داغ ترین ها :
کد تقلب کونامی

کد تقلب کونامی

بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست، A، B؛ این کد کونامی نامیده می شود و در بیشتر مواقع به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی در یک بازی ویدئویی در دهه 1980 است. درگذشته کمپانی‌های بازی‌سازی با قراردادن رمزهای مختلف دربازی، سعی در جذاب‌تر کردن بازی‌های خود داشتند. اما به‌تازگی این کدها منسوخ شده‌اند و دیگر کارایی ندارند؛ همراه تکنولایف باشید تا بدانیم داستان کد تقلب بازی‌های قدیمی از کجا شروع شد.

 

کد کونامی چیست؟

کد کونامی به‌عنوان یک کد تقلب ایجاد شد و شامل الگوریتمی از فشار دادن دکمه‌ها می‌شود که قفل ویژگی‌های مخفی در یک بازی ویدئویی را باز می‌کند و معمولاً بازی را آسان‌تر می‌کند. با زدن این کد تقلب کونامی می‌توانید کارهایی فراتر از حد معمول در بازی انجام دهید و به‌راحتی تمام مراحل را رد کنید.

کونامی کد

اولین بازی ای که کد کونامی داشت

 

اولین بازی دارای کد کونامی، Gradius برای NES بود که توسط توسعه‌دهنده شخص ثالث ژاپنی Konami در سال 1986 منتشر شد. اگر بازی را متوقف کرده و کد را وارد کنید، چندین تغییر قدرت مفید را فعال می‌کند که می‌توانید مراحل را آسان‌تر رد کنید.

کونامی کد

مخترع کد کونامی کیست؟

 

Gradius یک بازی دشوار بود و مخترع کد کونامی یعنی Kazuhisa Hashimoto، در مصاحبه‌ای در سال 2003 گفت که این کد را ایجاد کرده تا تست بازی را برای او آسان کند (متأسفانه هاشیموتو در فوریه سال 2020 درگذشت).

Kazuhisa Hashimoto

اهمیت کد تقلب کونامی

 

کد تقلب بازی‌های آتاری و نینتندو به لطف یک بازی دیگر از کمپانی کونامی به نام Kazuhisa Hashimotoکه در سال 1988 برای NES منتشر شد، افسانه‌ای شد. این تیرانداز دونده از گرافیک عالی و اکشن رضایت‌بخشی برخوردار بود، اما بازی بسیار سختی بود. درست قبل از شروع بازی، واردکردن کد تقلب کونامی در بازی Contra، به بازیکن 30 جان اضافی می‌دهد که به بازیکنان کمک می‌کند تا به‌اندازه کافی جان اضافی برای رد کردن موانع داشته باشند تا حداقل از مرحله اول بازی گذر کنند.

Contra
کدهای تقلب کونامی که به شما امکان می‌داد از یک بازی لذت بیشتری ببرید، در اواخر دهه 1980 مسئله مهمی بود؛ در زمانی که هر بازی NES با قیمت تقریبی 40 دلار (به قیمت روز حدود 87 دلار، با توجه به نرخ تورم) به فروش می‌رسید و فقط تعداد انگشت شماری از بچه‌ها بازی جدید سال را دریافت می‌کردند.

 

کاربران چگونه به کد تقلب بازی های نینتندو دست پیدا می کردند؟

 

در آن زمان به‌جای صفحات مجازی و اینترنت، کتاب‌ها و مجلات اغلب به کمک می‌آمدند؛ برای مثال نینتندو پاور، یک مجله بازی ویدئویی که به طور گسترده توزیع می‌شد و متعلق به خود نینتندو است، در اولین شماره خود در سال 1988،Contra’s Konami Code را به‌عنوان بخشی از ستون طبقه‌بندی اطلاعات، به مخاطبان آمریکایی معرفی کرد و کاربران هرگز آن را فراموش نکردند.

 

کد تقلب بازی های نینتندو و کونامی

 

کد کونامی فقط به بازی‌های NES محدود نمی‌شود. در طی سه دهه گذشته ده‌ها عنوان از کد تقلب کونامی پشتیبانی کرده‌اند. به‌عنوان یک قاعده کلی، بازی‌هایی که از کد تقلب روی سیستم‌های غیر از نینتندو استفاده می‌کنند مانند Sony PlayStation، نیاز به تغییرات جزئی در کد تقلب بازی‌ها دارند.
گزینه‌های لغو یا تأیید کد تقلب در نینتندو، دکمه‌های B یا A هستند که باید در پلی‌استیشن‌های سونی جای آن‌ها را با دکمه‌های X یا O عوض کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از کد تقلب بازی‌های نینتندو برای بازی‌های پلی‌استیشن هم استفاده کنید.
برای اینکه فراگیری و گستردگی کد تقلب کونامی در میان بازی‌ها را بهتر درک کنید، بیایید نگاهی به چند نمونه بیندازیم.
:Gradius (NES) در حین گیم پلی، بازی را متوقف کنید و دکمه بالا، بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست، B، A را وارد کنید. کشتی شما از تمام نیروها به جز لیزر، دو برابر تعداد و سرعت بالا بهره‌مند می‌شود .
:Contra (NES) وارد صفحه اصلی بازی شوید و سپس دکمه بالا، بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست،B ، A را بزنید؛ پس از آن شروع بازی یا انتخاب حالت تک‌نفره یا دونفره را انتخاب کنید و 30 جان اضافی دریافت کنید و بارها تلاش کنید تا پیروز شوید.
:Gyruss (NES) اگر کد تقلب کونامی را به ترتیب در صفحه اصلی وارد کنید 30 جان اضافی خواهید داشت. این کد شامل A ،B ، راست، چپ، راست، چپ، پایین، پایین، بالا، بالا می‌باشد.
:Teenage Mutant Ninja Turtles: Fall of the Foot Clan (GB) بازی را مکث کنید و کد تقلب را وارد کنید. بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست،B ، A. جان شما در بازی دوباره کاملاً پر می‌شود، اما فقط می‌توانید فقط یک‌بار در هر بازی از آن استفاده کنید.
:Gradius III (SNES) در این بازی، باید جهت‌های چپ و راست را جایگزین دکمه‌های بالای دسته (دکمه‌های شانه) کنید. بازی را متوقف کرده و کد تقلب را وارد کنید. بالا، بالا، پایین، پایین، چپ شانه، راست شانه، چپ شانه، راست شانه،B ، A را اعمال کنید و کشتی شما قدرت بی‌پایان خواهد گرفت.
:Mario Party (N64)در هنگام چرخش بازیکن 1، بازی را با دسته بازیکن 2 متوقف کنید. سپس با دسته بازیکن 1 کد بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست، B، A را وارد کنید، سپس صدای فریاد کشیدن Toad’s را خواهید شنید. وقتی C-Left را فشار دهید یک منوی رفع اشکال ظاهر می‌شود.
:Castlevania: Harmony of Dissonance (GBA) وقتی آرم کونامی ظاهر شد، بالا، بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست،B ، A را وارد کنید و سپس حالت Boss Rush را انتخاب کنید. شما می‌توانید به‌عنوان سیمون بلمونت از نسخه NES Castlevania بازی کنید.
Bioshock Infinite (PS3): در منوی اصلی، بالا، بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست، O، X را وارد کنید. سپس حالت 1999 را باز کنید.

 

تأثیر کونامی کد روی کاربران

 

کاربران بسیاری از سه دهه گذشته تاکنون، تعداد زیادی از کدهای تقلب کونامی را حفظ کردند و هنوز در بعضی بازی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. حتی بسیاری از سایت‌های پربازدید جهان، کد تقلب‌های کونامی را در سایت‌های خود قرار می‌دادند تا با واردکردن آن‌ها جایزه دریافت کنید یا تخم‌مرغ عید پاک فعال شود.

کد تقلب نتفلیکس
حتی در سال 2013، یک نسخه از وب‌سایت Netflix به کاربران اجازه می‌داد تا با واردکردن نوعی از کد تقلب کونامی به صفحه تنظیمات مخفی دسترسی پیدا کنند.
آیا شما هم از دسته کاربرانی هستید که کد تقلب بازی‌های کونامی یا نینتندو استفاده می‌کنند؟ اگر هنوز کد تقلبی را به یاد دارید زیر همین مطلب کامنت بگذارید و یادی از گذشته کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. مهدی

    خیلی ممنون ازبابت کدها.

    1. سعید

      پاسخ به مهدی

      الان کدها کجا هستن دقیقا ؟ میشه به منم نشون بدین؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%af-%d8%aa%d9%82%d9%84%d8%a8-%da%a9%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%85%db%8c/
ads
ads