داغ ترین ها :
گوگل پی (Google Pay) چیست؟

گوگل پی (Google Pay) چیست؟

از آخرین بررسی ما تا به امروز، Google برنامه‌های پرداخت درون فروشگاهی، آنلاین و شخص به شخص خود را در یک پیشنهاد به نام Google Pay ترکیب کرده است. این برنامه به جای اینکه شما را مجبور به استفاده از Google Pay Send برای پرداخت به افراد و Android Pay برای NFC کند، تمامی معاملات شما را انجام می‌دهد. همچنین این برنامه در iOS، Android Pay و وب نیز کار می‌کند، بنابراین نسبت به Apple Pay و Samsung Pay از جذابیت بیشتری برخوردار است. در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع‌تری از گوگل پی (Google Pay) را در اختیارتان قرار دهیم.

گوگل پی (Google Pay)

گوگل پی، همان‌طور که خدمات اپل و سامسونگ را انجام می‌دهد، پرداخت NFC را در مکان‌های مختلف و پشتیبانی ساعت هوشمند را نیز ارائه می‌دهد، در حالی که PayPal، Venmo، Square Cash و Zelle این کار را نمی‌کنند. به طور کلی این برنامه یک سرویس همگانی استفاده از وجه و تراکنش‌های مالی می‌باشد که برای شروع در کشورهایی نظیر بریتانیا و ایالات متحده آمریکا فعال است. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید تمامی روش‌های پرداخت با Google را یکجا در اختیار داشته باشید و از خدمات خوب آن بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که استراتژی برنامه پرداخت Google طی چند سال گذشته به عنوان یک هدف متحرک بوده است.

گوگل پی (Google Pay)
به این صورت که ابتدا Google Wallet وجود داشت که به شما امکان پرداخت در فروشگاه با استفاده از فناوری NFC و Apple Pay را می‌دهد. سپس آن ویژگی حذف و به Android Pay منتقل شد. در این مسیر، ما همچنین شاهد پرداخت با Google و یک برنامه پرداخت آزمایشی به نام Hands Free نیز بودیم که خوشبختانه هم‌اکنون با وجود Google Pay همه آن سردرگمی‌ها در گذشته است. تصور کنید که دیگر به کارت اعتباری نیاز نداشته باشید و در همه جا فقط کافیست تلفن هوشمند خود را بر روی دستگاه‌های کارتخوان قرار دهید تا مبلغ مورد نظر به راحتی پرداخت شود.

نحوه تنظیم Google Pay

شما می‌توانید Google Pay را روی Apple iPhone X و Google Pixel 4 XL نصب کنید. توجه داشته باشید که اگر قبلا Android Pay را نصب کرده باشید، فقط Google Pay در تلفن شما نشان داده می‌شود و وقتی Google Pay را برای اولین بار باز می‌کنید، برنامه Android Pay به طور خودکار از بین می‌رود. اگر هیچ کدام از برنامه‌ها را ندارید، همچنان می‌توانید این برنامه را از Play Store یا Apple App Store بارگیری کنید. هنگام تنظیم Google Pay، می‌توانید آن را تنها برنامه پرداخت NFC تلفن Android خود قرار دهید. بنابراین اگر از PayPal، venmo و یا Samsung Pay استفاده کرده‌اید، دیگر این برنامه‌ها در نقاط فروش کار نخواهند کرد. همان‌طور که انتظار می‌رود، اپل به برنامه‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به پرداخت‌های NFC را نمی‌دهد، بنابراین در آن سیستم عامل تنها انتخاب شما Apple Pay است.
بنابراین اگر قبلا کارتی را در Android Pay وارد کرده‌اید، آن را بدون معطلی به Google Pay منتقل ‌کنید. اما اگر قبلا اطلاعات پرداخت را برای پرداخت‌های Google، Play Store یا سایر سرویس‌های Google وارد کرده باشید، این موارد به Google Pay منتقل نمی‌شوند. مانند اکثر برنامه‌های پرداخت، Google Pay به شما امکان می‌دهد با استفاده از دوربین تلفن خود از کارت عکس بگیرید تا بتوانید اطلاعات منبع پرداخت را به راحتی وارد کنید. جالب است بدانید که شما می‌توانید از PayPal نیز به عنوان منبع تامین اعتبار حساب Google Pay خود استفاده کنید!
همچنین، همانند سایر برنامه‌های پرداخت تلفن همراه، برای دریافت پرداخت‌ها باید کارت معمولی بانکی را وارد کنید، اما برای انجام پرداخت‌ها می‌توانید از کردیت کارت استفاده کنید. پرداخت‌ها هیچ هزینه‌ای ندارند، زیرا Google Pay به شما امکان پرداخت آشنایان با کارت اعتباری را نمی‌دهد و شما باید کارت نقدی یا حساب بانکی مرتبط با حساب خود داشته باشید. سرویس‌های دیگری مانند Venmo به شما امکان استفاده از کارت اعتباری را می‌دهند، اما برای این کار سه درصد هزینه دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که پرداخت با کارت اعتباری از شما در برابر مسئولیت محافظت نمی‌کند، در حالی که پرداخت از حساب بانکی شما حل و فصل اختلاف را به عهده موسسات مالی نهایی می‌گذارد.

پرداخت با Google

برخلاف Apple Pay، Google Pay فقط در صورت باز شدن قفل تلفن شما کار می‌کند، اما می‌توانید در صورت تمایل Google Pay را نیز همانند Apple Pay، PayPal و Samsung Pay به گونه‌ای تنظیم کنید که به تایید بیومتریک نیاز داشته باشد. با Google Pay می‌توانید قفل تلفن خود را باز کرده و سپس آن را تا محل فروش نگه دارید تا پرداخت شما بدون اقدام بعدی انجام ‌شود. با apple Pay و Samsung Pay نیازی به باز کردن قفل تلفن خود ندارید، اما برای انجام پرداخت باید از ورود بیومتریک یا پین برای تکمیل معامله استفاده کنید. از این رو با استفاده از Google Pay فقط کافیست قفل تلفن خود را باز کرده و بدون نیاز به باز کردن برنامه، آن را بر روی پایانه نگه دارید تا زمانی که علامت تایید را مشاهده کنید. این کار آسان‌تر از پرداخت با Apple Pay در آیفون است، زیرا کار با آن برنامه به مهارت بیشتری نسبت به روند ساده Google Pay نیاز دارد.

پرداخت به دوستان با Google Pay

با توجه به آخرین بررسی، Google برنامه Google Pay را با ویژگی شناسایی یا سابقه پرداخت که قبلا در برنامه جداگانه Google Pay Send وجود داشت، تقویت کرده است که این عمل باعث می‌شود تا با Venmo، PayPal و Square Cash همگام شود. روند کار ساده است و شما می‌توانید از طریق تلفن همراه یا از طریق یک مرورگر وب پول پرداخت یا درخواست پول کنید. همچنین می‌توانید یادآوری‌هایی را برای پرداخت‌های دوره‌ای تنظیم کنید. از این رو می‌توانید در یک معامله حداکثر 10 هزار دلار ارسال کنید که این مقدار همان محدودیت هفتگی شما می‌باشد، اگر چه قبل از اینکه هویت خود را تایید کنید، سقف پرداختی 300 دلار است. این سخاوتمندانه‌تر از Venmo و PayPal است که محدودیت 5000 هزار دلاری دارند. ساکنان فلوریدا نیز می‌توانند حداکثر تا 3000 دلار با Google انتقال دهند. البته ناگفته نماند که تراکنش‌های بیش از 2500 دلار به حساب بانکی اضافه شده به حساب Google Pay گیرنده نیاز دارد.

پرداخت با Google
با این وجود، شما یک شبکه اجتماعی شبیه Venmo دریافت نمی‌کنید تا ببینید دوستانتان برای چه کسانی پول می‌پردازند. همچنین نمی‌توانید با Xoom به مردم سایر کشورها پول پرداخت کنید، اگرچه ساکنان ایالات متحده و هند می‌توانند از طریق شخص به شخص سایر نقل و انتقالات را انجام دهند. شایان ذکر است که Google لیستی از کشورها را برای هر نوع پرداخت منتشر می‌کند. برخلاف Venmo، Google به شما امکان می‌دهد از این سرویس برای دریافت و پرداخت اهداف مشاغل کوچک نظیر مراقبت از کودکان، مشاوره یا اجاره استفاده کنید. در صورت قبول پرداخت‌های شغلی، این سرویس به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات مالیاتی مربوط به محل خود را وارد کنید.

دیگر ویژگی‌های Google Pay

اگر از دستگاه Android استفاده می‌کنید قسمت Home برنامه پیشنهادی، پرداخت‌های اخیر و فروشگاه‌های محلی را نشان می‌دهد که به شما امکان پرداخت بدون تماس با آن را می‌دهند. اما باز هم برنامه iOS تا حدودی کارآمدتر است و شما می‌توانید در قسمت پرداخت علاوه بر افزودن کارت پرداخت، سایر روش‌های پرداخت از جمله PayPal و Visa CheckOut را نیز اضافه کنید. گزینه دیگر پیوند دادن حساب خود با Visa Checkout است که به شما امکان پرداخت در وب سایت‌ها را می‌دهد. همچنین می‌توانید برای پرداخت در برنامه‌های خاص نظیر Airbnb و Fandango از Google Pay استفاده کنید. در بخش Passes برنامه نیز می‌توانید برنامه وفاداری، کارت هدیه و حتی اطلاعات سیستم حمل و نقل را وارد ‌کنید که برای افزودن کارت باشگاه مشتریان نیز به راحتی می‌توانید از آن در برنامه عکس بگیرید. علاوه بر آن گزینه‌های زیادی از جمله Best Buy، Dick’s Sporting Goods، Macy’s، Panera، StarbuckS، Target و Walgreens در اختیارتان قرار می‌گیرد که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهید.
همچنین شما می‌توانید از سرویس ساعت‌های هوشمند گران قیمت Tag Heuer، Louis Vuitton، Movado و برخی مدل‌های مقرون به صرفه‌تر از Huawei و LG استفاده کنید. از این رو لازم است که حتما روی ساعت هوشمند از پیش تنظیم کنید، اما به جز تایید مجدد شماره CVV نیازی نیست که اطلاعات کارت اعتباری خود را دوباره در حساب Google Pay وارد کنید. از دیگر مواردی که در رابطه با این برنامه باید گفته شود، این است که Google Pay برخلاف Apple Pay، PayPal یا Venmo به شما اجازه نمی‌دهد با استفاده از یک دستیار صوتی همانند Siri یا Google Assistant پرداخت را شروع کنید.

Google Pay چقدر ایمن است؟

همانند Apple Pay، Samsung Pay و تقریبا در مورد هر برنامه پرداخت دیگر (از جمله نسخه قبلی Android Pay)، Google Pay شماره کارت اعتباری واقعی شما را انتقال نمی‌دهد، بلکه یک کد رمزگذاری شده است که بازرگان برای تایید به صادر کننده کارت منتقل می‌کند. گوگل همچنین افتخار می‌کند که Google Pay بدون ارائه جزئیات رمزگذاری استفاده شده، از اطلاعات پرداخت شما با چندین لایه امنیتی با استفاده از یکی از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های امنیتی جهان برای کمک به ایمن نگه داشتن حساب شما محافظت می‌کند. آن‌ها همچنین کاربران را به سمت ویدئوی 34 ثانیه‌ای با بیان آنچه در بالا ذکر شد هدایت می‌کنند که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تلفن همراه می‌توانید کارت مجازی را از راه دور پاک کنید و کارت اعتباری خود را ایمن نگه دارید.

حریم خصوصی و حمایت از خریدار

Google Pay مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی همانند سایر سرویس‌های Google با مجموعه‌ای به هم پیوسته و تا حدی گیج‌کننده نظیر Google Payment می‌باشد. این کمپانی ادعا می‌کند از اطلاعات قابل شناسایی شخصی در مورد معاملات شما استفاده نمی‌کند، مگر اینکه برای پردازش معامله مورد نیاز باشد. این اطلاعات ممکن است در شرکت‌های وابسته گوگل به اشتراک گذاشته شود، اما شما می‌توانید از این اشتراک در مواردی که اعتبار شما را در نظر می‌گیرد یا برای بازاریابی است، انصراف دهید. البته ناگفته نماند که این ویژگی در برنامه نیست و شما باید این کار را برای کل حساب Google خود انجام دهید. همچنین می‌توانید به تنظیمات Google Pay در وب بروید و این وابسته و اشتراک بازاریابی را خاموش کنید. به طور کلی محافظت از حریم خصوصی در Google Pay بسیار بهتر از Zelle است که اذعان می‌کند اطلاعات شما را برای اهداف بازاریابی به اشخاص ثالث می‌فروشد.

پرداخت با Google
وقتی صحبت از حمایت از خریدار به میان می‌آید، Google از مسئولیت خود چشم‌پوشی می‌کند و به وضوح شرایط خدمات هرگونه اختلاف بین شما و فروشنده یا منبع پرداخت را ترک می‌کند. این بدان معنی است که برای خریدهای بزرگ باید از کارت اعتباری به عنوان منبع پرداخت استفاده کنید، زیرا طبق قانون، این کارت‌ها باید از شما در برابر مسئولیت محافظت کنند. توجه داشته باشید که این گزینه برای پرداخت‌های شخص به شخص نیست. به طور کلی تنها سرویس پرداخت موبایلی که ادعای ارائه حمایت از خریدار را دارد، PayPal است، اما با این وجود نیز افراد بسیاری تجربیات نامناسب در زمینه حمایت از خریدار PayPal را داشته‌اند.

آیا حتما باید با Google Pay پرداخت کنید؟

Google Pay یک نرم افزار آسان برای استفاده و پرداخت NFC است که ساده‌سازی کارت‌های هدیه و برنامه‌های وفاداری نیز از ویژگی‌های بسیار خوب آن می‌باشد. این سرویس در حال حاضر به راحتی ویژگی‌های Android Pay (پرداخت‌های فروشگاهی و آنلاین) را با آنچه Google Wallet و Google Pay سابق برای پرداخت‌های شخص به شخص انجام می‌داد را ترکیب می‌کند. برخی از رقبا به شما اجازه می‌دهند با استفاده از کارت اعتباری و همچنین بدهی یا حساب بانکی به دوستان خود پرداخت کنید که Google Pay این کار را نمی‌کند. Samsung Pay هنوز مزیت منحصر به فرد کار با مراکز فروش قدیمی و غیر NFC را به شما ارائه می‌دهد و PayPal نیز همان‌طور که گفته شد بیشتر از Google Pay حمایت خریداران را دربردارد. علی‌رغم شکایت‌های جزئی، Google Pay گزینه جدید ویراستاران PCMag برای برنامه‌های پرداخت تلفن همراه است و به ویژه برای کسانی که از تلفن‌های اندروید استفاده می‌کنند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از تکنولایف به معرفی کامل گوگل پی (Google Pay) پرداختیم. در صورتی که تمایل دارید دیگر سرویس‌های Google را نیز مورد بررسی قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ تکنولایف به نشانی https://www.technolife.ir/ شوید و مقاله‌ی مدنظر خود را مطالعه کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%db%8c-google-pay-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
ads
ads