داغ ترین ها :
همه چیز درباره خانواده شیائومی Mi 11

همه چیز درباره خانواده شیائومی Mi 11

مقدمه

در رویداد ویژه‌‌ای که در 28 دسامبر 2020 برگذار شد، مدیرعامل کمپانی شیائومی از پرچمدار جدید این شرکت رونمایی کرد. گوشی Mi 11 اولین گوشی در جهان است که از پردازنده کوالکوم اسنپدارگون 888 استفاده می‌کند و همچنین اولین گوشی شیائومی به حساب می‌آید که از صفحه نمایش با وضوح 2K و نرخ بازسازی تصویر 120 هرتز بهره می‌برد. شرکت شیائومی گوشی پرچمدار خود را به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا تجهیز کرده است تا بتواند توجه علاقهمندان این حوزه را به خود جلب کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات و ویژگی‌های پرچمدار جدید شیائومی بیشتر آشنا شوید.

گوشی mi 11

طراحی

شیائومی در ساخت پرچمدار جدید خود از طراحی تکرار شوند و کلیشه‌ای مرسوم بین سازندگان گوشی همراه دست کشیده و محصول جدید خود را با طرحی مدرن و ظاهری جدید معرفی کرده است. اولین تغییری که در نگاه اول به چشم می‌خورد استفاده از ماژول دوربین مربع شکل است که در سمت چپ قاب پشتی قرار گرفته است. در لبه سمت راست گوشی Mi 11 به ترتیب از بالا به پایین کلید کنترل حجم صدا و پاور قرار گرفته و در لبه سمت چپ آن چیزی وجود ندارد. قسمت پایینی فریم نیز محل قرارگیری درگاه تایپ C، میکروفون و اسپیکر صدا است. گوشی شیائومی مدل Mi 11 در ابعاد 8.1×74.6×164.3 میلی‌متر و وزن 196 گرم طراحی و ساخته شده است. Mi 11 در 5 رنگ سیاه، سفید، آبی، بنفش و خاکی عرضه شده که احتمال داده می‌شود جنس قاب پشتی در رنگ‌های خاکی و بنفش از چرم گیاهی باشد. قاب جلویی نیز محل قرارگیری نمایشگر 6.81 اینچی امولد است که دوربین سلفی به صورت ناچ حفره‌ای درون آن قرار دارد. کمپانی شیائومی برای حفاظت پنل جلویی در برابر آسیب‌های احتمالی و خراش‌های وارده به آن، تصمیم گرفته است تا آن را به گوریلا گلس ویکتوس مجهز کند. در واقع گوریلاگلس ویکتوس سخت‌ترین شیشه کورنیگ است که مقاومت بالایی در برابر پرتاب از ارتفاع 2 متر و خراش‌های عمیق دارد. از دیگر تغییرات Mi 11 می‌توان به یکپارچه شدن حسگر اثر انگشت و حسگر ضربان قلب اشاره کرد که در زیر نمایشگر قرار گرفته است؛ بنابراین باید برنامه Xiaomi Health را نصب کنید تا به اطلاعاتی که سنسور ضربان قلب در اختیار شما قرار می‌دهد دست پیدا کنید.

گوشی mi 11

نمایشگر

گوشی شیائومی Mi 11 به یک نمایشگر 6.81 اینچی امولد مجهز شده که توانسته بیش از 91.4 درصد از قاب جلویی را به خودش اختصاص بدهد. گوشی Mi 11 اولین گوشی شیائومی است که به رزولوشن 1440×3200 پیکسل و تراکم پیکسلی 515ppi مجهز شده است. وضوح تصویر QHD+، قابلیت نمایش 10 بیلیون رنگ و پشتیبانی از +HDR10 سبب شده تا این نمایشگر بتواند تصاویر را با کیفیت فوق‌العاده‌ای به نمایش دربیاورد و همگان را مجذوب خود کند. نرخ بازسازی تصویر 120 هرتزی نیز جابه‌جا شدن بین صفحات و اجرا بازی‌ها را بسیار نرم و پویا جلوه می‌دهد. همچنین سرعت نمونه‌برداری لمسی 480 هرتز و پشتیبانی پردازنده از قابلیت Quick Touch می‌تواند تأخیر در لمس را تا 20% کاهش دهد. به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 660 و پشتیبانی آن از پخش محتوا 10bit HDR و تکنولوژی Sub-Pixel Rendering وضوح تصاویر در نمایشگر Mi 11 با افزایش چشمگیری همراه بوده است. همچنین استفاده از کالیبره کردن پیکسل‌های مجاور، نیز مشکل یکنواختی صفحه‌نمایش‌های امولد را برطرف کرده است. اخبار و حواشی پیرامون Mi 11 نشان می‌دهد که این گوشی در تست‌های انجام شده در بخش صفحه‌نمایش توانسته 13 رکورد جدید را ثبت کند که از جمله موارد آن می‌توان به حداکثر روشنایی OLED تا سطح 1500 نیت، دقت رنگ و نسبت کنتراست ۱: ۵.۰۰۰.۰۰۰ اشاره کرد.

گوشی mi 11
دوربین

ماژول دوربین سه‌گانه گوشی Mi 11 از سه سنسور 108 مگاپیکسلی واید، 13 مگاپیکسلی التراواید و 5 مگاپیکسلی ماکرو قدرت گرفته است. دوربین اصلی با بهره‌گیری از رزولوشن 108 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/1.9، لنز هفت تکه و تثبیت‌کننده نور توانایی ثبت عکس‌های با وضوح و کیفیت بالا را دارد. همچنین دوربین دوم با رزولوشن 13 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4 و لنز 5 تکه امکان عکس‌برداری با زاویه 123 درجه را در اختیار شما قرار می‌دهد. در آخر هم نوبت می‌رسد به سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو که با بهره‌گیری از دیافراگم f/2.4، لنز چهار تکه و فناوری فوکوس خودکار به شما اجازه می‌دهد تا از فاصله چند سانتی‌متری از سوژه خود عکس‌برداری کنید.

 

سخت‌افزار

تمایل شیائومی برای عرضه اولین گوشی هوشمند مجهز شده به تراشه اسنپدراگون 888 در جهان، احتمالاً تنها عاملی است که این کمپانی را وادار کرده تا Mi 11 را خیلی زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت معرفی کند. تراشه 5 نانومتری Snapdragon 888 جهشی روبه‌جلو در زمینه هوش مصنوعی، بازی و عملکرد دوربین داشته است و شیائومی ادعا می‌کند عملکرد این تراشه نسبت به نسل پیشین خود %20 افزایش‌یافته و با بهبود 25 درصدی مصرف انرژی همراه بوده است. بهره‌گیری گوشی Mi 11 از یک پردازنده 8 هسته‌ای تشکیل شده از یک هسته‌ 2.84 گیگاهرتزی Cortex-X1 و سه هسته 2.42 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته کم‌مصرف 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند می‌تواند به راحتی از پس پردازش‌های سنگین و اجرای بازی‌های مختلف برآید. Adreno 660 نیز به‌عنوان پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون 888 در نظر گرفته شده که نسبت به نسل قبلی خود با پیشرفت 35 درصدی همراه بوده و مصرف انرژی در آن تا 20 درصد کاهش پیدا کرده است. پشتیبانی از نمایشگر با کیفیت QHD+ و اجرای بازی‌ها با سرعت 144 فریم بر ثانیه از جمله ویژگی‌های این پردازنده به شمار می‌رود. شیائومی در کنار این پردازنده قدرتمند از 8 و 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 استفاده کرده که سرعت بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. Mi 11 در دو نسخه با حافظه‌های 128 و 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 عرضه شده که سرعت بالایی در خواندن و نوشتن اطلاعات دارد. اسنپدراگون 888 اولین پردازنده از خانواده سری 800 به‌حساب می‌آید که از پردازنده سیگنال تصاویر (ISP) سه‌گانه استفاده می‌کند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که بتوانید به صورت هم‌زمان 3 ویدئو 4K HDR را ضبط و یا 3 عکس 28 مگاپیکسلی ثبت کنید. با توجه به اختصاص یافتن ISP جداگانه برای هر یک از لنز‌ها، سوئیچ‌کردن بین آن‌ها نیز روان‌تر انجام می‌شود. اصلی‌ترین تغییرات در بخش سخت‎افزار به یکپارچه شدن مودم 5G و تراشه برمی‌گردد که برخلاف نسل‌های پیشین که این مودم به صورت جداگانه به کار گرفته می‌شد، این بار در درون تراشه تعبیه شده است. اسنپدارگون 888 اولین تراشه‌ای به‌حساب می‌آید که به نسل سوم مودم کوالکوم X60 مجهز شده است و از جمله ویژگی‌های آن می‌‌توان به پشتیبانی از فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز، امواج میلی‌متری، سرعت دانلود 7.5 گیگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود 3 گیگابایت بر ثانیه اشاره کرد. گوشی شیائومی مدل Mi 11 از WiFi نسل ششم بهره می‌برد که سرعت دانلود 3.6 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد و پشتیبانی کردن آن از استاندارد 6E سبب شده تا از زمان تأخیر کمتری برخوردار باشد که یک مزیت مهم برای انجام بازی‌های آنلاین به‌حساب می‌آید. در نهایت نیز بلوتوث ورژن 5.2 به همراه آنتن دوگانه و کدک aptX با هدف بهبود صدا هدفون و اسپیکرهای بلوتوثی از دیگر موارد ارائه شده همراه این پردازنده قدرتمند است.

اسنپدراگون 888

باتری و اسپیکر

گوشی شیائومی مدل Mi 11 از یک باتری لیتیوم پلیمری 4600 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که توسط کاربر غیر قابل تعویض است. پرچمدار جدید شیائومی از قابلیت شارژ سریع سیمی 55 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات بهره می‌برد که شیائومی ادعا می‌کند برای شارژ کامل گوشی با سیم تنها به 45 دقیقه و در حالت بی‌سیم به 53 دقیقه زمان نیاز است. همچنین گوشی شیائومی Mi 11 از فناوری Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 4 استفاده می‌کند که تأثیر زیادی روی سرعت شارژ این گوشی هوشمند دارد. در ابتدا سال 2020 کمپانی اپل با شعار کاهش آلودگی محیط‌زیست تصمیم به حذف آداپتور شارژر از داخل جعبه گوشی‌های هوشمند خود گرفت. شیائومی نیز از این قافله عقب نمانده و پرچمدار جدید خود را بدون شارژر عرضه کرده است؛ بنابراین اگر قصد دارید تا گوشی Mi 11 را تنها در 45 دقیقه شارژ کنید باید به‌صورت جداگانه شارژر 55 واتی آن را تهیه کنید. گفته می‌شود بلندگو‌های استریو دوگانه به کار گرفته شده در ساختار Mi 11 توسط Harman Karon تنظیم شده است که صدایی شفاف و با وضوح بالا ارائه می‌دهد. پشتیبانی از صدا Hi-Res و صدا بی‌سیم Hi-Res از جمله ویژگی‌های ارائه شده توسط این گوشی هوشمند است. جالب است بدانید شما با استفاده از قابلیت صدا بی‌سیم Hi-Res می‌توانید با اتصال دو هدفون بی‌سیم، صدا پخش شده در گوشی هوشمندتان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا می‌توانید با اتصال بلندگوهای بی‌سیم صدا استریو ایجاد کنید.

کلام آخر

گوشی Mi 11 جدیدترین پرچمدار شیائومی است که به‌تازگی توسط این کمپانی معرفی شده اما این گوشی هوشمند آن چیزی نیست که کاربران این برند و علاقه‌مندان حوزه تکنولوژی انتظار آن را می‌کشیدند. از اخبار و حواشی پیرامون این کمپانی سازنده موبایل، انتظار می‌رود تا شاهد عرضه نسخه کامل‌تر این گوشی هوشمند با نام Mi 11 Pro و نسخه ارزان شده آن با نام Mi 11 Lite باشیم. به گزارش GSMArena و منابع رسمی دیگر، احتمالاً گوشی Mi 11 Pro اولین تلفنی باشد که از شارژ بی‌سیم 80 وات پشتیبانی می‌کند و با اختلاف زیادی نمونه‌هایی مانند Honor V40 که از شارژ بی‌سیم با توان 50 وات پشتیبانی می‌کردند را از دور خارج کند. همچنین گزارش‌های برگرفته از MyFixGuide حاکی از آن است که پرچمدار جدید شیائومی Mi 11 Pro می‌تواند تنها در 19 دقیقه به شارژ کامل برسد و همانند Mi 10 Ultra سرعت باورنکردنی 120 وات را ارائه می‌دهد.
رندرهای منتشر شده از قاب پشتی Mi 11 Pro نشان می‌دهد که طراحی ماژول دوربین نیز کمی متفاوت است اما همچنان ادعای بزرگ‌نمایی 120 برابر در آن وجود دارد. تغییرات و بهبودهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری ایجاد شده توسط شیائومی در دوربین اصلی و سایز سنسورها سبب شده تا شاهد نتایج بهتری در بخش دوربین باشیم. به‌احتمال زیاد معرفی پرچمدار جدید شیائومی در ماه فوریه انجام گیرد اما هنوز هیچ خبر رسمی از طرف این کمپانی منتشر نشده است.
علاوه بر نسخه پرو انتظار می‌رود کمپانی شیائومی، نسخه دیگری از این تلفن همراه را تحت عنوان Mi 11 Lite عرضه کند که از یک باتری 4250 میلی‌آمپر ساعتی و شارژر 33 وات بهره می‌برد. جالب است بدانید در ساخت Mi 11 Lite از پردازنده اسنپدراگون 755G استفاده شده، درحالی که این شماره با هیچ یک از تراشه‌های شناخته شده اسنپدراگون مطابقت ندارد؛ اما انتظار می‌رود با گوشی mi 11 lite برای اولین‌بار ارائه شود. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید که این کمپانی سازنده تلفن همراه محصولات جدید خود را با چه مشخصاتی رونمایی می‌کند و چطور می‌خواهد علاقه‌مندان این حوزه را به وجد بیاورد!

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/all-about-mi-11/
ads
ads