داغ ترین ها :

گلکسی زد فلیپ 3 معرفی شد

در مراسم Unpacked سامسونگ این شرکت کره‌ای از نسل جدید دو گوشی تاشوی خود رونمایی کرد. این گوشی‌ها گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 هستند. شاید این سوال در ذهنتان نقش ببندد که چرا سامسونگ نسل جدید زد فلیپ را گلکسی زد فلیپ 3 نام گذاری کرده در حالی که در این بین زد فلیپ ۲ نداریم. دلیل این موضوع این است که سامسونگ زد فلیپ فایوجی را در واقع زد فلیپ ۲ در نظر گرفته و این گوشی را به عنوان نسل بعدی زد فلیپ 3 در معرفی کرده است.

در این مطلب قصد داریم به گلکسی زد فلیپ 3 بپردازیم و مشخصات این گوشی تاشو جدید را با هم مرور کنیم. پس در ادامه‌ی مطلب همراه تکنوبلاگ باشید. برای خرید گوشی های جدید سامسونگ صفحه قیمت گوشی سامسونگ را در سایت تکنولایف دنبال کنید.

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy Z Flip 3

در ابتدا برای شما تفاوت گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد را توضیح می‌دهیم و در ادامه به طراحی زد فلیپ 3 می‌پردازیم. سامسونگ تا کنون دو دسته گوشی تاشو ساخته که یکی زد فولد نام دارد و دیگری زد فلیپ.

گلکسی زد فولد گوشی تاشویی است که به صورت عمودی تا می‌شود و دو نمایشگر با ابعاد منطقی ۷.۶ اینچ و همچنین ۶.۲۳ اینچ دارد. این گوشی تاشو را می‌توان به دو صورت بسته و باز استفاده کرده و ابعاد آن در حالت بسته بودن کم و بیش شبیه یک گوشی معمول است.

از طرف دیگر گلکسی زد فلیپ به صورت افقی تا می‌شود و ابعاد نمایشگرهای آن به گونه‌ای نیست که بتوانید از هر دو صفحه نمایش استفاده کنید. در واقع زد فلیپ گوشی تاشویی است که نمایشگر آن اندازه مرسوم ۶.۷ اینچی دارد و زمانی که آن را ببندید تقریبا به یک مربع کوچک تبدیل می‌شود که می‌توانید آن را به راحتی در جیب خود قرار دهید.

بد نیست نگاهی داشته باشید به ویدئوی جعبه‌گشایی این گوشی که رسما توسط سامسونگ منتشر شده است:

زد فلیپ در حالت بسته نیز نمایشگر دارد اما اندازه‌ی آن به گونه‌ای نیست که بتوانید با آن کار خاصی انجام دهید و بیشتر برای مشاهده اعلان‌ها و ساعت در حالت بسته بودن گوشی در نظر گرفته شده است.

طبیعتا زد فلیپ امکان حمل بسیار آسان‌تری دارد و از طرفی زد فولد در مواقع لازم به یک تبلت دوست داشتنی تبدیل می‌شود، بدون این که نیاز باشد یک تبلت را دنبال خود داشته باشید.

گلکسی Z flip 3

به سراغ طراحی گلکسی زد فلیپ 3 برویم، گوشی که طراحی دو تکه‌ای دارد و زمانی که از قسمت پشتی به آن نگاه کنید کاملا متوجه بخش تاشو آن خواهید شد. بخش بالایی گوشی که لنز دوربین‌ها در آن قرار گرفته‌اند در تمام رنگ‌ها حالت مشکی دارند تا طراحی قاب پشتی دو رنگ باشد.

دلیل استفاده از طراحی مشکی رنگ در بالای گوشی این است که صفحه نمایش دوم این گوشی در همین بخش قرار داده شده و برای این که قاب پشتی طراحی زشتی نداشته باشد سامسونگ مجبور شده تا فضای اطراف نمایشگر را هم به رنگ مشکی درآورد.

از نظر ابعاد زمانی که به این گوشی نگاه کنیم کاملا یک محصول نرمال و عادی را مشاهده می‌کنیم و اگر به بخش تاشو میانی توجهی نداشته باشیم ابعاد این کهکشانی کاملا مرسوم است. در مقایسه با نسل قبل این گوشی ۱.۳ میلی متر کوتاه‌تر شده و عرض آن هم حدود ۱.۴ میلی متر کاهش یافته است. از طرفی سامسونگ ضخامت این گوشی را هم ۰.۳ میلی متر کاهش داده تا در نهایت این موارد در کنار وزن ۱۸۳ گرمی این کهکشانی باعث شود تا با گوشی خوش دست‌تری مواجه باشیم.

زمانی که این گلکسی را ببندید ابعاد آن بسیار کوچک می‌شود و به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی می‌توانید آن را در جیب خود قرار دهید. سامسونگ همچنین برای این کهکشانی گواهی IPX8 در نظر گرفته تا در برابر نفود آب از خود مقاومت نشان دهد. در کنار این موضوع شیشه‌ها با گوریلاگلس ویکتوس پوشانده شده اند و همچنین فریم آلومینیوم نظامی باعث شده تا به گفته‌ی سامسونگ این گوشی ۳۰ درصد مقاوم‌تر از نسل قبل باشد.

دوربین‌های این گوشی نیز با چیدمان زیر هم در بخش سیاه رنگ به چشم می‌خورند. کره‌ای‌ها برای این کهشکانی ۷ رنگ کرمی، مشکی، خاکستری، سبز، بنفش، سفید و صورتی در نظر گرفته‌اند.

صفحه نمایش گلکسی زد فلیپ 3

سامسونگ برای نمایشگر اصلی این کهکشانی اندازه‌ی ۶.۷ اینچی را مناسب دانسته و از یک پنل سوپر امولد استفاده کرده است. این پنل به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز از نوع تطبیقی مجهز شده و از وضوح تصویر ۲۶۳۶ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. این وضوح تصویر باعث می‌شود تا در هر اینچ از این صفحه نمایش ۴۲۵ پیکسل قرار بگیرد. این نمایشگر نسبت ۲۲ به ۹ دارد و این یعنی با گوشی کمی کشیده‌تر از حالت مرسوم مواجه هستیم.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این نمایشگر به نسبت نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نسل قبل پیشرفت قابل توجهی به حساب می‌آید و حس بسیار سریع و روانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اندازه‌ی نمایشگر دوم در هنگام بسته بودن گوشی نیز افزایش پیدا کرده و به ۱.۹ اینچ رسیده است (این نمایشگر دوم هم از نوع سوپر امولد است).

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی z flip 3

سامسونگ برای این کهکشانی رابط کاربری One UI نسخه ۳.۵ را در نظر گرفته که برپایه‌ی اندروید ۱۱ توسعه داده شده است.  رابط کاربری عملکرد سریع و روانی دارد و همچنین قابلیت‌های بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در واقع در حال حاضر باید One UI را یکی از بهترین رابط کاربری‌های اندرویدی موجود در گوشی‌های هوشمند بدانیم که سامسونگ به واسطه‌ی تجربه‌ی زیاد خود توانسته آن را توسعه دهد و در این بین توجه ویژه‌ای به نیازهای کاربران داشته باشد.

عملکرد سخت افزار گلکسی z فلیپ 3

کره‌ای‌ها برای این کهکشانی به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ رفته‌اند، تراشه‌ای ۵ نانومتری که قوی‌ترین نسخه موجود در بین گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید و از یک پردازنده هشت هسته‌ای تشکیل شده که یک هسته Kryo 680 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز، چهار هسته Kryo 680 با فرکانس ۱٫۸۰ گیگاهرتز را در خود جا داده است. در کنار این پردازنده، پردازنده گرافیکی Adreno 660 هم روی این تراشه دیده می‌شود.

این تراشه عملکرد بسیار سریع و پایداری دارد و از فناوری 5G هم پشتیبانی می‌کند. گلکسی زد فلیپ ۳ در دو نسخه راهی بازار می‌شود که یکی ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و دیگری ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 دارد و حافظه رم هر دو نسخه ۸ گیگابایت است. امکان افزودن کارت حافظه جانبی نیز برای این کهشکانی در نظر گرفته نشده است.

باتری زد فلیپ 3

سامسونگ برای گلکسی زد فلیپ 3 یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی در نظر گرفته است. این ظرفیت باتری برای نمایشگر بزرگ و ۱۲۰ هرتز این کهکشانی و همچنین تراشه قدرتمند این گوشی چندان کافی به نظر نمی‌رسد و باید ببینیم که در عمل شارژدهی این گوشی چگونه خواهد بود.

شارژ  سریع ۱۵ واتی نیز برای گوشی با این قیمت چندان جذاب و جالب به نظر نمی‌رسد و حداقل ترجیح می‌دادیم که شارژ سریع ۲۵ واتی را مانند زد فولد ۳ مشاهده کنیم. البته از آنجایی که ظرفیت باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت است شارژ سریع ۱۵ واتی عملکرد خیلی بدی ندارد اما در هر صورت از گوشی با این بازه قیمتی انتظار بیشتری وجود دارد.

دوربین Galaxy Z flip3

دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ 3 حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارد و درون پانچ هول کوچک بالای نمایشگر دیده می‌شود. این یعنی در این کهکشانی خبری از سلفی زیر نمایشگر نیست و تنها زد فولد 3 به این فناوری مجهز شده است.

دوربین‌های موجود روی قاب پشتی هم از نوع عریض و فوق عریض هستند و برای هر دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. به دلیل نبود لنز تله فوتو خبری از زوم فصایی و … نیست و مانند گوشی‌های میانرده سامسونگ می‌توانید تا ۱۰ برابر به روی سوژه‌‌ی مورد نظر زوم کنید.

قیمت

نسخه پایه‌ای گلکسی فلیپ قیمتی ۹۹۹ دلاری دارد و این یعنی این کهکشانی اولین گوشی تاشوی سامسونگ است که با قیمت پایه‌ای زیر ۱۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. در نسخه پایه‌ای این گوشی شما ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارید به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم که برای اکثر کاربران کافی به نظر می‌رسد و نیازی به حافظه داخلی و حافظه رم بیشتر وجود ندارد. همزمان با این گوشی، گلکسی فولد 3 هم معرفی شده است، که آن خبر را هم پوشش داده ایم. از طریق دکمه زیر برای خرید گوشی Z flip 3 و آگاهی از موجودی این گوشی در تکنولایف اقدام کنید.

 

خرید گوشی Z flip 3

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. M

    وای اعضا bts همه اینو دارن
    😘😘

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%b2%d8%af-%d9%81%d9%84%db%8c%d9%be-3-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads