داغ ترین ها :
۹ میانبر مفید در گوگل‌کروم که کمتر می‌شناسیم

۹ میانبر مفید در گوگل‌کروم که کمتر می‌شناسیم

در این مقاله به معرفی 9 میانبر کاربردی و مفید در گوگل‌ کروم خواهیم پرداخت که کاربران کمتر با آن‌ها آشنایی دارند. استفاده از این میانبرهای به صورت چشمگیری کار در فضای وب را بهبود می‌بخشند. این مرورگر روی اکثر گوشی های هوشمند هم به عنوان مرورگر پیش فرض فعال است ولی این میانبرها قابل استفاده روی دسکتاپ هستند. برای شناخت بیشتر این میانبرها با تکنولایف همراه باشید و اگر قصد خرید گوشی جدید با رابط کاربری بهتری دارید، قیمت روز گوشی را در سایت تکنولایف بررسی کنید.

 

چرا از گوگل‌ کروم استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از مرورگرهای دسکتاپ می‌شود، اولین نامی که به ذهن اغلب کاربران می‌آید،‌گوگل‌کروم است. مرورگر Google Chrome که در پلتفرم کرومیوم ساخته شده، برای استفاده در هر نوع سخت‌افزاری سازگار است. شما به راحتی در لپ‌تاپ، موبایل و تبلت‌های‌تان می‌توانید از کروم استفاده کنید. همچنین در طراحی کروم سیستم‌عامل‌های مختلف شامل ویندوز، ‌لینوکس، اندروید،‌IOS و مک در نظر گرفته شده‌اند. کروم سازگارترین مرورگر موجود است.

به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، کروم 64٪ سهم بازار مصرف را به خود اختصاص داده. این رقم زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم رتبه‌ی دوم مرورگرهای پرکاربرد به Safari با 19٪ تعلق دارد.

 

بیشتر بخوانید: بررسی روش های انتقال واتساپ به گوشی جدید در اندروید و iOS

 

آشنایی با میانبرهای گوگل‌ کروم

در بخش قبلی درباره‌ی اهمیت Google Chrome در میان سایر مرورگرها – از نظر کارکرد و تعداد کاربران – صحبت کردیم. حالا تصور کنید با یادگیری ترفندهای کاربردی ِگوگل‌کروم، می‌توانید به صورت چشم‌گیری عملکردتان را در فضای وب بالا ببرید. در ادامه این میانبرها را معرفی می‌کنیم.

استفاده از حالت ناشناس در گوگل‌کروم

استفاده از حالت Go Incognito در گوگل‌کروم

استفاده از حالت ناشناس / Go Incognito Mode

کلیدهای میانبر در ویندوز: Ctrl + Shift + N
کلیدهای میانبر در مک: ⌘ + Shift + N

حالت ناشناس به کاربر اجازه می‌دهد که بدون حفظ سابقه‌ی استفاده از مرورگر، صفحات وب را جستجو کند. این امکان به ویژه برای افرادی مناسب است که به صورت اشتراکی از یک کامپیوتر استفاده می‌کنند.

این حالت باعث می‌شود کوکی‌ها، فایل‌های موقت اینترنتی که حاوی IP آدرس کاربر هستند و نیز جزئیات حساب‌های کاربری مانند نام و رمز،‌ در مرورگر کروم ذخیره نشود.

امکان ناشناس بودن در سایت‌هایی که محدودیت‌هایی برای استفاده‌ی کاربران اعمال می‌کنند،‌ بسیار مفید هستند. برای مثال در سایت‌های وال استریت ژورنال (Wall Street Journal)، هاروارد بیزنس ریویو (Harvard Business Review) و نیویورک تایمز (New York Times) محدودیت‌های برای خواندن مقاله در نظر گرفته شده که بر اساس IP آدرس کاربرها اعمال می‌شود. در نتیجه استفاده از حالت ناشناس با پاک کردن رد IP Adress به کاربر اجازه‌ی مطالعه‌ی بی‌نهایتْ مقاله را می‌دهد.

 

مقالات مرتبط: قابلیت های جدید در مرورگر کروم 91

 

بازکردن آخرین برگه / Open Last Closed Tab

میانبر گوگل‌کروم در ویندوز: Ctrl + Shift + T
میانبر گوگل‌کروم در مک: ⌘ + Shift + T

این میانبر به کاربران اجازه می‌دهد، ‌آخرین صفحه‌ای که بسته‌اند را با فشردن همزمان چند دکمه،‌ مجددا باز کنند. مهم‌ترین کاربرد این میانبر زمانی‌ست که به صورت ناخواسته و اتفاقی صفحه‌ای را بسته باشید.

نکته‌ی جالب در مورد این امکان، دفعات استفاده از آن می‌باشد. در واقع کاربر قادر خواهد بود تا اولین صفحه‌ی بسته شده در زبانه‌ی بالایی برنامه حین اجرای گوگل‌کروم را باز نماید.

لازم به ذکر است این میانبر در حالت ناشناس به دلیل پاک کردن اطلاعات مرورگر کار نخواهد کرد.

 

بستن سریع صفحه‌ی فعال / Close the Active Tab Right Away

میانبر گوگل‌کروم در ویندوز: Ctrl + W
میانبر گوگل‌کروم در مک: ⌘ + W

برای بستن صفحات باز در مرورگر می‌توانید با استفاده از موس روی نشان ضربدر (×) کلیک کنید. اما اگر عادت به استفاده از کیبورد دارید، می‌توانید با فشردن همزمان کلید کنترل و W، صفحه‌ای که در حال مشاهده‌ی آن هستید را ببندید.

افزایش سرعت در گوگل‌کروم

افزایش سرعت و کارایی با ترفندهای گوگل‌کروم

حرکت سریع میان صفحات مختلف / Jump Between Tabs

میانبر گوگل‌ کروم در ویندوز
باز کردن صفحه‌ی بعدی: Ctrl + PgDn
بازکردن صفحه‌ی قبلی: Ctrl + PgUp

میانبر گوگل‌ کروم در مک
باز کردن صفحه‌ی بعدی: ⌘ + Option + Right arrow
بازککردن صفحه‌ی قبلی: ⌘ + Option + Left arrow

اگر شما هم عادت دارید حین استفاده از مرورگر، به صورت همزمان چند صفحه را باز نگه‌دارید، این ترفند به کمک شما می‌آید. به ویژه زمانی که مجبور هستید به صورت پیوسته میان صفحات جابه‌جا شوید.

 

مقالات کاربردی پیشنهادی: ارسال پیام انبوه در واتساپ

 

کوچک‌کردن پنجره‌ی فعال / Minimize the Active Window

دکمه‌های میانبر در ویندوز: Ctrl + M
دکمه‌های میانبر در مک: Mac: ⌘ + M

اگر به هر دلیلی به جای بازکردن صفحات مختلف، پنجره‌های متعددی باز کردید می‌توانید با میانبر گوگل کروم به راحتی پنجره‌های اضافی را مینیمایز کنید.

 

وارد بخش دانلودهای خود شوید

میانبر در ویندوز: Ctrl + J
میانبر در مک: ⌘ + Option + L

برای ورود به صفحه‌ی دانلودهای خود کافی‌ست از میانبرهای بالا استفاده کنید تا سریع به صفحه‌ی Downloads هدایت شوید. در این صفحه به راحتی می‌توانید فایل‌های دانلود شده در گذشته و روند دانلود کنونی را مشاهده کنید.

 

وارد بخش مدیریت‌ بوک‌مارک‌ها شوید / Open Bookmarks Manager

میانبر در ویندوز: Ctrl + B
میانبر در مک: ⌘ + Option + B

برای ورود به صفحه‌ی مدیریت صفحات نشان‌گذاری شده از میانبر‌های گوگل‌ کروم استفاده کنید تا به سرعت وارد صفحه‌ی مورد نظر شوید. در این صفحه می‌توانید برگه‌های مورد علاقه‌تان را مدیریت کنید، فایل‌های جدید باز کنید و یا در صورت عدم نیاز صفحات را حذف نمائید.

ورود سریع به بخش بوک‌مارک‌های گوگل‌کروم

ورود سریع به بخش بوک‌مارک‌های گوگل‌ کروم

هدایت نشان‌گر به آدرس بار

میانبر گوگل‌کروم در ویندوز: Ctrl + L
میانبر گوگل در مک: ⌘ + L

به جای استفاده از موس برای کلیک در آدرس بار کافی‌ست دکمه‌ی کنترل و L را همزمان فشار دهید، تا سریع امکان تایپ در کادر جستجو را پیدا کنید.

 

با محصول جدید مایکروسافت چقدر آشنا هستید؟ ویندوز 11 را بیشتر بشناسید.

 

پاک کردن داده‌های مرورگر / Clear Browsing Data

میانبر در ویندوز: Ctrl + Shift + Delete
میانبر در مک: ⌘ + Shift + Delete

امکان پاک کردن سریع اطلاعات ذخیره شده در مرورگر با فشردن همزمان کنترل، شیفت و دیلیت امنیت کاربران را بالا برده. به ویژه زمانی که قرار است کاربران از کامپیوترهای عمومی مانند دانشگاه، محل کار یا کتابخانه برای ورود به اینترنت استفاده کنند. در این حال شما می‌توانید با استفاده از میانبر گوگل‌ کروم، کلیه اطلاعاتتان را از مرورگر حذف کنید.

همچنین شما می‌توانید از حالت ناشناس کروم برای عدم ذخیره اطلاعات‌ خود در مرورگر استفاده نمائید.

 

جمع‌بندی

استفاده از میانبر‌های گوگل‌کروم به کاربران اجازه می‌دهد بدون برداشتن دست‌ها از روی کیبورد با سرعت فعالیت‌های خود در وب را مدیریت کنند. این ترفندهای تکنیکی برای افرادی که در طول روز ساعت‌ها با لپ‌تاپ کار دارند؛ مانند برنامه‌نویسان، پژوهشگران، گیمرها و مدیران وبلاگ‌ها بسیار مفیدند. استفاده از میانبرها در گوگل‌کروم در ابتدا ممکن است سخت به نظر برسد. اما قطعا زمانی که الهه‌ی ذهن‌تان شوند، تاثیر مثبت‌شان را بیشتر درک خواهید کرد.

اگر ترفندهای کاربردی دیگری در گوگل‌ کروم می‌شناسید، با ما و خوانندگان تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/9-most-useful-google-chrome-shortcuts/
ads
ads