داغ ترین ها :
8 برنامه اشتراک گذاری موقعیت مکانی با عملکرد استثنایی

8 برنامه اشتراک گذاری موقعیت مکانی با عملکرد استثنایی

با این که گاهی وقت‌ها ممکن است تمایل نداشته باشید سایر افراد از موقعیت مکانی شما باخبر باشند، اما این احتمال هم وجود دارد که دربرخی  مواقع خاص نیازمند اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با سایر افراد باشید. شما می‌توانید موقعیت مکانی خود را با استفاده از برنامه‌های تخصصی که برای دانلود و نصب معرفی خواهیم کرد، اشتراک‌گذاری کنید؛ با ما همراه باشید تا فرستادن لوکیشن به وسیله این برنامه ها را بررسی کنیم.

 

برای خرید گوشی موبایل از سایت فروشگاه آنلاین تخصصی موبایل تکنولایف دیدن کنید.

 

بهترین برنامه های فرستادن لوکیشن

همانطور که اشاره شد، قابلیت اشتراک گذاری لوکیشن می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد، اما شما باید برای انجام این کار از یک برنامه کاربردی و ایمن استفاده کنید. شما می‌توانید در میان 8 گزینه معرفی شده، یک مورد یا همه آن‌ها را مورد بررسی و استفاده قرار دهید.

1: Life360

با این که سایر برنامه‌ها فقط اجازه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را خواهند داد، اما برنامه Life360 این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید گروه‌های قابل اعتماد با عنوان حلقه (Circles) ایجاد کنید. در این مکان شما می‌توانید افراد موردنظرتان را به گروه اضافه کنید. هنگامی که برای نخستین بار اقدام به راه‌اندازی برنامه کنید، Life360 برای پیوستن به یک حلقه از شما درخواست کد مخصوص خواهد کرد.

برنامه Life360 برای فرستادن لوکیشن

این برنامه دارای یک قابلیت مهم بوده که به شما اجازه می‌دهد هنگام رسیدن به مقصد، سایر افراد گروه را از این اتفاق باخبر کنید. همچنین یک کلید مخصوص SOS وجود دارد که در شرایط خطر، آن را فشار داده و بدین ترتیب اعضای گروه از شرایط اضطراری شما باخبر خواهند شد. هنگامی که یک شخص با پیوستن به حلقه شما موافقت کرد، می‌توانید موقعیت مکانی فعلی را مشاهده کرده و به سایر اطلاعات مرتبط همانند وضعیت باتری و گزارش‌های مربوط به رانندگی دسترسی داشته باشید. همچنین شما می‌توانید تشخیص تصادف (Crash Detection) را فعال‌سازی کنید تا در صورت بروز سانحه رانندگی، حداقل یکی از اعضای خانواده باخبر شود. این اپلیکیشن دارای نسخه پولی بوده و با پرداخت هزینه، گزینه‌های بیشتری را در دریافت خواهید کرد و می‌توان در میان آن‌ها به توانایی ارسال سیگنال‌های گوناگون هنگام شرایط اضطراری و حتی سابقه موقعیت مکانی 30 روز گذشته اشاره کرد.

لینک دانلود: اندرویدiOS

 

دسترسی به موقعیت مکانی روی کدام اپلیکیشن های گوشی شما فعال است؟

لوکیشن گوشی

 

2: GeoZilla – Find My Family Locator & GPS Tracker

اپلیکیشن GeoZilla همانند برنامه قبل به کاربران اجازه می‌دهد حلقه‌هایی از مخاطبین خود را انتخاب تا امکان نظارت فراهم شود. نسخه رایگان برنامه دارای ویژگی‌های کلیدی مهمی بوده که می‌توان در میان آن‌ها به توانایی تنظیم هشدارها برای زمانی که فرد موردنظر از یک موقعیت مکانی خاص خارج می‌شود یا حالت اضطراری را ترک می‌کند، اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید هشدارهای مربوط به باتری را ایجاد کرده تا به سایر کاربران اطلاع دهید که شارژ باتری گوشی شما در حال پایان است.

فرستادن لوکیشن با برنامه Geozilla

در صورتی که تمایل دارید گزینه‌های بیشتری را در اختیار داشته باشید، لازم است هزینه اشتراک را پرداخت کرده تا بدین ترتیب، قابلیت‌های بیشتری در اختیارتان قرار گیرد.

لینک دانلود: اندرویدiOS

3: My Location – GPS Maps, Share & Save Locations

اپلیکیشن My Location را می‌توان به عنوان یک برنامه اشتراک‌گذاری مستقیم به حساب آورد که نیازی به حساب کاربری ندارد. هنگامی که برنامه را باز کردید، بلافاصله مختصات شما را به صورت خودکار دریافت خواهد کرد. سپس شما می‌توانید گزینه اشتراک‌گذاری مکان زنده (Share Live Location) را انتخاب کنید که در نهایت موجب ایجاد یک لینک برای ارسال به دوستان یا اعضای خانواده خواهد شد.

برنامه My Location برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی

همانند سایر برنامه‌هایی که در این مقاله قرار داده‌ایم، امکان تهیه یک لیست از مکان‌هایی که به صورت دائم بازدید می‌کنید و حتی دسترسی به سابقه موقعیت مکانی هم وجود خواهد داشت. همچنین یک حالت شب (Night Mode) وجود دارد که امکان تغییر حالت را برای شما به وجود خواهد آورد.

لینک دانلود: اندروید

 

 

4: Family Locator – GPS Tracker & Find Your Phone App

بدون تردید می‌توان برنامه Family Locator را به عنوان یکی از برنامه‌هایی دانست که با رابط کاربری مدرن خود به شما اجازه می‌دهد گروه‌هایی ایجاد کنید تا از آن برای ردیابی اعضای خانواده یا سایر افراد و فرستادن لوکیشن استفاده نمایید. هنگامی که یک شخص تمایل داشته باشید به گروه افزوده شود، کافی است قابلیت ردیابی زمان واقعی (Real Time Tracking) را فعال کرده و نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کنید. بد نیست بدانید که این اپلیکیشن مجهز به قابلیت Flights بوده و قابلیت ردیابی و پیشرفت پرواز را فراهم می‌کند.

برنامه Family Locator برای فرستادن لوکیشن

در کنار کلیه قابلیت‌ها، یک گزینه دیگر با عنوان SOS distress در اختیار دارید که می‌توانید آن را فعال کنید. همچنین امکان استفاده از قابلیت چت کردن درون برنامه با سایر اعضاء هم فراهم است. با این که قابلیت‌های ذکرشده مناسب هستند، اما در صورتی که می‌خواهید از قابلیت‌های سطح رایگان Family Locator خارج شوید، بهتر است هزینه اشتراک را پرداخت کنید.

لینک دانلود: اندروید

5: SnapChat

برنامه اسنپ چت را می‌توان یکی از اپلیکیشن‌هایی دانست که انتظار نمی‌رود در این مقاله مشاهده شود، اما قابلیت‌های بسیار جذابی برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی دارد. شما می‌توانید با استفاده از برنامه اسنپ چت روی نماد موقعیت مکانی موجود در پایین صفحه ضربه زده و در ادامه با انتخاب آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست قسمت بالا، اشتراک‌گذاری لوکیشن را انجام دهید.

فرستادن لوکیشن با اسنپ چت

شما می‌توانید دسترسی به موقعیت مکانی خود را مدیریت کنید تا فقط افرادی به آن دسترسی داشته باشند که شما انتخاب کرده‌اید. همچنین این برنامه دارای قابلیتی بوده که به شما اجازه می‌دهد موقعیت مکانی خود را در سریع‌ترین زمان به حالت خصوصی تغییر دهید.

لینک دانلود: اندرویدiOS

 

بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل: ریکاوری عکس

 

6: Google Maps

برنامه Google Maps نیازی به معرفی ندارد و همه کاربران از آن استفاده می‌کنند. شاید بتوان مهم‌ترین علت استفاده از گوگل مپ را قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی دانست که در بیشتر دستگاه‌های اندروید جدید در دسترس قرار دارند. دیگر نیازی نیست نگران نصب یک برنامه جدید روی گوشی خود باشید.

برنامه Google Maps برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی

در این برنامه کافی است روی تصویر نمایه خود ضربه بزنید و از منوی ظاهر شده، گزینه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی (Location Sharing) را انتخاب کنید. پس از فعال شدن این قابلیت، موقعیت مکانی شما بدون باز کردن برنامه هم بروزرسانی خواهد شد. در ادامه کار شما می‌توانید لوکیشن دقیق خود را از طریق برنامه‌هایی همانند تلگرام، واتساپ، جیمیل و سایر موارد اشتراک‌گذاری کنید.

لینک دانلود: اندرویدiOS

7: قابلیت داخلی گوشی‌های هوشمند برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی

بیشتر گوشی‌های اندروید مجهز به قابلیت مربوط به حالت اضطراری هستند که با فشار دادن طولانی مدت کلید پاور، فعال خواهد شد. این حالت بسته به مدل دستگاه می‌تواند قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در دسترس کاربران قرار دهد. در گوشی‌های وان پلاس شما می‌توانید یک لیست از مخاطبین اضطراری را هم تنظیم کنید.

فرستادن لوکیشن با برنامه Emergency Rescue

برخی از گوشی‌های موبایل دارای قابلیت‌های ایمنی اضافی هستند. در این بخش شما می‌توانید یک یا تعدادی از مخاطبین مورد اعتماد خود را انتخاب کنید. همچنین لازم است قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی گوگل مپ را هم فعال‌سازی کنید. پس از انجام این کار می‌توانید کار خود را ادامه دهید و یک بررسی ایمنی ایجاد کنید.

ارسال لوکیشن با برنامه emergency rescue

شما می‌توانید اطلاعات پزشکی خود را به برنامه اضافه کرده و بروزرسانی وضعیت رویدادها را هم انجام دهید. بد نیست بدانید که سیستم تشخیص سانحه رانندگی و گزینه‌های مرتبط با هشدار در موقعیت‌های بحرانی هم توسط گوگل پشتیبانی می‌شود. در صورتی که گوشی‌هایی به غیر از پیکسل در اختیار دارید، بهتر است نسبت به فعال بودن قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت‌های اضطراری (ELS) هم اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید این کار را با ورود به تنظیمات، سپس انتخاب بخش موقعیت مکانی (Location)، گزینه پیشرفته (Advanced) را انتخاب کرده تا بتوانید اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی اضطراری (Emergency Location sharing) را انتخاب کنید. کاربران گوشی‌های آیفون هم می‌توانند با مراجعه به کارت مخاطب خاص خود و انتخاب گزینه ارسال موقعیت مکانی فعلی من (Send my Current Location) یا اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی من (Share My Location)، اقدام موردنظر را انجام دهند. بد نیست بدانید گوشی‌های آیفون مجهز به قابلیت تماس اضطراری هستند و با نگه داشتن کلید پاور و یکی از کلیدهای حجم صدا فعال خواهد شد.

 

چرا ویز کار نمیکنه؟ رفع مشکلات ویز (Waze) را در مقاله ای بررسی کردیم.

 

8: برنامه‌های GPS بیشتر

بیشتر برنامه‌های GPS دارای ویژگی ارسال لوکیشن هستند. با این حال، آن‌ها فاقد سایر قابلیت‌های ردیابی هستند که برخی از برنامه‌های درون این مقاله ارائه می‌دهند. در صورتی که به دنبال یک برنامه GPS ساده هستید که بتواند نیازهای شما را تامین کند، یهتر است یکی از برنامه‌های ذکرشده را انتخاب کنید.

سوالات متداول

عملکرد GPS چگونه است؟ در حقیقت GPS را می‌توان یک سیستم مخصوص راهبری یا مسیریابی ماهواره‌ای معرفی کرد که شبکه‌ای از ماهواره‌ها، این سیستم را پشتیبانی می‌کنند و موجب دستیابی به موقعیت مکانی خواهد شد.

آیا امکان افزایش دقت موقعیت‌یابی وجود دارد؟ گاهی وقت‌ها این برنامه‌ها در تعیین موقعیت مکانی دقیق شما دچار مشکل می‌شوند. در صورتی که قصد دارید به موقعیت مکانی دقیق خود دست یابید، بهتر است روی گزینه My Location ضربه بزنید یا شبکه وای فای و اینترنت خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین در گوشی‌های آیفون هم باید خدمات موقعیت مکانی خود را در بخش محتوا و حریم خصوصی (Location Services) فعال‌سازی کنید.

جمع‌بندی

استفاده از برنامه‌های اشتراک گذاری موقعیت مکانی می‌توانند کاربردهای زیادی داشته باشند و یکی از این موارد را می‌توان مدیریت رفت و آمد افراد خانواده از سوی والدین دانست. همچنین برنامه‌های کاربردی موجود در زمینه اشتراک‌گذاری موبایل قابلیت‌های دیگری دارند که می‌توان در میان آن‌ها به مدیریت و اعلان‌های مربوط به حوادث رانندگی اشاره کرد. شما می‌توانید در میان برنامه‌های ذکرشده، یک مورد را برای استفاده انتخاب کنید و از عملکرد آن لذت ببرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. دیا

    سلام من دنبال یه برنامه میگردم که در زمان مسافرت وقتی چندتا ماشین هستیم بتونیم موقعیت همگی رو در نقشه ببینیم.

  2. mahdi

    عالی

  3. محمد

    خیلی خوب

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت خوش سپاس از همراهی شما
  4. .sadaghatAli.raza

    باسلام.وباتشکرفراوان ازبرنامه.بسیارخوب گوگل وزحمتکشان گوگل و من تنها خاسته ام ، دعاکردن ازدرگاه خداوند متعال برای سلامتی شما وخانواده های محترمتان وپیشرفت های بیشتروبهتر این برنامه بسیار خوب گوگل.تمام.باتشکر. ومن الا التوفیق

  5. راحله

    اگر بخوایم لویکشن خاصی رو خودمون ایجاد کنیم و ارسال کنیم چطور؟

    1. علرضا صداقت

      پاسخ به راحله

      باسلام وتشکر اززحمات شایسته شما درساخت این برنامه‌‌‌ امیدوارم که جوابگوی ان چیزی‌ که‌خاسته بودم باشد‌. دوباره بعد‌ ازنصب وراه اندازی نتیجه راپاسخ خاهمداد.تمام.باتشکر
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/8-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c/
ads
ads