داغ ترین ها :
گیمر ها بخوانند؛ تفاوت نسخه های گوناگون در بازی های کامپیوتری کرک شده

گیمر ها بخوانند؛ تفاوت نسخه های گوناگون در بازی های کامپیوتری کرک شده

بسیاری از گیمر ها ترجیح می دهند که به جای خرید مستقیم یا آنلاین بازی از فروشگاه ها، خود آن ها را به دانلود کرده و در سیستم خود نصب نمایند. اما این افراد زمانی که به سایت های مربوطه جهت دانلود بازی مراجعه می کنند با نسخه های کرک شده مختلفی رو به رو می شوند که باعث سردرگمی آن ها می شود. نسخه های متفاوت و حجم مختلف دلیل سردرگمی افراد خواهد بود. حال ما قصد داریم در قالب یادداشتی نسخه های متعدد بازی ها را به شما معرفی کنیم.

اما وقتی کمپانی های سازنده بازی، بازی ها را معرفی و منتشر می کنند گروهی از افراد آن ها هک کرده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند. به گروه های کرک کننده ی بازی اصطلاحا Warez Group می گویند. تخصص این افراد شکستن قفل بازی است. هدف اصلی این افراد از کرک کردن این بازی ها، معروف شدن شان در دنیای زیر زمینی هکر ها است.

مطالب مرتبط: بهترین بازی های پولی اندروید و ios

هر گروهی که بتواند بازی های بهتر و بیشتر را کرک کند، از مشهوریت و محبوبیت بیشتر در این دنیا برخوردار خواهد بود. در بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹، ۳۱۶۴ گروه در این زمینه فعالیت داشته اند. البته بیشتر آن ها بعد از ۱ تا ۲ ماه این کار را متوقف کرده اند. ولی بعضی از آن ها هم سال هاست به فعالیت در این زمینه مشغول اند.

انواع کرک بازی

بازی های کامپیوتری قبل از دانلود به صورت زیر دسته بندی می شوند:

Demo: این نسخه قبل از انتشار نسخه اصلی بازی توسط کمپانی سازنده به صورت رایگان عرضه می شود تا کاربران در صورت رضایتمندی از نسخه Demo بازی اصلی را خریداری کنند. البته شایان ذکر است که این نسخه محدودیت هایی دارد.

Full Unlocked: این نسخه معتبر خود شرکت سازنده است که فرقش با نسخه های دیگر کامل بودن بازی است که حتی در بعضی بازی ها امکانات اضافه تری هم دارند مثلا مراحل اضافه تر دارد، زمین های بازی بسیار، لوازم و اسلحه های زیادتری دارند و گروه های کرک این نوع نسخه ها را کرک می کنند. این عنوان را با اصطلاح Gold شدن بازی اشتباه نگیرید. منظور از Gold شدن بازی این است که بازی مراحل ساختش تمام شده و آماده عرضه می باشد و با Gold Edition متفاوت است.

Black Box: این نسخه بازی های کرک شده گروه های دیگر را کم حجم می کنند یعنی صوت ها و ویدیوهایی که در بازی استفاده می شود، حجم آن را کم می کنند و زبان های اضافی را پاک می کنند و بصورت نسخه فشرده عرضه می کنند. از لحاظ محتوای بازی هیچ فرقی با نسخه های اصلی ندارد.

Skidrow: این گروه بازی ها را به صورت کامل و بدون هیچ گونه حذفیات ارائه می دهد . بازی های این گروه کرک شده بوده و به صورت نصب شده ارائه می گردد و نیازی نیست که بعد از دانلود بازی، وقتی برای نصب آن صرف کنید.

Gold edition و Limited Edition: این نسخه ها، ورژن های خاصی از بازی ها هستند که شرکت های سازنده معمولا به خریداران خاص ارائه می دهند و شامل موارد کلکسیونی مثل SKIN یا پوسته های اضافی، اسلحه های خاص، امکانات جانبی و … هستند که در هر بازی می توانند متفاوت باشند. هر شرکتی برای این که فروش بازی خود را بالا ببرد چنین ورژن هایی را هم ارائه می دهد. اگر برای یک بازی، نسخه ی کرک شده معمولی و Gold Edition یا Limited Edition پیشنهاد می کنیم این نسخه ها را دانلود کنید.

Reloaded: این گروه بازی ها را به صورت کامل و بدون حذفیات ارائه می دهد . تمام بازی های این گروه کرک شده بوده و فرمت آن ISO می باشد یعنی شما باید بعد از دانلود بازی آن را نصب کرده و سپس از آن استفاده کنید .

Repack: این نسخه هم همانند نسخه بلک باکس فشرده شده و با حجم بسیار کمتری نسبت به نسخه اصلی در دسترس قرار می گیرد در بعضی مواقع نیز از اسم Core Pack استفاده می شود.

 

مقالات پیشنهادی: بهترین بازی های استراتژیک اندروید

 

Prophet: زیر مجموعه ای از RELOADED است که به بازی های چند زبانه اش مشهور است و بازی هایشان آخرین DLC های بازی ها را نیز شامل می شود. تعداد زبان های این گروه به صورت MULTi7 (یعنی ۷ زبانه) است.

Fitgirl: این گروه نیز از گروه های جدید در زمینه کرک بازی می باشد نسخه های آن همانند بلک باکس و ریپک کم حجم و فشرده می باشد ولی در مواقعی که نسخه های فشرده دیگر برای بازی خاصی وجود دارد توصیه می شود از آنها استفاده شود زیرا نسخه های Fitgirl عمدتا با بسیاری از سیستم ها مشکل دارد و به راحتی نصب و اجرا نمی شود .

Core pack: از دیگر گروه های مشغول در این زمینه است که البته اخیرا کم کارتر شده است. این ورژن ها هم مثل ورژن Fitgirl هستند.

جدیدترین بازی ها

3DM: یکی از بزرگ ترین گروه های فعال در این زمینه است و هکر های آن چینی هستند. رییس این گروه دختری به نام Bird Sister است.
Codex: این گروه بیشتر در زمینه ی بازی های STEAM و UBISOFT فعال هستند. در حال حاضر این گروه از فعال ترین ها در زمینه ی کرک بازی ها به فرمت ISO هستند.

Plus: بعد از انتشار بازی، نسخه ای با این نام منتشر می شود یعنی پیشرفته تر از نسخه قبلی است و و در اکثر مواقع کرک ندارد.

CPY: (نام CONSPIR4CY هم متعلق به این گروه است) این گروه در سال ۱۹۹۹ در ایتالیا تشکیل شده است. این گروه بازی های بزرگی چون Tomp Raider , Inside و DOOM را در سال ۲۰۱۶ کرک کرد و در حال حاضر مرگبار ترین گروه برای قفل DENUVO هستند. این قفل که به قفل ضد هک معروف بود بزرگترین بازی های حال حاضر را پشتیبانی می کند. ولی این هم جلوی CPY را نگرفته است. از جدید ترین بازی های کرک شده ی این گروه می توان به Just Cause 3 , Mass Effect Andromeda , Resident Evil 7 و خیلی بازی های Devuno دیگر اشاره کرد.

DLC : بسته های الحاقی ای گفته می شود که بعد از تکمیل بازی و به مرور روانه ی بازار می شوند. DLC ها بخش های جدیدی به بازی اضافه می کنند. این بخش ها می تواند شامل مرحله های جدید، کاراکتر های جدید، Campaign های جدید و … شود که بسته به هر بازی متفاوت خواهد بود. همیشه سعی کنید بازی که بیشترین DLC را دارد دانلود کنید. زیرا بازی کامل تر و بهتری خواهید داشت.

جدیدترین بازی کال آف دیوتی در راه است: کالاف دیوتی ونگارد

Update: یک فایل نصبی است که شرکت سازنده ی بازی به منظور رفع خطاها و باگ های بازی و همچنین افزودن امکانات جدید در بازی، آن را ارائه می کند. معمولا گروه های کرک کننده این آپدیت ها را نیز کرک می کنند و به صورت یک جا همراه با بازی و یا به صورت جداگانه عرضه می کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

19 نظر

  1. Iran97

    سلام منظور از DLHA چیست که جدیدا برای هر بازی ارائه می شود؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%db%8c%d9%85%d8%b1-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%d8%9b-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%86%d8%b3%d8%ae%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%88%d9%86%d8%a7%da%af%d9%88/
ads
ads