داغ ترین ها :
کول پد و انواع آن، مزایا و معایب استفاده از خنک کننده های لپ تاپ

کول پد و انواع آن، مزایا و معایب استفاده از خنک کننده های لپ تاپ

کول پد لپ تاپ چیست؟ و چرا به آن احتیاج داریم؟ داشتن کول پد باعث می‌شود که دمای لپ تاپ شما همیشه پایین بماند. این موضوع تاثیر زیادی روی طول عمر لپ تاپ دارد و باعث می‌شود که سال‌های بیشتری بتوانید از لپ‌تاپتان استفاده کنید. به همین دلیل بد نیست به که با انواع کول پدهای موجود در بازار آشنا شوید و نحوه استفاده از کول پد را هم یا بگیرید. البته که نحوه استفاده از کول پد اصلا کار پیچیده‌ای نیست. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که قیمت کول پد نسبت به مدلی که انتخاب می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. اما سعی کنید محصولی خریداری کنید که از فون‌های پرقدرتی برخوردار باشد. کول پدها مدل‌های مختلفی هم دارند که البته با تکنولوژی‌های جالبی برای خنک کردن لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. مثلا با گشت و گذار در بازار با کول پد مایع یا کول پد گازی مواجه شده‌اید. با این حال باید به این موضوع اشاره کنیم که کول پد مایع خاصی نمی‌توانید در بازار پیدا کنید که بتواند نظر شما را به خود جلب کنند. بخش زیادی از بازار کول پد در اختیار کول پدهایی قرار دارد که از فن استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند با تکنولوژی‌های خاص خود لپ‌تاپ کاربران را خنک نگه دارند.

 

برای دیدن لپ تاپ های فروشگاه تکنولایف و آفرهای ویژه لینک روبرو را لمس کنید: لپ تاپ

 

نحوه استفاده از کول پد

همان طور که گفتیم استفاده از کول پد بسیار راحت است و نحوه استفاده از کول پد اصلا پیچیده نیست. کول پد مانند یک صفحه باریک طراحی شده که بتوانی آن را زیر لپ‌تاپ خود قرار دهید. در واقع نقش یک نگه دارنده و پایه را هم ایفا می‌کند، اما فن‌هایی داخل آن قرار گرفته که باعث خنک شدن لپ‌تاپ می‌شود. برای استفاده از کول پد هم کار خاصی نباید انجام دهید. اکثر کول‌ پدهای موجود در بازار به واسطه کابل USB به لپ‌تاپ متصل می‌شوند. با استفاده از پورت USB انرژی مورد نیار خود را دریافت می‌کنند و کاربران می‌توانند آن‌ها را روشن کنند یا دور فن‌ها را تغییر دهید. البته هر کول پدی یکسری امکانات خاص دارد که باید به آن توجه کنید.

صدای کول پد

کول پد به عنوان یک وسیله جانبی که از سیستم خنک کننده‌ای استفاده می‌کند که از چندین فن تشکیل شده، صدا هم تولید می‌کند. صدای کول پد نسبت به مدلی که خریداری می‌کنید، متفاوت است. اما تجربه ثابت کرده مدل‌هایی که قیمت بالاتری دارند و معمولا صدای کمتری تولید می‌کنند و حداقل دیرتر به صدا می‌افتند. بسیاری از کول پدهای ارزان قیمت موجود در بازار از همان ابتدا صدای زیادی دارند و این احتمال هم وجود دارد که پس از چند ماه صدای فن‌های آن بیشتر شود. بالا رفتن صدای فن‌ها هم می‌تواند برای برخی کاربران آزاردهنده باشد. همچنین بعضی وقت‌ها به صدا افتادن کول پد باعث می‌شود که پس از مدتی هم خراب شود. البته صدای کول پد را می‌توانید با تمیز کردن آن کاهش دهید. البته اگر بلد باشید که آن را به درستی باز و بسته کنید.

بررسی کول پد

در ادامه قصد داریم بهترین کول پدهایی که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، معرفی کنیم. کول پدهایی که می‌توانند لپ‌ تاپ شما را خنک نگه دارند.

 

Kootek Cooler Pad Chill Mat 5

نقاط مثبت:

  • عملکرد خنک کننده عالی
  • امکان تنظیم ارتقا عالی
  • کنترل مناسب روی فن‌ها
  • قیمت خوب

نقاط منفی:

  • استفاده از پلاستیک در ساخت این محصول

کول پد مدل Kootek Cooler Pad Chill Mat 5 یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید آن را در بازار پیدا کنید. عملکرد خنک کنندگی این محصول شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این کول پد یک فن ۱۲۰ میلی‌متری دارد که درست در مرکز قرار گرفته است. در کنار فن اصلی چهار فن ۷۹ میلی‌متری هم در چهار طرف این محصول دیده می‌شوند. پس با محصولی سر و کار دارید که به خوبی لپ‌تاپ شما را خنک خواهد کرد. این فن‌ها به چراغ LED هم مجهز شده‌اند که زیبایی این محصول را بیشتر کرده‌اند. ویژگی مهم این کول پد این است که فن‌های آن بسیار کم صدا هستند. از آنجایی که با محصولی رو به رو هستید که فن‌های زیادی دارد، موضوع صدای فن‌ها می‌توانست خیلی ها را اذیت کند.

در حالی که شاسی این کول پد از فلز ساخته شده و وزن سبکی هم دارد، در برخی قسمت‌ها مشاهده خواهید کرد که از پلاستیک هم استفاده شده است. این محصول تنظیمات بسیار زیادی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و به همین دلیل در زاویه‌های مختلف به راحتی قرار می‌گیرد. مکانیزم طراحی این محصول به صورتی است که در شش زاویه مختلف می‌توان آن را در زاویه ۰ تا ۲۵ درجه قرار داد. دو دکمه روی این محصول دیده می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهند هر پنج فن را خاموش یا روشن کنند یا کاری کنند که تنها چهار فن کار کند یا تنها فن اصلی مشغول به کار باشد. این کول پد تعدادی پورت USB هم دارد که می‌توانید به آن صفحه کلید و ماوس متصل کنید.

CoolerMaster NotePal XL

نقاط مثبت:

  • عملکرد خنک کننده عالی
  • صدای بسیار کم که به سختی شنیده می‌شود.
  • قیمت مناسب

نقاط منفی:

  • زاویه محدود برای قراردادن لپ‌تاپ

کول پد کولر مستر همیشه طرفدارهای زیادی داشته است. البته که شرکت کولر مستر هم نام شناخته شده‌ای در حوزه ساخت قطعات و لوازم جانبی برای کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های مختلف به حساب می‌آید. به همین دلیل کول پد کولر مستر هم کیفیت بالایی دارد. یکی از بهترین کول پدهای کولر مستر با نام CoolerMaster NotePal XL راهی بازار شده است. از فن‌های ۲۳۰ میلی‌متری برای این محصول استفاده شده که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. این فن‌ها سریع لپ‌تاپ را خنک می‌کنند و جریان هواوی زیادی به وجود می‌آورند. شرکت کولر مستر این کول پد را به شکلی طراحی کرده که صدای بسیار کمی از خود تولید می‌کند. تقریبا می‌توانیم بگوییم که این کول پد بدون صدا خواهد بود. برای اینکه با محصول زیبا و جذابی هم سر و کار داشته باشیم یک سری چراغ LED به صورت حرف X را هم روی کول پد مشاهده می‌کنید.

باید به این موضوع اشاره کنیم که این کول پد شرکت کولر مستر برای لپ تاپ‌هایی تا ۱۷ اینچ مناسب خواهد بود. خود این محصول نقش یک هاب USB را هم ایفا می‌کند و سه پورت USB در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته پورت‌های USB از نوع USB 2 خواهند بود. روی این کول پد دکمه‌هایی هم برای تنظیم سرعت فن‌ها در نظر گرفته شده است. کول مستر برای ساخت این محصول از فلز استفاده کرده و محفظه‌های خروجی هوای آن را هم به صورت دایره‌ای ساخته است.

KLIM Ultimate RGB Laptop Cooling Pad

نقاط مثبت:

  • شخصی سازی نور‌های RGB
  • فن‌هایی با صدای بسیار کم
  • سازگار با لپ‌تاپ‌های ۱۹ اینچی

نقاط منفی:

  • قیمت بالا
  • می‌توانید کول پدهایی با عملکرد بهتر هم پیدا کنید

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی گرمای زیادی تولید می‌کنند، مخصوصا اگر بخواهید بازی‌های جدید را روی تنظیمات گرافیکی بالا تجربه کنید. البته که سازندگان لپ‌تاپ‌های گیمینگ سعی می‌کنند سیستم خنک کننده مناسبی را برای لپ‌تاپ‌های خود طراحی کنند، اما همیشه استفاده از کول پد به خنکی بهتر این سیستم‌ها کمک می‌کنند. البته وزن زیاد این لپ‌تاپ‌ها در کنار خود کول پد که وزن قابل توجهی هم دارد، باعث می‌شود که نتوانید لپ‌تاپ خود را به راحتی حمل کنید. با این حال کول پد KLIM Ultimate RGB Laptop Cooling Pad را می‌توانیم یکی از بهترین کول پدهای بازار برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ بدانیم.

از فن‌هایی در اندازه ۲۰۰ میلی‌متر برای این محصول استفاده شده که سرعت آن‌ها به ۷۵۰ دور در دقیقه می‌رسند. همچنین این فن‌ها در حالی که خیلی سریع حرکت می‌کنند، اصلا صدای زیادی تولید نخواهند کرد و هوا را به راحتی به چرخش در می‌آورند. این محصول جنسی فلزی دارد و به همین دلیل برای استفاده از همه نوع لپ‌تاپی مناسبی خواهد بود. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول نه تنها برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ مناسب است، بلکه ظاهر آن هم کاملا برای گیمرها هیجان‌انگیز خواهد بود. روی این محصول از چراغ‌های LED استفاده شده که رنگ‌های RGB را نشان می‌دهند. می‌توانید پنج نوع افکت رنگی مختلف را برای این چراغ‌ها در نظر بگیرید و هفت حالت رنگی مختلف داشته باشید. امکان شخصی سازی نورهای این کول پد می‌تواند زیبایی بیشتری به سیستم گیمینگ شما ببخشد.

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این کول پد، تنظیم ارتقا و زاویه آن است. به راحتی می‌توانید لپ‌تاپ خود را در زاویه‌ای قرار دهید که کار کردن با آن راحت باشد.

Thermaltake Massive V20

نقاط مثبت:

  • قیمت مناسب
  • صدای بسیار کم
  • عملکرد خنک کننده عالی

نقاط منفی:

  • عملکرد نورهای LED خوب نیست

اگر به دنبال کول پدی هستید که قیمت مناسبی داشته باشد، می‌توانید Thermaltake Massive V20 را انتخاب کنید. البته قیمت باعث نشده که این کول پد عملکرد بدی داشته باشد. به همین دلیل خیلی‌ها در بررسی کول پد Thermaltake Massive V20 به عملکرد و قدرت خنک کنندگی عالی آن اشاره کرده‌اند.

از فون‌هایی با طول ۲۰۰ میلی‌متر برای این کول پد استفاده شده است. فن‌های بزرگ باعث شده‌اند که جریان هوای خوبی را شاهد باشیم و سیستم همیشه خنک بماند. سازندگان این امکان را هم در اختیار کاربران قرار داده‌اند که بتوانند سرعت حرکت فن‌ها را تغییر دهند. به طور مثال می‌توان سرعت فن‌ها را بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دور در دقیقه قرار داد.

این کول پد از تنظیمات زاویه دید و ارتقا خیلی پیچیده‌ای برخوردار نیست، اما کاربران می‌توانند زاویه کول پد را به شکلی در بیاورند که لپ‌تاپ به خوبی روی آن قرار بگیرد و همچنان قابل کار کردن باشد. این کول پد چندین پورت USB را هم پیش روی کاربران قرار می‌دهد و می‌تواند کابل‌های خارج شده از لپ‌تاپ‌ها را هم به خوبی مدیریت کند.

از دیگر ویژگی‌هایی که باعث زیبایی این محصول شده می‌توانیم به چراغ‌های LED قرار گرفته برای فن‌ها اشاره کنیم. البته قدرت نور LED زیاد نیست و امکان شخصی‌سازی خاصی هم نخواهید داشت.

Targus Chill Mat

نقاط مثبت:

  • قابل حمل بودن
  • به راحتی روی پا قرار می‌گیرد

نقاط منفی:

  • عملکرد خنک کنندگی این محصول تفاوتی با محصولات دیگر ندارد

بسیاری از کول پدهای بازار برای این طراحی شده‌اند که بتوانید آنها را روی میز قرار دهید. این موضوع قابل حمل بودن لپ‌تاپ را دشوار می‌کند. چرا که بسیاری از کول پدها آن‌قدر بزرگ هستند که نمی‌توانید آن‌ها را روی پا قرار دهید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم کول پدی را به شما معرفی کنیم که خیلی راحت می‌توانید آن را حمل کنید و آن حتی روی پای خودتان قرار دهید با لپ‌تاپ مشغول کار شوید.

کول پد Targus Chill Mat محصولی است که بسیار باریک طراحی شده و روی آن خبری هم از نورهای RGB نیست. دو فن روی این محصول در نظر گرفته شده که وظیفه خنک کردن لپ‌تاپ را به عهده خواهند داشت و این کار را هم به خوبی انجام می‌دهند. این کول پد برای افرادی مناسب است که می‌خواهند با لپ‌تاپ خود روی تخت فیلم مشاهده کنند. گول پد به راحتی در هر فضایی قرار می‌گیرد و لپ‌تاپ را خنک نگه می‌دارد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که به دلیل طراحی خاصی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، نمی‌توانید زاویه آن را تغییر دهید. زاویه پیش فرض این کول پد به شکلی است که باعث شده به راحتی بتوانید با لپ‌تاپ کار کنید و مشکلی از این نظر نخواهید داشت.

برای زمان خرید کول پد به چیزی توجه کنیم؟

اولین موضوعی که خیلی ها به آن توجه می‌کنند قیمت کول پد است. با این حال مسائل بیشتر و مهم‌تری وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، اندازه لپ‌تاپ است. حتما می‌دانید که لپ‌تاپ‌هایی در اندازه ۱۲ تا ۱۷ اینچ و حتی بزرگ‌تر در بازار یافت می‌شوند. باید توجه کنید که کول پد را برای چه لپ‌تاپی خریداری می‌کنید. چرا که حتما باید کول پد در اندازه مناسب لپ تاپ شما باشد. این موضوع باعث می‌شود که کول پد بهتر لپ‌تاپ را خنک کند. در زمان خرید کول پد بد نیست که ابعاد لپ‌تاپ خودتان را به همراه داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید. این موضوع زمانی جلب توجه بیشتری پیدا می‌کند که لپ‌تاپی بزرگ از ۱۷ اینچ داشته باشید.

راحتی و میزان تنظیمات ارتقا

لپ‌تاپ‌های طراحی خاص خود را دارند و به همین دلیل در هر فضایی نمی‌توانید آنها را قرار دهید. استفاده از کول پد هم کمی فضای شما را محدود خواهد کرد. پس در زمان خرید کول پد به این موضوع توجه کنید که کول پد مورد نظر شما چقدر تنظیمات ارتقا دارد و چقدر راحت به نظر می‌رسد. راحتی زمانی مشخص می‌شود که می‌خواهید با لپ‌تاپ کار کنید. آیا لپ‌تاپ شما زاویه دید مناسبی پیدا می‌کند، اما انگشت‌های شما به راحتی روی کیبورد قرار می‌گیرد؟ به همه این ویژگی‌ها توجه داشته باشید. وزن کول پد هم بسیار مهم است. به جنس آن هم توجه کنید که حتما فلزی باشد. چرا که هوا سریع‌تر خنک می‌شود. البته کول پد باعث می‌شود که از لپ‌تاپ به عنوان یک جایگزین دسکتاپ استفاده کنید. در کول پد و لپ‌تاپ را باید در مکانی مناسب قرار دهید که بتوانید راحت‌تر کار کنید. در آخر تعداد پورت‌هایی که کول پد در اختیار شما قرار می‌دهد هم مهم است. چرا که خود کول پد یک پورت USB سیستم شما را به خود اختصاص می‌دهد.

فن‌ها و میزان صدای کول پد

فن‌ها معمولا با نویز همراه هستند و فن‌های قرار گرفته روی کول پد هم صدا تولید می‌کنند. پس کول پدی خریداری کنی که صدای فن‌های آن کم باشد. البته صدای فن‌ها برای خیلی‌ها به موضوع مهمی تبدیل نمی‌شود و خیلی‌ها می‌توانند این صدا را تحمل کنند؛ اما اگر در محیطی کار می‌کنید که باید ساکت باشد، کول پدی در اختیار داشته باشید که صدای کمی تولید می‌کند.

در زمان خرید کول پد به اندازه فن‌ها و سرعت فن‌ها توجه داشته باشید. سپس باید کیفیت ساخت آن را هم در نظر بگیرید. این کیفیت ساخت بیشتر به سمت شاسی مربوط می‌شود. از همه مهم‌تر باید به این موضوع توجه کنید که عملکرد کول پد به میزان گرمایی بستگی دارد که لپ‌تاپ تولید می‌کند. اگر با لپ تاپ خود بازی می‌کنید باید کول پدی بخرید که فن‌های بزرگ با سرعت بالا دارد و اگر تنها لپ‌تاپی دارید که از آن برای وب گردی و تماشای فیلم و کارهای سبک استفاده می‌کنید، می‌توانید یک کول پد معمولی بخرید.

 

 

 

سوالات متداول:

در زمان خرید کول پد به چه موضوعی توجه کنیم؟ در ابتدا باید به اندازه لپ‌تاپ توجه کنید. کول پد نباید کوچک‌تر از لپ‌تاپ شما باشد. سپس به تعداد فن‌ها و سرعت فن‌ها و کیفیت ساخت شاسی کول پد توجه کنید.

نحوه استفاده از کول پد چگونه است؟ کول پد به شکلی طراحی شده که لپ‌تاپ را روی آن قرار می‌دهید و کول پد هم با یک کابل USB به لپ‌تاپ متصل می‌شود.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. حسین

    دنبال کول پدی هستم کل شارژی باشه نمیخوام از خود لپ تاپ برق بگیرم .میشه بهم معرفی کنید مدلهای اینجوری اگه هست؟؟؟؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت بخیر کول پد خرید کنید، وصل کنید به پاوربانک
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d9%88%d9%84-%d9%be%d8%af-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%a2%d9%86/
ads
ads