داغ ترین ها :
لنوو توانست جایگاه نخست را در سه ماهه نخست سال 2022 کسب کند

لنوو توانست جایگاه نخست را در سه ماهه نخست سال 2022 کسب کند

در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی آمار فروش قطعات کامپیوتر در کشور چین با کاهش 1 درصدی مواجه شد و به عدد 11.7 میلیون دستگاه رسید. در میان این واحدها، محموله‌های رایانه‌های رومیزی با 11 درصد کاهش به 3.9 میلیون دستگاه دست پیدا کرد و این در حالی است که فروش لپ تاپ‌ها کماکان با 6 درصد افزایش به 7.7 میلیون دستگاه رسید. درباره محموله‌های تبلت هم می‌توان به روند کاهشی 11 درصد اشاره کرد و به پایین‌ترین میزان خود یعنی 4.7 میلیون دستگاه رسید؛ دلیل اصلی این کاهش آمار، سیر نزولی تقاضا برای تبلت در بازارهای عمومی چین و جهان است.

 

برای خرید لپ تاپ های برند Lenovo از فروشگاه تکنولایف هم دیدن کنید: قیمت لپ تاپ لنوو

 

با آمارهای ارائه شده، بازار رایانه‌های شخصی در چین برای سه ماهه نخست سال 2022 میلادی توسط کمپانی لنوو احاطه شد و توانست بیشتر از 37 درصد سهم بازار را با 4.289 میلیون دستگاه کسب کند و در جایگاه بعد نام کمپانی دل (Dell) به چشم می‌خورد. کمپانی‌های اچ پی و ایسوس در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. در حالی که هواوی با 0.71 میلیون محموله توانسته در جایگاه پنجم قرار گیرد. در حالت کلی لنوو عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد.

لنوو توانست جایگاه نخست را در سه ماهه نخست سال 2022 کسب کند - 1

هواوی با رشد خالص مثبت 66 درصد توانست بیشترین رشد فروش را در سال گذشته به دست آورد. حضور این برند از 428 هزار محموله در سه ماهه نخست سال 2021 میلادی به 710 هزار محموله در منطقه افزایش پیدا کرد. در بازار تبلت‌های چین هم اپل توانست با 1.2 میلیون محموله که 26 درصد سهم بازار منطقه را نشان می‌دهد، جایگاه نخست را کسب کند، اما هواوی با 20 درصد سهم بازار در رده دوم قرار دارد. در رده‌بندی 5 کمپانی برتر، شیائومی توانست با 13 درصد در جایگاه سوم قرار گیرد و این در حالی است که آنر با 9 درصد در رتبه چهارم و لنوو با 7 درصد در رتبه پنجم قرار دارد.

لنوو توانست جایگاه نخست را در سه ماهه نخست سال 2022 کسب کند - 2

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی تحلیلگران مختلف، در حالی که سه ماهه نخست سال 2022 میلادی قدرتمند بود، صنعت رایانه‌های شخصی چین در هر دو سمت عرضه و تقاضا با چالش‌های بیشتر مواجه است؛ در حقیقت این مسئله به دلیل تاثیر قرنطینه کشور برای مبارزه با کویید 19 است.

 

هندزفری بی سیم ارزان چی بخریم:
بهترین هدفون بی سیم زیر 500 تومان

 

کمبود عرضه قطعه‌های کلیدی همانند پردازنده‌ها ادامه دارد. در سه ماهه نخست شرایط تولید و تدارکات به علت قرنطینه شهرهای کلیدی همانند شانگهای بدتر شد. همزمان فعالیت‌های تجاری و مصرف‌کننده در میان اقتصاد رو به وخامت، تهدید تقاضای داخلی برای رایانه‌های شخصی، تضعیف هزینه‌های مصرف‌کننده و محدود کردن تقاضای کسب و کار‌، علی‌الخصوص از سوی شرکت‌های متوسط و کوچک باعث بروز شرایط دشوار شده است. این مسئله تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی چین را برای ادامه سال 2022 با چالش‌های مختلف مواجه خواهد کرد. البته تدارکات بخش عمومی هم محدود خواهد شد و علت آن را می‌توان تصمیم دولت چین برای سخت‌تر کردن شرایط بودجه‌ها عنوان کرد.

لنوو توانست جایگاه نخست را در سه ماهه نخست سال 2022 کسب کند - 3

البته نباید بخش آموزش در چین را فراموش کرد که می‌تواند یک نقطه روشن باقی بماند؛ هدف آموزش چین از بین بردن نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی بوده و بهبود برنامه‌های آموزش حرفه‌ای، سرمایه‌گذاری را به سود بازار فناوری سوق خواهد داد. در نهایت می‌توان چشم‌انداز روشن را برای فروشندگان رایانه شخصی در چین پیشبینی کرد. در حال حاضر دولت چین نگرانی‌های امنیتی درباره استفاده از سخت افزار و نرم افزار توسعه یافته از سوی مراکز خارجی را دارد. تامین‌کنندگان همانند هواوی فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را به عنوان بازیگران اصلی برعهده خواهند داشت تا بتوانند توسعه‌های نرم افزاری و سخت افزاری را ارائه کنند.

 

آخرین اخبار از محصولات لنوو:
چگونه لپ تاپ را به تنظیمات کارخانه برگردانیم

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%86-2022/
ads
ads