داغ ترین ها :
گوشی های Moto G 5G و Moto G Stylus معرفی شدند

گوشی های Moto G 5G و Moto G Stylus معرفی شدند

چند سال پیش موتورولا سری گوشی Moto G 5G را به‌عنوان ارزان‌ترین سری موبایل خود معرفی کرد. در سال ۲۰۲۲ هم مدل دیگری از آن گوشی رونمایی شد. حالا شاهد معرفی گوشی Moto G 2023 هستیم. در کنار این گوشی، گوشی Moto G Stylus هم معرفی شد.

 

لیست قیمت روز گوشی های Motorola را در تکنولایف ببنید: خرید گوشی موتورولا

 

موتو جی 5G سال ۲۰۲۳

در این گوشی از تراشه‌ی اسنپ دراگون +۴۸۰ استفاده شده است. این تراشه، نسبت به تراشه‌ی اسنپ دراگون ۷۵۰ جی که در مدل ۲۰۲۰ استفاده شد یا دایمنسیتی ۷۰۰ که در مدل ۲۰۲۲ به‌کار رفته، بسیار ضعیف‌تر است.

موتو ۵ جی ۵ از موتورولا رونمایی شد

البته، این مدل در تاریخ ۲۵ می (۴ خرداد) وارد بازار خواهد شد و قیمت آن ۲۵۰ دلار خواهد بود. در راستای مقایسه با مدل‌های پیشین، باید گفت که مدل ۲۰۲۲ با قیمت ۴۰۰ دلار وارد بازار شد.

موتو جی ۵جی مدل ۲۰۲۳ دارای ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت هم حافظه‌ی داخلی است. البته با کمک کارت حافظه، امکان افزایش حافظه تا ۱ ترابایت وجود دارد. به احتمال زیاد، سیستم عاملی که برای این گوشی در نظر گرفته شده هم اندروید ۱۳ است.

همانند مدل ۲۰۲۲، این موبایل به یک ال سی دی ۶.۵ اینچی مجهز است که رزولوشنی برابر با ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل دارد. اما نرخ نوسازی این مدل نسبت به مدل ۲۰۲۲ که ۹۰ هرتز بود، به ۱۲۰ هرتز افزایش یافته است. مدل اصلی که در سال ۲۰۲۰ آمد هم صفحه نمایش +FHD به اندازه‌ی ۶.۷ اینچ داشت.

ویژگی های موتو جی ۵ جی

بدنه‌ی گوشی اب گریز است. ضخامت آن ۸.۴ میلی‌متر بوده و وزن آن هم ۱۸۹ گرم است. یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در پایین و کنار پورت USB-C گوشی قرار گرفته. از این پورت برای شارژ باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با سرعت ۱۵ وات استفاده می‌شود. در همان قسمت، استریو اسپیکرها قرار دارند که از تکنولوژی دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند.

در پشت گوشی دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته. همچنین دو ماژول ۲ مگاپیکسلی، یکی برای تشخیص عمق و دیگری برای عکاسی در حالت ماکرو استفاده می‌شود. دوربین اصلی، قابلیت فیلمبرداری ویدیو ۱۰۸۰p را هم دارد.

کیفیت دوربین موتو جی ۵ جی

دوربین سلفی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. قابلیت فیلمبرداری با دوربین سلفی هم دقیقا مشابه دوربین اصلی است. از دوربین جلو برای باز کردن قفل گوشی با قابلیت شناسایی چهره هم می‌توانید استفاده کنید اما امکان استفاده از اثر انگشت هم وجود دارد.

موتو جی استایلوس (۲۰۲۳)

این گوشی، تنها گوشی ۴ جی است که از تراشه‌ی هلیو جی ۸۵ استفاده می‌کند. برای این گوشی ۴ گیگابایت رم و حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی در نظر گرفته شده اما باز هم قابلیت افزایش آن تا ۱ ترابایت به کمک کارت حافظه وجود دارد.

این گوشی در تاریخ ۵ می در امریکا (۱۵ اردیبهشت ماه) موجود خواهد شد و به ارزش ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد. برای مقایسه با مدل‌های پیشین، باید گفت که مدل ۲۰۲۲ پس از رونمایی به ارزش ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسید و حافظه‌ی داخلی‌اش ۱۲۸ گیگابایت بود. البته در حال حاضر قیمت ان مدل کاهش یافته و ۱۷۰ دلار شده است. همچنین باید گفت مدل پیشین از اندروید ۱۱ استفاده می‌کرد اما روی گوشی جدید اندروید ۱۳ استفاده شده است.

مدل پیشین نمایشگر ۶.۸ اینچی با رزولوشن +FHD و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز داشت. مدل جدید کوچکتر شده و نمایشگر IPS LCD آن ۶.۵ اینچ شده است. همچنین رزولوشن به +HD کاهش یافته اما نرخ نوسازی همان ۹۰ هرتز باقی مانده.

در هر حال، بدنه‌ی این گوشی هم آب گریز است و به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که با شارژر ۱۵ واتی شارژ می‌شود. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری آن در کنار درگاه USB-C در پایین بدنه قرار گرفته و مانند مدل موتو جی ۵جی از اسپیکرهایی با تکنولوژی دالبی اتموس بهره برده است. حسگر تشخیص اثر انگشت هم در کنار گوشی قرار گرفته است.

دوربین اصلی گوشی ۵۰ مگاپیکسل است که گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است. این دوربین می‌تواند ویدیوهای ۱۰۸۰p ضبط کند. همچنین یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هم در پشت گوشی هست و برای دوربین سلفی، یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با همان کیفیت فیلمبرداری قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات موتورولا:
گوشی موتو Edge Plus معرفی شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. کامیار

    با سلام و عرض ادب؛ برنامه ای برای فروش گوشی moto g stylus 2023 با cpu مدل snapdragon مد نظر دارید؟ با تشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کامیار

      سلام وقت بخیر دقیق مشخص نیست واقعا برای اطلاع از موجودی باید سایت رو چک کرده یا صفحه اینستاگرام تکنولایف رو دنبال کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-moto-g-5g-%d9%88-moto-g-stylus-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%86%d8%af/
ads
ads