داغ ترین ها :
معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21

گوشی S21 ادامه دهنده راه خانواده‌ای از گوشی های گلکسی است که سامسونگ بیشتر از 10 سال آن را با تمام توان در پیش گرفته است. خانواده S همواره ارائه دهنده بهترین گوشی های سامسونگ در نیمه نخست سال هستند که حالا نیز خانواده‌ای با نام S21 این وظیفه را یدک می‌کشند. همانطور که مطلع هستید، در تاریخ 14 ژانویه و در مراسم آنلاین Galaxy Unpacked، شاهد رونمایی شرکت کره‌ای سامسونگ از محصولات پرچمدار سال 2021 این شرکت بودیم. محصولاتی که علاوه بر بهبود‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کاهش قیمت چشمگیرشان به خریداران بیشتری این فرصت را می‌دهد تا دیوایس‌های قدیمی خودشان را به جدیدترین محصولات این شرکت ارتقاء دهند. در این مطلب از مجله تکنولایف با معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21، محصولی که در کنار قیمت مناسب از سخت‌افزار قدرتمند، رابط بهبود یافته دوربین نسبت به مدل‌های قبلی و عمر باتری مناسب برای استفاده یک‌روزه در خدمت شما هستیم. همراه ما باشید.

طراحی سامسونگ گلکسی S21

طراحی کلی گوشی سامسونگ S21 جایی است که ما می‌توانیم آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین تغییر این سری با نسل قبلی پرچمداران گلکسی S20 به‌حساب بیاوریم که به عقیده بسیاری از بهترین گوشی‌های سال 2020 محسوب می‌شد. تغییرات اساسی را می‌توان در مواد به‌کار رفته در ساخت گوشی، رنگ‌های متفاوت و تغییر کلی ظاهر گوشی پیدا کرد.

سامسونگ تصمیم گرفته است تا برای ساخت بدنه پشتی در محصولات جدیدش از شیشه خالص به سوی ماده‌ای به نام “گلستیک” کوچ کند که با یک روکش مات پوشانده شده و طراحی دوربین پشتی را هم شامل می‌شود.

گلستیک نام اختصاصی سامسونگ برای ماده‌ای است که مابین پلاستیک و شیشه قرار می‌گیرد. ماده‌ای که حس در دست گرفتن یک محصول شیشه‌ای پریمیوم را به کاربر منتقل نمی‌کند اما در عوض احساس استفاده از پلاستیک ارزان قیمت را هم ندارد. تا به امروز 4 رنگ برای این گوشی توسط کمپانی سازنده معرفی شده است: خاکستری فانتوم، سفید فانتوم، صورتی فانتوم و بنفش فانتوم.

طراحی گلکسی اس 21

سامسونگ چینش دوربین‌های پشتی سری گوشی‌های گلکسی S21 را متفاوت‌تر از هر کمپانی دیگری طراحی کرده است. این طراحی جدید Contour Cut Camera نام دارد که اندکی درشت ظاهر شده و برآمدگی دوربین در آن به راحتی قابل مشاهده است.

در بخش انتهایی گوشی S21 می‌توانید درگاه سیم‌کارت، پورت شارژ USB-C و خروجی اسپیکر‎ها را مشاهده کنید. در سمت راست گوشی نیز با دکمه‌های خاموش/روشن کردن دستگاه و افزایش/کاهش صدا رو به رو هستیم. این بار دیگر خبری از دکمه مخصوص دستیار هوشمند بیکسبی بر روی این دستگاه نیست و در عوض می توانید با فشار دادن دکمه پاور به دستیار هوشمند سامسونگ دسترسی داشته باشید.

یکی از نکات منفی در طراحی که ممکن است به مذاق هر کسی خوش نیاید، حذف گوشه‌های خمیده نمایشگر و جایگزین کردن آنها با گوشه‌های صاف است. موردی که برای سال‌ها امضاء سری گوشی‌های گلکسی S به‌حساب می‌آمد و اکنون تنها شاهد به کار رفتن این گوشه‌های خمیده در گوشی گلکسی S21 Ultra هستیم.

صفحه‌نمایش سامسونگ گلکسی S21

شاید بتوان گفت که کاهش رزولوشن نمایشگر در گوشی گلکسی S21 یکی از بحث برانگیزترین تغییرات آن باشد، جایی که شرکت سامسونگ تصمیم گرفته تا به جای استفاده از رزولوشن Quad HD که پیش‌تر شاهد استفاده از آن در پرچمداران سال 2020 این شرکت بودیم، از رزولوشن فراگیرتر Full HD+ استفاده کند.

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کرده بودیم، سامسونگ این کار را برای کاهش هزینه‌ها و کاهش قیمت نهایی محصولش انجام داده است. با این حال اگر قبلاً هم از محصولی با نمایشگر Quad HD استفاده کرده باشید، به سختی می‌توانید تفاوتی بین این دو رزولوشن پیدا کنید. البته که تمام بررسی‌ها نشان دهنده آن است که نمایشگر Full HD+ در این دستگاه کیفیت بسیار بالایی دارد.

نمایشگر اس 21

سامسونگ برای این محصول از یک نمایشگر 6.2 اینچی با پنلی از جنس AMOLED استفاده کرده است که از حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز فریم‌ها در آن استفاده شده و ویژگی تطبیق پذیری آن کمک می‌کند تا در صورت استفاده از محتوای مختلف، نمایشگر به صورت خودکار بین این نرخ‌های تازه‌سازی جابه‌جا شود و همین امر نیز باعث کاهش مصرف باتری گوشی خواهد شد.

علاوه بر این، شرکت سازنده بهبود‌هایی را هم بر روی سنسور حسگر اثر انگشت اعمال کرده است که در نتیجه آن، سنسور حسگر اثر انگشت نسبت به مدل‌های قبلی در حدود 70 درصد بزرگتر شده است؛ بنابراین لمس کردن آن ساده‌تر از قبل و فرآیند فقل گشایی آن سریع‌تر انجام می‌شود.

دوربینی با حداکثر بهبود‌های نرم افزاری

سخت‌افزار دوربین گوشی جدید سامسونگ گلکسی S21 نسبت به مدل‌های سال گذشته تغییری نداشته است و امسال همه چیز به نرم‌افزار برمی‌گردد و سامسونگ نیز راهی پیدا کرده است تا ماژول دوربین را به نصف اندازه نسل قبلی کاهش دهد.

در این گوشی با همان ترکیب سه‌گانه پرچمدار سال قبل روبه‌رو هستیم: دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت عکاسی با بزرگنمایی 3 برابری هیبریدی.

بهبود ویژگی Single Take

تک شات یا Single Take قابلیتی است که سامسونگ برای گوشی‌های سال گذشته به کار گرفته بود و این بار شاهد بهبود یافتن این ویژگی در گوشی‌های سری گلکسی S21 هستیم. ویژگی که به کاربر اجازه می‌دهد تا درآن ‌واحد و به صورت همزمان با هر سه لنز دوربین اقدام به عکاسی و فیلمبرداری کند که این کار تنها با یک بار فشار دادن دکمه شاتر انجام می‌شود. به لطف قابلیت جدید اسلوموشن، این ویژگی به یکی از نکات مثبت گوشی‌ سامسونگ تبدیل شده است.

برای مثال، اگر در حال عکاسی از یک حیوان یا کودکی که به سرعت از درون صحنه عبور می‌کند باشید، این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر یا کلیپ‌های تصویری سریع و کاربردی را ثبت کنید.

قابلیت سینگل تیک در اس 21

عکاسی تله فوتو بهبود یافته

لنز تله فوتو در گوشی S21 نیز بهبود‌هایی داشته است و امکان بزرگنمایی 3 برابری بدون افت کیفیت و بزرگنمایی 30 برابری دیجیتالی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. با اینکه نتیجه نهایی قابل مقایسه با دو لنز تله فوتو به کار رفته در گوشی گلکسی S21 Ultra نیست، اما همچنان جزو یکی از ویژگی‌های جالب و کاربردی این گوشی به حساب می‌رود.

در تست های ما اشیائی که در فاصله 10 برابری از گوشی قرار داشتند همچنان در تصاویر با کیفیت و با جزئیات به نظر می‌رسیدند اما هر چه این بزرگنمایی بیشتر می‌شود، کیفیت تصاویر کاهش پیدا می‌کند.

تله فوتو در اس 21

دوربین سلفی سامسونگ گلکسی S21

دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی این گوشی با اینکه تغییری نسبت به مدل‌های نسل قبلی نداشته اما برای عکاسی سلفی مناسب است و از آنجایی که به دلیل همه گیری بیماری کرونا، تمام دنیا از تماس تصویری استفاده می‌کنند، مشخص شد که این دوربین برای تماس‌های تصویری نیز کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

پردازنده قدرتمند و توانا

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولین محصولی است که از جدیدترین نسل از چیپ‌‌ست اگزینوس 2100 استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که این بار شاهد بهبود‌های بزرگی در قدرت پردازشی در جدیدترین نسل از چیپ‌‌ست‌های سامسونگ باشیم. در گذشته، اگزینوس‌ها در بحث بنچمارک همیشه عقب‌تر از پردازنده‌های کوالکام قرار می‌گرفتند اما این بار این فاصله کاهش پیدا کرده است و تقریباً می‌توان گفت به صفر رسیده است.

سامسونگ در طراحی چیپ‌‌ست این گوشی از لیتوگرافی 5 نانومتری استفاده کرده است که طراحی سه خوشه‌ای آن و هسته قدرتمند 2.9 گیگاهرتزی موسوم به Cortex-X1 که توسط شرکت کوالکام برای محصولات جدید کره‌ای‌ها بهینه شده است، به افزایش عملکرد آن کمک می‌کند.

پردازش‌های سنگین برعهده 3 هسته پر قدرت با سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتزی و پردازش‌های سبک‌تر برعهده 4 هسته با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتزی گذاشته شده است. در بحث پردازش گرافیکی، سامسونگ این‌بار به سراغ چیپ‌ست Mali-G78 رفته که به 14 هسته پردازشی مجهز بوده و نسبت به نسل قبلی در کارایی و اجرای بازی‌ها 46 درصد بهبود داشته است.

سخت افزار اس 21

استفاده از جدیدترین ماژول‌های رم از نوع LPDDR5 و ترکیب آن با 8 گیگابایت حافظه، باعث شده است تا گوشی گلکسی S21 در تمامی امور روزانه و بازی‌های موبایلی بالاترین توان پردازشی را از خود به نمایش بگذارد. علاوه بر این، استفاده از حافظه داخلی مجهز به فناوری UFS 3.1 در دو پیکربندی 128 و 256 گیگابایتی به معنی سرعت بالا در خواندن و نوشتن داده‌ها و کمترین میزان لگ در اجرای برنامه‌ها است.

سامسونگ در پرچمداران امسال خود به‌طورکلی فناوری ارتباطی 5G را به عنوان فناوری برتر به کار برده است و دیگر خبری از نسخه 4G گوشی‌های نسل جدید این شرکت نیست و این یعنی اگر شما در منطقه‌ای از دنیا زندگی می‌کنید که خبری از این فناوری در آنجا نیست، باید بدانید که در آینده دیگر نگرانی از بابت اتصال به شبکه‌های پرسرعت 5G نخواهید داشت چرا که این فناوری به سرعت در حال همه‌گیری در تمامی دنیاست.

رابط کاربری و سیستم‌عامل اندروید

گوشی گلکسی S21 به صورت پیش‌فرض به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید 11 مجهز شده و سامسونگ برای رابط کاربری آن از پوسته اختصاصی One UI 3.0 استفاده کرده است. نرم‌افزار گوشی سرعت بسیار بالایی داشته و شما در اولین دیدار با این گوشی با چند ده سرویس اضافی سامسونگ در کنار سایر برنامه‌های پیش‌فرض اندروید روبه‌رو خواهید شد. این شرکت وعده پشتیبانی 4 ساله از گوشی‌های سال 2019 به بعد خودش را به کاربران داده و این یعنی به‌احتمال زیاد شاهد عرضه نسخه 14 از سیستم‌عامل اندروید بر روی این گوشی خواهیم بود.

رابط کاربری اس 21

باتری با ظرفیت مناسب

با این‌که ظرفیت باتری به نسبت مدل سال گذشته تحول خاصی را شامل نشده است اما پردازنده جدیدتر در کاهش مصرف انرژی بی‌اهمیت نیست. ما در انتهای تست‌هایمان متوجه شدیم که باتری این گوشی می‌تواند نیاز یک روز کامل شما را برآورده کند حتی در صورتی که سیگنال GPS در طول استفاده از گوشی روشن باشد.

باتری اس 21

باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند که البته شارژر آن درون جعبه موجود نیست و باید جداگانه آن را تهیه کنید. همچنین لازم به ذکر است که این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم با فناوری Qi نیز پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم معکوس نیز توسط این محصول پشتیبانی می‌شود و می‌توانید بدین طریق سایر محصولاتی که از این فناوری بهره می‌برند را شارژ نمایید.

دیگر امکانات سامسونگ گلکسی S21

اسپیکر‌های استریو بهینه شده توسط شرکت اتریشی AKG صدایی فراگیر و بسیار با کیفیت را به گوش‌های کاربر منتقل می‌کنند که تجربه‌ای بی‌نظیر برای هر شنونده‌ای خواهد بود.

حالت Director’s View نیز امکان ثبت همزمان تصاویر توسط دوربین سلفی و اصلی را به صورت آنی به شما می‌دهد که این قابلیت ویژه ولاگرها و تولیدکنندگان محتوا بوده و می‌تواند به صورت زنده واکنش چهره آن‌ها را به محتوای در حال ساخت ثبت نماید.

سخن نهایی

گوشی سامسونگ S21 هرچند که ارزان‌ترین عضو از خانواده گلکسی S21 محسوب می‌شود، اما خون یک پرچمدار قدرتمند در رگ‌های آن جاری است. متاسفانه در سال‌های اخیر، افزایش قیمت ارز و به تبع آن قیمت موبایل در کشور ما سبب شده تا پرچمداران اندرویدی به مانند گذشته فروش بالایی در بازار نداشته باشند. اما قیمت سامسونگ S21 که شرایط مناسب‌تری نسبت به اعضای خانواده خود دارد، شانس این را می‌دهد تا خود را در بازار کشور نمایش در وضعیت بهتری قرار دهد. حتی در مقایسه با آیفون 12 که شاید رقیب اصلی گلکسی S21 باشد، این گوشی قیمت بسیار مناسب‌تری دارد که شانس موفقیت آن را برای یک پرچمدار اندرویدی بالا می‌برد. گلکسی S21 اولترا هم اکنون به عنوان بهترین و جدیدترین نسخه ی خانواده پرچمدار 21 با دوربین فوق العاده در فروشگاه تکنولایف موجود است.

جعبه اس 21

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s21/
ads
ads