داغ ترین ها :

iOS 17 معرفی شد + لیست گوشی هایی که iOS 17 را دریافت می‌کنند

اپل در رویداد WWDC 2023 از سیستم عامل iOS 17 رونمایی کرد. از ویژگی‌های مهم iOS 17 می‌توانیم به طراحی جدید قسمت کانتکت‌ها و ایمیل‌های صوتی زنده جدید اشاره کرد.

 

خرید گوشی های Apple با بهترین قیمت بازار ایران از تکنولایف: گوشی آیفون

 

iOS 17 کی میاد؟

اپل اعلام کرد که iOS 17 در تاریخ ۱۸ سپتامبر یا ۲۷ شهریور ماه منتشر می‌شود.

از نو طراحی شده مخاطب‌ها

در iOS 17 قسمت کانتکت‌ها با ویژگی‌های جدید به روزرسانی شده که Posters نام دارند. این ویژگی جدید اطلاعات مخاطب شما را به شکلی جذاب و با عکسی زیبا به صورت تمام صفحه نمایش می‌دهد. در iOS 17 با ویژگی جدیدی برای ارسال ایمیل‌های صوتی یا Voicemail مواجه می شوید که  باعث می‌شود پیام‌های صوتی را به صورت همزمان گوش کنید.

IOS 17 POSTER

 

Voicemail راحت‌تر

در واقع  قابلیت Voice Mail در iOS 17 به چیزی که در گوشی های پیکسل ۷ نشان داده شده، شباهت دارد. این ویژگی به حالت جدیدی به نام Check In  مجهز شده که باعث می‌شود ارتباط براقرار کردن با افراد مختلف بسیار راحت‌تر باشد. شما می توانید موقعیت مکانی خودتان و وضعیت خودتان در زمان تماس با افراد را مشخص کنید.

در iOS 17 مشاهده می‌کنید که Sticker‌ها از نو طراحی شده‌اند و این امکان را هم خواهید داشت که بتوانید ایموجی و عکس در پیام‌های خودتان ارسال کنید.

بهتر شدن AirDrop

در iOS 17 ویژگی AirDrop هم  به‌روزرسانی شده است. شما می‌توانید اطلاعات مخاطب‌های خودتان را هم با AirDrop ارسال کنید. این ویژگی NameDrop نام دارد. زمانی که دو آیفون در نزدیکی هم قرار داشته باشند می‌توانید اطلاعات مخاطب مورد نظر خودتان را برای کاربران دیگر ارسال کنید.حتی می‌توانید عکس ها را هم برای کاربران دیگر ارسال کنید.

NameDrop

ای او اس ۱۷ شامل به‌روزرسانی جدید برای کیبورد هم می‌شود. ویژگی AutoCorrect بهبود پیدا کرده و شامل زبان‌های جدیدی می‌شود. این ویژگی با کمک هوش مصنوعی عملکرد بهتری پیدا کرده است.

اضافه شدن ضبط پیام در فیس تایم

کاربران ایفون‌ها مدت‌هاست که این ویژگی را از سازنده آمریکایی طلب می‌کنند. به لطف این قابلیت در صورتی که به دوست خود در فیس تایم زنگ بزنید و این شخص پاسخ ندهد، می‌توانید یک ویدئو برای او ضبط کرده و ارسال کنید. از این طریق می‌توانید موضوع گفتگوی مد نظر را بیان کرده یا موقعیت مورد نظر را برای دوستان خود ضبط کنید.

قابلیت StandBy

این قابلیت حالا ویژگی AOD موجود در ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس استفاده می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد تا با قرار دادن گوشی به صورت افقی اطلاعات مهم و مورد نظر خود را مشاهده کند. برای مثال شما می‌توانید ایفون 14 پرو مکس خود را به صورت افقی به روی استند قرار دهد و به گونه‌ای گوشی را تنظیم کنید که ساعت با فونت درشت به شما نمایش داده شود و یا مثلا جلسات کاری مهم شما پیش رویتان قرار بگیرد.

قابلیت StandBy

ساخت استیکرهای جدید

در IOS 17 شما به راحتی می‌توانید عکس‌های خود را به استیکر زنده تبدیل کنید. این استیکرها حالا در فضاهای بیشتری قابل استفاده هستند و حتی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی هم از آن‌ها بهره ببرید.

اضافه شدن ویژگی Journal

در iOS 17 با ویژگی جدیدی به نام Journal مواجه می‌شوید. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید اطلاعات مختلف را سریع یادداشت کنید. یادداشت شما می‌توانید شامل عکس و فعالیت‌های مختلف باشد. حتی شما می‌توانید برای اینکه اطلاعات مختلف را یادداشت کنید،‌ زمان بندی در نظر بگیرید.این زمان بندی برای نوشتن کاملا رمز گزاری شده خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های iOS 17 می‌توانیم به قابلیتی به نام StandBy اشاره کنیم. این ویژگی باعث می‌شود که اطلاعاتی که روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود به تاریخ و زمان تغییر پیدا کند.  این قسمت می‌تواند Live Activities، ویجت‌های مختلف را نشان دهد. حتی می‌تواند اطلاعات را به صورت Landscape هم در زمان شارژ گوشی نشان دهد.

 

 

کار کردن سریع‌تر با سیری

در iOS 17 سیری هم با بهبودهای مختلفی همراه بوده است. در iOS 17 دیگر قرار نیست که بگویید Hey Siri. این دستیار صوتی به سرعت متوجه فرمان‌های شما می‌شود و می‌توانید پشت سر هم با این دستیار صوتی صحبت کنید.

صفحه قفل بهبود یافته

در iOS 17 با از نو طراحی شدن صفحه قفل گوشی مواجه می‌شوید. حالا صفحه قفل با iMessage همراه شده و می‌توانید اطلاعات مختلف را هم ویرایش کنید. می‌توانید اطلاعات بیشتری را از جمله Live Activities را روی صفحه قفل نشان دهید.

تغییرات ظاهری

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که iOS 17 به IOS 16 بسیار شباهت دارد و از تغییرات ظاهری بزرگی بهره نمی‌برد.  البته این سیستم عامل با ویژگی‌های جدیدی همراه شده که باعث می شود بتوانید با این سیستم عامل بهتر کار کنید.

iOS 17 برای چه گوشی‌هایی منتشر می‌شود؟

لیست گوشی هایی که iOS 17 دریافت می کنند

اپل اعلام کرد که iOS 17 برای آیفون ایکس اس به بعد منتشر می‌شود. این سیستم عامل برای آیفون ایکس اس، آیفون ایکس آر، آیفون SE 2020، آیفون 11، آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ و قطعا آیفون ۱۵ منتشر می‌شود.

  • iPhone 15
  • iPhone 14
  • iPhone 13
  • iPhone 12
  • iPhone 11
  • iPhone Xs
  • iPhone XR
  • iPhone SE (2020)
  • iPhone SE (2022)

سوالات متداول:

iOS 17 برای چه گوشی هایی منتشر می‌شود؟ اپل اعلام کرد که این سیستم عامل برای آیفون Xs به بعد منتشر می‌شود.

iOS 17 کی میاد؟ این سیستم عامل هم زمان با عرضه iPhone 15 در اوخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه راهی بازار می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

16 نظر

  1. Amir

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم ایفون xs تا کی آپدیت میده و این که ایفون xs ارزش خرید بیشتری دارد یا ایفون se 2022

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Amir

      سلام وقت بخیر Ios 17 آخرین نسخه برای xs راستش به نظرم هیچ کدوم ارزش خرید ندارن
  2. omiad

    خیلی خوب شده به نظرم

  3. سوشيانت

    واسه ايپد كي مياد ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سوشيانت

      سلام وقت بخیر همزمان اومده دیگه
  4. جلال

    سلام من نسخه بتا رو نصب کردم چطور میتونم برگردم به نسخه اصلی؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به جلال

      سلام وقت بخیر نسخه رسمی روز قبل عرضه شد
  5. سعید

    سلام میخوام روی x ابدیت ۱۷ رو داشته باشم لطفا راهنمایی کنید

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به سعید

      سلام. برای آیفون X منتشر نمیشه
  6. عباس

    سلام
    من میخام 5c یاse قدیمی رو بگیزم چون خیلی کوچیک و خوش دسته،میخام بدونم اخرین ios که اینها پشتیبانی میکنن چنده و اینکه ایا روی اونها تلگرام و اینستا و واتساپ میشه نصب کرد یا نه

    ممنون از راهنمایی های خوبتون

    1. فرزین

      پاسخ به عباس

      به هیچ وجه نمیتونید استفاده خوب و راحتی داشته باشید تمام شدن این مدل ها. دنبال se 2020 یاse2022 باشید
    1. مجید نوردوست

      پاسخ به عباس

      روی این گوشی iOS 12 نصب میشه. واتسپ هم نصب میشه. اما به نظر دیگه خرید این گوشی فایده نداره
  7. امیر

    سلام و خسته نباشید یه گوشی آیفون 7 خواستم بگیرم خوبه آخه برای گوشی دومم میخوام و میخوام برنامه ها روش نصب میشه از یکی دونفر پرسیدم و گفتن اپل تا چند ماه دیگه از این گوشی پشتیبانی نمیکنه و برنامه هایی مانند اینستا و واتساپ و….. روی این گوشی نصب نمیشود آیا این نظریه واقعی
    لطفا جواب بدید

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به امیر

      واتسپ و انستا که پشتیبانی میشن. iOS جدیدتر برای این گوشی منتشر نمیشه
  8. Mahan

    اگر ios 17 برای ایفونX که منتشر نمیشه و اپل دیگه از این گوشی X پشتیبانی نمیکنه یعنی ما دیگه نمیتونیم از گوشی استفاده کنیم یا بروز رسانی کنیم لطفا میشه جواب بدین ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mahan

      سلام وقت بخیر خیر دیگه آپدیت منتشر نمیشه (شاید آپدیت امنیتی منتشر بشه ولی نرم افزاری نه) میتونید از گوشی استفاده کنید، مشکلی نداره ولی خب قابلیت‌های جدید IOS 17 یا بعدش IOS 18 در اختیار شما قرار نمی‌گیره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/apple-announces-ios-17/
ads
ads