داغ ترین ها :
گوگل و مایکروسافت نگران بهره مند شدن اپل از Broadcom

گوگل و مایکروسافت نگران بهره مند شدن اپل از Broadcom

گوگل و مایکروسافت از جمله تجهیزات عمده ی تکنولوژی می باشند که از Qualcomm در رابطه با پیامدهای مورد تملک قرار گرفتن Broadcom به این شرکت سازنده ی تراشه شکایت دارند. در حال حاضر Broadcom از یک سهم معامله ی هفتاد دلاری برای Qualcomm که 60 دلار آن به صورت نقد و 10 دلار آن  به صورت سهام Broadcom می باشد برخوردار است. اگرچه منابعی مبنی بر این که Qualcomm خواهان فروش سهام خود به قیمت 80 دلار یا بیشتر است وجود دارد Broadcom در صدد نصب کاندیداهای خود بر روی نشان Qualcomm می باشد و امیدوار است که یک وکیل بتواند به پیروز شدن شرکت در قیمت مزایده اخیر کمک کند.

گوگل و مایکروسافت نگران مانعی هستند که اپل در جریان معامله ایجاد کرده است. اپل و Qualcomm درگیر مرافعه شده و از آن جایی که اپل اعلام کرده است در جست و جوی تولیدکنندگان جدید دیگری برای تراشه های مودم مدل های گوشی آیفون CDMA 2018 می باشد روابط میان این دو خوب به نظر نمی رسد.

در حال حاضر تراشه های مودم Intel در بخش های مختلف درونی GSM آیفون مورد استفاده قرار گرفته اند و احتمالا تا سال آینده نیز همین گونه است. مایکروسافت رقابت با اپل آیپد را به واسطه ی تولید مجموعه ای از تبلت/لب تاپ های چندگانه که اولین ویندوزهای 10 PCS بوده که با تراشه های Qualcomm تقویت می شوند را آغاز کرده است. گوگل و همچنین تعداد زیادی از سازندگان گوشی های اندروید  که از تراشه های Qualcomm استفاده می کنند در این رقابت بسیار مسر هستند.هردوی آن ها نگران این موضوع هستند که درصورتی که Broadcom بتواندQualcomm را خریداری کند این شرکت جدید در هم ادغام شده به اپل منفعت رسانده و علایق آن را پوشش می دهد. برای مثال مدیر عامل Broadcomm آقای Hock Tan اظهار داشته است در صورتی که شرکت او Qualcomm را خریداری کند مرافعاتی که در رابطه با اپل شکل گرفته اند پایان می یابند. مایکروسافت و گوگل ترس از این دارند که این شرکت ادغام شده با بهره گیری از شهرت Broadcom به عنوان یک قطع کننده ، قیمت نوآوری در صنعت را محدود سازد. اگرچه Qualcomm ممکن است احساس خوبی از جانبداری گوگل و مایکروسافت از خود داشته باشد اما از قرار معلوم این شرکت اظهار کرده است که گوگل ومایکروسافت جسارت لازم را برای مخالفت کردن با این معامله به صورت آشکار ندارند.

Qualcomm قصد پی بردن به این موضوع را دارد که آیا می تواند 10 دلار بیشتر از Broadcom  به سهام خود بیفزاید یا خیر؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%88-%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%86%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87%d8%b1%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a7%d9%be/
ads
ads