داغ ترین ها :
گوشی ویوو ایکس فولد معرفی شد

گوشی ویوو ایکس فولد معرفی شد

شرکت ویوو (Vivo) از گوشی ویوو ایکس فولد (Vivo X Fold) رونمایی کرد. این گوشی فعلا در کشور چین عرضه خواهد شد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که گوشی‌های تاشدنی در کشور چین با استقبال زیادی مواجه شده‌اند و این گوشی هم به احتمال زیاد با استقبال مواجه می‌شود.

گوشی ویوو ایکس فولد از یک صفحه نمایش خارجی ۶.۵۴ اینچی AMOLED استفاده می‌کند و یک صفحه نمایش تاشدنی ۸.۰۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۸۰۰ در ۲۲۰۰ پیکسل LPTOP3 از نوع AMOLED E5 دارد. هر دو صفحه نمایش این گوشی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و HDR10+ بهره می‌برند. نرخ نوسازی این هر دو صفحه نمایش می‌تواند یک ۱ هرتز هم کاهش پیدا کند.

 

آخرین تغییرات قیمت های گوشی موبایل را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: قیمت گوشی

 

صفحه نمایش تاشدنی گوشی ویوو ایکس فولد از شیشه SCHOTT UTG یا ultra thin glass, Schott استفاده می‌کند که سامسونگ آن‌ها را تولید می‌کند. این صفحه نمایش هم اکنون امتیاز A+ را از Display Mate دریافت کرده است. دو حسگر تشخیص اثر انگشت هم روی هر کدام از صفحه‌های نمایش قرار گرفته است. هر دو حسگر اولتراسونیک هستند و خبری از حسگر اپتیکال نیست.

لولاهای در نظر گرفته شده برای این گوشی از استانداردهای لولای هواپیما استفاده می‌کنند. این لولا ها باعث می‌شوند که صفحه نمایش کاملا بسته شود و در حالت باز در زاویه بین ۶۰ تا ۱۲۰ درجه قرار بگیرد.

گوشی ویوو ایکس فولد با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار می‌شود و ۱۲ گیگابایت رم خواهد داشت. این گوشی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۶۶ وات بهره می‌برد. گفته شده ظرفیت باتری از صفر تا ۱۰۰ درصد در مدت زمان ۳۷ دقیقه شارژ خواهد شد. این گوشی از شارژ بی‌سیم هم با توان ۵۰ وات هم پشتیبانی می‌کند و از شارژ معکوس ۱۰ وات هم برخوردار است. همچنین می‌توان گوشی را به صورت هم‌زمان با شارژ بی‌سیم شارژ کرد و هم از قابلیت شارژ معکوس آن برای شارژ کردن دستگاهی دیگر استفاده کرد.

گوشی تاشو ویوو ایکس فولد

از دوربین‌های پرچم‌داری روی گوشی ویوو ایکس فولد استفاده شده و به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که دوربین‌های این گوشی به راحتی با دوربین‌های گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ رقابت می‌کنند. دوربین اصلی این گوشی حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 دار که از OIS پشتیبانی می‌کند. این دوربین از حسگر سامسونگ GN5 استفاده می‌کند. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۴۷ میلی‌متری با زوم ۲ برابر که امکان زوم ۵ برابر پریسکوپ و زوم ۶۰ برابر دیجیتال را دارد هم روی این گوشی دیده می‌شود. دوربین اولتراواید Vivo X Fold هم از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه ۱۱۴ درجه استفاده می‌کند. شرکت ویوو دوربین‌های این گوشی را با همکاری شرکت زایس تولید کرده است.

دوربین ویوو ایکس فولد

دو دوربین سلفی برای این گوشی تاشدنی ویوو در نظر گرفته شده. یک دوربین سلفی روی صفحه نمایش داخلی و یک دوربین سلفی هم روی صفحه نمایش خارجی قرار گرفته است.

از ویژگی‌های جالب توجه این گوشی این است که می‌توان دو اپلیکیشن را در کنار هم اجرا کرد. در این حالت می‌توان به واسطه پنجره‌های معلق در محیط سیستم عامل گوشی اپلیکیشن‌های دیگر را هم اجرا کرد. این گوشی توانایی خبی در مولتی تسکینگ دارد.

گوشی ویوو ایکس فولد فعلا در کشور چین و با قیمت نزدیک به ۱۴۱۵ دلار در رنگ‌های ابی و مشکی و خاکستری راهی بازار می‌شد.

کیفیت ساخت ویوو ایکس فولد

 

 

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%88%d9%88-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-%d9%81%d9%88%d9%84%d8%af-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads