داغ ترین ها :
16 راه حل کار نکردن سیری در آیفون ؛ از دستیار صوتی اپل لذت ببرید

16 راه حل کار نکردن سیری در آیفون ؛ از دستیار صوتی اپل لذت ببرید

هنگامی که Hey Siri را در گوشی آیفون خود فعال‌سازی کنید، می‌توانید بدون فشار دادن کلیدهای کناری آیفون یا هوم با دستیار صوتی اپل ارتباط برقرار کنید. با انجام این کار می‌توانید اقدامات گوناگون را زمانی که به دستگاه دسترسی ندارید، انجام دهید. در صورتی که با کار نکردن سیری در آیفون مواجه شدید، روش‌های گوناگون برای حل این مشکل وجود دارد که در این مقاله از تکنولایف قصد داریم آن‌ها را آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

 

تکنولایف بروزترین گوشی های اپل (شامل آیفون 13 سبز) را موجود دارد: خرید آیفون

 

آیا تمام مدل‌های آیفون با Hey Siri سازگار هستند؟

شما فقط زمانی می‌توانید از Hey Siri استفاده کنید که دارای یک مدل 2015 و بعد از آن باشید؛ در حقیقت از آیفون 6 اس و مدل‌های جدیدتر امکان استفاده از سیری وجود دارد. این گوشی‌های آیفون دارای میکروفون‌های همیشه روشن کم مصرف هستند که حساسیت زیادی به عبارت Hey Siri دارند و هنگام شنیدن آن، عملکرد خود را آغاز می‌کنند.

با این حال اگر از آیفون 6 یا جدیدتر از آن استفاده می‌کنید، گوشی باید به برق متصل باشد تا بتوانید از عبارت Hey Siri استفاده کنید. هنگامی که گوشی‌های قدیمی آیفون را از برق جدا کنید، دیگر امکان استفاده از صدای خود برای گفتن Hey Siri وجود ندارد. در صورتی که یک گوشی آیفون سازگار با Hey Siri در اختیار دارید، اما هیچگونه عملکردی از آن مشاهده نمی‌کنید، باید مراحل زیر را برای رفع مشکل دنبال کنید.

1: پیکربندی تنظیمات Hey Siri را بررسی کنید

قبل از این که بخواهیم وارد سایر روش‌ها شویم، مطمئن شوید پیکربندی Hey Siri را به خوبی انجام داده‌اید و قابلیت ذکرشده فعال است. شما برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شوید و روی گزینه Siri & Search ضربه بزنید.
  • در ادامه باید نسبت به فعال بودن گزینه Listen for Hey Siri اطمینان حاصل کنید.

2: آیفون خود را برعکس قرار ندهید

هنگامی که آیفون را روی میز یا تخت خود به صورت معکوس قرار می‌دهید، نمی‌توانید با گفتن عبارت Hey Siri آن را صدا بزنید. برای این که ویژگی ذکرشده عمل کند، مطمئن شوید صفحه نمایش آیفون به سمت بالا قرار داشته باشد.

هنگامی که نمایشگر گوشی آیفون خود را به سمت میز قرار داده‌اید، امکان عملکرد Hey Siri وجود ندارد. برای این که ویژگی موردنظر عمل کند، مطمئن شوید نمایشگر دستگاه به سمت بالا باشد. در صورتی که قصد دارید سیری بتواند در حالت‌های گوناگون عمل کند، باید از تنظیمات وارد دسترسی‌ها (Accessibility) شوید و گزینه سیری (Siri) را انتخاب کنید تا امکان انتخاب و فعال‌سازی گزینه Always Listen for Hey Siri فراهم شود.

3: بلوتوث را فعال‌سازی کنید

آیا گوشی‌های آیفون زیادی در محیط پیرامون شما با Hey Siri کار می‌کنند؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت است، مطمئن شوید که بلوتوث کلیه دستگاه‌ها فعال باشد.

این موارد ضروری است؛ هنگامی که تعداد زیادی دستگاه با پشتیبانی از Hey Siri در نزدیک شما قرار دارند، قطعا به صورت خودکار از بلوتوث برای برقراری ارتباط با یکدیگر و تصمیم‌گیری پاسخ‌ها استفاده می‌کنند. معمولا دستگاهی که کلمه‌های شما را به صورت واضح شنیده است به سوال Hey Siri پاسخ خواهد داد.

 

آموزش پاک کردن اپل ایدی از روی ایفون:
حذف اپل ایدی قفل شده

 

4: راه‌اندازی مجدد آیفون را انجام دهید

هنگامی که Hey Siri به درستی عمل نکند، ممکن است به علت یک نقص موقت باشد. ساده‌ترین روش برای حل مشکل سیری در آیفون را می‌توان راه‌اندازی مجدد دستگاه دانست. شما می‌توانید گوشی آیفون خود را خاموش کرده و مجددا روشن کنید تا مشکل رفع شود.

5: قاب را در صورت ایجاد مانع در کنار میکروفون، جدا کنید

در صورتی که از یک قاب مخصوص برای گوشی آیفون استفاده می‌کنید و میکروفون دستگاه را مسدود کرده است، بهتر است آن را جدا کنید. معمولا برخی قاب‌ها موجب بسته شدن میکروفون‌های دستگاه خواهند شد و همین مسئله می‌تواند مشکلات بیشتری را به وجود آورد. شما می‌توانید با جدا کردن قاب گوشی آیفون خود، شرایط را مجددا مورد بررسی قرار دهید.

6: پاکسازی میکروفون

شما می‌توانید با استفاده از یک پارچه نرم، کثیفی میکروفون‌ها را از بین ببرید. با گذشت زمان امکان دارد روی میکروفون گوشی‌های آیفون همانند سایر دستگاه‌ها، ریزگرد و غبارهایی بنشیند که همین مسئله مانع تشخیص سیری شود. ما توصیه می‌کنیم با استفاده از یک پارچه مخصوص برای پاکسازی گریل میکروفون استفاده کنید، اما نباید از سوزن یا سیم استفاده کنید که امکان دارد آسیب‌های جدی به دستگاه وارد کند.

7: قطع اتصال ایرپاد یا هندزفری‌ها

در صورتی که از ایرپاد استفاده نمی‌کنید، بهتر است اتصال را قطع کنید. در حقیقت این امکان وجود دارد با متصل کردن هندزفری بی سیم به گوشی آیفون، عملکرد سیری متوقف شود و به همین علت توصیه می‌کنیم هنگام استفاده نکردن از هدفون، اتصال را قطع کرده و مجددا شرایط عملکرد سیری را مورد بررسی قرار دهید. همچنین شما می‌توانید با قراردادن گوشی‌ها درون محفظه شارژ، یک بار عبارت Hey Siri را بیان کنید تا عملکرد آن را مشاهده کنید.

8: چک کردن زبان سیری

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند مانع از عملکرد سیری در آیفون شود را باید انتخاب زبان صحیح دانست. به عنوان مثال کاربران هندوستان باید زبان دستگاه را روی انگلیسی (هند) تنظیم کنند و حتی زبان انگلیسی (ایالات متحده) با انگلیسی بریتانیا متفاوت است. این احتمال وجود دارد که سیری به دلیل تفاوت لهجه نتواند دستورها را به خوبی تشخیص دهد و بنابراین، هیچگونه عملکردی را هم مشاهده نخواهید کرد.

در این بخش روش تنظیم زبان صحیح سیری را برای اطمینان از عملکرد مناسب Hey Siri مشاهده خواهید کرد:

  • وارد تنظیمات شوید و روی Siri & Search ضربه بزنید.
  • هم اکنون زبان (Language) را انتخاب کرده تا بتوانید گزینه صحیح را انتخاب کنید.
  • گوشی را مجددا راه‌اندازی کرده و هم اکنون عبارت Hey Siri را برای مشاهده عملکرد دستگاه بگویید.

 

آموزش تست آیفون دست دوم قبل از خرید:
نکات خرید آیفون دست دوم

 

9: حالت Low Power را خاموش کنید

زمانی که گوشی آیفون در حالت انرژی کم (Low Power) قرار داشته باشد هم عمل خواهد کرد، اما گاهی وقت‌ها به دلیل باتری ناچیز دستگاه، حالت موردنظر ممکن است مشکلات دیگری را ایجاد کند. برای رفع مشکل باید از تنظیمات وارد بخش باتری (Battery) شوید و حالت کم مصرف (Low Power) را انتخاب کنید. امیدواریم با استفاده از این روش بتوانید مشکل کار نکردن سیری در آیفون را رفع کنید.

10: غیرفعال و فعال‌سازی سیری

یکی دیگر از راه‌حل‌های مفید برای حل مشکل سیری را باید خاموش کردن آن و سپس روشن کردن مجدد دستگاه عنوان کرد. در این بخش با آموزش روش انجام این کار همراه شما خواهیم بود:

  • وارد تنظیمات شوید و روی گزینه Siri & Search ضربه بزنید.
  • گزینه Press Side Button for Siri را انتخاب کرده و Turn Off Siri را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید گزینه Allow Siri When Locked را انتخاب کرده و Listen for Hey Siri را بزنید.
  • گوشی آیفون خود را مجددا راه‌اندازی کنید.
  • وارد تنظیمات شوید و Siri & Search را انتخاب کنید تا امکان فعال‌سازی Press Side Button for Siri و در نهایت انتخاب گزینه Enable Siri فراهم شود.
  • همچنین نسبت به فعال بودن گزینه Allow Siri When Locked هم اطمینان حاصل کنید.
  • سرانجام گزینه Listen for Hey Siri را فعال‌سازی کرده و فرایند عملیات را نهایی کنید.

11: Hey Siri را مجددا پیکربندی کنید

در صورتی که راه‌اندازی Hey Siri را در محیط شلوغ انجام داده باشید، احتمالا در شرایط عادی نمی‌توانید عملکرد آن را مشاهده کنید. شما باید وارد تنظیمات گوشی آیفون شوید و در ادامه Siri & Search را انتخاب کرده تا بتوانید گزینه Listen for Hey Siri را غیرفعال کنید. هم اکنون به یک محیط آرام‌تر رفته و Hey Siri را فعال‌سازی کنید. انجام این کار می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیری شود و تاثیر زیادی در کسب نتیجه‌های موردنظر شما خواهد داشت.

12: گوشی آیفون را آپدیت کنید

گاهی وقت‌ها عدم عملکرد سیری می‌تواند به علت آپدیت نبودن دستگاه باشد. شما باید گوشی آیفون خود را به وای فای متصل کرده و از تنظیمات وارد بخش عمومی (General) شوید تا امکان انتخاب گزینه بروزرسانی نرم افزار (Software Update) برای شما فراهم شود. شما با بروزرسانی گوشی آیفون خود می‌توانید شرایط را به سود خود تغییر داده و عملکرد قابل قبول سیری را رقم بزنید.

 

مقایسه اپل با سامسونگ در مطلب زیر:
آیفون یا سامسونگ

 

13: آیا آیفون در حالت هدفون قرار گرفته است؟

در شرایط بسیار نادر ممکن است فکر کنید گوشی آیفون در حالت هندزفری قرار گرفته است. هنگامی که با چنین مشکلی مواجه هستید، بلندگوها و میکروفون‌های موجود در دستگاه عملکرد درستی از خود نشان نخواهند داد. شما باید تنظیمات دستگاه را برای خارج کردن آیفون از حالت هدفون مورد بررسی قرار دهید. البته قبل از انجام این کار توصیه می‌کنیم دستگاه را مجددا راه‌اندازی کنید تا بتوانید گام مهمی به منظور رفع مشکل برداشته باشید.

با فناوری چت جی پی تی آشنا شوید:
همه چیز در مورد ChatGPT؛ به آینده سلام کنید!

14: راه‌اندازی مجدد تنظیمات آیفون

هنگامی که تنظیمات گوشی آیفون خود را بازنشانی کنید، قطعا اطلاعات شخصی زیادی همانند موسیقی، برنامه‌ها، ویدیو، تصاویر و سایر موارد را از دست خواهید داد و گوشی را با تنظیمات پیش‌فرض دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید بازنشانی تنظیمات کارخانه آیفون را با استفاده از مراحل زیر انجام دهید:

  • وارد تنظیمات شوید و روی بخش عمومی (General) ضربه بزنید.
  • در ادامه باید گزینه Transfer or Reset iPhone را انتخاب کرده تا وارد بخش راه‌اندازی مجدد (Reset) شوید و با انتخاب آن، گزینه Reset all Settings را بزنید.
  • هنگامی که مراحل تکمیل شود، وارد تنظیمات شوید و گزینه Siri & Search را انتخاب کنید تا بتوانید نسبت به فعال بودن Listen for Hey Siri اطمینان حاصل کنید. پس از انجام مراحل بالا، شما باید بتوانید عملکرد سیری را مورد ارزیابی قرار دهید.

15: آیا Siri برای کشور شما در دسترس قرار دارد؟

توجه داشته باشید که دستیار صوتی اپل با فرمت Hey Siri در همه کشورها و مناطق جهان در دسترس قرار ندارد. در صورتی که هنوز نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید، بهتر است وارد صفحه رسمی اپل شوید تا در دسترس قرار داشتن ویژگی موردنظر در موقعیت جغرافیایی خود را مورد بررسی قرار دهید.

16: برقراری ارتباط با اپل

به عنوان گام نهایی توصیه می‌کنیم با پشتیبانی اپل ارتباط برقرار کنید تا بدین ترتیب شرایط دستگاه توسط اپل بررسی شود. شما می‌توانید این کار را از طریق وب سایت Get Support یا توییتر انجام دهید و شانس خود را برای حل مشکل کار نکردن سیری در آیفون آزمایش کنید.

 

کول پد لپ تاپ چیست؟ همه چیز درباره آن‌را در مطلب زیر بخوانید:
نحوه استفاده از کول پد

 

جمع‌بندی

بدون تردید ویژگی دستیار صوتی اپل یا سیری را باید یکی از بهترین قابلیت‌های آن معرفی کرد که می‌تواند کاربران را در زمینه‌های گوناگون،‌ بی‌نیاز کند. در این مقاله به 16 روش کاربردی برای حل مشکل کار نکردن سیری در آیفون اشاره کردیم؛ امیدواریم در صورت خرابی سیری بتوانید مشکل را با گام‌های ذکرشده حل کنید.

سوالات متداول

آیا انجام آپدیت الزامی است؟ عدم بروزرسانی گوشی‌های آیفون می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد که یکی از آن‌ها کار نکردن سیری در آیفون است. شما باید آپدیت سیستم عامل آیفون را برای حل مشکلات احتمالی جدی تلقی کنید.

آیا اپل به گوشی‌های آیفون در ایران خدمات می‌دهد؟ شرکت اپل هیچگونه سرویس‌دهی خاص و حقیقی به کاربران در ایران ندارد، اما بهتر است از طریق استفاده از نام اپل آی دی برای برقراری ارتباط و دریافت سرویس‌های احتمالی اقدام کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. محمد

    سلام سیری هر وقت صداش میکنم گوشی روی صفحه باشه من نمیفهمم که درحال کاره یا نه
    اون اهوم رو نمیکنه چیکار باید بکنم؟

  2. کیانا

    سیری گوشی من فقط به صدای مردا جواب میده
    چکار باید انجام بدم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کیانا

      سلام وقت بخیر تا حالا نشنیدم چنین چیزی رو
  3. سارا

    سلام ،هر وقت از سیری استفاده میکنم یه چیز میگم هی میگه still on it,,, one sec و ……. و بعد میگه کار نمیکنه قطع میشه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سارا

      سلام وقت خوش با فیلترشکن روشن امتحان کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/16-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d9%84-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%86%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads