک می‌کنند.

 

4. کرم ضد آفتاب

ضدآفتاب نقش مهمی در مراقبت از پوست به عهده دارد. به‌خصوص در فصل تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا شدت تابش خورشید در تابستان بیشتر است. بهترین مکان برای نگهداری کرم ضدآفتاب لزوماً یخچال نیست اما بهتر است در یک محیط خنک نگهداری شود. مواد تشکیل‌دهنده کرم ضدآفتاب با دمای بیش از 77 درجه سازگار نیستند، زیرا گرما مواد داخل آن را بی‌ثبات می‌کند. اگر کرم ضدآفتاب به‌درستی نگهداری نشود خیلی زودتر از زمانی که فکر کنید، خراب می‌شود.

5. کرم ضد آکنه

نگهداری محصولات پوستی در یخچال یک مزیت دارد. به تقویت گردش خون روی پوست کمک می‌کند، زیرا هنگامی که در معرض هوا قرار می‌گیرند به‌راحتی اکسیده می‌شوند. اما نگهداری آن‌ها در یخچال، فرایند اکسیداسیون را کاهش می‌دهد. پوست را سفت می‌کند و طراوت می‌بخشد. البته یخچال‌های آرایشی نسبت به یخچال‌های معمولی عملکرد بهتری دارند زیرا مطابق شرایط می‌توانید دما را تغییر دهید.

بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایش

 

 

6. مرطوب کننده صورت

مرطوب کردن پوست یک روتین مهم برای مراقبت از پوست است. نه‌تنها پوست را نرم می‌کند، آن را در برابر آفتاب مصون نگه می‌دارند به‌خصوص اگر پوست خشکی دارید این گزینه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا پوست خشک شرایط را برای نفوذ آلودگی و اشعه ماورا بنفش آماده می‌کند. در نتیجه پوست قادر به جذب رطوبت نیست و به‌راحتی آسیب می‌بیند. نگهداری مرطوب‌کننده صورت عروق خونی کوچک را باز می‌کند و التهاب پوستی را کاهش می‌دهد.

7. سرم ویتامین C

نگهداری سرم ویتامین C در یخچال یک امتیاز است زیرا در صورتی که در معرض اکسیژن قرار بگیرد، اکسیده می‌شود. برای این منظور بیشتر سرم ویتامین C  و رتینول را در بطری‌های سربسته نگهداری می‌کنند. این سرم پوست را درخشان کرده و تیرگی را از آن حذف می‌کند. نقطه قوت دیگر آن محافظت پوست در برابر نور خورشید است. به این صورت رنگ پوست یکنواخت می‌شود. پس نگهداری آن در یخچال فرایند اکسیده شدن را به تعویق می‌اندازد.

8. کرم یا ژل چشم

بهترین مکان برای نگهداری کرم چشم، یخچال است، زیرا به انقباض عروق صورت کمک می‌کند، و تورم را کاهش می‌دهد و در از بین بردن چین‌وچروک دور چشم مؤثرتر عمل می‌کند. آیا شما پف زیر چشم دارید یا دور چشمتان یک حلقه تیره‌رنگ آزارتان می‌دهد؟ یا شاید شب گذشته نمک زیاد مصرف کردید. یک راه‌حل ساده همین روش است که کرم دور چشمتان را شب قبل در یخچال بگذارید تا صبح آن را استفاده کنید.

بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایش

9. لاک ناخن

لاک ناخن جزو موادی است که باید در یک محیط با دمای معتدل قرار گیرد. ممکن است این تجربه را شما هم داشته باشید که لاک ناخن را در گرمای تابستان در ماشین جا گذاشته باشید و گرما به آن نفوذ کرده باشد، این کار اشتباه است زیرا مواد داخل آن از یکدیگر جدا شده و رنگ لاک تغییر می‌کند. برعکس اگر در سرمای زیاد قرار بگیرند بیش از حد سفت‌وسخت می‌شوند؛ بنابراین برای افزایش عمر مفید لاک بهتر است که آن را در یخچال نگهداری کنید. برای استفاده از لاک ناخن آن را از یخچال بیرون بیاورید تا کمی با دمای محیط سازگار شود، بعد کمی تکان دهید سپس روی ناخن‌ها بزنید.

 

علامت اختصاری تاریخ تولید و انقضا لوازم آرایشی را در مقاله ای مفصل بررسی کردیم.

 

10. عطرها

شاید فکر کنید که جعبه‌های شیک عطرها، آن‌ها را از نور و اکسیژن مصون نگه می‌دارد. اما حقیقتاً این‌طور نیست و جعبه‌ها صرفاً جنبه تزیینی دارند. عطر نیز مانند لاک ناخن به هوای خنک نیاز دارد، پس هرگز عطر را در یک جای بسته و گرم نگهداری نکنید. سرما و گرمای بیش از حد برای عطر مضر است. بهترین مکان برای نگهداری عطر جای خشک، تاریک و خنک است. به‌طورکلی یخچال دمای ثابتی را حفظ می‌کند و آن را از نور و گرما دور نگه می‌دارد، و مزیت دیگر اینکه از اکسیده شدن آن جلوگیری می‌کند.

11. محصولات آرایشی با مواد طبیعی

محصولات زیبایی برپایه مواد طبیعی، بدون مواد نگهدارنده هستند، بنابراین باید در یخچال حفظ شوند زیرا به ماندگاری و دوام آن‌ها کمک می‌کند و از نفوذ باکتری جلوگیری می‌شود.

12. مداد چشم

نیاز نیست که حتماً مداد چشم را در یخچال نگهداری کنید اما قراردادن آن در یخچال باعث افزایش کارایی مداد می‌شود و کنترل بیشتری بر آن خواهید داشت. به‌طورکلی خط چشم مایع و مداد چشم در یخچال دوام بیشتری دارند زیرا تازه‌تر باقی می‌مانند. اگر دوست ندارید که مداد چشم را در یخچال نگهداری کنید، پیشنهاد می‌کنم که 15 دقیقه قبل از کشیدن خط چشم، آن را در یخچال بگذارید، زیرا می‌توانید یک خط چشم مشخص و دقیق بکشید.

 

کدام اپلیکیشن ها برای عکاسی پرتره و زیباسازی بیشتر مناسب هستند؟
دوربین عکاسی زیبایی چهره

 

جمع بندی

همان‌طور که اشاره کردیم بیشتر لوازم آرایشی مانند رژ لب، مداد چشم، کرم‌ها و ماسک‌های صورت باید در یخچال نگهداری شوند، متأسفانه با افزایش روزافزون لوازم آرایش نمی‌توان در مدت‌زمان کوتاهی لوازم آرایش را خریداری کرد بنابراین دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند که از فاسد شدن زودهنگام مواد آرایشی پیشگیری کنید. امیدواریم مقاله کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول

آیا مداد چشم را باید در یخچال نگه داشت؟ در جواب این پرسش باید گفت بله. این اقدام باعث می‌شود که عمر مداد چشم افزایش یابد.

بهترین روش برای نگهداری از لوازم آرایشی با مواد طبیعی چیست؟ به دلیل اینکه محصولات زیبایی برپایه مواد طبیعی، بدون مواد نگهدارنده هستند، بنابراین باید در یخچال حفظ شوند زیرا به ماندگاری و دوام آن‌ها کمک می‌کند و از نفوذ باکتری جلوگیری می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af/
ads
ads