داغ ترین ها :

بررسی پوکو M5s شیائومی

گوشی Poco M5s را می‌توانیم در دسته گوشی‌های گیمینگ نسبتا ارزان قیمت حساب کنیم. این گوشی از تراشه قدرتمندی بهره می‌برد که می‌تواند بازی‌های جدید را با کیفیت مناسبی اجرا کند. با این حال این گوشی از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی بالا بهره نمی‌برد. شاید این یک نقطه ضعف بزرگ گوشی باشد.

گوشی پوکو M5s

گوشی پوکو M5s

خرید گوشی پوکو M5s

امتیاز

7
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • برخورداری از گواهی IP53
  • صفحه‌نمایش OLED با کیفیت
  • عملکرد باتری مناسب
  • برخورداری از اسپیکرهای استریو
  • مناسب برای اجرای بازی‌های جدید

نقاط ضعف

  • عملکرد دوربین‌ها خوب نیست
  • نرخ نوسازی صفحه‌نمایش پایین است

سری گوشی‌های پوکو در طول سال‌های گذشته با استقبال زیادی مواجه شدند. در این میان سری M از گوشی‌های پوکو هم به فروش فوق‌العاده‌ای رسیدند و به محصولات پرطرفدار و خوش‌ساختی تبدیل شدند. از جمله جدیدترین گوشی‌های سری M شرکت پوکو می‌توانیم به Poco M5s اشاره کنیم. گوشی‌ای که نه تنها قیمت مناسبی دارد، بلکه با امکانات خوبی راهی بازار شده که ارزش خرید این محصول را چند برابر کرده است.

البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که گوشی پوکو M5s مدل ریبرند شده گوشی ردمی نوت 10S به شمار می‌رود که در چین عرضه شده بود. البته که گوشی ردمی نوت 11SE هم دقیقا با ظاهر و مشخصاتی شبیه به پوکو M5s راهی بازار شده بودند. در واقع شیائومی سه گوشی شکل هم را با نام‌های مختلف راهی بازار کرده است.

گوشی پوکو M5s ارزش خرید قابل قبولی دارد و به همین دلیل در بررسی پوکو M5s می‌خواهیم به این موضوع بیشتر اشاره کنیم. در بررسی شیائومی Poco M5s به نقاط ضعف و قوت این محصول می‌پردازیم و شما را به جدیدترین مدل از سری M شرکت پوکو بیشتر آشنا می‌کنیم. اگر به فکر خرید گوشی‌ پوکو افتاده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بررسی گوشی پوکو M5s را حتما مطالعه کنید. تکنولایف و مقاله های بررسی گوشی ما را دنبال کنید.

قبل از اینکه به بررسی پوکو ام ۵ اس بپردازیم، بد نیست شما را با ویژگی‌های کلی این محصول آشنا کنیم. پس باید نگاهی به جدول مشخصات پوکو M5s داشته باشید:

مشخصات گوشی پوکو M5s
وزن و ابعاد ۱۶۰٫۵ در ۷۴٫۵ در ۸٫۳ میلی‌متر
۱۷۸٫۸ گرم
صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچ
AMOLED
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
۱۱۰۰ نیت روشنایی
تراشه Mediatek Helio G95
رم و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
۴ و ۶ گیگابایت رم
دوربین ۶۴ مگابایت دوربین اصلی
۸ مگابایت دوربین اولتراواید
۲ مگابایت دوربین ماکرو
۲ مگابایت دوربین تشخیص عمق
پشتیبانی از کارت حافظه بله
باتری و شارژ سریع ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۳۳ وات

 

ظاهری نسبتا زیبا با کلیشه‌های رایج شیائومی

در ابتدا بد نیست به آیتم‌های داخل جعبه گوشی پوکو M5s اشاره کنیم. داخل بسته‌بندی این گوشی شارژر ۳۳ وات و کابل و یک قاب شفاف را مشاهده می‌کنید. البته که یکسری دفترچه راهنما هم داخل بسته‌بندی دیده می‌شود.

ظاهری پوکو ام ۵ اس چیزی که نیست که نظر ما را به خودش جلب کند. همان طور که گفتیم این گوشی ظاهر جدیدی ندارد و این ظاهر را روی گوشی‌های قبلی شیائومی دیده بودیم. با این حال باید بگوییم که پوکو M5s ظاهری نسبتا زیبا دارد اما نوآوری خاصی در آن دیده نمی‌شود.

در قاب جلویی پوکو M5s شیشه‌ای کاملا مسطح را مشاهده می‌کنید و فریم گوشی هم از پلاستیک تشکیل شده که کیفیت فایل قبولی دارد. درباره فریم گوشی باید بگوییم که کمی خمیده طراحی شده تا راحت‌تر در دست قرار بگیرد. قاب پشتی هم پلاستیکی است و شفافیت خوبی دارد. قاب پشتی هم کمی خمیده طراحی شده تا گوشی را راحت‌تر در دست بگیرید.

از ویژگی‌های جذابی که روی گوشی پوکو M5s مشاهده خواهید کرد، می‌توانیم به گواهی IP53 اشاره کنیم. این استاندارد باعث شده که گوشی در برابر پاشش قطره‌های آب و نفوذ گرد و خاک مقاوم باشد. به این موضوع توجه داشته باشید که این گوشی در برابر جریان مشتقیم آب مقاوم نیست و آب می‌توان به آن آسیب جدی وارد کند.

از دیگر قسمت‌های جالب توجه گوشی M5s می‌توانیم به صفحه‌نمایش OLED آن اشاره کنیم که با یک لایه گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. این ویژگی برای یک گوشی میان‌رده فوق‌العاده خواهد بود. صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی OLED میزبان دوربین سلفی با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی است. صفحه‌نمایشی که نرخ نوسازی آن به ۶۰ هرتز می‌رسد و در بهترین حالت تا ۱۱۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. صفحه‌نمایش این گوشی از HDR10 هم پشتیبانی می‌کند.

 

اگر گوشی را از نزدیک مشاهده کنید، مشاهده خواهید کرد بین لبه بالای گوشی و صفحه‌نمایش یکی از بلندگوهای گوشی قرار گرفته است. یکی دیگر از بلندگوهای این گوشی هم روی لبه پایین دیده می‌شود. روی لبه بالای این گوشی اسپیکری دیگر، فرستنده IR و یکی از میکروفن‌ها را خواهید دید.

همان‌طور که گفتیم این گوشی هوشمند فریمی پلاستیکی اما براق دارد. فریم گوشی اندکی سر است و شاید در برخی مواقع از دستتان لیز بخورد.

در پشت گوشی Poco M5s چهار دوربین پشت را مشاهده می‌کنید. دوربین اصلی حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو به همراه فلش LED دیده می‌شود. در پشت گوشی لوگوی پوکو را مشاهده می‌کنید که روی ماژول دوربین قرار گرفته است. قاب پشتی مات به نظر می‌رسد و اثر انگشت روی آن دیده نمی‌شود.

 

قاب پشتی گوشی زیبا به نظر می‌رسد. در حالی که پلاستیکی است، ظاهری شیشه‌ای دارد.

روی لبه سمت چپ گوشی محل قرار گرفتن سیم‌کارت و کارت حافظه را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت راست هم دکمه پاور را مشاهده می‌کنید که با دکمه تشخیص اثر انگشت ترکیب شده است. دکمه‌های تنظیم صدا هم روی این قسمت دیده می‌شوند.

گوشی پوکو M5s از بلندگوهای استریو استفاده می‌کند. یک اسپیکر روی لبه بالا و یک اسپیکر هم روی لبه پایینی دیده می‌شود. روی لبه پایین پورت USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا و میکروفن اصلی دیده می‌شود.

گوشی Poco M5s وزن مناسبی هم دارد. وزن این محصول ۱۷۹ گرم خواهد بود و کار کردن با آن بسیار راحت‌ است.

 

میانرده سبک و خوش دست شیائومی:
بررسی شیائومی 12 لایت

 

صفحه‌نمایشی درخشان با رنگ‌های دلنشین

با نگاهی به گوشی پوکو M5s متوجه صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی OLED آن خواهید شد. صفحه‌نمایشی که وضوح تصویر آن به 1080p می‌رسد. صفحه‌نمایش پوکو ام ۵ اس با یک لایه گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

صفحه‌نمایش یکی از قسمت‌های خوب این گوشی به شمار می‌رود که در بررسی پوکوM5s  می‌خواهیم درباره آن بیشتر صحبت کنیم. صفحه‌نمایش OLED این گوشی وضوح به صورت دقیق وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. همچنین تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش به ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

صفحه‌نمایش گوشی پوکو M5s در حالت معمولی ۴۵۰ نیت روشنایی تولید می‌کند، اما اگر زیر نور خورشید قرار بگیرد تا ۱۱۰۰ نیت روشنایی تولید خواهد کرد. تنها موضوعی که باعث می‌شود این صفحه‌نمایش آن‌قدر که باید ما را هیجان‌زده نکند، نرخ نوسازی آن است. صفحه‌نمایش پوکو M5s از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز برخوردار است.

صفحه‌نمایش پوکو M5s سعی کرده در نمایش رنگ‌ها دقت مناسبی داشته باشد. این صفحه‌نمایش از رنگ‌های DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و همانند سایر گوشی‌های شیائومی از سه تنظیمات برای نمایش رنگ‌ها استفاده می‌کند. این تنظیمات Vivid، Saturated و Standard نام دارد. هر کدام از این تنظیمات می‌توانند قدرت رنگ‌ها را تغییر دهند.

در حالت پیش فرض تنظیمات رنگ روی حالت Vivid قرار دارد که نسبتا رنگ‌ها را دقیق نشان می‌دهد. با این حال در برخی قسمت‌ها شاهد این موضوع هستیم که رنگ آبی یا خاکستری بیشتر احساس می‌شود. با مراجعه به تنظیمات رنگی صفحه‌نمایش می‌توانید رنگ‌ها را گرم‌تر کنید تا این موضوع را مشاهده نکنید.

از طرف دیگر اگر رنگ‌ها را در حالت استاندارد قرار دهید، پوشش دقیق‌تری از پوشش رنگی sRGB خواهید داشت.

در کل صفحه‌نمایش گوشی M5s برای فعالیت‌های روزانه مانند تماشای فیلم و بازی کردن وب گردی مناسب است و تنها نرخ نوسازی پایین آن است که بسیار جلب توجه می‌کند.

 

نقد و بررسی تخصصی:
بررسی شیائومی 12T Pro

 

باتری‌ برای یک روز شما را همراه خواهد کرد

گوشی پوکو M5s از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که در ادامه بررسی شیائومی poco m5s به آن بیشتر اشاره خواهیم کرد.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی چیز جدیدی نیست و این مدل باتری را در گوشی‌های مختلف شیائومی و ردمی مشاهده کرده بودیم. با این حال باید بگوییم که باتری پوکو M5s عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. چیزی که باید در بررسی گوشی پوکو m5s به آن اشاره کنیم این است که باتری برای ۳۶ ساعت و ۳۳ دقیقه تماس تلفنی، ۱۶ ساعت وب گردی و ۱۶ ساعت و ۴۵ دقیقه تماشای ویدئو مناسب خواهد بود. به همین دلیل می‌گوییم که باتری این گوشی هوشمند در استفاده‌های معمولی تا یک روز یا حتی کمی بیشتر هم کاربران را همراه می‌کند.

گوشی پوکو M5s با شارژر ۳۳ وات راهی بازار شده است. پوکو ادعا می‌کند که در مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند ظرفیت باتری را از ۰ تا ۶۴ درصد شارژ  کرد. این رکورد سریع‌تر از رکورد بسیاری از گوشی‌های میان‌رده شیائومی به شمار می‌رود.

برای شارژ کامل باتری هم به چیزی نزدیک به ۸۴ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. رکوردی که باز هم برای یک گوشی میان‌رده مناسب خواهد بود و نظر ما را به خودش جلب کرد.

 

کدام پوکو بهتر است؟
مقایسه پوکو M4 Pro با Poco M5s

 

اسپیکرهای استریو مناسب برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم

در ادامه بررسی پوکو ام 5 اس باید به اسپیکرهای این محصول اشاره کنیم. همان‌طور که گفتیم این گوشی هوشمند از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند. یک اسپیکر روی لبه بالا و اسپیکر دیگر روی لبه پایین گوشی قرار گرفته است. در حالت کلی باید بگوییم که اسپیکرهای این گوشی هوشمند متعادل خواهند بود و صدای مناسبی تولید می‌کنند. حجم صدای تولید شده توسط اسپیکرهای Poco M5s مناسب خواهد بود و در بالاترین میزان حجم صدا کیفیت خودشان را زیاد از دست نمی‌دهند.

اسپیکرها صدای خواننده را شفاف پخش می‌کنند و نوت‌های بالا را هم با کیفیت مناسبی پخش خواهند کرد. به همین دلیل این اسپیکرها برای تماشای ویدئو و گوش دادن به موسیقی مناسب خواهند بود.

رابط کاربری آشنا و همه‌کاره

از دیگر بخش‌هایی که در بررسی poco m5s باید به آن اشاره کنیم، رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری این محصول است. گوشی پوکو ام ۵ اس با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 که به یکسری ویژگی‌های پوکو مجهز شده، راهی بازار شده است.

در این رابط کاربری برخی ویژگی‌های طبیعی اندروید ۱۲ را مشاهده می‌کنید و شاهد طراحی مجدد ویجت‌ها، داشبورد و المان‌های دیگر هستیم.

رابط کاربری MIUI قرار گرفته روی این گوشی کم و بیش شبیه همان رابط کاربری‌ای هست که روی دیگر گوشی‌های شیائومی دیده بودیم. در این رابط کاربری ویژگی‌هایی مانند صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always On Display)  را مشاهده می‌کنید. ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن با ویژگی‌های شخصی‌سازی مناسبی همراه است و می‌توانید آن‌طور که می‌خواهید آن را شخصی‌سازی کنید.

گوشی پوکو M5s از افکت‌های خاص برای اعلان‌ها پشتیبانی می‌کند. در زمان دریافت اعلان‌های جدید لبه‌های صفحه‌نمایش نورانی می‌شوند. البته این ویژگی‌ها را نمی‌توان آن‌طور که باید و شاید شخصی‌سازی کرد.  این امکان وجود دارد که بتوانید رنگ‌های آن را تغییر دهید و افکتی روی آن قرار دهید که بدون صفحه‌نمایش همیشه روشن هم کار می‌کند.

رابط کاربری MIUI 13 این ویژگی را پیش روی شما قرار می‌دهد که بتوانید با حسگر تشخیص اثر انگشت قفل گوشی را باز کنید. حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی سرعت و دقت مناسبی دارد. امکان بازی کردن قفل گوشی با استفاده از حسگر تشخیص چهره ۲ بعدی هم وجود دارد که البته این ویژگی قدرت کافی و امنیت لازم را ندارد.

 

نسخه ارزان‌تر این گوشی را هم بررسی کردیم:
نقد و بررسی تخصصی پوکو m5

صفحه خانه قرار گرفته روی گوشی Poco M5s چیز جدیدی برای ارائه ندارد و همان حالتی است که اکثر روی همه گوشی‌های شیائومی مشاهده می‌کنیم. در صفحه خانه اپلیکیشن‌های مختلف و ویجت‌‌ها را مشاهده می‌کنید.

در ادامه بررسی پوکو ام 5 اس باید بگوییم که رابط کاربری این گوشی از قسمت اعلان‌ها و کنترل سنتر تشکیل شده است. تقریبا چیزی شبیه به این را روی گوشی‌های آیفون هم مشاهده می‌کنید. شیائومی با جدا کردن این دو قسمت از هم سعی کرده دسترسی کاربران به تنظیمات و اعلان‌ها را راحت‌تر کند.

رابط کاربری قرار گرفته روی گوشی Poco M5s از ویژگی Split Screen برخوردار نیست و نمی‌توانید دو اپلیکیشن را در کنار هم روی یک صفحه اجرا کند. با این حال این رابط کاربری از ویژگی پنجره‌های شناور استفاده می‌کند. البته اپلیکیشن‌هایی به این صورت فعال می‌شوند که از قابلیت پنجره‌های شناور پشتیبانی کنند.

از ویژگی‌هایی که باید به آن اشاره کنیم، اپلیکیشن Security است. این اپلیکیشن در امن نگه‌داشتن گوشی کمک زیادی به کاربران می‌کند. می‌توانید روی اپلیکیشن‌ها کنترل کافی داشته باشید. می‌توانید عملکرد باتری را زیر نظر بگیرید و آن را تنظیم کنید. می‌توانید رم گوشی را آزاد کنید تا گوشی سرعت بهتری پیدا کند. حتی می‌توانید دسترسی اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی نصب کرده‌اید را محدود کنید.

از دیگر ویژگی‌هایی که روی رابط کاربری MIUI 13 گوشی پوکو ام ۵ اس قرار گرفته که باید به آن اشاره کنیم، رم مجازی است. کاربران می‌توانند به واسطه ویژگی Memory Extension تا دو گیگابایت رم مجازی داشته باشند.

 

بررسی تخصصی بلندگو اسپیکر:
بررسی اسپیکر jbl flip 5

 

برای بازی کردن مناسب است، اما انتظار خیلی بالایی از نداشته باشید

از جمله قسمت‌هایی که باید در بررسی گوشی پوکو m5s به آن توجه خاصی داشته باشیم، سخت‌افزار و عملکرد این گوشی است. شرکت پوکو در زمان معرفی این گوشی هوشمند اعلام کرد که این محصول یک گوشی گیمینگ خوش قیمت خواهد بود که نظر گیمرها را به سمت خودش جلب می‌کند. حالا می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا واقعا چنین است؟

گوشی Poco M5s با تراشه Helio G95 راهی بازار شده است. تراشه‌ای که از آن به عنوان تراشه مخصوص بازی یاد می‌شود. باید بگوییم که یک تراشه متوسط رو به بالا برای این گوشی در نظر گرفته شده که البته با فناوری ۱۲ نانومتری توسعه پیدا کرده است. این تراشه از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای تشکیل شده است. دو هسته قدرتمند Cortex-A76 دارد که با فرکانس ۲٫۰۵ گیگاهرتز کار می‌کند و از شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند که برای فعالیت‌های سبک‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند. از پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 روی این گوشی استفاده شده که فرکانس آن به ۹۰۰ هرتز می‌رسد. این پردازنده گرافیکی عملکردی بسیار خوب دارد که به عملکرد پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار نزدیک می‌شود.

همان طور که گفتیم شرکت پوکو ادعا کرده که گوشی Poco M5s برای گیمرها ساخته شده، اما قیمت خیلی زیادی هم ندارد. برای اینکه بتوانیم توانایی این گوشی هوشمند را به چالش بکشیم از بنچمارک‌هایی مانند Geekbench، PC Mark و 3D MarK استفاده کردیم. در ادامه می‌توانیم نتایج این بنچمارک‌ها را مشاهده کنید.

برای درک بهتر عملکرد این گوشی باید بگوییم که عملکرد متوسط رو به بالایی را از این گوشی در زمان اجرای بازی‌ها شاهد بودیم. در زمان انجام تست‌ها متوجه شدیم که گوشی گرمای زیادی تولید نمی‌کند و گرمای گوشی از اندازه معمول فراتر نمی‌رود.

برای تست بهتر گوشی، از بازی‌های مختلف کمک گرفتیم. گوشی Poco M5s برای اجرای بازی‌هایی مانند Call of Duty Mobile مناسب است. حتی بازی را می‌توانید با نرخ فریم مناسب و کیفیت گرافیکی روبه بالا تجربه کنید. در ادامه تصویری از تنظیمات گرافیکی این بازی را مشاهده کنید.

بد نیست که ویدیوی کوتاه از تجربه Call of Duty Mobile روی گوشی Poco M5s را مشاهده کنید. بازی با کیفیت خوبی روی گوشی اجرا می‌شود و لگ و کاهش سرعت کمی دارد.

 

 

همان‌طور که گفتیم پردازنده گرافیکی نسبتا قدرتمندی روی این گوشی استفاده شده که از پس اجرای بازی‌ها روی کیفیت بالا بر می‌آید. سخت افزار در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند باعث شده که سرعت سیستم عامل و کار کردن با گوشی هم قابل قبول باشد. البته در برخی قسمت‌ها مشاهده کردیم که گوشی کند می‌شد و سیستم عامل با سرعت مناسبی فرمان‌ها را اجرا نمی‌کرد. با این حال عملکرد این گوشی در اجرای بازی‌های مختلف راضی کننده بود و با توجه به قیمت Poco M5s باید بگوییم که این محصول از ارزش مناسبی برای بازی کردن برخوردار است.

دوربین‌هایی معمولی؛ عکس‌های معمولی‌تر

از دیگر قسمت‌هایی که حتما باید در بررسی پوکو m5s به آن اشاره کنیم، دوربین است. دوربین از جمله قسمت‌هایی است که خیلی‌ها به آن توجهی خاص دارند. به همین دلیل سعی کردیم اطلاعات خوبی از دوربین گوشی Poco M5s در اختیار شما قرار دهیم.

گوشی Poco M5s از چهار دوربین پشت برخوردار است. البته این ترکیب دوربین را روی گوشی‌های دیگر پوکو و شیائومی دیده بودیم. گوشی پوکو M5s از دوربین اصلی با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در کنار دوربین اصلی از دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی پرتره و ماکرو هم روی این گوشی دیده می‌شوند. دوربین سلفی هم از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

مشخصات دوربین‌های پوکو M5s

دوربین اصلی گوشی Poco M5s از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B استفاده می‌کند که به فیلتر Quad-Bayer مجهز شده است. این دوربین با استفاده از تکنولوژی بینینگ ۴ به ۱ می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دوربین اصلی از فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز مجهز شده است. با دوربین اصلی می‌توانید به عکاسی عکاسی پرو و حالت عکاسی با وضوح ۶۴ مگاپیکسل هم دسترسی داشته باشید. دوربین اصلی امکان عکاسی در شب را هم دارد.

  • دوربین اولتراواید پوکو M5s از حسگر IMX355 سونی استفاده می‌کند. این دوربین از فوکوس ثابت استفاده می‌کند.
  • دوربین ماکرو از حسگر GalaxyCore GC02M1 بهره می‌برد که فوکوس ثابت دارد و از فاصله ۴ سانتی‌متری عکاسی خواهد کرد.
  • دوربین تشخیص عمق هم از حسگر OmniVision OV02B1 بهره می‌برد که البته سیاه و سفید است.
  • دوربین سلفی پوکو M5s هم از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی OV13B استفاده می‌کند که فوکوس ثابت دارد.

دوربین سلفی Poco M5s

اپلیکیشن دوربین Poco M5s

اپلیکیشن دوربین قرار گرفته روی این گوشی دقیقا همان اپلیکیشن عکاسی آشنای گوشی‌های شیائومی است. اپلیکیشن ساده‌ای که امکانات خوبی را پیش روی شما قرار می‌دهد. با سوایپ کردن به سمت چپ و راست می‌توانید به حالت‌های مختلف عکاسی دسترسی داشته باشید.

البته برخی از حالت‌ها و تنظیمات هم در منوی همبرگری اپلیکیشن دوربین قرار گرفته است. حالت‌هایی مانند عکاسی ماکرو را در این منو مشاهده می‌کنید.

در اپلیکیشن دوربین این گوشی به حالت عکاسی پرو هم دسترسی خواهید داشت. در این حالت می‌توانید عکس‌های ۶۴ مگاپیکسلی یا عکس‌های RAW ثبت کنید. می‌توانید سرعت شاتر دوربین اصلی را روی ۳۰ ثانیه یا سرعت شاتر دوربین ماکرو را روی ۰.۴ ثانیه قرار دهید. این امکان را هم خواهید داشت که ISO را به ۶۴۰۰ افزایش دهید.

عکاسی در روز با گوشی پوکو M5s

حالا که با جزئیات دوربین و ویژگی‌های نرم‌افزاری اپلیکیشن دوربین Poco M5s آشنا شدید، باید به کیفیت دوربین‌ها در روز و شب اشاره کنیم. در ابتدا دوربین اصلی را بررسی می‌کنیم.

عکاسی با دوربین اصلی

همان‌طور که گفتیم دوربین اصلی به صورت پیش فرض می‌تواند عکس‌هایی با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی ثبت کند. عکس‌هایی که روی صفحه‌نمایش گوشی زیبا و با کیفیت به نظر می‌رسند.

عکس‌هایی که دوربین اصلی گوشی پوکو M5s ثبت می‌کند، رنگ‌ها را خوب نشان می‌دهند و از دامنه داینامیکی بسیار خوبی بهره می‌برند. با دیدن عکس‌ها متوجه می‌شوید که کنتراست خوبی دارند و نویز بسیار کمی هم به نمایش می‌گذارند.

با این حال باید بگوییم برای اینکه عکس‌ها جزئیات خوبی داشته باشند، بیش از اندازه درخشان هستند و بعضی وقت‌ها این میزان درخشانی عکس‌‌ها را خراب می‌کند.

با دوربین اصلی می‌توانید عکس‌هایی با وضوح ۶۴ مگاپیکسل هم ثبت کنید. عکس‌های ۶۴ مگاپیکسلی با نویز بیشتری همراه هستند و به همین دلیل بهتر است عکس‌ها را در همان حالت ۱۶ مگاپیکسلی ثبت کنید.

برای دیدن کیفیت بهتر عکس‌ها، آن‌ها را در صفحه جدید باز کنید:

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید گوشی Poco M5s از حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین عکس‌های اولتراواید قابل قبولی ثبت می‌کند، اما عکس‌ها شگفت‌انگیز نیستند. رنگ‌ها کمی بیش از اندازه زیاد به نظر می‌رسند، اما کنتراست خوبی دارند. عکس‌های اولتراواید از نویز کمی هم بهره می‌برند. با این حال عکس‌های دوربین اولتراواید در مقایسه با دوربین اصلی کمی گرم‌تر به نظر می‌رسند.

برای دیدن کیفیت بهتر عکس‌ها، آن‌ها را در صفحه جدید باز کنید:

عکاسی با دوربین ماکرو

با دوربین ماکرو می‌توانید از فاصله ۴ یا ۵ سانتی‌متری عکاسی کنید. باید بگوییم که کیفیت عکس‌های ماکرو خیلی بالا نیست و نظر شما را به خود جلب نمی‌کنند. عکس‌ها رنگ‌های مناسبی ندارند و جزئیات کافی ثبت نمی‌کنند.

برای دیدن کیفیت بهتر عکس‌ها، آن‌ها را در صفحه جدید باز کنید:

عکاسی در حالت پرتره

دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق که برای عکاسی پرتره به کار می‌رود با کمک دوربین اصلی عملکرد خوبی از خود ارائه می‌کند. محیط پشت سوژه اصلی به خوبی تار می‌شود و می‌توانید عکس‌های جذابی ثبت کنید. در این عکس‌‌ها سوژه اصلی هم کیفیت خوبی دارد و رنگ‌ها مناسب به نظر می‌رسند. در مقایسه با قیمت گوشی باید بگوییم که عکس‌های پرتره نسبتا با کیفیتی در اختیار خواهید داشت.

برای دیدن کیفیت بهتر عکس‌ها، آن‌ها را در صفحه جدید باز کنید:

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی سعی کرده نیاز کاربران را بر طرف کند. عکس‌هایی که دوربین سلفی ثبت می‌کند، درخشانی مناسبی دارند و رنگ‌های با کیفیتی به نمایش می‌گذارند. عکس‌ها نویز نسبتا کمی دارند و از کنتراست مناسبی برخوردارند. با دوربین سلفی می‌توانید عکس‌های سلفی هم ثبت کنید. عکس‌های پرتره در حالت دوربین سلفی بد از آب در نمی‌آیند و می‌توانید عکس‌‌های خوبی ثبت کنید.

برای دیدن کیفیت بهتر عکس‌ها، آن‌ها را در صفحه جدید باز کنید:

عکاسی در شب با دوربین اصلی

دوربین اصلی پوکو M5s در شب عکس‌های بد ثبت نمی‌کند، اما عکس‌هایی نیست که خیلی هم نظر شما را به سمت خودش جلب کند. عکس‌ها در شب کیفیت چندان مناسبی ندارند و نویز در آن‌ها بیش از حد معمول احساس می‌شود. با این حال سطح جزئیات قابل قبولی را در این عکس‌ها مشاهده می‌کنید.

دوربین اصلی به حالت Night Mode هم مجهز شده که البته عملکرد خوبی هم ندارد. در حالت Night Mode عکس‌های روشن‌تر می‌شوند و رنگ‌ها و جزئیات بهتر و بیشتر به نظر می‌رسند. با این حال باید بگوییم که نویز عکس‌ها هم در این حالت بیشتر می‌شود.

برای دیدن کیفیت بهتر عکس‌ها، آن‌ها را در صفحه جدید باز کنید:

دوربین اولترا واید هم در شب عکس‌های مناسبی ثبت می‌کند. عکس‌ها رنگ‌های نسبتا خوبی دارند، اما عکس‌ها با نویز همراه هستند.

برای دیدن کیفیت بهتر عکس‌ها، آن‌ها را در صفحه جدید باز کنید:

کیفیت فیلم‌برداری با دوربین اصلی Poco M5s

با دوربین اصلی گوشی Poco M5s می‌توانید ویدئوهایی با وضوح تصویر 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. همچنین می‌توانید ویدئوهای 1080p با نرخ ۶۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه هم ضبط کنید. با دوربین ماکرو هم می‌توانید ویدئوهایی با وضوح 720p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید.

ویدئوهای 4K دوربین اصلی کیفیت خیلی خوبی ندارند و تنها از وضوح تصویر خیلی بالایی استفاده می‌کنند. به همین دلیل ضبط ویدئوهای 1080p گزینه بهتری به شما می‌روند. ویدئوها کیفیت مناسبی دارند و جزئیات خوبی ثبت می‌کنند. در ادامه می‌توانید نمونه ویدئوهای ضبط شده با وضوح تصویر Full HD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را مشاهده کنید.

آیا پوکو M5s ارزش خرید دارد؟

گوشی پوکو M5s با توجه به قیمتی که دارد از ارزش خرید مناسبی برخوردار است. از سخت‌افزاری برای این گوشی استفاده شده که برای اجرای بازی‌ها مناسب خواهد بود. برخورداری از صفحه‌نمایش OLED هم باعث شده که محتوای مورد نظر شما همیشه کیفیت مناسبی داشته باشد. داشتن باتری با ظرفیت بالا هم از دیگر ویژگی‌های خوب این گوشی هوشمند به شمار می‌رود.

چیزی که باعث شده پوکو M5s ارزش خرید بسیار مناسبی پیدا کند، قیمت آن است. قیمت این گوشی به گوشی‌های ارزان قیمت نزدیک است، اما عملکرد آن در حد گوشی‌های میان‌رده قدرتمند و نزدیک به پرچم‌دار است.

البته در قسمت دوربین شاهد عملکرد خیلی خوبی از این گوشی نیستیم و دوربین‌ها معمولا عکس‌های متوسط و حتی ضعیفی ثبت می‌کنند. برخورداری از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از نقاط ضعف این گوشی به شمار می‌رود.

اگر دوربین و نرخ نوسازی صفحه‌نمایش برای شما مهم نیست، این گوشی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

سوالات متداول:

آیا گوشی Poco M5s برای بازی کردن مناسب است؟ این گوشی به تراشه گیمینگ مجهز شده و می‌تواند بازی‌های جدید را با نرخ فریم مناسب و کیفیت گرافیکی رو به بالا اجرا کند.

عملکرد دوربین Poco M5s چطور است؟ دوربین‌های خیلی با کیفیتی روی این گوشی قرار نگرفته  و عملکرد دوربین‌ها هم متوسط است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
14 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

11 نظر

  1. مرتضی

    سلام من این گوشی رو حافظه 256 رم 8 گرفتم موقع پابجی بازی کردن خیلی زود داغ می‌کنه و لگ میگیره گرافیک رو هم پایین‌ترین می‌گذارم مشکل چیه و اینکه درست میشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مرتضی

      سلام وقت بخیر این گوشی قدرت سخت افزاری عالی نداره و طبیعی هست این اتفاق
      1. طاها

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقتتون بخیر من این مدل گوشی رو تازه گرفتم خود گوشی رو اپدیت کردم خیلی از برنامه ها کار نمیکنن مخصوصا وی پی ان هام کار نمیکنند،؟ به نظرتون چیکار کنم؟ریست. فکتوری گزینه خوبیه؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به طاها

          سلام اگه به خاطر آپدیت باشه ریست فکتوری کمکی نمیکنه
      1. کیان

        پاسخ به احسان نیک پی

        پردازنده گرافیکی این گوشی از a54 بالاتر عزیز جی ۷۸ مک۴ داخل پرچمداران مدیاتک هستش اگه گاهی لگ میزنه بخاطره ساختار سی پی یو هست که بار رم بالا و یسری تنظیمات نادیده گرفته میشه این دوستمون بلد نیست کار کنه یا رو کیفیت اکستریم پلی میداد من فورتنایت پلی میدم زیر ۶۰ فریم تو گرافیک های ندارم البته نت هم هست گوشی زیر ۴۰ درصد شارژ باشع اف پی اس میادش پایین به هرحال حرف نداره
  2. U

    خیلی عالی ممنون از تکنولایف

    1. مهران علی پور

      پاسخ به U

      بهترین گوشی هستند و زود شارژ می شوند ولی یک چیزی کوچک توی تنظیمات باتری 🔋 هست که به اندازی یک سانت چیزی قرمز وجود دارد که گفته خالی کردن باتری من نمی دانم چگونه خویش کنم
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به U

      ممنون از همراهی شما 🌱
  3. زهرا

    شما خرید پوکو m5s رو پیشنهاد میکنین؟

    1. شایان

      پاسخ به زهرا

      دقیقا عالیه من ازش راضی ام
    1. Reza

      پاسخ به زهرا

      گوشی آشغالی بعداز سه روزicسوخته فرستادم گارانتی گفتن چهارمیلیون می‌شود بدبد تا درستش کنیم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-m5s/
ads
ads