داغ ترین ها :
42 سایت برای دانلود رایگان تصاویر استوک و عکس رایگان

42 سایت برای دانلود رایگان تصاویر استوک و عکس رایگان

آیا شما هم در یافتن عکس‌های رایگان و بدون کپی‌رایت مشکل دارید؟ عکاسی کردن و استخدام یک عکاس ماهر برای گرفتن عکس‌های باکیفیت و با رزولوشن بالا، همیشه امکان‌پذیر نیست. ازاین‌رو بسیاری از ما ناچار به استفاده از عکس‌های استوک هستیم. خوشبختانه امروزه وب‌سایت‌های متعددی عکس‌های رایگان ارائه می‌دهند. در این مقاله از مجله تکنولایف ۴۱ وب‌سایت برای دانلود رایگان تصاویر استوک و عکس رایگان معرفی شده است. همراه ما باشید.

قبل از شروع بخوانید

فهرست زیر و توضیحات هرکدام از وب‌سایت‌ها کار شما را در یافتن این وب‌سایت‌ها راحت می‌کند، چرا که دیگر لزومی ندارد که در اینترنت وب‌سایت‌هایی جهت دانلود عکس و تصویر جستجو کنید. توجه داشته باشید که فهرست وب‌سایت‌های زیر بر اساس اولویت‌بندی ارائه نشده است. برخی از این وب‌سایت‌ها عکس‌هایی در زمینه‌های خاص و ویژه عرضه می‌کنند. حتماً در هنگام استفاده از عکس‌ها و تصاویر از وب‌سایت‌های زیر، به توافق‌نامه مجوز استفاده از عکس‌ها و همچنین لزوم استناد یا عدم استناد به منبع عکس دقت نمایید.

۱.StockSnap.io

هر هفته صدها عکس با رزولوشن بالا به این وب‌سایت اضافه می‌شود. طبق نظر خود این وب‌سایت هرکدام از عکس‌ها تحت مجوز creative   Commons Zero بوده و امکان کپی کردن، تغییر و بهینه‌سازی، انتشار و توزیع دارند؛ که شامل عکس‌های با کاربرد تجاری هم می‌شود. لزومی به قید منبع عکس‌ها در هنگام استفاده نیست.

این وب‌سایت گرچه عکس‌هایی از تمام اینترنت در وب‌سایت خود جای داده است؛ ولی خود، شبکه‌ای از عکاسان هنرمند و ماهر دارد.

۲.Pixabay

Pixabay

در این وب‌سایت بیش از ۵۳۰۰۰۰ عکس، تصویر و وکتور موجود است.

همان‌طور که در خود این وب‌سایت هم توضیح داده شده است، تمامی عکس‌ها تحت لیسانس Creative Commons CCO  برای عموم منتشر می‌شوند و می‌توانند به‌صورت رویالتی فري (royalty free) مورد استفاده قرار بگیرند، که شامل موارد استفاده تجاری هم می‌شوند. نیازی به قید منبع عکس‌ها نیست. در این وب‌سایت امکان جستجوی عکس‌ها وجود دارد. عکس موردنظرتان را با جستجو (سرچ) می‌توانید بیابید.

۳.Pexels

این وب‌سایت دسترسی به اطلاعات صدها هزار عکس با کیفیت بالا را امکان‌پذیر ساخته است.

در وب‌سایت پکسل، نه‌تنها عکس موردنظر را از میان عکس‌هایی که توسط خود تیم این وب‌سایت گرفته شده، می‌توانید بیابید؛ بلکه امکان جستجو در میان عکس‌های وب‌سایت‌های دیگر نظیر پیکسابی (Pixabay) و گراتیسوگرافی (Gratisography) را نیز فراهم ساخته است. عکس‌ها قابل‌تغییر و بهینه‌سازی برای استفاده‌های تجاری و غیرتجاری هستند. استناد به منبع عکس‌های این وب‌سایت اجباری نیست.

۴.Unsplash

آن اسپلش، یکی از وب‌سایت‌هایی که احتمالاً به آن علاقه‌مند می‌شوید. کافی است یک‌بار به این وب‌سایت مراجعه کنید. همان‌طور که در خود این وب‌سایت هم توضیح داده شده است، هر ده روز، ده عکس جدید با رزولوشن بالا به مجموعه عکس‌های این وب‌سایت افزوده می‌شود و تمامی عکس‌ها تحت لیسانس Creative Commons Zero هستند.

۵.Unrestricted Stock

Unrestricted Stock

این وب‌سایت عکس‌ها، ویدئوها و وکتورها را به صورت رویالتی فری و بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. البته مجوز توافق‌نامه استفاده از عکس‌های آن، چندین محدودیت دارد که حتماً باید قبل از استفاده از عکس‌های استوک چک شود.

۶.Superfamous

سوپر فیمس عکس‌هایی چشم‌نواز توسط فولکرت گورتر (Folker Gorter) ارائه می‌دهد. عکس‌های این وب‌سایت تحت لیسانس Creative Commons Attribution 3.0 هستند. از عکس‌های این وب‌سایت برای مقاصد شخصی می‌توانید استفاده کنید به شرط اینکه حتماً منبع عکس قید شود.

۷.Travel Coffee Book

اگر علاقه‌مند به عکس‌های مناظر و جاهای دیدنی هستید؛ تراول کافی بوک وب‌سایتی عالی است. تمامی عکس‌ها تحت لیسانس Creative Commons Zero هستند. همچنین شما می‌توانید عکس‌های سفرهای خودتان را به این وب‌سایت ارسال کنید.

۸.Burst

این وب‌سایت توسط شاپیفای (Shopify)، ارائه شده است که وب‌سایتی برای ارائه عکس‌های با رزولوشن بالا به‌صورت رویالتی فری است. هر کسی اجازه دسترسی و بهینه‌سازی عکس‌ها به هر روش دلخواه و استفاده از آنها برای مقاصد تجاری و غیرتجاری را دارد.

نه‌تنها این وب‌سایت امکان جستجو بین عکس‌ها را فراهم کرده است، بلکه مجموعه متنوعی از عکس‌ها در زمینه‌ها و موضوعات مختلف را ارائه می‌دهد و اگر مطمئن نیستید دنبال چه عکسی هستید؛ دسته‌بندی عکس‌ها به شما کمک می‌کند.

برخی از عکس‌های این وب‌سایت تحت لیسانس Creative Commons CC0 هستند ولی سایر عکس‌ها لیسانس غیر انحصاری دارند. بنابراین در هنگام استفاده از عکس‌های این وب‌سایت دقت کنید.

۹.Freerange Stock

در این وب‌سایت، هزاران عکس برای استفاده‌های تجاری و غیرتجاری موجود است. طبق اطلاعات خود این وب‌سایت، عکس‌ها توسط عکاسان خود این وب‌سایت یا از آرشیوها و گروه‌های عکاسان منتسب به خود این وب‌سایت؛ گرفته‌شده‌اند. این وب‌سایت کاربران را ملزم کرده است که در هنگام استفاده از عکس‌ها، نام منبع عکس و بعد نام عکاس را قید کنند.

۱۰.NegativeSpace

عکس‌های این وب‌سایت حول محور یک تم عمومی با تمرکز روی یک موضوع خاص در عکس و محیط پیرامون آن به‌صورت مات؛ دور می‌زنند. کار کردن با این وب‌سایت راحت است و حتی به شما اجازه جستجوی عکس‌ها برحسب رنگ یا به انتخاب عکس از میان دسته‌بندی‌هایش را می‌دهد. عکس‌ها می‌توانند تحت لیسانس Creative Commons CC0 مورداستفاده قرار بگیرند.

۱۱.Morguefile

Morguefile

این وب‌سایت مجموعه‌ای از عکس‌های رایگان برای استفاده‌های تجاری یا عمومی عرضه می‌کند. طبق این وب‌سایت، لیسانس مورگوفایل برای طراحان و تصویرسازان است و درخواست شده که حتماً نام عکاس هر عکس در هنگام استفاده قید شود. به عنوان مثال اگر شما علاقه‌مندید که تصویر را در یکی از پست‌های یک وبلاگ استفاده کنید، توصیه شده که با عکاس تماس گرفته و همچنین نام عکاس را زیر عکس قید شود.

۱۲.Picjumbo

این وب‌سایت یک وب‌سایت عکس استوک است، که توسط عکاس و طراح ویکتور هاناسک (Victor Hanacek) ایجاد شده است. عکس‌ها برای استفاده‌های تجاری یا شخصی موجود و رایگان هستند. همچنین برای این‌که استفاده از عکس‌ها و حس القایی هر عکس در بیننده را امتحان کنید، این وب‌سایت یک امکان برای این منظور فراهم ساخته است.

۱۳.Jay Mantri

این وب‌سایت عکس‌های شگفت‌انگیز رایگانی که می‌توانند تحت لیسانس Creative Commons Zero استفاده شوند، ارائه می‌دهد.

۱۴.Refe

Refe

این وب‌سایت عکس‌هایی با کیفیت بالا و ظاهر طبیعی به صورت رویالتی فری در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. درحالی‌که این وب‌سایت عکس‌ها را خریده است ولی شما می‌توانید مجموعه متنوعی از تم‌ها و تصاویر از مجموعه های رایگان آن انتخاب کنید.

۱۵.New Old Stock

این وب‌سایت یک وب‌سایت منحصربه‌فرد از عکس‌های مربوط به سال‌های گذشته است که در آرشیوهای عمومی یافت می‌شوند. طبق گفته صاحب این وب‌سایت کول تاونسند (Cole Townsend)، تمامی عکس‌ها برای استفاده‌های تجاری و غیرتجاری قابل‌استفاده هستند. البته اگر بخواهید از عکس‌های این وب‌سایت استفاده تجاری داشته باشید، حتماً به قوانین کپی‌رایت عکس‌ها و مواردی که باید رعایت کنید، دقت داشته باشید. استفاده از برخی عکس‌ها برای کاربردهای تجاری رایگان نیست.

۱۶.Wikimedia Commons

این وب‌سایت، مجموعه‌ای از ۵۲ میلیون فایل رسانه‌ای به‌صورت رایگان است.

این وب‌سایت امکان جستجو در میان عکس‌ها را بر اساس موضوع و ژانر عکس فراهم ساخته است. عکس‌های این وب‌سایت تحت لیسانس‌هایی هستند که روی صفحات توضیحات عکس‌ها فهرست شده‌اند.

۱۷.Gratisography

گراتیسوگرافی عکس‌هایی با رزولوشن بالا توسط رایان مک گوییر (Ryan McGuire) ارائه می‌دهد که تحت لیسانس Creative Commons Zeroهستند. همان‌طور که این عکاس در این وب‌سایت ذکر می‌کند در استفاده از عکس‌ها محدودیت‌های منطقی وجود دارد ولی در هنگام استفاده از عکس‌ها نیازی با قید کردن منبع عکس نیست.

۱۸.Life of Pix

لایف او پیکس مجموعه‌ای نسبتاً کوچک و جمع‌وجور ولی درعین‌حال زیبا از عکس‌های با رزولوشن بالا برای استفاده‌های تجاری و شخصی ارائه می‌دهد که هیچ‌گونه محدودیتی از نظر کپی‌رایت ندارند.

۱۹.SplitShire

SplitShire

این وب‌سایت عکس‌ها و تصاویر فری استوک برای استفاده‌های تجاری ارائه می‌دهد. طبق این وب‌سایت، این عکس‌ها توسط هافینگتون پست، سی ان ان، و هزاران وب‌سایت معروف دیگر استفاده شده‌اند.

۲۰.Reshot

ری شات ادعا می‌کند که بهترین محتوای تصویری دنیا را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. عکس‌ها شامل عکس‌های عکاسان معروف تا عکاسان و تصویرسازان خلاق جوان است.

عکس‌ها قابل‌استفاده برای کاربردهای تجاری و غیرتجاری هستند. به عبارتی عکس‌ها لیسانس کپی‌رایت غیر انحصاری قطعی برای دانلود، کپی، تغییر و بهینه‌سازی، انتشار و استفاده به‌صورت رایگان دارند.

۲۱.DesignersPics.com

می‌توانید عکس‌هایی با رزولوشن بالا که توسط جشو جان (Jeshu John) در این وب‌سایت بیابید. استفاده از عکس‌ها برای موارد شخصی و تجاری رایگان است و قید منبع عکس الزامی نیست.

۲۲.Foodiesfeed

همان‌طور که از اسم این وب‌سایت برمی‌آید، انواع مختلف عکس‌ها از غذاها را می‌توانید در این وب‌سایت بیابید. اگر به دنبال تصویر و عکس غذا می‌گردید، بی‌بروبرگرد این وب‌سایت یکی از بهترین منابع یافتن عکس موردنظر شما است. دانلود تمامی عکس‌ها رایگان و همه عکس‌ها تحت لیسانس Creative Commons Zero هستند.

۲۳.FreeImages.com

این وب‌سایت بیش از چهارصد هزار عکس و تصویر یافت می‌شود. حتماً Content License Agreement را در این وب‌سایت بخوانید و محدودیت‌های ویژه هر عکس که در صفحه پیش‌نمایش عکس وجود دارد را ببینید. ممکن است لازم باشد که قبل از استفاده از عکس، به عکاس عکس اطلاع دهید یا در برخی موارد ممکن است لازم باشد اسم عکاس را در هنگام عکس قید کنید.

۲۴.Skitterphoto

این وب‌سایت از سال ۲۰۱۴ شروع به کارکرده و هر روز یک عکس جدید به عکس‌ها اضافه می‌شود. می‌توانید در میان عکس‌های با رزولوشن بالا جستجو کنید و عکس موردنظرتان را بیابید.

عکس‌های این وب‌سایت حاصل کار سه عکاس و تحت لیسانس Creative Commons Zero هستند. می‌توانید تم‌های مختلف شامل مناظر، افراد، حمل‌ونقل و جاهای دیدنی و غیره را در این وب‌سایت بیابید.

۲۵.FOCA Stock

FOCA Stock

فوکا استوک عکس‌ها و ویدئوهای رایگان برای کاربردهای تجاری ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۱۴، جفری بت (Jeffery Betts) این وب‌سایت را برای به اشتراک گذاشتن علاقه‌اش به عکاسی با دنیا شروع کرد. عکس‌ها و ویدئوها تحت لیسانس Commons CC0هستند.

۲۶.PICNOI

این وب‌سایت مجموعه متنوعی از عکس‌های قابل‌توجه است. طبق این وب‌سایت، در هنگام استفاده از هر عکس، قید منبع عکس الزامی نیست ولی بهتر است انجام شود. درحالی‌که عکس‌ها رایگان هستند، ولی شما می‌توانید کلیه مجموعه عکس را با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار دانلود کنید.

۲۷.PikWizard

پیک ویزارد، بیش از یک میلیون تصویر و ویدئوی رویالتی فری استوک برای استفاده‌های تجاری ارائه می‌دهد. بر طبق وب‌سایت، تصاویر متنوعی در این وب‌سایت برای دانلود موجود هستند و استفاده از عکس‌ها رایگان بوده و نیازی به قید منبع عکس‌ها نیست.

۲۸.Mazawai

این وب‌سایت کلیپ‌های ویدئویی را به صورت رویالتی فری ارائه می‌دهد. کیفیت ویدئوها بالا است و سبک سینمایی دارند. ویدئوهای این وب‌سایت تحت دو لیسانس هستند: لیسانس Mazwai و Creative Commons 3.0 .

۲۹.Startup Stock Photos

Startup Stock Photos

این وب‌سایت خود را به‌صورت وب‌سایتی جهت ارائه عکس‌های رایگان برای استارت آپها، بلاگرها، انتشارات، وب‌سایت‌ها، طراحان، توسعه‌دهندگان وب ، کریتورها و هر فرد متقاضی عکس و تصاویر معرفی می‌کند. تصاویر تحت لیسانس Creative Commons CC0 در دسترس هستند.

۳۰.Foter

این وب‌سایت بیش از ۳۳۵ میلیون تصاویر رایگان تحت لیسانس Creative Commons ارائه می‌دهد. این تصاویر از منابع متعدد آنلاین گرداوری شده‌اند. وجه تمایز این وب‌سایت نسبت به سایر وب‌سایت‌ها، داشتن پلاگین وردپرس است.

۳۱.Stockvault.net

آغاز کار این وب‌سایت به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد و عکس‌ها، لوگوها و لی اوت‌هایی برای وب‌سایت‌ها، به‌صورت استوک ارائه می‌دهد. تصاویر رایگان هستند ولی قبل از استفاده از هر عکس حتماً لیسانس آن عکس را چک کنید، چراکه هر عکس لیسانس متفاوت دارد. عکس‌ها سه نوع لیسانس دارند، که شامل غیرتجاری، تجاری و استفاده عموم (CC0) می‌شود.

۳۲.Picography

این وب‌سایت دسته‌بندی و سرچ برای یافتن عکس‌ها دارد. عکس‌ها تحت لیسانس Creative Commons CC0 هستند و نیازی به قید منبع عکس نیست.

۳۳.Rgbstock

Rgbstock

این وب‌سایت دارای انواع مختلف تصاویر و گرافیک‌ها، قابل دانلود به‌صورت رایگان است. این وب‌سایت توضیحاتی مفصل درباره امکان یا عدم امکان استفاده از عکس‌ها قید کرده است.

۳۴.StockFreeImages

استوک فری ایمیج ادعا دارد که بزرگ‌ترین مجموعه از عکس‌های رایگان با ۲٫۲ میلیون تصویر و عکس استوک رویالتی فری دارد.

این وب‌سایت متعلق به Dreamstime.com است که تولیدکننده عمده تصاویر استوک محسوب می‌شود و وب‌سایت شامل عکس‌ها و تصاویر اهدایی به این وب‌سایت است، که به‌صورت رایگان قابل دانلود هستند.

برای دسترسی به عکس‌ها، لازم است در ابتدا در این وب‌سایت ثبت کنید (ثبت‌نام به‌صورت رایگان است). تصاویر تحت لیسانس رویالتی فری هستند ولی اگر شما یکی از تصاویر را استفاده کنید لازم است که منبع عکس را قید کنید یا به  Stockfreeimages.com لینک دهید.

۳۵.FreeImages.co.uk

این وب‌سایت فهرستی از مجموعه عکس‌ها شامل ۲۱٬۰۰۰ عکس در ۸۹ دسته مختلف دارد. تصاویر می‌توانند برای موارد چاپی، وب‌سایت‌ها، انتشارات و سایر پروژه‌های تصویرسازی یا طراحی مورداستفاده قرار بگیرند. ولی اگر شما از این تصاویر در وب‌سایتتان استفاده کنید این وب‌سایت شما را ملزم به ذکر لینک وب‌سایت و قید منبع می‌کند.

۳۶.Kaboompics

کابوم پیکس ارائه‌دهنده عکس‌های فری استوک است که می‌توانند برای پروژه‌های تجاری و غیرتجاری مورداستفاده قرار گیرند. هزاران عکس برای انتخاب وجود دارد و استناد و ذکر منبع عکس‌ها الزامی نیست. همچنین عکس‌ها را می‌توان تغییر داد.

۳۷.StreetWill.co

StreetWill.co

این وب‌سایت، عکس‌های مربوط به سال‌های مختلف، که تحت لیسانس Creative Commons CC0 هستند ارائه می‌دهد. این وب‌سایت دسته‌بندی مشابه با بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر را ندارد ولی تصاویر موجود در آن منحصربه‌فرد و از نظری بصری جذاب هستند. طبق گفته خود وب‌سایت، بیش از ۱٫۱ میلیون دانلود از عکس‌ها انجام‌شده است.

۳۸.ISO Republic

این وب‌سایت هزاران عکس و ویدئو تحت لیسانس Creative Commons CC0 دارد. امکان جستجو در میان عکس‌ها وجود دارد و همچنین عکس‌ها دسته‌بندی ‌شده‌اند. عکس‌ها گستره وسیعی از حیوانات گرفته، تا ورزش و فناوری را دربر می‌گیرند.

۳۹.Free Travle Photos by The Wonderlusters

آیا دنبال عکس‌هایی از قاره‌های مختلف هستید؟ این وب‌سایت مجموعه‌ای بیش از ۱۵۰۰۰ عکس رایگان از سفرها به اقصی نقاط دنیا ارائه می هد که دسته‌بندی عکس‌ها بر اساس کشورها انجام شده است.

عکس‌ها می‌توانند به‌صورت رایگان برای مقاصد تجاری یا شخصی تحت لیسانس CC BY-ND مورداستفاده قرار بگیرند، که با توجه به این لیسانس کاربران حق ویرایش کردن یا تغییر دادن عکس‌ها را ندارند. همچنین استناد به منبع عکس یا عکاس در هنگام استفاده الزامی است.

۴۰.cc0.Photo

این وب‌سایت توسط رافائل هرمان (Raffael Herrman) شروع شد. تمامی تصاویر ارائه‌شده در این وب‌سایت رایگان و تحت لیسانس CC0 هستند، که به معنای آن است که عکس‌ها برای استفاده عمومی اختصاص‌یافته‌اند.

۴۱.Rawpixel

Rawpixel

گرچه راو پیکسل عکس‌های فری استوک و برای استفاده عموم ارائه می‌دهد، به‌منظور دانلود عکس از این وب‌سایت، لازم است که یک اکانت رایگان در این وب‌سایت بسازید. تصاویر این وب‌سایت تحت لیسانس‌های مختلفی است، پس قبل از استفاده از عکس‌ها حتماً به صفحه توضیحات درباره مجوز استفاده از عکس‌ها، مراجعه کنید.

سخن پایانی

مطمئن باشید که اگر در جستجوی عکس‌ها و تصاویر برای هر منظوری مثلاً محتواسازی یا استفاده مطابق با استراتژی بازاریابی‌تان در شبکه‌های اجتماعی هستید؛ می‌توانید عکس‌ها و تصاویر دلخواهتان را در یکی از این ۴۱ وب‌سایت بزرگ عکس، به‌صورت رایگان بیابید. البته توجه داشته باشید؛ وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده عکس‌ها و تصاویر رایگان تنها محدود به وب‌سایت‌های شرح داده‌شده در بالا نیست و وب‌سایت‌های متعدد دیگری در این زمینه وجود دارند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/42-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%da%a9/
ads
ads