داغ ترین ها :
ضروری ترین اپلیکیشن های آیفون و اندروید برای رانندگان

ضروری ترین اپلیکیشن های آیفون و اندروید برای رانندگان

امروزه زندگی در شهرهای شلوغ، رفت و آمد را برای رانندگان سخت کرده است، و هر راننده ای در رفت و آمدهای پرترافیک شهری به یک مسیریاب مطمئن نیاز دارد. خوشبختانه  ساخت اپلیکیشن های متنوع و  جدید، مشکلات رانندگان را برطرف کرده است. شما می توانید مسیریاب های متنوع، پیدا کردن و رزرو پارک، تعلیم رانندگی، نگهداری و سرویس خودرو را در اپلکیشن های مختلف جستجوکنید. در این مقاله قصد دارم 15 اپلیکیشن مناسب رانندگان برای گوشی‌های اندروید و iOS12 را به شما معرفی کنم تا بتوانید با خیال راحت در مسیرهای شلوغ رانندگی کنید. این برنامه ها بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که در مسیرهای مختلف و جاده‌ای کار می‌کنند. قیمت موبایل را می توانید در سایت فروشگاه تخصصی گوشی موبایل تکنولایف مشاهده کنید.

 

اپلیکیشن های ضروری برای رانندگان

1. اپلیکیشن WAZE

پرکاربردترین اپلیکیشن مسیریابی در ایران است که مسیرهای پرترافیک ، تصادفات، محل قرارگیری پلیس را گزارش می دهد و براساس اطلاعات ترافیکی، بهترین مسیر را به شما پیشنهاد می کند و  با تغییر مسیر درست در وقت صرفه جویی می شود. ویژگی های اپلیکیشن ویز گزارش صوتی وضعیت مسیر، انتخاب بهترین مسیر، اطلاع از جاده های مسدود شده و شنیدن هم زمان موسیقی و مسیریاب صوتی و  این امکان را برای رانندگان فراهم می کند تا بتوانند سفر راحتی را تجربه کنند. دانلود اپلیکیشن ویز رایگان است و تاکنون بیش از 100 میلیون نفر در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.

 

دانلود اپلیکیشن ویز برای اندروید

 

دانلود اپلیکیشن ویز برای ios

 

2.معرفی اپلیکیشن FIND MY CAR

تجربه ناخوشایند جستجوی جای پارک برای بسیاری از رانندگان حداقل یکبار اتفاق افتاده است. کاربران به نرم افزاری نیاز دارند تا هنگام پارک ماشین، اطلاعات خودرو را در جایی ثبت کنند. برنامه ” خودروی من را پیدا کن” این مساله رانندگان را حل کرده است. این برنامه با استفاده از GpS اطلاعات خودرو شما را ثبت و ذخیره می کند، بعد از پیاده شدن از ماشین مکان فعلی را به دستگاه معرفی کرده تا هنگام بازگشت خودرو را به راحتی پیدا کنید. این برنامه این امکان را برای شما به وجود می آورد تا  در صفحه یادداشت اطلاعات طبقه پارکینگ، منطقه پارکینگ و پلاک خودرو را ثبت کنید. برنامه Mycar را می توانید در اندروید استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن خودروی من را پیدا کن برای اندروید

 

حل مشکلات برنامه Waze را بررسی کردیم:

چرا ویز کار نمیکنه

 

3. اپلیکیشن RADRABOT

هشدار سرعت و موقعیت‌یابی مکانی دو ویژگی اپلیکیشن RADRBOT است. گاهی اتفاق می‌افتد که تمرکز راننده از مسیر دور شده و وضعیت سرعت اتومبیل از دست خارج می‌شود، این اپلیکیشن هشدار لازم را به راننده می‌دهد تا سرعت را کنترل کند. و از طرف دیگر راننده را از پرداخت جریمه های سنگین رها می کند. غیر از هشدار سرعت، راداربات وضعیت ترافیک، دوربین های سرعت متوسط و دوربین های راهنمایی و رانندگی را نیز گزارش می دهد. کاربران آیفون با اتصال به CARPLAY یا بلوتوث در اتومبیل از هشدارهای اپلیکیشن RADRBOT مطلع می شوند . این برنامه را می توانید به راحتی با گوشی اندروید یا IOS خود دانلود کنید.

 

دانلود اپلیکیشن رادار بوت برای اندروید

 

4. اپلیکیشن SNAPP DRIVER

اسنپ محبوب ترین اپلیکیشن تاکسی درون شهری در ایران است که با هدف رفت و آمد آسان و مقرون به صرفه طراحی شده است. این برنامه با دو حالت، درخواست اتومبیل و تایید خودرو از سمت راننده طراحی شده است. SNAP DRIVER برنامه رانندگان برای افرادی است که با آن کار می کنند، به این صورت که به عنوان راننده یا سفیر در برنامه اصلی ثبت نام کرده، پس از تایید هویت، راننده مشغول به کار می شود. مزیت این برنامه رابط کاربری ساده، امکان انتخاب مسیر توسط راننده، پشتیبانی 24 ساعته و دریافت سهمیه بنزین است و رانندگان می توانند به عنوان شغل دوم با آن کسب درآمد کنند. گوشی های اندرویدی و IOS می توانند با این برنامه کار کنند.

 

با توجه به این موضوع که اپلیکیشن رانندگان اسنپ در گوگل پلی و اپ استور وجود ندارد، می‌توانید این اپلیکیشن را از مارکت‌های دیگر دانلود کنید.

 

5. اپلیکیشن رهسپار

این برنامه عملکردی مشابه کاروان رو دارد و به افرادی که تک سرنشین هستند فرصتی برای درآمدزایی می دهد. برنامه رهسپار با سیستم عامل های اندروید و IOS هماهنگ است و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد.  این برنامه با هدف تعداد خودروهای کمتر در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا ساخته شده است و موفق شد این حلقه مفقوده بین مسافران و رانندگان را متصل کند. اگر راننده خودرو هستید و می خواهید از اپلیکیشن رهسپار استفاده کنید، پس از دانلود برنامه اطلاعات مسیر را ثبت کرده، سپس مشخصات خودرو را وارد کنید.

 

با توجه به این موضوع که اپلیکیشن رهسپار در گوگل پلی و اپ استور وجود ندارد، می‌توانید این اپلیکیشن را از مارکت‌های دیگر دانلود کنید.

 

از فایل منیجر خود راضی نیستید؟ مقاله بهترین فایل منیجر اندروید را بخوانید.

 

6. اپلیکیشن SMART DASH CAM

برنامه SMART DASH CAM نوعی دوربین مداربسته است که حین رانندگی، همه چیز را ضبط می کند. بسیاری در سفرهای جاده ای دوست دارند از طبیعت زیبا فیلم برداری کنند، اما حین رانندگی این کار خطرناک است، برنامه Smar dash cam جایگزین دوربین شما عمل می کند. این برنامه را قبل از شروع رانندگی تنظیم کنید تا حین حرکت آنچه که می خواهید ضبط کند. مزیتی که این برنامه دارد پنهان کردن پلاک ماشین است. اپلیکیشن Smart Dash Cam را می توانید از اپ استور وگوگل پلی دانلود کنید.

 

دانلود اپلیکیشن Smart Dash Cam برای اندروید

 

دانلود اپلیکیشن Smart Dash Cam  برای ios

 

7. اپلیکیشن خودرویار

اپلیکیشن خودرویار همراه و دستیار شما در بروز مشکلات خودرو است. این برنامه خدماتی شامل  عیب یابی، مشاوره و اطلاعات فنی مکانیکی را در اختیار کاربران قرار می دهد. زمانی که به تعمیرکار دسترسی ندارید، خودرویار کمک می کند تا بتوانید مشکلات را عیب یابی کرده و راه حل را سریع پیدا کنید. مزیت خودرویار این است که  زمان چکاپ خودرو را یادآوری کرده و از بروز حوادث و خسارت های خودرو پیشگیری می کند. این برنامه با سیستم عامل اندروید فقط سازگاری دارد.

 

دانلود اپلیکیشن خودرویار برای اندروید

 

8. اپلیکیشن PARKOPEDIA

تا به حال اتفاق افتاده از پیدا کردن جای پارک مناسب ناامید شده باشید و حتی به این علت نتوانید به کارهای خود رسیدگی کنید. اپلکیشن PARKOPEDIA این مشکل رانندگان را حل کرده است. شما از طریق این برنامه می توانید جای پارک مناسب را به راحتی پیدا کنید. آدرس مکان فعلی خود را وارد کرده مکان پارک را جستجو کنید. پارکوپدیا نقشه لیست تمام پارکینگ های جهان را ثبت کرده و با ورود آدرس مکان فعلی خود جای پارک مناسب را پیدا کنید، بعد از آن اطلاعاتی چون هزینه و فضای کافی پارک را به شما گزارش می دهد. این برنامه با سیستم عامل اندروید و ios سازگاری دارند.

 

دانلود اپلیکیشن پارکوپدیا برای اندروید

 

دانلود اپلیکیشن پارکوپدیا برای ios

 

9.  مسیریاب MAP QUEST

مسیریاب Map Quest کاربردی مانند گوگل دارد و مسیرهای خلوت را به شما اعلام می کند. با این برنامه نیازی نیست ساعت ها دنبال آدرس مورد نظر بگردید، Map Quest ترافیک شهری را بررسی کرده و بهترین مسیر را به شما پیشنهاد می دهد. برای کار با این برنامه، مسیر را در محل سرچ آدرس جستجو کنید. جستجو را می توانید براساس نام رستوران، هتل، کافی شاپ انجام دهید، تا Map Quest مسیر مناسب را پیدا کند. قابلیت دیگر این مسیریاب ذخیره آدرس پرتکرار است، می توانید مسیرهایی که زیاد رفت و آمد می کنید، مثل منزل و محل کار ذخیره کنید تا هر دفعه نیازی به تایپ آدرس نداشته باشید. این برنامه با دو سیستم عامل اندروید و ios سازگاری دارد.

دانلود اپلیکیشن Map Quest برای اندروید

 

دانلود اپلیکیشن Map quest برای ios

 

اپلیکیشنی برای دانلود ویدئوهای Youtube نیاز دارید؟ برنامه دانلود از یوتیوب

 

10. مسیریاب HERE WEGO

Here we go یک اپلیکیشن مسیریاب است که مسیرهای مناسب و خلوت را پیشنهاد می کند. مزیتی که این برنامه دارد این است که به صورت آفلاین نیز کاربرد دارد. به این صورت که با دانلود نقشه شهرهای مختلف می توانید بدون نیاز به اینترنت مسیر مد نظر را جستجو کنید. همچنین بهترین مسیرها با وسایلی غیر از خودرو مثل دوچرخه، مترو، اتوبوس را به شما نمایش می دهد. مسیرهای پیاده روی نیز در دسترس است و شما می توانید زمان و مسافت را نیز محاسبه کنید.  این برنامه با سیستم عامل اندروید و ios کاربردی است. این مسیریاب مراکز خرید، رستوران ها، پمپ بنزین را به شما  معرفی می کند.

 

دانلود اپلیکیشن Here we go برای اندروید

 

دانلود اپلیکیشن Here We go  برای ios

 

11. اپلیکیشن فرمون

رانندگان می توانند از اپلیکیشن فرمون برای گرفتن استعلام خلافی خودرو استفاده کنند. این برنامه قبل از نزدیک شدن به محدوده زوج و فرد، طرح ترافیک و دوربین کنترل سرعت به شما هشدار می دهد. و چنانچه با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی کنید، شما را از خطر آگاه می کند. مزیت دیگر برنامه  فرمون پرداخت آنلاین هزینه خلافی است. با اپلیکیشن فرمون می توانید دو رقم اول شماره پلاک مد نظر را وارد کنید و شهر متعلق به پلاک را بیابید. همچنین کلیه سوابق جرایم رانندگی را می توانید در پروفایل شخصی خود ذخیره کنید. این برنامه امکان استعلام نمره منفی گواهینامه، بیمه شخص ثالث و بدنه را به کاربران می دهند و به راحتی از این طریق می توانند بیمه خودرو را خریداری کنند. این برنامه با دو سیستم عامل اندروید و ios قابل استفاده است.

 

دانلود اپلیکیشن فرمون برای اندروید

 

با توجه به این موضوع که اپلیکیشن فرمون در اپ استور وجود ندارد، می‌توانید این اپلیکیشن را از مارکت‌های دیگر دانلود کنید.

 

12. اپلکیشن تعویض روغن خودرو گالن

اپلیکیشن گالن کلیه خدمات مربوط به خودرو شامل تعویض روغن خودرو، تعویض باتری و کارواش را در اختیار کاربران قرار می دهد. شما با این برنامه به راحتی می توانید با ثبت آدرس محل مد نظر، تاریخ و زمان مشخص شده، سرویس خود را سفارش دهید و در مرحله اخر طریقه پرداخت به دو صورت نقدی و آنلاین را انتخاب کنید. به جز این موارد شما می توانید لوازم مد نظر اتومبیل تان را خریداری کنید. مزیت دیگر اپلیکیشن گالن درآمدزایی است. به راحتی با وارد کرد اطلاعات خود می توانید به جمع همکاران گالن اضافه شوید.  اپلیکیشن گالن فقط در سیستم عامل اندروید کاربردی است.

 

با توجه به این موضوع که اپلیکیشن گالن در گوگل پلی وجود ندارد، می‌توانید این اپلیکیشن را از مارکت‌های دیگر دانلود کنید.

 

 

شبیه ساز اندروید سبک و کم حجم نیاز دارید؟ مقاله شبیه ساز اندروید را بررسی کنید.

 

13. اپلیکیشن my car ) Fuel logger)

یک برنامه فوق العاده مدیریت خودرو شامل هزینه ها، سوابق تعمیر و نگهداری است کار کردن با این برنامه بسیار آسان است. برنامه mycar به شما کمک می کند تا هزینه های‌تان را مدیریت کنید. میزان سوخت مصرفی، سوابق پرداختی‌های سوخت در گذشته، اطلاعاتی مثل شماره بیمه را گزارش می‌دهد. همچنین موعد پرداخت‌ها، بررسی میزان روغن مصرفی را به شما یادآوری می‌کند. کلیه اطلاعات شامل میزان مصرف سوخت، هزینه برحسب کیلومتر را براساس ماه به صورت نموداری نمایش می‌دهد. این برنامه را می‌توانید از گوگل پلی دانلود کنید.

 

دانلود اپلیکیشن Fuel Logger my car برای اندروید

 

14.  اپلیکیشن الوپارک، رزرو جای پارک

جای پارک پیدا کردن معضل بزرگ این روزهای مردم در تهران و شهرهای بزرگ است. با اپلیکیشن الو پارک دغدغه پیدا کردن جای پارک حل می شود. شما با این برنامه می توانید هر کجا که هستید، جاپارک مناسب پیدا کنید. این برنامه به این صورت کار می‌کند که باید مکان مدنظر را بر روی نقشه بیابید، تا الو پارک، پارکینگ‌های مقصد را به شما معرفی کند و بعد از پیدا کردن جا پارک، می‌توانید هزینه را آنلاین پرداخت کنید. مزیت استفاده از اپلیکیشن الوپارک، رزرو آنلاین و پیدا کردن نزدیک ترین پارکینگ به محل شما است. این برنامه با اندروید و ios سازگاری دارد، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

دانلود اپلیکیشن الوپارک برای اندروید

 

15. چگونه Android auto را به ماشین متصل کنیم؟

با نصب این برنامه می‌توانید به تمام برنامه‌های موبایل‌تان در خودرو دسترسی داشته باشید. فقط کافیست موبایل خود را به این برنامه متصل کنید. قبل از نصب، مطمئن شوید که خودروی شما با اندروید اتو سازگاری داشته باشد. تلفن را با کابل USB یا بلوتوث به خودرو متصل کنید، نیازی نیست هر دفعه گوشی را به خودرو وصل کنید، زیرا با استفاده از Android Auto Wireless تلفن همراه شما به خودرو متصل می‌شود. با این روش، تمام پیام‌ها و تماس‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. دستورات صوتی در برنامه اندروید اتو تمرکزتان را از رانندگی پرت نمی‌کند، به‌راحتی با استفاده از این دستور می‌توانید نام فرد مورد نظر را اعلام کنید تا تماس با آن شخص برقرار شود. با اندروید اتو به‌راحتی حین رانندگی موزیک یا پادکست مورد علاقه‌تان را گوش کنید و از سفرتان لذت ببرید.

 

عکس برای ساخت میم نیاز دارید؟ چندین برنامه ساخت میم با قابلیت‌های عالی معرفی کرده‌ایم.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردم اپلیکیشن‌های ضروری رانندگان را در یک جا جمع آوری کنم تا راهگشای مشکلات رانندگان باشد. امیدوارم این مقاله مد نظر شما واقع شده باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. رضا

    ممنونم بابت مقاله

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت بخیر خوشحالیم که مطالب براتون مفید واقع شده پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/15-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86/
ads
ads