داغ ترین ها :
گلکسی واچ 4 معرفی شد

گلکسی واچ 4 معرفی شد

گجت‌های پوشیدنی رفته رفته محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و شرکت‌های سازنده هم تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از این بازار در حال رشد داشته باشند. به همین دلیل در طی مراسم Unpacked امروز سامسونگ نسل بعدی ساعت هوشمند خود به نام گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک را معرفی کرد. این ساعت‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ در بخش گجت‌های پوشیدنی به حساب می‌آیند و تلاش می‌کنند تا جدیدترین و بهترین مشخصات موجود را به کاربران ارائه کنند. در این مطلب در تکنوبلاگ قصد داریم به گلکسی واچ 4 و 4 کلاسیک و مشخصات این دو ساعت هوشمند سامسونگ بپردازیم.

طراحی و نمایشگر Galaxy Watch 4

سامسونگ در نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود مدل پایه‌ای را گلکسی واچ ۴ قرار داده و مدل بهتر و گران قیمت‌تر را گلکسی واچ کلاسیک نام گذاری کرده است. گلکسی واچ ۴ کلاسیک از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده تا هم مقاومت بالایی را به ساعت ببخشد و هم هنگام بسته شدن به روی مچ جلوه‌ی زیباتری داشته باشد. از طرفی گلکسی واچ ۴ از جنس آلومینیوم ساخته شده تا همچنان حس مرغوبیت را به خوبی به شما انتقال دهد ولی در عین حال قیمت کمتری نسبت به استیل ضد زنگ داشته باشد.

بین این دو ساعت مدل کلاسیک به طور کلی اندازه‌ی بزرگ‌تری دارد؛ چرا که برای گلکسی واچ ۴ کلاسیک دو نسخه ۴۲ و ۴۶ میلی متری در نظر گرفته شده در حالی که گلکسی واچ از دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی متری بهره می‌برد. از نظر نمایشگر اما در هر دو ساعت مدل کوچک‌تر نمایشگری ۱.۲ اینچی با رزولوشن ۳۹۶×۳۹۶ دارد و مدل بزرگ‌تر از نمایشگری ۱.۴ اینچی با رزولوشن ۴۵۰×۴۵۰ استفاده می‌کند. پس دلیل تفاوت اندازه‌ی واچ ۴ کلاسیک با واچ ۴ چیست؟

لبه‌ی چرخان! در این نسل از ساعت‌های هوشمند سامسونگ تنها در مدل گلکسی واچ ۴ کلاسیک شاهد لبه‌ی چرخان هستیم تا به کمک این فناوری بسیار ساده‌تر بتوانید در منوها به سمت بالا یا پایین اسکرول کنید. این لبه‌ی چرخان در اطراف ساعت قرار گرفته و با چرخاندن آن عمل اسکرول انجام می‌شود. این قابلیت راه حل سامسونگ برای برطرف کردن مشکل گشتن در منوهای ساعت است.

در گلکسی واچ 4 اما خبری از این لبه‌ی چرخان نیست و به همین دلیل هم در هر دو مدل ۲ میلی متر اختلاف اندازه وجود دارد. در گلکسی واچ 4 عمل اسکرول کردن به طور مشابه با واچ ۴ کلاسیک انجام می‌شود، با این تفاوت که دیگر حلقه‌ی فیزیکی وجود ندارد و عمل اسکرول را باید با سوایپ کردن از کناره‌های واچ ۴ انجام دهید.

گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک در سمت راست دو دکمه با طراحی بزرگ دارند تا به راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این دکمه‌ها نقش دکمه بک و هوم را بازی می‌کنند. این دو ساعت‌ کهکشانی تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کنند و به گواهی MIL-STD-810G نیز مجهز شده‌اند.

این گواهی به طور خلاصه یعنی این ساعت هوشمند می‌تواند در برابر شرایط سخت مقاومت کند و آسیب جدی نبیند. این مقاومت می‌تواند جلوگیری از نفود شن و ماسه باشد یا مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع زیاد.

خرید گلکسی واچ 4 سامسونگ

Galaxy watch 4

در همین رویداد سامسونگ: گوشی گلکسی زد فلیپ 3 معرفی شد

نرم افزار سری 4 گلکسی واچ

رابط کاربری گلکسی واچ ۳ تایزن است اما در این نسل سامسونگ در همکاری با شرکت گوگل رابط کاربری جدیدی را به وجود آورده که حالا ویژگی‌های بسیار خوبی را از رابط کاربری سامسونگ و گوگل (Wear OS) به ارث برده است.

این رابط کاربری جدید حالا به شما امکان می‌دهد که با ساعت خود به گوگل پلی و همچنین دیگر برنامه‌های گوگل دسترسی داشته باشید و همچنین به دلیل بهینه سازی‌های انجام شده برنامه‌های مختلف را بسیار سریع‌تر و روان‌تر اجرا می‌کند. این رابط کاربری از نظر ظاهر همچنان بسیار شبیه به رابط کاربری گوشی های سامسونگ یعنی One Ui است و به نوعی سامسونگ بر پایه‌ی Wear Os گوگل رابط کاربری خود را گسترش داده است.

اگر شما گوشی‌ هوشمندی از برند سامسونگ داشته باشید می‌توانید قابلیت‌های جذاب بیشتری از این ساعت هوشمند را استفاده کنید. مثلا در صورت اتصال این ساعت کهکشانی به یک گوشی سامسونگ هرگاه شما برنامه‌ای به روی گوشی نصب کنید این برنامه به صورت خودکار به روی ساعت هم نصب می‌شود (البته اگر این قابلیت را روشن کنید).

به طور کلی این ساعت هوشمند به گوشی‌های مختلف از برندهای متفاوت متصل می‌شود و شما حتی می‌توانید با داشتن ایفون از این ساعت استفاده کنید اما قطعا برای داشتن بهترین عملکرد ممکن بهتر است برند ساعت و گوشی شما یکسان باشد.

سخت افزار و قابلیت‌ها

سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند جدید خود تراشه‌ای جدید و همچنین به مراتب قدرتمندتر در نظر گرفته تا این ساعت‌ها عملکرد سریع‌تر و روان‌تری داشته باشند. سامسونگ به روی گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک، تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس W920 را استفاده کرده که در مقایسه با اگزینوس 9110 نسل قبل حدود ۸.۸ برابر از نظر گرافیکی و ۱.۲۵ برابر از نظر پردازنده مرکزی عملکرد بهتری دارد.

از نظر حافظه داخلی و حافظه رم هم این دو ساعت کهکشانی نسبت به گلکسی واچ ۳ پیشرفت زیادی داشته‌اند و حالا برای آن‌ها ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱.۵ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است.

ظرفیت باتری این دو ساعت به طور واضح بیان نشده است اما سامسونگ وعده داده که فارغ از اندازه‌ی ساعت شارژدهی بیش از ۴۰ ساعته برای این دو ساعت هوشمند محقق خواهد شد.

قابلیت بسیار جذابی که جدا از امکان سنجش ضربان قلب و مدت زمان خواب شب و … به گلکسی واچ ۴ اضافه شده این است که حالا این ساعت می‌تواند چربی و همچنین حجم عضلات بدن را اندازه گیری کند.

این قابلیت برای همه افراد و به خصوص ورزشکاران بسیار کاربردی است؛ چرا که از این طریق می‌توانند از درصد چربی و عضله بدن خود آگاه شوند و به این ترتیب نظارت بیشتری به روی شدت ورزش خود داشته باشند.

این قابلیت همچنین در مسیر کاهش وزن به شما کمک می‌کند تا درصد عضله بدن خود را افزایش دهید و به طور منطقی‌تری وزن کم کنید (اگر شخصی تنها چربی سوزی داشته باشد و در کنار آن عضله سازی نکند با مشکلات مختلف مواجه می‌شود).

سری 4 گلکسی واچ سفید رنگ

از دیگر قابلیت‌های این ساعت هوشمند می‌توان به وای فای، بلوتوث، NFC، GPS، پیگیری وضعیت خواب پیشرفته، پیگری وضعیت اکسیژن خون، سنجش ضربان قلب و سنجش اکسیژن خون اشاره کرد.

قیمت گلکسی واچ 4 کلاسیک و Galaxy watch 4

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ کلاسیک در نسخه پایه‌ای ۳۴۹ دلار برای مدل بلوتوث و ۳۹۹ دلار برای مدل LTE قیمت دارد. گلکسی واچ ۴ دقیقا ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است و برای مدل پایه‌ای آن ۲۴۹ دلار (نسخه بلوتوث) و برای مدل LTE آن قیمت ۲۹۹ دلاری در نظر گرفته شده است.

از این رویداد سامسونگ بیشتر بدانید: گلکسی فولد ۳ با دو دوربین سلفی و پشتیبانی از قلم معرفی شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%86-4-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads