داغ ترین ها :
گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با تراشه Tensor معرفی شدند

گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با تراشه Tensor معرفی شدند

گوگل در اقدامی عجیب دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را بدون اطلاع رسانی قبلی معرفی کرد. موضوع جالب درباره گوشی‌های پیکسل 6‌ این است که این گوشی‌های جدید گوگل از تراشه Tensor استفاده می‌کنند که توسط گوگل شخصی‌سازی و ساخته شده‌اند. شاید بد نباشد که در زمان خرید گوشی جدید این گوشی‌ها را هم در نظر بگیرید.

تراشه Tensor همزمان با گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو معرفی شد

سری گوشی‌های پیکسل در سال ۲۰۱۶ با پشتیبانی کامل از هوش مصنوعی (AI) معرفی شدند. در ابتدا هوش مصنوعی این گوشی‌ها کیفیت عکاسی با بهبود می‌بخشید و تجربه کاربران از عکاسی با گوشی‌های پیکسل را ارتقا می‌داد. در طول‌ سال‌های بعد گوگل ویژگی‌های جدید به هوش مصنوعی گوشی‌های خود اضافه کرد.

حالا گوگل با ساخت تراشه مخصوص خود، قدیمی دیگر در ارتقا قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های پیکسل، مخصوصا پیکسل 6 و پیکسل 6‌ پرو برداشته است. تراشه‌های جدید گوگل با نام Tensor شناخته می‌شوند که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برند. این ویژگی‌های می‌توانند تجربه‌ای منحصر به‌فرد از گوشی‌های پیکسل را پیش روی کاربران قرار دهند.

گوگل می‌گوید که تراشه تنسور باعث می‌شود که استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف و تجربه کار کردن با اپلیکیشن‌ها برای کاربران به شکل بسیار بهتری بهبود پیدا کند. همچنین مشخص شده که تراشه‌های تنسور یک هسته مخصوص ویژگی‌های امنیتی هم دارد که با نام Titan M2 شناخته می‌شود. این پردازنده امنیتی باعث شده که گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو یکی از امن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار باشند.

تراشه Tensor قرار گرفته روی پیکسل ۶

تراشه Tensor برای اولین بار با گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو معرفی شد

 

قیمت روز گوشی را در سایت تکنولایف بررسی کنید.

 

دوربین‌های پیشرفته پیکسل 6 پرو

گوشی پیکسل 6 از دو دوربین پشت استفاده می‌کند که البته گوگل در ساختیار آن‌ها تغییرات زیادی ایجاد کرده است. با این حال دوربین‌های گوشی پیکسل 6 پرو عملکرد بهتری در مقایسه با پیکسل 6 دارند. روی گوشی پیکسل 6 از سه دوربین پشت استفاده شده که می‌توانند کیفیت عکاسی را ارتقا دهند. البته شرکت گوگل هنوز اطلاعات بیشتری درباره دوربین‌های پشت پیکسل ۶ پرو منتشر نکرده، اما مشخص شده که این گوشی یک دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم ۴ برابری دارد.

روی گوشی پیکسل 6 از همان دوربین اصلی و دوربین اولتراواید گوشی پیکسل 6 پرو استفاده شده است.  دوربین‌های این دو گوشی جدید گوگل تا ۱۵۰ برابر نور بیشتر جذب می‌کنند که این موضوع در دوربین تله‌فوتو مدل پرو هم دیده می‌شود.

گوگل به این موضوع اشاره کرده که تراشه تنسور همچنان کیفیت عکاسی با این گوشی‌های پیکسل ۶ را افزایش می‌دهد. با این حال هنوز اطلاعات بیشتری از جزییات این دوربین‌ها مشخص نشده و نمی‌توانیم زیاد درباره آن‌ها صحبت کنیم.

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

مدل‌های مختلف پیکسل ۶ و پیکسل 6 پرو

طراحی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

گوگل با معرفی دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، ظاهر این محصولات را هم نشان داد.  دوربین سلفی این گوشی‌ها به صورت حفره‌ای روی صفحه نمایش قرار گرفته‌اند و حسگر تشخیص اثر انگشت هم به زیر صفحه نمایش انتقال پیدا کرده است. صفحه نمایش هم حاشیه‌های بسیار باریکی دارد.

روی گوشی پیکسل 6 پرو از یک صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی QHD+ استفاده شده که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. گوگل به این موضوع هم اشاره کرده که صفحه نمایش این گوشی لبه‌های نسبتا خمیده‌ای هم دارد. با این حال گوشی پیکسل 6 از صفحه نمایشی ۶٫۴ اینچی با وضوح تصویر Full HD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد.

گوگل طراحی جدیدی برای گوشی‌های پسکل 6 در نظر گرفته است. این تغییرات بیشتر در ماژول دوربین پشت دیده می‌شود. این گوشی‌ها فریم آلومینیومی دارند که این فریم روی مدل پرو براق و روی مدل معمولی مات است.

به گفته شرکت گوگل این گوشی حس خوبی به کاربران منتقل می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد که این گفته آن‌ها دروغ باشد. به گفته گوگل گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در سه رنگ راهی بازار می‌شود. گوشی پیکسل 6 در رنگ‌های مشکی، سبز و نارنجی راهی بازار می‌شود. گوشی پیکسل 6 پرو هم در رنگ‌های مشکی، طلایی و نقره‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هنوز درباره قیمت گوشی پیکسل 6 اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما به احتمال زیاد قیمت یک محصول رده بالا را خواهند داشت.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-6-%d9%88-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-6-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-tensor/
ads
ads