داغ ترین ها :
گلکسی M53 سامسونگ رسما معرفی شد؛ با مدل ارزان‌تر گوشی گلکسی A73 آشنا شوید

گلکسی M53 سامسونگ رسما معرفی شد؛ با مدل ارزان‌تر گوشی گلکسی A73 آشنا شوید

سامسونگ گوشی گلکسی M53 را معرفی کرد. این گوشی هوشمند به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده و صفحه نمایش بزرگی در اندازه ۶.۷ اینچ دارد که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. البته که صفحه نمایش این گوشی Super AMOLED است. حتما به این نتیجه رسیده‌اید که سخت افزار این گوشی بسیار آشنا است. گلکسی M53 را می‌توانیم مدل ارزان‌تر گوشی گلکسی A73 نام ببریم. در کمال تعجب این گوشی برای رقابت با گلکسی A53 که نام شبیه به این گوشی دارد، راهی بازار نشده است.

 

قیمت گوشی های سامسونگ را فقط از فروشگاه تکنولایف ببنید: موبایل سامسونگ

 

یکی از تفاوت‌های اصلی میان گلکسی M53 و گلکسی A73 تراشه به کار رفته روی این دو گوشی است. در حالی که گوشی گلکسی A73 با تراشه اسنپ دراگون 778G راهی بازار شده، گوشی گلکسی M53 با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هر و تراشه با فناوری ۶ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده‌اند. با این حال تراشه اسنپ دراگون 778G از CPU و GPU قدرتمندتری استفاده می‌کند. CPU این تراشه از چهار هسته Cortex-A78 استفاده می‌کند.

گلکسی M53

گوشی گلکسی M53 تنها در یک مدل راهی بازار می‌شود. این مدل ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توانیم به پشتیبانی از کارت حافظه microSD اشاره کنیم. اگر با کمبود حافظه داخلی مواجه شدید می‌توانید از کارت حافظه کمک بگیرید.

گوشی گلکسی M53 در مقایسه با گلکسی A73 از دوربین‌های نسبتا ضعیف‌تری هم استفاده می‌کند. دوربین اصلی گلکسی A53 حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد که از OIS هم پشتیبانی می‌کند. دوربین اولتراواید این گوشی از حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. باید بگوییم که دوربین اولتراواید گلکسی A73 از دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق هم روی گلکسی M53 دیده می‌شود. این گوشی از دوربین سلفی با حسگر ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

دوربین سلفی گلکسی M53

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با یک ناچ حفره‌ای را روی گلکسی M53 مشاهده می‌کنید. صفحه نمایشی از نوع Super AMOLED که وضوح تصویر آن به Full HD+ می‌رسد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است. هیچ لایه محافظی برای صفحه نمایش در نظر گرفته نشده که البته صفحه نمایش گلکسی A72 هم محافظی ندارد. حسگر تشخیص اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و روی لبه گوشی قرار گرفته و خبری از حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیست.

دوربین گوشی M53 سامسونگ

گوشی گلکسی M53 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. همین ظرفیت باتری برای گلکسی A73 در نظر گرفته شده است. استفاده از تراشه دایمنسیتی هم باعث شده که این گوشی به جای استفاده از وای-فای ۶ از وای-فای ۵ استفاده کند.

سامسونگ گلکسی M53 را فعلا در کشورهای محدودی راهی بازار کرده، اما انتظار می‌رود که فروش آن در آینده در کشورهای بیشتری شروع شود. سامسونگ چنین سیاستی را هم برای عرضه گوشی‌های سری گلکسی A در نظر گرفته و این گوشی‌ها هم‌زمان در تمام کشورها راهی بازار نکرد. اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت تر از گلکسی A73 می‌گردید، شاید گلکسی M53 انتخاب مناسبی باشد.

 

قیمت گوشی A73 5G با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

خرید گوشی M53 5G با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-m53-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads