داغ ترین ها :
آموزش کنترل انواع تلویزیون با گوشی موبایل

آموزش کنترل انواع تلویزیون با گوشی موبایل

حال که گوشی‌های هوشمند فراگیرتر از قبل شده‌اند، در خانه‌ها حداقل یک نفر هست که گوشی هوشمند داشته باشد. افراد مسن‌تر چند سال قبل از این قاعده مستثنی بودند اما حالا همه‌ی افراد با رده‌های سنی مختلف به گوشی هوشمند خود وابسته هستند. این وابستگی زیاد باعث می‌شود که گوشی هوشمند معمولا در نزدیک‌ترین فاصله به ما قرار گرفته باشد و به راحتی بتوانیم به آن دسترسی داشته باشیم. از طرف دیگر معمولا اکثر ما در حال حاضر در خانه‌های خود تلویزیون‌های هوشمند یا حداقل تلویزیون‌های ال ای دی یا ال سی دی داریم. کیفیت نمایشگر گوشی یا لپ تاپ هرچقدر هم که زیاد باشد در نهایت تماشای یک فیلم سینمایی خوب به روی نمایشگر بزرگ تلویزیون لذتی دیگر دارد. با این توضیحات گاهی پیش می‌آید که کنترل تلویزیون ما خراب شود یا باتری نداشته باشد یا حتی از ما دور باشد. در این مواقع چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ آیا می‌توان از گوشی به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کرد؟ کدام گوشی‌ها توانایی انجام این کار را دارند و کدام تلویزیون‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؟ در ادامه‌ی این مطلب در تکنوبلاگ قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و برای شما آموزش تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون را ارائه کنیم. پس حتما در ادامه‌ی مطلب با تکنوبلاگ همراه باشید.

 

امکان مشاهده قیمت تلویزیون و خرید انواع برندهای ال ای دی و ال سی دی در سایت تکنولایف برای شما مهیا شده است!

 

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟

از طریق چند راه مختلف این اتصال برقرار می‌شود و می‌توان از گوشی به عنوان ریموت کنترل تلویزیون استفاده کرد.

در راه اول شما از طریق وای‌فای گوشی و تلویزیون را به هم متصل می‌کنید و در ادامه به کمک برنامه‌های موجود می‌توانید مانند کنترل به بخش‌های مختلف تلویزیون دسترسی داشته باشید (این روش در واقع تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون بدون مادون قرمز است و روش تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با وای فای به حساب می‌آید)

در روش دوم برخی گوشی‌های هوشمند مانند خیلی از گوشی‌های شیائومی به اینفرارد مجهز می‌شوند. این فناوری دقیقا مانند خود ریموت کنترل تلویزیون است و در چند مرحله ساده به شما کمک می‌کند تا گوشی را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید.

روش سوم تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با بلوتوث انجام می‌شود. در این روش بلوتوث اتصال بین گوشی و تلویزیون را برقرار می‌کند و در ادامه شما از طریق برنامه امکان کنترل تلویزیون را خواهید داشت.

در ادامه به معرفی برنامه‌های مفید موجود در این زمینه می‌پردازیم و به شما آموزش می‌دهیم که در برندهای مختلف برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون باید چه اقداماتی را انجام دهید.

کنترل تلویزیون با گوشی شیائومی

اگر شما گوشی شیائومی دارید، باید بگوییم که نیازی به دانلود هیچ برنامه‌ای نخواهید داشت و خود شرکت برنامه کنترل تلویزیون و دیگر وسایل را به صورت پیش فرض به روی گوشی شما نصب کرده است.

گوشی‌های شیائومی این امکان را دارند تا دستگاه‌های مختلفی را مانند تلویزیون و کولر گازی را کنترل کنند و به کنترل دوم آن‌ها تبدیل شوند. در اکثر گوشی‌های این برند و در لبه‌ی بالایی فناوری به اسم اینفرارد دیده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا همه‌ی محصولاتی که ریموت کنترل دارند را کنترل کنید.

برای دسترسی به این قابلیت باید در ابتدا مطمئن شوید که گوشی شما از اینفرارد بهره می‌برد. برای این کار می‌تواند مدل گوشی خود را در اینترنت سرچ کرده و به دنبال جزئیات مورد نظر باشید.

آموزش تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با برنامه می ریموت

تبدیل گوشی شیائومی به کنترل تلویزیون

به طور کلی اما گوشی‌های شیائومی که برنامه Mi Remote به صورت پیش فرض به روی ‌آن‌ها نصب شده است از اینفرارد بهره مند هستند. پس اگر گوشی شیائومی شما برنامه Mi Remote دارد می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

به این برنامه وارد شوید و در این مرحله محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. این مطلب به طور مخصوص برای تلویزیون است اما در این مرحله شما امکان خواهید داشت که از لیست موجود دستگاهی دیگر را انتخاب کرده و گوشی خود را به کنترل دوم آن تبدیل کنید.

پس از انتخاب تلویزیون، برنامه از شما برند تلویزیون را سوال می‌کند که باید برند تلویزیون خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله برخی برندهای ایرانی در لیست حضور ندارند و باید مثلا برای تلویزیون‌ سام برند سامسونگ و مثلا برای کنترل تلویزیون جی پلاس با گوشی شیائومی برند الجی را انتخاب کنید.

برای کنترل تلویزیون اسنوا با گوشی شیائومی و همچنین کنترل تلویزیون ایکس ویژن با گوشی شیائومی هم باید برندهای موجود را امتحان کنید تا ببینید که گیرنده‌ی کدام برند با تلویزیون‌های اسنوا و ایکس ویژن یکسان است و به کمک انتخاب آن برند می‌توانید با گوشی، تلویزیون اسنوای و ایکس ویژن خود را کنترل کنید.

البته در نظر داشته باشید که این به معنای این نیست که جی‌پلاس همان الجی یا سام همان سامسونگ است و گیرنده‌های این برند‌ها شبیه یا مشابه به هم هستند.

خرید مک بوک

حالا که برند مورد نظر را انتخاب کردید برنامه دکمه‌های مختلف تلویزیون را برای شما نمایش می‌دهد و از شما می‌خواهد که آن‌ها را به روی تلویزیون خود امتحان کنید. اگر دکمه‌ای به روی تلویزیون شما کار می‌کرد گزینه Yes و در غیر این صورت گزینه‌ی No را انتخاب کنید.

اگر گزینه No را بزنید برنامه دکمه‌های دیگری برای شما نمایش می‌دهد و این کار را تا جایی ادامه می‌دهد که همه‌ی دکمه‌های نمایش داده شده با تلویزیون شما سازگاری داشته باشند. پس از این مرحله به روی نمایشگر گوشی شما کنترل تلویزیون و دکمه‌های مختلف آن ظاهر می‌شوند.

از این پس به راحتی می‌توانید با وارد شدن به برنامه و انتخاب نام تلویزیون مورد نظر با گوشی شیائومی خود کانال تلویزیون را تغییر داده یا صدای آن را کم و زیاد کنید. دکمه‌های تنظیمات، بی‌صدا کردن و … هم موجود هستند تا تجربه‌ای مشابه با کنترل خود تلویزیون برای شما به وجود بیاید. در واقع با این کار، تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون همه کاره صورت گرفته است.

اگر برنامه Mi Remote به هر دلیلی به روی گوشی شما نصب نیست ولی در عین حال مطمئن هستید که گوشی شما از اینفرارد پشتیبانی می‌کند به راحتی می‌توانید این برنامه را از گوگل پلی دریافت کنید.

 

اگر گیمر هستید و برای استفاده از کنسول به تلویزیون مخصوص نیاز دارید، راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ را بخوانید.

 

کنترل تلویزیون با گوشی سامسونگ و دیگر برندهای اندرویدی

در دیگر برندها غیر از شیائومی کار کمی سخت‌تر است و شما به یک برنامه برای انجام این کار نیاز دارید. این برنامه از طریق وای فای یا بلوتوث اتصال گوشی و تلویزیون را برقرار می‌کند. در ادامه برخی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه برای اندروید و iOS را معرفی می‌کنیم. پس برای کنترل تلویزیون با گوشی سامسونگ یا گوشی بدون مادون قرمز ادامه‌ی این بخش را مطالعه کنید (این روش برای کنترل تلویزیون با گوشی هواوی، کنترل تلویزیون با گوشی ال جی و کنترل تلویزیون با برندهای دیگر کارایی دارد)

برای کنترل تلویزیون با گوشی‌ اندروید یکی از بهترین گزینه‌های ممکن Android Tv Remote Control است که می‌توانید آن را به صورت رایگان از گوگل پلی دریافت کنید. پس از نصب برنامه و در گام اول گوشی و تلویزیون خود را به یک وای فای مشترک متصل کنید (یعنی تلویزیون و گوشی باید به یک مودم یکسان متصل باشند. اگر در خانه وای فای ندارید می‌توانید از هات اسپات یک گوشی سوم کمک بگیرید).

کنترل گوشی با تلویزیون و برنامه Android Tv Remote Control

تبدیل گوشی سامسونگ به کنترل تلویزیون

حالا فقط باید برنامه را باز کرده به روی گزینه‌ی Connect To android TV کلیک کنید تا گوشی تلویزیون‌های در دسترس را به شما نمایش دهد. حالا به روی نام تلویزیون ضربه بزنید تا یک پین کد به روی تلویزیون نمایش داده شود و در ادامه با وارد کردن پین در گوشی اتصال را برقرار کنید.

زمانی که همه‌ی این مراحل را به درستی پشت سر گذاشتید یک دی پد به روی صفحه گوشی شما نمایش داده می‌شود که به کمک آن می‌توانید تلویزیون را کم و زیاد کرده و یا کانال را تغییر دهید.

اگر این روش جواب نداد می‌توانید درگام نخست بلوتوث گوشی خود را روشن کرده و پس از آن دیگر مراحل را مانند توضیحات ارائه شده در بالا طی کنید تا گوشی از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل شود.

آیا تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون سامسونگ و تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون ال جی یا تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون سونی یا مثلا کنترل تلویزیون tcl با گوشی، روش خاصی دارد؟ خیر. روش توضیح داده شده در بالا برای برندهای مختلف یکسان است و برند تلویزیون شما در این روند تغییری ایجاد نمی‌کند.

پس اگر نیاز به کنترل تلویزیون اسنوا با گوشی سامسونگ دارید یا به دنبال تبدیل گوشی سامسونگ به کنترل تلویزیون هستید  باید برنامه گفته شده را دانلود کرده و اتصال را برقرار کنید.

کنترل تلویزیون با گوشی اپل

یکی از بهترین برنامه‌های موجود برای ساخت کنترل تلویزیون با گوشی در سیستم عامل IOS برنامه‌ی Universal Remote TV Smart است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا ایفون یا ایپد خود را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید.

این برنامه با برندهای مشهوری مانند الجی، سامسونگ، سونی و … کاملا مطابقت دارید و می‌توانید به راحتی تلویزیون خود را از طریق گوشی کنترل کنید. این برنامه از طریق اتصال به یک وای فای مشترک کار می‌کند و باید در گام اول گوشی و تلویزیون را به یک مودم یکسان متصل کنید.

اگر گوشی ایفون دارید و همچنین برند تلویزیون شما سامسونگ است می‌توانید برنامه‌ی myTifi را دانلود و نصب کنید. این برنامه تنها برای تلویزیون‌های سامسونگ امکان استفاده دارد و امکانات زیادی هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

راهنمای خرید تلویزیون به صورت جامع برای شما تهیه شده است تا هرچه را که باید، قبل از خرید، بدانید.

 

توجه به چند نکته‌ی مهم در تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

در زمینه استفاده از گوشی شیائومی به عنوان کنترل تلویزیون که بعید است با مشکلی مواجه شوید؛ چرا که اگر مراحل را به درستی طی کرده باشید این برنامه حتی برای تلویزیون‌های قدیمی‌تر هم کار می‌کند و چون نیازی به وای فای و بلوتوث ندارد اتصال بسیار ساده‌تر برقرار می‌شود.

اما اگر از روش‌های اتصال وای فای و بلوتوث استفاده می‌کنید و یکی از برنامه‌های معرفی شده را به روی گوشی خود نصب کرده‌اید باید بگوییم که در ابتدا اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما از وای فای یا بلوتوث برخوردار است.

در گام بعد و در صورت انجام نشدن فرایند می‌توانید یک بار تنظیمات تلویزیون خود را ریسیت کنید تا اگر اختلالی در این بین وجود دارد از بین برود.

در نهایت هم باید گفت که برنامه‌های زیادی در گوگل پلی و اپ استور برای این کار وجود دارند و اگر برنامه‌های گفته شده در بالا برای شما عملکرد خوبی ندارد به سادگی می‌توان برنامه‌های مشابه دیگری دانلود و نصب کرد.

و در آخر به یک پرسش پر تکرار پاسخ دهیم. آیا کد دستوری تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون و کد تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون وجود دارد؟ در یک کلمه خیر! چنین مفهومی وجود ندارد و شما باید این کار را از طریق وای‌فای، بلوتوث و یا اینفرارد انجام دهید و روش دیگری برای این کار وجود ندارد.

برای اطلاع از قیمت گوشی مورد نظر خود به تکنولایف مراجعه کنید.

کنترل تلویزیون ال جی با گوشی

بین کنترل تلویزیون snowa با گوشی یا کنترل تلویزیون تی سی ال با گوشی یا کنترل تلویزیون ال جی با گوشی شیائومی تفاوتی وجود ندارد. اگر گوشی شما شیائومی است که بدون هیچ دردسری و بدون نیاز به نصب برنامه می‌توانید هر برند تلویزیونی را کنترل کنید. اگر هم گوشی سامسونگ یا اپل یا هر برند دیگر دارید که باید طبق توضیحات ارائه شده در مطلب برنامه‌های موجود را دانلود کرده و تلاش کنید تا اتصال برقرار شود.

تأکید می‌کنیم اگر برند تلویزیون شما در لیست برندها وجود ندارد برندهای مختلف را امتحان کنید تا یکی از آن‌ها با تلویزیون شما سازگار از آب دربیاید و راه حل دیگری برای این موضوع وجود ندارد. بهترین برند بازار برای استفاده از گوشی به عنوان کنترل تلویزیون و دیگر وسایل دارای کنترل، شیائومی بوده و این موضوع به دلیل پشتیبانی بسیاری از گوشی‌های این برند از اینفرارد است.

لپ تاپ گیمینگ بنر

سوالات متداول

کنترل تلویزیون با گوشی شیائومی امکان پذیر است؟ اگر شما گوشی شیائومی دارید، باید بگوییم که نیازی به دانلود هیچ برنامه‌ای نخواهید داشت و خود شرکت برنامه کنترل تلویزیون و دیگر وسایل را به صورت پیش فرض به روی گوشی شما نصب کرده است. گوشی‌های شیائومی این امکان را دارند تا دستگاه‌های مختلفی را مانند تلویزیون و کولر گازی را کنترل کنند و به کنترل دوم آن‌ها تبدیل شوند. در اکثر گوشی‌های این برند و در لبه‌ی بالایی فناوری به اسم اینفرارد دیده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا همه‌ی محصولاتی که ریموت کنترل دارند را کنترل کنید.

بهترین برنامه کنترل اندروید کدام است؟ برای کنترل تلویزیون با گوشی‌ اندروید یکی از بهترین گزینه‌های ممکن Android Tv Remote Control است که می‌توانید آن را به صورت رایگان از گوگل پلی دریافت کنید. پس از نصب برنامه و در گام اول گوشی و تلویزیون خود را به یک وای فای مشترک متصل کنید (یعنی تلویزیون و گوشی باید به یک مودم یکسان متصل باشند. اگر در خانه وای فای ندارید می‌توانید از هات اسپات یک گوشی سوم کمک بگیرید).

کنترل تلویزیون با گوشی اپل چگونه است؟ یکی از بهترین برنامه‌های موجود برای ساخت کنترل تلویزیون با گوشی در سیستم عامل IOS برنامه‌ی Universal Remote TV Smart است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا ایفون یا ایپد خود را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید. این برنامه با برندهای مشهوری مانند الجی، سامسونگ، سونی و … کاملا مطابقت دارید و می‌توانید به راحتی تلویزیون خود را از طریق گوشی کنترل کنید. این برنامه از طریق اتصال به یک وای فای مشترک کار می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

60 نظر

  1. کمک کننده

    برای تلویزیون اسنوا رفقا برند Alkos رو امتحان کنید برای من کار کرد( فقط لازمه کنترل Alkos رو ایجاد کنید تا کارایی کامل رو بده )من از طریق Mi control گوشی شیائومی امتحان کردم.

  2. Mohsen

    برای اتصال تلویزیون هوشمند جی پلاس از مارک Avision استفاده کنید

    1. گل احمد محمدی

      پاسخ به Mohsen

      سلام علیکم من تلویزیون شینون و کولرگازی دی ال سی دارم که نام هیچ کدام شان در بر نامه ها نیست چکار کنم برای کنترول با گوشی البته مادون قرمز درست کردم
  3. Farshid

    سلام،ممنون از اطلاعات مفیدتون،با گوشی آنر 70 هم میشه به تلویزیونی که بلوتوث و وای فای نداره وصل شد!؟آنر 70 مادون قرمز داره!؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Farshid

      سلام خیر نداره
  4. نجیب رضوانی

    برای تلویزیون evvoli چه برنامه ای رو استفاده کنم ؟

  5. Cr7

    برای32برند ایکس ویژن کدوم مدل جوابه با گوشی شیاومی نوت نه اس

  6. مریم

    دوستان،چنین برنامه ای که گوشی شما رو تبدیل به کنترل کنه اصلا وجود نداره،اولا باید تلویزیون شما اسمارت( اینترنتی )باشه،و گوشی و تلویزیون شما هر دو متصل به یک مودم وای فای باشه،دوما” دارای مادون قرمز باشه،من تابحال بیش از ۵۰ تا برنامه در این زمینه دان کردم که هیچکدومش کار نمیکرد،گول کامنتهای سازندگان این برنامه هارو نخورید

  7. حمید

    سلام متاسفانه برند تلویزیون من سینگل هستش توی لیست کنترل ام ای این برندو پشتیبانی نمیکنه نمیدونم چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    1. محمدx

      پاسخ به حمید

      وجود داره. گوشی‌های شیائومی برنامه کنترل mi روشون پیشفرص نصبه. بدون اینترنت و وایفای فقط با مادون قرمز کار می‌کنه. روی کولر و تلویزیون و غیره هم کار می‌کنه. البته برندش هم مهمه مثلا سامسونگ و الجی و برندای معروف جهانی رو داره اما خب ایرانی‌ه مثل جی‌پلاس و اسنوا یا چینی‌های ناشناس رو نداره. در این زمینه هم باید چندتا برنامه‌نویسای. ایرانی اینکارو انجام بدن که زیاد هم سخت نیست و فقط یه گیرنده مادون قرمز نیازه...
  8. سجاد

    سلام خسته نباشید
    ببخشید چطوری به تلویزیون وینسنت وصل بشیم
    گوشی هم شیامی هست

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads