داغ ترین ها :
23 برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید

23 برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید

به تازگی یک تلویزیون مبتنی بر سیستم عامل اندروید خریده‌اید؟ اگر اندروید تی وی (Android TV) تهیه کرده‌اید و نمی‌دانید چه برنامه‌ای برای آن به دردتان می‌خورد، این مطلب برای‌تان مفید واقع خواهد شد. ما قصد داریم در این مقاله چندین برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه مطلب با تکنولایف همراه باشید.

اندروید تی وی ابتدا در سال 2014 به عنوان یک پلتفرم Smart TV معرفی شد. از آن زمان تاکنون مدت زیادی گذشته و این سیستم عامل تغییرات متنوعی را به خود دیده است. پیش‌تر این تلویزیون‌ها توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شدند و در واقع کمپانی‌ها روی تلویزیون‌های پرچم‌دار خود سیستم عامل اندروید تی وی را نصب می‌کردند. اما حالا ما می‌توانیم به راحتی با خرید یک اندروید تی وی باکس تلویزیون‌مان را با یک پورت HDMI به یک اندروید تی وی کامل تبدیل کنیم و از HDMI CEC نیز بهره ببریم. این تی وی باکس‌ها کاری کرده‌اند که حالا اندروید تی وی‌ها بیشتر از همیشه برای اکثر افراد در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر باشند.

با این که این روزها رقابت بر سر برتری در بازار بین شرکت‌های ال جی (LG)، سامسونگ (Samsung)، سونی (Sony)،‌ فیلیپس (Philips) و دیگر تلویزیون‌های هوشمند داغ‌تر و داغ‌تر می‌شود، اما پلتفرم اندروید تی وی هنوز هم می‌تواند موثر واقع شود. استفاده از آن با بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌های گوگل (Google) می‌تواند کار بسیاری از کاربران را راه بیندازد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند روی این محصولات برنامه‌های بسیار زیادی را نصب کنند. اگر می‌خواهید از لیست چندین برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید آگاه شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

برای خرید اندروید باکس یا تلویزیون های هوشمند می‌توانید از فروشگاه اینترنتی تکنولایف دیدن کنید.

 

1. برنامه MX Player

برنامه MX Player برای اندروید Tv

برنامه MX Player خیلی وقت است که در دسترس قرار دارد و بدون شک یکی از بهترین پخش‌کننده‌های اندروید به حساب می‌آید. شاید از این اپلیکیشن روی گوشی‌های موبایل‌تان استفاده کرده باشید و مزایای آن را بدانید. اما قابل ذکر است که امکان بهره‌مندی از آن روی نمایشگر بزرگتر تلویزیون نیز وجود دارد.

برنامه مکس پلیر قابلیت پخش تعداد کثیری از کُدک‌های (Codec) مختلف را دارد و از فایل مربوط به زیرنویس فیلم‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری این برنامه بسیار خوب و جذاب است که به راحتی می‌توانید با آن کار کنید.

برنامه MX Player می‌تواند هم فایل‌های ذخیره شده‌ی محلی و هم محتوای موجود در درایوهای خارجی را پخش کند. در نتیجه اگر اندروید تی وی شما دارای پورت USB است و می‌خواهید از آن برای تماشای محتوای دلخواه‌تان استفاده کنید، می‌توانید از این برنامه بهره ببرید.

خرید لپ تاپ

از مزایای این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت پشتیبانی از بالغ بر 10 فرمت مختلف از زیرنویس‌ها اشاره کرد. این زیرنویس‌ها می‌توانند به زبان‌های مختلف باشند و با رنگ یا فونت متفاوتی به نمایش درآیند. اگر در حال تماشای فیلمی باشید و ناگهان بنا به دلایلی آن را متوقف کرده و پس از چند ساعت به سراغ اپ بروید، باز هم می‌توانید آن ویدیو را از همان جایی که متوقف کرده بودید، تماشا کنید. جالب است بدانید به لطف مکس پیلر شما از قابلیت پخش آنلاین محتوای تصویری نیز بهره‌مند خواهید شد. تنها کافی است حالت استریمینگ را فعال کرده و URL فایل مربوطه را وارد کنید. بخش تنظیمات این برنامه شامل تعداد زیادی تم مختلف، قابلیت مخفی کردن فایل‌ها و پوشه‌ها و … می‌شود. همچنین باید ذکر کنیم که در صورت تمایل می‌توانید از تنظیمات اعمال شده در یک فایل پیکربندی خروجی بگیرید و آن را با سایر دستگاه‌ها همگام‌سازی کنید.

2. برنامه Sideload Launcher

برنامه Sideload Launcher

برنامه فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) در اندروید تی وی در واقع نسخه کوچکی از این اپلیکیشن روی تلفن هوشمند است. برخی از اپ‌ها قابلیت سازگاری با اندروید تی وی را ندارند. به همین دلیل هم کاربران روی این دستگاه‌ها انتخاب‌های زیادی ندارند. هرچند باید بدانید که این سیستم عامل به طور کلی قابلیت اجرای همه برنامه‌های اندرویدی را دارد. به همین دلیل هم بارگذاری برنامه‌های جانبی (Sideloading) در اندروید تی وی بسیار محبوب است.

اما در این بین یک مشکل وجود دارد. آن هم این است که برنامه‌هایی که شما به صورت بارگذاری جانبی از آن‌ها استفاده می‌کنید، در صفحه خانگی دستگاه‌تان یا لیست اپلیکیشن‌ها به نمایش درنمی‌آیند. تنها راه معمولی دسترسی به آن‌ها از طریق منوی تنظیمات است. اما باید بگوییم که راه حلی برای این مشکل وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز نصب یک برنامه ترد پارتی (Third-Party). اپلیکیشن Sideload Launcher که می‌توان آن را یک برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید قلمداد کرد، یکی از ساده‌ترین راه حل‌های برای کسانی است که با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند. شما می‌توانید با باز کردن این اپ لیست تمام برنامه‌هایی که به صورت بارگذاری جانبی نصب کرده‌اید را مشاهده کنید.

برنامه Sideload Launcher توسط Chainfire ساخته شده و می‌تواند تمام اپ‌های دلخواه‌تان را برای‌تان به نمایش درآورد. در واقع شاید بتوان گفت این تنها راهی است که می‌توانید به لطف آن برنامه‌های نصب شده به صورت بارگذاری جانبی را در یک جا داشته باشید. در نتیجه اگر قصد دارید به سراغ نصب چنین اپلیکیشن‌هایی بروید، بدون شک به Sideload Launcher نیاز خواهید داشت. البته برخی دیگر از برنامه‌های مشابه نیز وجود دارد ولی هیچ کدام به پای این اپ نمی‌رسند.

 

 

3. برنامه Netflix

برنامه Netflix

بدون شک خودتان نیز می‌دانید که نتفلیکس یک برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید به حساب می‌آید. حتی روی بسیاری از تلویزیون‌ها این برنامه به صورت پیش‌فرض نصب شده است. اگر دیدید دستگاه شما این اپ را ندارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما خودتان به سراغ نصب آن بروید.

شما می‌توانید با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه نتفلیکس به هزاران فیلم و سریال دسترسی پیدا کنید. اگر به تماشا فیلم و سریال علاقه دارید و می‌خواهید زمان زیادی را صرف این سرگرمی‌ها کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ این پلتفرم و برنامه بروید.

در واقع می‌توان گفت نتفلیکس مدل ویدیو محور اسپاتیفای است. در اسپاتیفای موسیقی محوریت دارد؛ حال فرض کنید چنین شرایطی را در یک پلتفرم برای فیلم و سریال دارید. نتفلیکس در حال حاضر بدون تردید یکی از شناخته‌ شده‌ترین و یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های استریمینگ است که بسیاری از آثار محبوب این روزهای سینما روی آن پخش می‌شوند. تقریبا در هر جای جهان که سوال کنید، افراد زیادی هستند که این پلتفرم را می‌شوند و از سطح تاثیرگذاری آن آگاه‌اند.

 

راهنمای خرید اندروید باکس در مطلب زیر:
چه اندروید باکسی بخریم

 

4. برنامه Kodi

برنامه Kodi

اگر هیچ یک از محتوای دیجیتالی خود را روی سیستم‌تان ندارید، احتمالا برای‌تان Kodi گزینه مناسبی خواهد بود و حتی می‌توان آن را از Plex که پس از این به معرفی‌اش می‌پردازیم، گزینه بهتری در نظر گرفت. حتی برخی از افراد آن را قوی‌ترین اپلیکیشن سرور رسانه به قلمداد می‌کنند. برنامه Kodi می‌تواند همه فایل‌های رسانه‌ای شما را در یک جا مدیریت کند. شما می‌توانید به لطف این برنامه فایل‌های‌تان را برای دسترسی از راه دور نیز تنظیم کنید. جدای از همه این‌ها، افزونه‌های Kodi یکی از مهم‌ترین مزایای آن به حساب می‌آیند.

اگر مدیای آفلاین زیادی در اندروید تی وی خود دارید، بدون شک باید استفاده از Kodi را مد نظر قرار دهید. زیرا به لطف این برنامه می‌توان تمامی فایل‌ها را مدیریت و به بهترین شکل ممکن سازماندهی کرد. هر محتوایی که پس از تنظیم Kodi به دستگاه‌تان منتقل کنید، به صورت خودکار در دسته‌بندی مناسب قرار خواهد گرفت و می‌توانید آن را به هر نحوی که دوست داشتید، مدیریت کنید. به لطف افزونه‌ها، این اپلیکیشن تقریبا از هر فرمتی در فایل‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، افزونه‌های Kodi به شما امکان دسترسی به سرویس‌های استریمینگ را هم می‌دهد. مثلا Fox Sports و BBC iPlayer از جمله مواردی هستند که می‌توانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. استفاده از محتوای موجود در یوتیوب، Mojo، توییچ و دیگر پلتفرم‌ها نیز با این اپ امکان‌پذیر است.

به طور کلی باید بگوییم که اگر وقت زیادی را صرف دیدن ویدیو، شنیدن موسیقی و پادکست یا سرگرم شدن با سایر فایل‌های رسانه‌ای می‌کنید، بهتر است استفاده از Kodi را مد نظر قرار دهید.

5. برنامه Plex

برنامه Plex

یکی دیگر از مواردی که می‌توان آن را یک برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید در نظر گرفت، Plex است. اگر شما تعداد زیادی سریال و فیلم دیجیتالی دارید که همیشه آن‌ها را نگه می‌دارید، این برنامه برای شما مفید خواهد بود. شما به لطف این اپلیکیشن می‌توانید آن‌ها را روی تمامی نمایشگرها و دستگاه‌ها مختلف‌تان پخش کنید.

علاوه بر Libraryهای زیبای آن، برنامه Plex به شما امکان دانلود خودکار فایل‌های زیرنویس، دیدن فرا داده، دانلود پوستر فیلم‌ها، تماشای نمرات بینندگان و … را نیز می‌دهد. تا زمانی که قصد نداشته باشید محتوای مورد نظرتان را به صورت آنلاین تماشا کنید، این اپلیکیشن برای‌تان مناسب خواهد بود.

البته باید بگوییم که این اپ به اندازه Kodi قوی نیست و حتی پلاگین‌هایی به اندازه آن نیز ندارد. اما نکته مثبت اصلی Plex سادگی استفاده از آن است. اگر از Kodi استفاده کرده‌اید، احتمالا در همان ابتدای کار کمی از آن به دلیل رابط کاربری نسبتا پیچیده‌اش دل‌زده شده‌اید، ولی با مرور زمان به عادت عادت کرده‌اید. اما رابط کاربری Plex بسیار کاربر پسند است و مخاطب به سرعت می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. در نتیجه آشنا شدن با نحوه کار آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

برای استفاده از این برنامه روی اندروید تی وی شما به یک سرور Plex روی لپ تاپ یا کامپیوترتان نیاز خواهید داشت. کاربران می‌توانند از طریق وای فای به این سرور دسترسی پیدا کنند. پس از این کار می‌توان فایل‌های رسانه‌ای را روی سرور Plex اجرا کرد و آن را مستقیما از طریق اندروید تی وی دید. در نتیجه در چنین حالتی هیچ نیازی به انتقال فایل‌ها یا اتصال از طریق کابل و مواردی از این قبیل نیست.

قیمت اسپیکر

جالب است بدانید که در حال حاضر امکان استریم بازی‌های قدیمی نیز روی اندروید تی وی وجود دارد. در واقع Plex به کاربران اجازه می‌دهد که بازی‌های آتاری کلاسیک را روی تلویزیون‌شان تجربه کنند. علاوه بر همه این‌ها، باید اشاره کنیم که این اپ اجازه استریم فیلم‌ها و فایل‌های تصویری از طریق سایر فضاهای ذخیره‌سازی ابری مثل دراپ باکس (Dropbox)، گوگل درایو (Google Drive) و وان درایو (OneDrive) را به کاربر می‌دهد. همچنین پلاگین‌ها و افزونه‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند تجربه بهتری را برای شما به ارمغان آورند.

شما از طریق Plex می‌توانید به فیلم‌ها و سریال‌های رایگان موجود در پارامونت (Paramount)، Crackle و AMC دسترسی پیدا کنید. جدای از این‌ها شما می‌توانید از 180 کانال دیگر نیز استفاده کنید. از جمله این موارد می‌توان به کانال‌های مربوط به اخبار، ورزش و برنامه کودک اشاره کرد. بد نیست اشاره کنیم که بدون ثبت نام کردن و ورود به حساب کاربری نیز می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. Plex تمامی انواع فایل‌های موسیقی، پادکست‌ها، فیلم‌ها، سریال‌ها و حتی تصاویر را جمع‌آوری کرده و به صورت خودکار آن‌ها را مرتب می‌کند تا کاربر بتواند به راحتی با هر ابزاری به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

 

بهترین بازی های ایکس باکس وان را در مطلب زیر خواهید یافت:
بازی ایکس باکس

 

6. برنامه AirScreen

برنامه AirScreen

اندروید تی وی به صورت پیش‌فرض دارای قابلیت پشتیبانی از Google Cast است. این یعنی شما می‌توانید محتوای مورد نظرتان را از طریق تلفن‌های هوشمند اندرویدی و دیگر محصولات گوگل مثل مرورگر کروم و Chromebooks مستقیما روی نمایشگر تلویزیون پخش کنید.

البته خبری از پشتیبانی از Apple AirPlay نیست. اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید، اپی که می‌توان آن را برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید دانست، AirScreen است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد محتوای پخش شده روی نمایشگر آیفون یا آیپدتان را روی اندروید تی وی باکس به نمایش بگذارید. این اپلیکیشن با پروتوکل‌های Google Cast، Miracast و DLNA کار می‌کند. AirScreen به شما اجازه پخش محتوایی با کیفیت 4K UHD را می‌دهد و در نتیجه می‌توانید از تماشا ویدیوها با بالاترین کیفیت لذت ببرید.

  1. برنامه X-plore File Manager

برنامه X-plore File Manager

همیشه لازم است که رو دستگاه‌مان یک برنامه مدیریت فایل داشته باشیم. اما اگر برنامه‌های بارگزاری جانبی زیادی نصب می‌کنید، این موضوع برای شما اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و نباید آن را نادیده بگیرید.

ما در این مورد قصد داریم یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت فایل را به شما معرفی کنیم که نصب آن روی اندروید تی وی برای‌تان مفید خواهد بود. X-plore File Manager ،Total Commander ،TvExplorer و AnExplorer File Manager را می‌توان شناخته شده‌ترین اپ‌های بازار دانست.

اما پیشنهاد ما استفاده از X-plore File Manager است. جا به جا کردن یک فایل APK از طریق USB به هارد درایو به لطف حالت دو لایه (برای نشان دادن فایل‌ها و فهرست‌ها) این برنامه ساده خواهد بود. با این اپ کاربران می‌توانند به راحتی کارهای نظیر حذف، انتقال و کپی کردن فایل‌ها را انجام دهند و فایل‌های‌شان را از طریق فضای ابری با سرویس‌هایی نظیر گوگل درایو و دراپ باکس به اشتراک بگذارند. این اقدامات را می‌توان با استفاده از وای فای انجام داد. همچنین امکان انتقال فایل از طریق LAN و FTP نیز وجود دارد.

رابط کاربری برنامه X-plore File Manager بسیار خوب و کاربر پسند است. ویرایش متن‌ها، تماشای تصاویر، خواندن فایل‌های PDF، دیدن GIFها، پخش فایل‌های صوتی و تماشای ویدیوها از طریق پخش کننده داخلی این برنامه امکان‌پذیر است.

 

بهترین فایل منیجر های اندروید و iOS:
فایل منیجر

 

8. برنامه Google Drive

برنامه Google Drive

اگر می‌خواهید به فایل‌های موجود در کامپیوترتان روی اندروید تی وی دسترسی داشته باشید، گوگل درایو بهترین برنامه برای شما خواهد بود و می‌توان از آن به عنوان «برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید» یاد کرد.

متاسفانه گوگل درایو روی فروشگاه گوگل پلی برای اندروید تی وی در دسترس نیست. در نتیجه باید آن را به عنوان یک اپ بارگذاری جانبی نصب کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از نصب فایل APK به سراغ نصب X-plore File Manager بروید. این مورد نیز برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید به حساب می‌آید.

9. برنامه Wake on LAN

برنامه Wake on LAN

برنامه Wake on LAN تنها اپلیکیشن در اندروید تی وی است که با استفاده از آن می‌توانید کامپیوترتان را از راه دور روشن کنید. اگر از برنامه‌هایی مثل Kodi و Plex به کرات استفاده می‌کنید، این اپ برای‌تان نقش حیاتی خواهد داشت. اگر وقتی در حال استفاده از سرورهای Kodi یا Plex هستید و ناگهان کامپیوترتان وارد حالت Sleep می‌شود، با Wake on LAN می‌توانید آن را روشن کرده و مجددا از برنامه‌تان استفاده کنید.

حتی کاربران می‌توانند برنامه Wake in LAN را جوری تنظیم کنند که سیگنال‌ها را در حین استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل Tasker یا Llama به کامپیوترتان بفرستد. البته باید به یاد داشته باشید که پیش از هر اقدامی ابتدا باید پیکربندی برنامه را با پی سی خود انجام دهید. همچنین باید اینترنت‌تان نیز بتواند از این قابلیت پشتیبانی کند.

 

کاربرد اندروید باکس را نمی‌دانید؟ مطلب زیر را بخوانید:
اندروید باکس چیست

 

10. برنامه Steam Link

23 برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید

در سال 2018 بود که استیم بالاخره برنامه خود را با نام Steam Link برای اندروید تی وی منتشر کرد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های استیم را مستقیما از طریق هر دستگاه مبتنی بر اندروید که دارند، اجرا کنند. در نتیجه می‌توان آن را برای گیمرها برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید در نظر گرفت. در حقیقت شما می‌توانید بالاخره تمام بازی‌های پی سی خود را روی تلویزیون‌تان تجربه کنید و نیازی به این که خودتان را با جا به جا کردن کامپیوتر و استفاده از کابل HDMI به سختی بیندازید نیست.

البته باید به این نکته توجه کنید که استیم باید روی پی سی شما نصب شده باشد و اجرا شود. اندروید تی وی و کامیپوتر باید هر دو به وای فای 5GHz با Ethernet متصل باشند. همچنین بدیهی است که شما باید حساب کاربری استیم ساخته باشید. به طور کلی باید بگوییم که برنامه Steam Link به مخاطب این امکان را می‌دهد که بتواند آن چه در نمایشگر پی سی اجرا می‌شود را روی اندروید تی وی ببیند. در نتیجه می‌توانید بازی‌های‌تان را روی نمایشگر بزرگتر تجربه کنید و بیشتر لذت ببرید. علاوه بر این، شما می‌توانید یک کنترلر بلوتوثی را نیز به تلویزیون وصل کنید و به بازی کردن بپردازید. بنابراین اگر به دنبال راهی برای تجربه‌ی بازی‌هایی با گرافیک بسیار بالا روی اندروید تی وی هستید، پیشنهاد ما استفاده از این برنامه است. حتی امکان تجربه بازی‌ها با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه نیز در این حالت امکان پذیر خواهد بود. البته برای این کار ابتدا باید وارد تنظیمات پیشرفته شده و حالت پیش‌فرض که 1080p است را تغییر دهید.

خرید هارد اکسترنال

11. برنامه Spotify

23 برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید

کانال‌های موزیک Cable TV به خاطر وجود تبلیغات فراوان بسیار آزاردهنده هستند. تجربه موسیقی روی یوتیوب هم چندان بهتر از آن نیس، مگر این که اشتراک YouTube Premium را تهیه کنید.

اما اسپاتیفای می‌تواند برای دوست‌داران موسیقی راه حل مناسبی باشد. البته برنامه‌های دیگری نظیر Pandora و Google Play Music نیز روی اندروید تی وی وجود دارند، اما هیچ کدام از آن‌ها در حد اسپاتیفای محبوب نیستند.

بدون شک وقتی حرف از پلتفرم استریمینگ موزیک به میان می‌آید، همه ما به یاد این برنامه می‌افتیم. به همین دلیل می‌توان آن را برای علاقه‌مندان به موسیقی برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید به حساب آورد.

اسپاتیفای دارای حالت‌های مختلفی است که حتی به لطف آن می‌توانید به صورت رایگان نیز به شنیدن موزیک‌های مختلف مشغول شوید. هرچند اگر به سراغ خرید حق اشتراک آن بروید، می‌توانید از قابلیت‌هایی مثل دانلود موزیک‌ها استفاده کنید و دیگر خبری از تبلیغات بین هر آهنگ نخواهد بود. روی برخی از اندروید تی وی باکس‌ها نظیر Mi Box برنامه اسپاتیفای به صورت پیش‌فرض نصب شده است و صرفا باید وارد حساب کاربری‌تان شده و از موزیک‌ها و پادکست‌های متنوع استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های جذاب این برنامه امکان به اشتراک گذاشتن لیست موزیک‌های مورد علاقه‌مان با سایر دوستان‌مان است. همچنین افراد می‌توانند به لطف این قابلیت موسیقی‌های مختلف را به هم پیشنهاد دهند و از تجربه‌های جدید بهره‌مند شوند.

 

برنامه spotify چه کاربردی دارد:
اسپاتیفای چیست

 

12. برنامه Google Chrome

برنامه Google Chrome

شاید عجیب به نظر برسد، اما باید بدانید که گوگل کروم به صورت پیش‌فرض روی اندروید تی وی نصب نیست. حتی نسخه‌ای از این برنامه وجود ندارد که به صورت اختصاصی برای اندروید تی وی ساخته شده باشد. به همین دلیل هم شما باید آن را به عنوان یک بارگذاری جانبی نصب کنید.

مرورگر کروم بین کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار است و به شما تجربه‌ای روان از وب‌گردی در فضای اینترنت را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن که توسط گوگل ارائه می‌شود، بدون تردید یکی از بهترین برنامه های اندروید تی وی است که اگر زمان زیادی را به وب‌گردی مشغول هستید، می‌توانید به سراغ‌اش بروید.

13. برنامه Sling

برنامه Sling

انقلاب پلتفرم‌های استریمینگ چند سالی است که آغاز شده و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها تب و تاب آن بخوابد. هر روز افرادی بیشتری در حال اضافه شدن به مشترکین پلتفرم‌های استریمینگ مختلف هستند.

یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های آنلاین Sling است. بسته به طرحی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید از تماشای ویدیوهای AMC، سی ان ان، ESPN، دیزنی، Comedy Central ،NFL Network و … لذت ببرید.

این اپلیکیشن قطعا می‌تواند در لیست بهترین برنامه‌ها برای اندروید تی وی جای بگیرد. اگر به برنامه‌های ورزشی، سبک زندگی و اخبار علاقه دارید، این اپ می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای‌تان باشد. از همین رو می‌توان آن را یک برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید در نظر گرفت.

هرچند نصب این نصب برنامه Sling رایگان است، اما برای استفاده از آن باید هزینه حق اشتراک بپردازید. این اپ رابط کاربری و طراحی جذابی دارد. شما درست مثل تلویزیون‌های عادی می‌توانید در کانال‌های آن را عوض کنید. برخی این اپلیکیشن را بهترین برنامه برای تماشای کانال‌های آنلاین می‌دانند.

 

چگونه از اسپاتیفای آهنگ دانلود کنیم؟
دانلود از اسپاتیفای

 

14. برنامه YouTube TV

برنامه YouTube TV

مطمئنا همه شما با یوتیوب آشنا هستید. برنامه‌ای که قطعا باید آن را یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های پخش ویدیو محور جهان در نظر گرفت. اگر چه این برنامه در سال 2017 منتشر شده، اما تا همین حالا تعداد مشترکین‌اش به میلیون‌ها نفر رسیده‌اند.

یوتیوب با بسیاری از برندهای بزرگ و شناخته شده همکاری می‌کند. به همین دلیل شما می‌توانید کانال‌هایی مثل CNN، دیسکاوری، BBC News، فاکس، ABC ،CBS ،ESPN ،NBA TV، TNT ،VH1 و … را در یوتیوب تماشا کنید.

15. برنامه TVUsage

برنامه TVUsage

بسیاری از خانواده‌ها از زمانی که تلویزیون‌ها وارد خانه‌های شخصی شدند، با مشکل وقت گذراندن بیش از حد کودکان پای برنامه‌های مختلف رو به رو بودند. حالا با توجه به این که تعداد کانال‌ها و برنامه‌های مختلف بسیار بیشتر شده، این مشکل نیز شکل بدتری به خود گرفته است.

برنامه TVUsage یک اپلیکیشن برای کنترل والدین روی کودکان است که می‌توانید آن را روی اندروید تی وی نصب کنید. به لطف این اپ شما می‌توانید عادت‌های تماشای برنامه‌های مختلف توسط کودکان‌تان را کنترل کرده و در مواقع مورد نظر محدودیت‌هایی را اعمال کنید. علاوه بر امکان اعمال محدودیت زمانی برای استفاده از یک برنامه‌، شما می‌توانید به لطف TVUsage اپلیکیشن‌های مختلف‌تان را رمزگذاری کنید تا سایر افراد به آن‌ها دسترسی نداشته باشند.

این که می‌توانید با این اپ میزان استفاده‌تان از تلویزیون در سه روز گذشته را ببینید، بسیار مفید است. مطمئن باشید این برنامه می‌تواند در کاهش عادات منفی نشستن پشت نمایشگر تلویزیون مفید واقع شود. در نتیجه می‌توان TVUsage را یک برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید دانست.

 

مقایسه دو برند تلویزیون:
تلویزیون دوو بهتره یا اسنوا

 

16. برنامه Send Files to TV

برنامه Send Files to TV

انتقال فایل‌ها از تلفن هوشمند و کامپیوتر به اندروید تی وی همیشه چالش‌برانگیز بوده است و نمی‌توان این کار را به این راحتی‌ها انجام داد. اما با در دسترس گرفتن برنامه Send Files to TV کار برای بسیاری از افراد ساده‌تر شد. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد فیلم‌ها، سریال‌ها و دیگر فایل‌های‌تان را بین اندروید تی وی و دیگر دستگاه‌ها از طریق شبکه لوکال به اشتراک بگذارید.

برای این کار صرفا کافی است این نرم افزار را روی اندروید تی وی و دستگاه دیگر نصب کنید. به یاد داشته باشید که برای استفاده از این روش باید هر دو دستگاه به یک شبکه وای فای متصل باشند. کمتر مواقعی پیش می‌آید که انتقال فایل‌ها با مشکل رو به رو شوند و باید بدانید که سرعت انتقال نیز بسیار خوب است.

17. برنامه Photo Gallery and Screensaver

برنامه Photo Gallery and Screensaver

تنظیمات پیش‌فرض محافظ صفحه نمایش (Screensaver) در اندروید تی وی چندان مناسب نیست. همچنین امکان دسترسی به محتوای Google Photos و تبدیل آن‌ها به سلایدشو محافظ صفحه نمایش وجود ندارد.

اما برای تجربه بهتر از ویژگی‌های محافظ صفحه نمایش می‌توانید به سراغ برنامه Photo Gallery and Screensaver بروید. به لطف این اپ شما قادر خواهید بود که از Google Photos، فیسبوک و Flickr به عنوان منبع استفاده کنید.

18. برنامه Solid Explorer

برنامه Solid Explorer

پس از سقوط ES File Explorer، برنامه Solid Explorer توانست به سرعت جای آن را به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت فایل بگیرد. دلیل این که ما آن را یک برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید در نظر گرفته‌ایم نیز همین محبوبیت و کاربردی بودن‌اش است. در واقع باید قبول کنیم که این برنامه جایگزین بسیار خوبی برای ES File Explorer به حساب می‌آید. مطمئنا با نصب این اپ ساختار و طراحی منحصر به فردش شما را جذب می‌کند. این برنامه از رباط دو لایه بهره می‌برد که موجب می‌شود گشت و گذار میان پوشه‌ها و تعامل با فایل‌ها بسیار ساده‌تر از این امر روی هر اپلیکیشن دیگری باشد.

 بهترین قسمت ماجرا این است که شما می‌توانید حافظه داخلی اندروید تی وی‌تان را از طریق برنامه Solid Explorer مدیریت کنید. این اپ به شما اجازه لغو نصب، حذف و همچنین نصب برنامه‌های APK ترد پارتی را می‌دهد. حتی اگر بخواهید می‌توانید سرور FTP خود را نیز اضافه کنید. در نتیجه می‌توان گفت Solid Explorer نه تنها یکی از برترین اپلیکیشن‌ها برای مدیریت فایل‌ها است، بلکه در بین بهترین برنامه ها برای اندروید تی وی نیز جای می‌گیرد.

 

ارزان ترین روش هوشمند كردن تلويزيون را در مطلب زیر بخوانید:
تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

 

19. برنامه Retroarch

برنامه Retroarch

حتی با این که اندروید تی وی پلی استور مخصوص به خود را دارد که می‌توان از طریق آن برنامه‌های گوناگونی را دانلود کرد، باید بگوییم که برخی از بازی‌های قدیمی و سرگرم‌کننده را نیز می‌توان در آن یافت. در این بین Retroarch می‌تواند گزینه خوبی برای گذر وقت باشد. این اپ در واقع شبیه‌سازی است که می‌توانید از طریق آن بازی‌های NES/SNES را روی اندروید تی وی نصب کرده و با کنترلر آن‌ها را تجربه کنید.

ممکن است کمی زمان ببرد تا به طور کامل با کار کردن با شبیه‌سازها آشنا شوید. اما Retroarch که یک اپ بسیار خوب برای اجرای بازی‌های NES، پلی استیشن 1، SNES و N64 است، رابط کاربری مناسبی دارد و می‌توانید بدون دردسر خاصی از آن استفاده کنید. شما هم می‌توانید بازی‌ها را مستقیما روی تلویزیون‌تان نصب کنید و هم امکان اجرای آن‌ها از طریق هارد درایو خارجی را خواهید داشت.

20. برنامه VLC Media Player

برنامه VLC Media Player

برنامه VLC Media Player یکی از اپ‌های پخش ویدیوی بسیار محبوب است و محبوبیت زیاد آن بی‌دلیل نیست. این اپلیکیشن تقریبا از هر فرمتی پشتیبانی می‌کند و قابلیت پخش ویدیوهای متنوع با کدک‌های گوناگون را دارد. حتی شما به لطف آن می‌توانید ویدیوهایی که از کدک HEVC H.265 استفاده می‌کنند را اجرا کنید. تنها کافی است این برنامه را نصب کرده و چند لحظه با آن کار کنید تا متوجه شوید چرا طرفداران زیادی دارد.

برنامه VLC Media Player می‌تواند به صورت خودکار فایل‌های شما را به صورت ویدیو، فایل صوتی و مواردی از این قبیل دسته‌بندی کند. این اپ روی اندروید تی وی باکس‌هایی نظیر Mi Box به صورت پیش‌فرض نصب شده است، اما اگر هم آن را نداشتید فقط باید به سراغ پلی استور بروید تا بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. بد نیست اشاره کنیم که این اپلیکیشن از زیرنویس‌های آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند. در کل باید گفت که VLC یک برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید محسوب می‌شود.

 

نحوه استفاده از PVR در تلویزیون را در مطلب زیر بخوانید:
pvr چیست

 

21. برنامه Aptoide

برنامه Aptoide

برنامه Aptoide به راحتی می‌تواند در لیست بهترین برنامه ها برای اندروید تی وی جای بگیرد. زیرا به کاربران اجازه می‌دهد بدون محدودیت‌های جغرافیایی و مشکلات سازگاری با اندروید تی وی به هزاران اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند. این اپ در واقع یک برنامه فروشگاهی ترد پارتی است که جایگزینی برای پلی استور به حساب می‌آید. با نصب برنامه Aptoide شما می‌توانید برنامه‌هایی که روی پلی استور نیستند را نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

اگر نگران بحث‌های امنیتی یا اصالت اپ‌ها یا مواردی از این قبیل هستید، باید بگوییم که برنامه Aptoide مستقیما توسط توسعه‌ٔدهندگان اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌شوند. در نتیجه خبری از واسطه در این بین نیست که بخواهد مشکلی برای‌تان ایجاد کند. اگر برنامه‌های مورد علاقه‌تان را روی پلی استور پیدا نمی‌کند، بهتر است سری به Aptoide بزنید، چون در آن جا احتمال پیدا کردن آن برنامه‌‌ها وجود دارد.

22. برنامه Tunnelbear

برنامه Tunnelbear

داشتن یک VPN روی اندروید تی وی ضرری ندارد و حتی برای ما ایرانی‌ها یک ابزار حیاتی است. VPN به شما اجازه می‌دهد که به صورت ناشناس در بستر اینترنت به فعالیت و وب‌گردی بپردازید و مهم‌تر از همه محدودیت‌ها مرزی، فیلتر و تحریم‌ها را دور بزنید. به همین دلیل هم ما قصد داریم Tunnelbear که یکی از بهترین VPNها برای اندروید تی وی است را به شما معرفی کنیم. این اپ عملکرد بسیار خوبی روی تلویزیون داشته و انتخاب معقولی به شمار می‌رود.

شما به لطف این اپلیکیشن می‌توانید هر ما به صورت رایگان 500 مگابایت با Tunnelbear استفاده کنید. اگر حق اشتراک این برنامه را بخرید این محدودیت برداشته می‌شود و امکان بهره‌مندی از حجم بیشتر را خواهید داشت. اگر صرفا وب‌گردی می‌کنید، 500 مگابایت برای‌تان کافی است و احتمالا نیازی به خرید اشتراک نخواهید داشت.

 

چگونه با کنترل تلویزیون ال جی کار کنیم؟
راهنمای کنترل تلویزیون ال جی

 

23. برنامه Twitch

برنامه Twitch

اگر طرفدار تماشای استریم افراد مختلف هستید و دوست دارید گیم‌پلی بازی‌های متنوع را ببینید، باید به سراغ توییچ بروید. در این پلتفرم افراد با سطح‌های مختلف و سنین متنوع به تجربه بازی‌های گوناگون می‌پردازند. پس اگر عاشق بازی‌های ویدیویی هستید و دوست دارید زمان آزادتان را به تماشای استریم بگذرانید، این مورد یک برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید قلمداد می‌شود.

البته باید بگوییم که دیدن استریم‌ها صرفا برای گذر وقت نیز و گاهی می‌توان چیزهای زیادی از افراد مختلف آموخت و رویکردها به بازی‌های متنوع را یاد گرفت. مثلا ممکن است در یک بازی چالش دشواری را مقابل داشته باشید و نحوه عبور از آن را ندانید، اما با تماشای استریم یک کاربر روش پشت سر گذاشتن آن را یاد بگیرید. به طور کلی باید بدانید که استریمینگ یک پدیده نسبتا جدید است که روز به روز پیشرفت می‌کند. پس اگر می‌خواهید در آینده وارد این حوزه شوید، باید ابتدا عملکرد سایر استریمرها را مشاهده کنید. به همین دلیل هم نیاز به نصب توییچ خواهید داشت.

این بود لیست 23 برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود نصب کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره برنامه‌های معرفی شده در این مقاله چیست؟ شما نصب چه اپلیکیشن‌هایی را به سایر کاربران پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

اموزش استریم در اپارات با گوشی:
استریم

 

سوالات متداول

بهترین برنامه پخش فیلم که می‌توان روی اندروید تی وی نصب کرد چیست؟

از بین تمام اپلیکیشن‌های مربوط به پخش فیلم، توصیه ما نصب MX Player یا VLC Media Player است. هر دوی این برنامه‌ها را می‌توان گزینه مناسبی برای اجرای فایل‌های ویدیویی دانست.

چه برنامه‌ای به عنوان جایگزین پلی استور مناسب است؟

برنامه Aptoide به شما اجازه دسترسی بدون محدودیت به هزاران اپ را می‌دهد و در نتیجه می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی پلی استور باشد. در واقع اگر می‌خواهید برنامه‌هایی که روی گوگل پلی نیستند را نصب کنید، باید به سراغ برنامه Aptoide بروید.

آیا می‌توان روی اندروید تی وی بازی کرد؟

بله. به لطف شبیه‌سازهایی نظیر Retroarch شما می‌توانید بازی‌های کلاسیک را روی اندروید تی وی تجربه کنید. این برنامه به شما امکان تجربه آثار NES، نینتندو 64، SNES و پلی استیشن 1 را می‌دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

22 نظر

  1. محمد

    سلام
    وقت بخیر
    مطلب مفیدی بود
    یک سوال داشتم
    برای دیدن تصاویر در تلویزیون اندروید سونی چه برنامه ای پیشنهاد می کنید؟
    می خواهم که فایل های عکس رو از حافظه داخلی تلویزیون بخونه
    خیلی ممنون

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/23-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%aa%db%8c-%d9%88%db%8c/
ads
ads