داغ ترین ها :
8 راه تسریع عملکرد گوشی های قدیمی آیفون

8 راه تسریع عملکرد گوشی های قدیمی آیفون

شرکت اپل درحال کند کردن عملکرد گوشی های آیفون قدیمی است تا عمر باطری شان را افزایش دهد .از هشت ترفندهای زیر برای تسریع عملکرد گوشی آیفون خود استفاده کنید. گوشی آیفون شما واقعا کند شده و این تنها تصور شما نیست. امروز شرکت اپل اعلام کرد که به منظور طولانی کردن عمر باطری گوشی های قدیمی اپل، عملکرد آن ها را کند کرده است. اپل از گوشی آیفون6 IOS10.2.1 شروع به فرایند کندسازی کرده است، آیفون6 اس و آیفونSE هم در این روند قرار می گیرند تا از خاموش شدن ناگهانی آن ها جلوگیری شود.چنانچه هرکدام از این گوشی ها را دارید و هشدار کند شدن گوشی را دریافت کرده اید، برای بهبود عملکرد دستگاه روش های زیر را بکار ببرید:

 

1.تخلیه حافظه

وقتی حافظه ی آیفون پر یا نزدیک به پر شدن باشد، عملکردش کند می شود.با حذف برنامه ها، تصاویر و ویدیوهایی که دیگر نیازی به آن ها ندارید کمی از حافظه را آزاد کنید(مواردی را که نیاز دارید به Cloud انتقال دهید).سیستم عاملiOS11 ابزارهای جدیدی برای آزادسازی حافظه ارائه داده است.

 

به قسمت تنظیمات/عمومی/حافظه و کاربردiCloud بروید و گزینه ی مدیریت حافظه در زیر قسمت حافظه را انتخاب کنید.در این بخش شما کادر رنگی را می بینید که میزان حافظه ی استفاده شده و باقی مانده ی آن را به شما نشان می دهد.زیر کادر توصیه هایی درباره ی چگونگی ذخیره ی حافظه وجود دارد که شامل امکان جدیدی در تخلیه ی برنامه های غیرضروری، فعالسازی گالری تصاویر iCloud، حذف خودکار گفتگوهای قدیمی(متن ها و ضمیمه هایی که بیش از یک سال در گوشی مانده اند) و بازبینی ضمیمه های بزرگ می شود.

2.شامل شدنHEIF

سیستم عاملiOS11 فرمتی برای فایل ها و تصاویر ویدیوها درنظرگرفته که حجم آن ها را کمتر می کند. تصاویر از فرمت HEIF و ویدیوها از فرمت HEVC  بهره می برند.اگر مانند تمام کاربران آیفون باشید،  احتمالا ویدیوها و تصاویر بیشترین فضا را در گوشی تان اشغال می کنند.

 

به قسمت تنظیمات/دوربین/فرمت ها بروید و گزینه ی High Efficiency  را برای استفاده از فرمت های جدید HEIF و HEVC انتخاب کنید.

 

نکته:در گوشی های قدیمی تر آیفون و آی پد ها این گزینه را نمی توانید پیدا کنید. تنها دستگاه هایی با حداقلA10 Fusion chip مانند آیفون7، آیفون7پلاس و آی پد 10.5اینچ پرو، دومین نسل آی پد12.9اینچ پرو و بالاتر می توانند از این فرمت ها استفاده کنند.

3.برنامه هایتان را بروز کنید

برنامه های قدیمی بدون بروزرسانی عملکرد سریع و راحتی ندارند. پس از بروزرسانی آیفون به نسخه یiOS11، بروزرسانی تمام برنامه ها را بررسی کنید.در محیط فروشگاه برنامه،  روی برنامه ی مورد نظر کلیک کرده و گزینه ی بروزرسانی را انتخاب کنید و برای بروزرسانی تمام برنامه ها گزینه ی همه را فشار دهید.

4.بروزرسانی خودکار ممنوع

مانند نسخه های قبلی،نسخه iOS11 نیز در پس زمینه اجرا می شود.برای مثال بروزرسانی برنامه ها در پس زمینه از مواجه شما با تعداد زیاد آیکون های برنامه ها جلوگیری می کند.

هرچند بروزرسانی برنامه ها در پس زمینه روندی است که CP گوشی را بالا می برد ، می توانید این ویژگی را غیرفعال کرده و برنامه هایتان را بطور دستی در اپ استور بروزرسانی کنید.

به بخش تنظیمات/iTunes & App Store بروید و روی دکمه ی تغییرحالت برای غیرفعال کردن دانلود خودکار ضربه بزنید.(سه گزینه ی دیگر_موسیقی،برنامه ها و کتاب ها برای به اشتراک گذاری با دیگر دستگاه های آیفون هستند.وقتی فعال شوند هرگونه پرداختی که درiTunes یا اپ استور یا iBook انجام دهید به طور خودکار با تمام دستگاه ها همساز می شود).

5.رفرش برنامه ها در پس زمینه ممنوع

وقتی حافظه پرشده و شما درحال بروزکردن هستید، برنامه ها محتوای خود را در پس زمینه رفرش می کنند.برای مثال، فیدهای فیس بوک یا توییتر بدون اینکه شما آن ها را بروز کنید وقتی برنامه ها را بازکنید بطور خودکار بروز می شوند.این کار کمک کننده است اما CP گوشی را اشغال می کند.برای غیرفالسازی آن به قسمت تنظیمات/عمومی/رفرش برنامه ها در پس زمینه رفته و روی گزینه switch off ضربه بزنید یا می توانید از کارت la برای فعالسازی رفرش برنامه ها در تعداد بالاو غیرفعال کردن چندبرنامه به دلخواه خودتان استفاده کنید.

6.کم کردن پشت نمایی و جلوه های حرکتی

اپل از جلوه های زیادی برای عمق دادن به تصویر صفحه درهنگام باز و بسته کردن برنامه ها استفاده کرده است.این جلوه های متحرک برای شما خوشایند است اما اگر بیش از حد باشند نه.

برای غیرفعال کردن آن ها به قسمت تنظیمات/عمومی/امکانات دردسترس/کم کردن جلوه های حرکتی بروید و گزینه ی کم کردن جلوه ها را انتخاب کنید.همچنین می توانید پخش خودکار جلوه های پیامی را نیز غیرفعال کنید اما اینکار بخشی از لذت پیام رسانی را ازبین می برد.

سپس به قسمت دسترسی ها برگردید روی خط بالای جلوه های حرکتی با نام افزایش تقابل ضربه بزنید و دکمه ی غیرفعال کردن پشت نمایه را فشاردهید.

این تنظیمات پشت نمایه را کم کرده و جلوه ها را محو می کند اما برای تسریع عملکرد نیز استفاده می شوند چرا که کار گرافیک را برای پردازشگر گوشی کمتر می کند.

 

7.بازگیری خدمات مکان یاب

خدمات مکان یاب بیش از کند کردن عملکرد روی عمر باطری تاثیر می گذارند اما گوشی آیفون شما در نسخه یiOS11 زودتر باطری خالی می کند و زمان آن رسیده تا حجم برنامه هایی که از مکان یابGPS استفاده می کنند را کم کنید.نسخه11iOS اختیار بیشتری روی دسترسی برنامه ها به مکان یاب به کاربران می دهد.دیگر هیچ توسعه دهنده ای نمی تواند تنها گزینه ی همیشه یا هرگز را برای استفاده از مکان یاب به کاربر ارائه دهد.حالا شما می توانید زمان استفاده از برنامه ی دلخواه که به مکان یاب نیاز دارد را انتخاب کنید.به قسمت تنظیمات/حریم شخصی/خدمات مکان یاب بروید تا تنظیمات دلخواه را برای تمام برنامه هایی که از خدمات مکان یاب استفاده می کنند اعمال کنید.

8.درهنگام مشکوک بودن، ریبوت کنید

وقتی تمام گزینه های ذکرشده با شکست مواجه شد، همواره از راه اندازی مجدد دستگاه کمک بگیرید.اگر آیفون شما چندین روز یا هفته است که کند شده، آن را یک بار خاموش و دوباره روشن کنید.گاهی اوقات یک ریبوت ساده میتواند همه چیز را به حالت اولیه برگرداند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/8-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads