داغ ترین ها :
10 ویژگی مهم سامسونگ گلکسی S22 اولترا را بشناسید

10 ویژگی مهم سامسونگ گلکسی S22 اولترا را بشناسید

یکی از پرچمداران اندروید 2022 که کاربران زیادی منتظر رونمایی از آن بودند، سامسونگ گلکسی S22 اولترا نام دارد. با این که طراحی جدید این دستگاه را باید به عنوان یکی از مهم‌ترین تغییرات سامسونگ گلکسی S22 اولترا به حساب آورد، اما در این مقاله قصد داریم به 10 ویژگی برتر گلکسی S22 اولترا نگاه دقیق داشته باشیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

جدیدترین گوشی های سامسونگ را از سایت تکنولایف با قیمت عالی خریداری کنید.

 

1: قلم اس پن (S-Pen) داخلی

نخستین گوشی هوشمند سری گلکسی S که همانند سری گلکسی نوت با اس پن داخلی عرضه می‌شود، گلکسی S22 اولترا نام دارد. با توجه به شباهت روزافزون سری S و Note به یکدیگر، می‌توان گفت سامسونگ تصمیم گرفته است این دو سری را ادغام کند.

قلم گلکسی S22 ultra

اس پن می‌تواند یک تجربه نوشتن و طراحی روان را با تاخیر 2.8 میلی‌ثانیه امکان‌پذیر کند، اما نمی‌توان آن را با نوشتن روی کاغذ مقایسه کرد. همچنین با انواع ویژگی‌های کوچک و در عین‌حال جذاب به منظور افزایش بهره‌وری کاربران همراه است. قلم اس پن توانسته تاییدیه IP68 که نشان‌دهنده مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است را به دست آورد و این خبر خوبی برای کاربران به حساب می‌آید.

2: روشن‌ترین نمایشگر تاکنون با LTPO2

گوشی گلکسی S22 اولترا با حداکثر روشنایی 1750 نیت موفق شده است به عنوان روشن‌ترین نمایشگر موجود در گوشی‌های هوشمند شناخته شود. این میزان روشنایی برای استفاده روزمره، حتی اگر زمان زیادی را در محیط خارج از منزل سپری می‌کنید، بیشتر از اندازه است. البته در زیر نور مستقیم خورشید، افزایش روشنایی ممکن است باعث کاهش کیفیت تصاویر شود و سیاهی عمیق را به همراه داشته باشد.

برای حل این مشکل، Vision Booster می‌تواند سراسر نمایشگر را پوشش دهد و رنگ و نور را به صورت صحیح افزایش دهد تا معایب احتمالی را رفع کند. همچنین صفحه نمایش با فناوری LTPO 2.0 ارائه می‌شود که می‌تواند نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را تا 1 هرتز کاهش دهد؛ این مسئله می‌تواند کاهش مصرف باتری را به دنبال داشته باشد.

3: آپدیت اندروید برای مدت زمان 4 سال

اپدیت اندروید گلکسی S22

یکی از ویژگی‌هایی که همواره گوشی‌های اندروید در مقایسه با گوشی‌های آیفون از آن محروم بودند، پشتیبانی طولانی مدت از نرم افزار است. در حالی که گوشی‌های اندروید در بهترین حالت فقط سه سال بروزرسانی اصلی سیستم عامل را دریافت می‌کنند، اما گوشی‌های آیفون پنج الی شش سال بروزرسانی سیستم عامل را به صورت منظم دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر سری گلکسی S22 با چهار سال دریافت پشتیبانی اندروید در جایگاه نخست قرار دارد؛ این مسئله بدین معنا است که گلکسی S22 شما می‌تواند به اندروید 16 ارتقاء پیدا کند و به شما این اجازه را خواهد داد که دستگاه خود را برای مدت زمان طولانی‌تر در اختیار داشته باشید.

 

خرید گلکسی S22 اولترا با ظرفیت 512 و رم 12 گیگابایت

 

4: پردازنده جدید 4 نانومتری

در کنرا پشتیبانی سیستم عامل به مدت زمان 4 سال، یک چیپست جدید 4 نانومتری هم در گوشی‌های سری گلکسی S22 قرار دارد. بسته به موقعیت مکانی شما، تراشه اسنپدراگون نسل 1 یا پردازنده اگزینوس 2200 را دریافت خواهید کرد؛ هر دو تراشه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند چندین کار را به صورت همزمان و بدون کاهش سرعت انجام دهند. بدون تردید این قدرت پردازنده برای گیمرها و کاربرانی که به صورت مداوم با گوشی کار می‌کنند، فوق‌العاده خواهد بود.

چیپست اسنپدراگون از پردازنده گرافیکی Adreno 730 پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که پردازنده اگزینوس از پردازنده گرافیکی جدید Xclipse 920 مبتنی بر معماری RDNA 2 استفاده خواهد کرد. اگر بخواهیم واضح‌تر بیان کنیم، این همان معماری گرافیکی موجود در پلی استیشن 5 است. در حالی که تراشه‌ها نتایج کمی متفاوت را در معیارها نشان می‌دهند، بعید است که تفاوت زیادی در عملکرد دنیای واقعی از خود نشان دهند.

5: فناوری شارژ سریع 45 وات

در حالی که گلکسی S21 اولترا دارای فناوری شارژ سریع 25 وات بود، گلکسی S22 اولترا از فناوری شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کند و بر اساس اعلام رسمی سامسونگ، ظرفیت باتری از صفر الی 50 درصد در مدت زمان 30 دقیقه تکمیل خواهد شد. شاید نتوان این عدد را چشمگیر دانست و در بیشتر گوشی‌های چینی شاهد فناوری‌های شارژ سریع 100 وات هستیم، اما می‌توان این حرکت را گامی درست در مسیری صحیح تعبیر کرد.

 

 

6: بهینه‌سازی شده برای اسنپ چت

احتمالا متوجه شده‌اید که شبکه‌های اجتماعی در گوشی‌های آیفون در مقایسه با گوشی‌های اندروید، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند؛ علت این مسئله را باید استاندارد بودن اکوسیستم iOS دانست و این در حالی است که اکوسیستم اندروید، آشفته‌تر است.

سامسونگ در زمینه تولید گلکسی S22 اولترا با اسنپ چت همکاری‌هایی را با هدف بهینه‌سازی دستگاه برای بهبود عملکرد در استفاده کامل از سیستم دوربین و افزایش عملکرد نرم افزاری انجام داده است؛ این مسئله نشان می‌دهد که شما می‌توانید تصاویر و فایل‌های ویدیویی واضح‌تری را با عملکرد بهتر در نور ثبت و ضبط کرده و در کنار آن از دوربین‌های مختلف دستگاه گلکسی S22 برای تصاویر پرتره و اولترا واید، استفاده بهتر و دلچسب‌تری داشته باشید.

7: حافظه ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت

حافظه ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت گوشی S22 سامسونگ

گوشی گلکسی S22 اولترا دارای یک گزینه ذخیره‌سازی 1 ترابایت بوده که فقط برای خرید در وب سایت رسمی سامسونگ در دسترس قرار دارد. فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت برای بیشتر کاربران یک زیاده‌وری آشکار بوده و قطعا نیازی به چنین فضای ذخیره‌سازی بالایی نخواهند داشت. با این حال فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت می‌تواند برای گیمرها، توسعه‌دهندگان و کاربران قدرتمند، یک ویژگی ایده‌آل محسوب شود و شما می‌توانید بازی‌های سنگین‌تر را در کنار تصاویر و فایل‌های ویدیویی که از وضوح بالا برخوردار هستند، بهره‌مند شوید. همچنین این دستگاه از خشاب کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

 

قیمت S22 ultra 256

 

8: کیفیت بیشتر تصاویر

تجربه تصویربرداری در گلکسی S22 اولترا در مقایسه با مدل‌های گذشته، بهبود پیدا کرده است. برای شروع، اندازه پیکسل 123 درصد بزرگ‌تر بوده که نشان می‌دهد جزئیات بیشتر و رنگ‌های دقیق‌تری را شاهد خواهید بود. همچنین سنسور دوربین دارای یک پوشش نانو ضدانعکاس بوده که به نور کمک خواهد کرد بازتاب کمتری به سنسور دوربین برسد و در نتیجه داده‌های تصویر بیشتری را برای وضوح بیشتر نمایش دهد.

هر سری که روی عکس ضربه می‌زنید، دوربین دو تصویر را به صورت همزمان ثبت خواهد کرد؛ یک تصویر برای جزئیات با سنسور 108 مگاپیکسل و تصویر دوم برای روشنایی با سنسور 12 مگاپیکسل که هر دو با یکدیگر ترکیب شده و این مسئله می‌تواند یک عکس کامل روشن‌تر و دقیق‌تر را ارائه کند؛ تاثیر این همکاری منظم میان سنسورها را می‌توانید در تصاویری که زوم کرده‌اید، بهتر و بیشتر مشاهده کنید.

 

انتقال دفترچه تلفن اندروید به آیفون را در مطلب زیر بررسی کردیم:
انتقال مخاطبین از اندروید به ایفون

 

9: تثبیت بهتر و عکس‌هایی با نور کمتر

دوربین اصلی سامسونگ گلکسی S22 اولترا دارای زاویه تصحیح 58 درصدی به منظور تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) است؛ این نشان می‌دهد که سنسور دوربین می‌تواند آزادانه‌تر حرکت کرده تا بتواند لرزش دستان شما را هنگام تصویربرداری جبران کند. نتیجه این همکاری می‌تواند ثبت و ضبط تصاویر و فایل‌های ویدیویی شفاف‌تر و واضح‌تر باشد.

عکاسی در نور کم با گلکسی s22 ultra

گاهی وقت‌ها فقط داشتن یک سخت افزار قوی نمی‌تواند کافی باشد، علی‌الخصوص زمانی که در شب یا محیط کم نور هستید. برای این حالت، Video Digital Image Stabilization یا VDIS از نرم افزاری استفاده می‌کند تا بتوانید ویدیوهای شما را با تجزیه و تحلیل چهار برابری داده‌های حرکتی، متعادل‌سازی کند.

10: برنامه فوق‌العاده RAW Camera

گوشی گلکسی S22 اولترا دارای یک برنامه دوربین جدید با نام Expert RAW بوده که برای تصویربرداران حرفه‌ای طراحی شده است. این قابلیت به شما امکان کنترل سنسورهای دوربین را می‌دهد و این مسئله تاثیر زیادی در افزایش کیفیت تصاویر خواهد داشت.

برخلاف برنامه پیش‌فرض دوربین، عکس‌هایی که با این برنامه ثبت و ضبط شود، داده‌های تصویر را از دست ندارنده و قابل تنظیم خواهند بود. در صورتی که بیشتر تصاویر خود را در Adobe Lightroom ویرایش کنید، قطعا احساس خوبی خواهید داشت.

جمع‌بندی

شایعات زیادی مبنی بر نابودی سری گلکسی نوت توسط سامسونگ منتشر شده و به نظر می‌رسد سری نوت با سری گلکسی S اولترا ادامه پیدا خواهد کرد. برای بیشتر مردم در اختیار داشتن چنین گوشی قدرتمندی، غیرضروری خواهد بود، اما اگر شما کاربری هستید که به بهترین مشخصات سخت افزاری نیاز دارید و حداقل گوشی خود را به مدت 5 سال تعویض نخواهید کرد، گلکسی S22 اولترا می‌تواند گزینه‌ای مناسب به حساب آید.

 

شاید نیاز داشته باشید:
آموزش کار با ساعت هوشمند سامسونگ

 

سوالات متداول

تعداد دوربین سامسونگ گلکسی S22 اولترا کمتر از سه سنسور است؟ خیر؛ گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسل است.

محل قرارگیری قلم اس پن درون دستگاه است؟ این قلم در بخش کناری دستگاه و در مکان مخصوص خود قرار خواهد گرفت و هیچگونه مزاحمتی برای کاربران به وجود نخواهد آورد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/10-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s22-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7/
ads
ads