داغ ترین ها :
روش های گرم کردن خانه در زمان قطعی گاز

روش های گرم کردن خانه در زمان قطعی گاز

زمستان فصل بسیار زیبایی است، به شرطی که هنگام ورود به خانه با فضایی گرم و دلپذیر مواجه شویم و سرما برایمان آزاردهنده نباشد. در فصل سرد زمستان به دلایل مختلفی ممکن است گاز شما چند ساعت یا حتی چند روز قطع شود و به همین دلیل بهتر است که با راههای گرم کردن خانه در زمان قطعی گاز آشنا باشید. در ادامه این مطلب به موارد خواهیم پرداخت که به گرمایش شما و خانه در زمان نبود گاز کمک می‌کنند.

تهیه بخاری برقی

بدون شک مطلب راهنمای گرم کردن خانه در زمان قطع شدن گاز با بخاری برقی آغاز می‌شود، محصولی که در صورت نبود گاز می‌تواند با کمک گرفتن از برق گرما تولید کند و مشکل شما را تا حد زیادی برطرف سازد. این محصولات در ابعاد مختلف و مدل‌های متفاوتی در دسترس قرار دارند و شما می‌توانید مدلی با مصرف پایین را تهیه کنید تا هزینه قبض برق هم افزایش پیدا نکند.

گرم کردن محیط در قطعی گاز

به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم برای زمان قطعی گاز یا بروز هر مشکل دیگری یک بخاری برقی هرچند کوچک و جمع و جور در خانه داشته باشید تا بتوانید بلافاصله در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

 

انواع بخاری و هیتر برقی را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید بخاری برقی

حتما درز در و پنجره را بپوشانید

حتما در فصل زمستان درز در و پنجره خانه را بپوشانید، مخصوصا اگر در خانه‌ای قدیمی‌تر زندگی می‌کنید که پنجره دو جداره و درهای نو استفاده نشده است. برای این کار می‌توانید از چسب شیشه‌ای یا نوارهای پلاستیکی نازک کمک بگیرید و راه نفوذ سرما به داخل خانه را ببندید. در نظر داشته باشید که این روش نه‌تنها در زمان قطعی گاز به گرم ماندن خانه کمک می‌کند بلکه در زمانی که بخاری گازی هم روشن است می‌تواند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند و باعث کاهش هزینه قبض گاز شود.

کف خانه را بپوشانید

اگر کف خانه شما پارکت یا سرامیک است و قالی کل فضا را پوشش نداده است، حتما از یک یا چند پتو کمک بگیرید و کف زمین را بپوشانید. همان‌طور که می‌دانید گرم ماندن پاها در فصل سرد اهمیت ویژه‌ای دارد و همچنین دمای زیادی از این طریق در خانه حفظ می‌شود.

از بخور گرم استفاده کنید

اگر دستگاه بخور گرم در خانه دارید حتما از آن استفاده کنید؛ چرا که این بخار گرم ایجاد شده دمای خانه را افزایش داده و به گرم شدن خانه کمک می‌کند. در صورت نبود دستگاه بخور گرم در صورت امکان از کتری برقی استفاده کنید تا بخار ایجاد شده به گرم شدن خانه کمک کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید محافظ برق

 

نوشیدنی گرم بنوشید

بدون شک یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش دمای بدن نوشیدن چای، قهوه، شکلات داغ و نوشیدنی‌های این‌چنینی است. در صورت امکان حتما از کتری برقی کمک بگیرید و از این طریق نوشیدنی گرم تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید برای جوش آوردن آب از پیکنیک هم کمک بگیرید، هرچند که حتما باید نکات ایمنی را در نظر داشته باشید تا حادثه‌ای رخ ندهد.

راهنمای گرم کردن خانه در زمان قطع شدن گاز

مقابل پنجره را بپوشانید

به غیر از این که درز پنجره‌ها را باید از طریق چسب یا پلاستیک‌های نازک ببندید، حتما باید پرده‌های خانه را نیز بکشید. اگر پرده‌ها نازک هستید می‌توانید از پتوهای سبک استفاده کنید و مقابل پنجره را به طور کامل بپوشانید. پنجره‌ها چون مستقیما با محیط بیرون در ارتباط هستید به راحتی می‌توانند گرمای خانه را از این طریق خارج کنند.

کرسی هنوز هم روشی عالی است

اگر سن بالاتری داشته باشید بدون شک دوران استفاده از کرسی‌ها را به‌خاطر دارید و اگر کم سن و سال‌تر هستید هم قطعا یک بار کرسی را از نزدیک دیده‌اید. در زمستان‌های سخت سال‌های دور همین کرسی‌ها تنها یار و همراه افراد بودند و به خانه‌ها گرما می‌بخشیدند. درست است که زمان زیادی از آن سال‌ها گذشته است، اما بد نیست که به عنوان یک راه این گزینه را هم در ذهن داشته باشید. حتما در صورت استفاده از کرسی نکات ایمنی را در ذهن داشته باشید تا حادثه‌ای رخ ندهد.

کرسی

 

 

همگی در یک اتاق جمع شوید

درست است که در اکثر خانه‌های امروزی کودکان به صورت مجزا و در اتاق‌های خود زندگی می‌کنند اما در چنین شرایطی و در صورت نبود گاز بهتر است که همه افراد خانواده در یک اتاق کوچک دور هم جمع بشوند تا محیط سریع‌تر گرم شود و هدر رفت گرما کمتر شود. در صورت انجام این کار حتما درب اتاق مورد نظر و دیگر اتاق‌ها را ببندید تا هوا کمتر گردش کند.

از سطح زمین فاصله بگیرید

در صورت قطع بودن گاز و سرد بودن خانه حتما به روی تخت یا مبل بخوابید و در صورت امکان از سطح زمین فاصله بگیرید. حتی اگر تعداد تخت خواب‌های خانه کافی نیست از چند تشک برای زیر بدن خود استفاده کنید.

لباس زیاد بپوشید

قطعا این راه اولین کاری است که خودتان آن را انجام می‌دهید ولی باید در ذهن داشته باشید که لباس زیاد تنها به معنای شلوار و کاپشن نیست. در چنین شرایطی در صورت امکان باید از دستکش، کلاه، شال گردن و مخصوصا جوراب ضخیم استفاده کنید.

لباس زیاد بپوشید

جمع بندی

در این مطلب به راهکارهای موجود برای گرم کردن محیط در قطعی گاز پرداختیم و با انجام این کارها می‌توانید بهتر این مدت زمان دشوار را پشت سر بگذارید. اگر از پیکنیک، کتری برقی، کرسی، هیتر برقی و موارد این‌چنینی برای گرمایش استفاده می‌کنید حتما موارد ایمنی را در نظر داشته باشید.

 

 

سوالات متداول

راههای گرم کردن خانه در زمان قطعی گاز کدامند؟ در این متن به طور کامل به راه‌های موجود اشاره کردیم. اگر برق خانه قطع نیست می‌توانید از بخاری برقی استفاده کنید و محیط را گرم کنید. اگر برق در دسترس نیست حتما کل کف خانه را با پتو بپوشانید و همگی در یک اتاق کوچک جمع شوید و درب دیگر اتاق‌ها را هم ببندید تا اتاق مد نظر سریع‌تر گرم شود.

برای گرم شدن خانه در صورت قطع برق و گاز چه کنیم؟ در صورت قطع برق و گاز حتما باید لباس‌های زیادی بر تن کنید، از دستکش و کلاه گرفته تا جوراب و شلوار و کاپشن. در صورت امکان حتما از طریق پیکنیک آب را به جوش بیاورید و نوشیدنی‌های داغ مانند چایی، قهوه یا شکلات داغ میل کنید تا دمای بدن افزایش پیدا کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. سید مرادی

    سلام همگی میدانیم که بیشترین چیزی که منازل را در زمستان منازل را سرد میکند پنجرها هستند و چنانچه پنجره دوجداره نصب کنیم حدود حد اقل 50%از سرمارا مهار کرده ایم پیشنهاد اکثرا توان خرید پنجره دو جداره را ندارند من نصاب شیشه را دعوت کردم و تمام خود پنجره‌ای تک جداره را با افزودن قطعهای کمتر از یک در یک سانت لایه شیشه پنجرهارا با ارزانترین روش دوجداره کردم به همه این روش را پیشنهاد میکنم هم سرما هم صدا تشکر

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d8%b1%d9%85-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%82%d8%b7%d8%b9%db%8c-%da%af%d8%a7%d8%b2/
ads
ads