داغ ترین ها :
رویداد بهار ۲۰۲۱ اپل: لحظه‌شماری برای هیجان‌زدگی

رویداد بهار ۲۰۲۱ اپل: لحظه‌شماری برای هیجان‌زدگی

مشکلات سال پیش اپل را مجبور به برگزاری آنلاین رویدادهایش کردند (که در آن مهارت خوبی هم از خود نشان داد). حالا هم انتظار می‌رود اپل برای محصولات جدیدش (آیفون، ساعت هوشمند و…)، رویداد بهاری‌ای در هفته‌های پیش رو برگزار کند، که به احتمال زیاد آنلاین خواهد بود.
در این رویداد شاهد چه خواهیم بود؟ تا آنجا که شایعات و خبرها اشاره دارند، شاهد ظهور دسته بزرگی از محصولات اپل خواهیم بود (از iPad و iMac تا AirPod و AirTag). در ادامه هرآنچه در مورد این دستگاه‌ها متوجه شده و یافته‌ایم جمع‌آوری کرده‌ایم. پس این مطلب تکنوبلاگ را دنبال کنید، تا بدانید وقتی «تیم کوک» روی صحنه می‌رود، دقیقاً باید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

زمان برگزاری رویداد بهاری اپل

ابتدا «یونایتد دِیلی نیوزِ» تایوان گزارش داد که این رویداد بر اساس توئیت FrontTron (ناشر و تحلیل‌گر اخبار اپل) در 16 مارس برگزار خواهد شد. FrontTron ادعا می‌کند که شاهد یک iPad و iPad Mini جدید، معرفی AirTags و «پشتیبانی گسترده‌تر از Apple Card (پشتیبانی در کشورهای بیشتر)» خواهیم بود.
از آنجا که اخبار یونایتد دیلی نیوز و FrontTron با رویدادهای سال‌های گذشته هماهنگی بیشتری دارند، به نظر درست‌تر می‌آیند. تا به حال، رویدادهای بهاری اپل معمولا در مارس برگزار شده‌اند. تا سال 2015، این رویدادها در دو هفته اول ماه برگزار می‌شدند؛ اما از 2016، به دو هفته آخر ماه منتقل شدند. همین هم هست که به درستی این خبر کمک زیادی کرده است.
اما گزارشگری به نام مارک گورمن، به سرعت آب سرد بر آتش این ایده ریخت و آن را از رده خارج کرد. او در پاسخ به توئیت یک روزنامه‌نگار و یکی از کاربران توئیتر در مورد تاریخ 16 مارس، در توئیتی چنین نوشت: «برگزاری [رویداد] در شانزدهم نخواهد بود». از آنجا که گورمن سابقه بسیار خوبی در گزارش‌گیری درباره اپل دارد، باید نظراتش را جدی بگیریم.
با خروج 16 مارس از لیست، باید در سال‌های گذشته به دنبال سرنخ‌هایی بگردیم. این رویداد در سال ۲۰۱۶، دوشنبه 21 مارس؛ در سال ۲۰۱۸، سه‌شنبه 27 مارس؛ و در سال 2019 دوشنبه 25 مارس برگزار شد. با توجه به علاقه اپل به برگزاری رویدادهایش در دوشنبه‌ها یا سه‌شنبه‌ها، برای برخورداری از یک هفته پوشش خبری کامل و فرار از آخر هفته‌های شلوغی که اخبار به گوش کسی نمی‌رسد؛ و با نگاهی به تقویم، می‌توان تاریخ‌های زیر را کاندیداهای برگزاری رویداد 2021 دانست:
• دوشنبه 22 مارس
• سه‌شنبه 23 مارس
• دوشنبه 29 مارس
• سه‌شنبه 30 مارس

iPad Pro جدید با صفحه‌نمایش شگفت‌انگیز

آیپد پرو 2020
در حال حاضر iPad Pro اپل، بهترین و قدرتمندترین تبلتی‌ست که می‌توانید تهیه کنید. مدل 2020 تقریباً هرآنچه که شما در iPad نیاز دارید، در خود جای داده است. گرچه گران است اما هیچ کاری قادر به به‌هم ریختن آن نیست. با چنین وضعیتی، آیا اپل خواهد توانست کاری برای بهبودش انجام دهد؟
شایعات در اینجا وارد عمل شده‌اند تا نشان دهند اپل روی چه چیزی کار می‌کند. مداوم‌ترین شایعه در مورد تجهیز iPad Pro به صفحه‌نمایش mini LED است. با این کار حدود ده‌هزار LED به صفحه‌نمایش تبلت متصل می‌شوند، که به شدت روشنایی و عملکرد آن را افزایش می‌دهند. مینگ‌چی کو (تحلیل‌گر اپل)، طرفدار سرسخت این شایعه بوده و با سابقه خوبش، می‌توان آن را جدی گرفت.
همچنین اپل می‌تواند با افزودن پشتیبانی از 5G به iPad Pro، از نظر سرعت ارتباطات نیز پیشرفت بزرگی صورت دهد. قاعدتا iPad Pro برای بهره‌وری بیشتر، نیازمند اتصال فوق‌العاده سریع‌تری است. ضمنا انتظار می‌رود که اپل برای عملکرد بهتر، iPad Pro جدید را با تراشه iPadهای سری A خود تجهیز کند.

iPad Mini‌ با طراحی جدید

آیپد مینی 2019
علاوه بر iPad Pro، قرار است iPad Mini نیز طراحی جدیدی دریافت کند. طبق خبر سایت ژاپنی ماکوتاکارا، iPad Mini 6 با صفحه‌نمایش 8.4 اینچی و حاشیه‌های باریک‌تر ارائه خواهد شد. این حاشیه‌های باریک به اپل امکان استفاده از صفحه بزرگ‌تر بدون نیاز به افزایش اندازه خود تبلت را می‌دهند. دقیقاً مشابه اتفاقی که برای iPad Pro و iPad Air افتاده است.
جالب است که ماکوتاکارا می‌گوید که ممکن است اپل هم‌زمان با گسترش صفحه‌نمایش و کاهش حاشیه‌ها، دکمه Home را در iPad Mini نگه دارد. این مسئله با طراحی iPad Pro و iPad Air که با از بین رفتن لبه‌ها دکمه Home را از دست دادند، مغایرت خواهد داشت.
مینگ‌چی کو اعلام کرده که iPad Mini با نمایشگری بین 8.5 تا 9 اینچ، در نیمه اول 2021 منتشر خواهد شد. ماکوتاکارا نیز تاریخ انتشار را در مارس امسال اعلام کرده، که می‌توان گفت این دو منبع تقریبا با هم مطابقت دارند. آخرین به‌روزرسانی iPad Mini در مارس 2019 ارائه شده بود. پس احتمال زیادی برای ارائه به‌روزرسانی جدید در حدود همین زمان وجود دارد.

iMac نوسازی‌شده

آی مک 2020
iMac مسن‌ترین محصول اپل در حال حاضر است. اما در عین حال، از سال 2012 تا به حال هیچ به‌روزرسانی‌ای در طراحیش ایجاد نشده است. طبق پچ‌پچ‌هایی که از اطراف به گوش رسیده، قرار است که iMac اولین بازطراحی خود در حدود یک دهه گذشته را دریافت کند، و ما اوایل بهار شاهد آن خواهیم بود.
همانند دیگر محصولات اپل (از iPad Pro گرفته تا MacBook Pro 16)، انتظار می‌رود iMac نیز حاشیه‌های بسیار باریکی داشته باشد. حاشیه‌هایی که آن را به Pro Display XDR نزدیک کنند و امکان داشتن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بدون افزایش اندازه فیزیکی دستگاه را به آن بدهند. به طور خاص، شایعات به نمایشگر 23 اینچی با قیمتی مناسب اشاره دارند. به‌علاوه گفته شده که طراحی جدید زاویه‌دارتر است، و به جای پشت خمیده فعلی، هم‌زبان با طراحی iPad Pro، پشت صافی خواهد داشت.
طبق گفته جان پراسر، این طراحی جدید نیز می‌تواند با طیف وسیعی از رنگ‌های روشن، همچون iMac اصلی، و برخی رنگ‌های iPad Air، از جمله خاکستری فضایی، رزگُلد، سبز، آبی آسمانی و نقره‌ای عرضه شود.
انتظار می‌رود که iMac جدید دارای تراشه Apple Silicon باشد. این‌که این تراشه M1 از MacBook Air و MacBook Pro باشد یا باید در انتظار یک تراشه مبتنی بر ARM باشیم هنوز مشخص نیست. اما قاعدتا عملکرد آن باید نسبت به iMac 5K فعلی به شدت افزایش یابد. با این‌که شایعاتی در خصوص اضافه شدن Face ID وجود دارد، اما تا انتشار اخبار جدید از بازطراحی iMac هیچ اطمینانی به این موضوع نیست.

نزدیکی AirPods به AirPods Pro

ایرپادز
AirPods اصلی ضربه غافلگیرکننده‌ای از سوی اپل بود. اما اپل با به‌روزرسانی آن‌ها و تکمیل AirPods Pro پیشرفته، موقعیت قدرتمند خود را بیش از پیش تقویت کرد. موفقیت AirPods Pro به حدی بوده که شایعه شده اپل قصد تقلید از ظاهر آن‌ها در AirPodهای استاندارد جدید را دارد.
آن‌ها با داشتن دنباله کوتاه‌تر، نه تنها جمع‌وجورتر می‌شوند، بلکه از لحاظ ظاهری به مدل Pro نزدیک‌تر خواهند شد. البته حتما تفاوت‌هایی در داخل‌شان وجود خواهد داشت، مثل عدم وجود ویژگی‌های حذف نویز AirPods Pro در AirPods استاندارد.
احتمال ارائه محصول جدیدی در خانواده AirPods به نام AirPods Pro Lite نیز وجود دارد. به غیر از این‌که قرار است بین AirPods استاندارد و AirPods Pro قرار بگیرند، جزئیات خیلی کمی در این مورد وجود دارد. آنچه محتمل‌تر به نظر می‌آید این است كه AirPods Pro Lite در واقع AirPods استاندارد اصلاح‌شده است.

به‌روزرسانی Apple TV پس از مدت‌ها انتظار

اپل tv
این یکی از ضعیف‌ترین شایعات است. در حالی که مدتی‌ست تحلیلگران صنعت، به‌روزرسانی Apple TV را پیش‌بینی می‌کنند، اما هنوز هم جزئیات بسیار ناچیزند. در ماه مه 2020، جان پراسر در توئیترش نوشت: «Apple TV 4K جدید با A12X و ۶۴ گیگابایت / 128 گیگابایت آماده عرضه است. نام رمز: Neptune T1125. از چیزهایی که هر زمانی ممکن است ارائه شود». با این وجود، تقریباً پس از یک سال، هنوز هم به‌روزرسانی‌ای دیده نشده است. در حقیقت، آخرین به‌روزرسانی آن در سال 2017 ارائه شد.
ممکن است A12X بخشی از این به‌روزرسانی احتمالی نباشد. چرا که سه سال از عمر این تراشه می‌گذرد، و ما انتظار داریم جایگزین جدیدتری در محصول نهایی قرار بگیرد. احتمالا باید منتظر A12Z Bionic به کار رفته در iPad Pro فعلی یا هر تراشه‌ای که در iPad Pro جدید قرار می‌گیرد باشیم.
به گفته بلومبرگ، نسخه جدیدی از Apple TV 4K با یک Siri Remote اصلاح‌شده در راه است، که دارای ویژگی «find my remote» می‌باشد. ویژگی‌ای که بی‌شباهت به ابزار Find My اپل برای سایر دستگاه‌هایش نیست. بر اساس سابقه خوب بلومبرگ در شایعات اپل، این یکی از موارد مطمئن به حساب می‌آید.

AirTagهای ردیابی دستگاه

AirTags
همه می‌دانیم که بیش از یک سال است که اپل روی دستگاه‌های ردیابی موزاییک‌شکلی (Tile-like) موسوم به AirTags کار می‌کند. گذشته از درزهای معمول و گزارشات تحلیلگران، شواهدی از خود اپل نیز به دست آمده است. از جمله منابعی در کد iOS و یک ویدیوی پشتیبانی اپل که تصادفا نام AirTags را ذکر کرده است.
طبق شایعات AirTagها دیسک‌های دایره‌ای کوچکی هستند که می‌توانند روی اشیای باارزش شما قرار بگیرند. پس از یک بار جفت شدن با آیفون‌تان، شما می‌توانید AirTagها را با استفاده از برنامه Find My ردیابی کنید. علی‌رغم تأخیرها، کوهی از شواهد بر وجود آن‌ها تأکید می‌کنند. فقط کمی زمان لازم است تا شاهد ظهور AirTagها باشیم. به هر حال، آن‌ها بالاخره امسال در رویداد بهاری اپل برای اولین بار ارائه خواهند شد.

باقی احتمالات در خصوص رویداد بهاری ۲۰۲۱ اپل

محصولات اپل

موارد خیلی زیادی وجود دارند که به عنوان موضوعاتی برای رویداد بهار 2021 مورد بحث قرار گرفته‌اند. خیلی از آن‌ها بعید به نظر می‌رسند، اما تعدادی هم قابل‌ذکر هستند:
ماکوتاکارا گزارش داده که اپل در حال کار بر روی iPhone SE به‌روزشده‌ای است که قرار است در آوریل 2021 منتشر شود. این گزارش هیچ اطلاعات دیگری نمی‌دهد. با توجه به این‌که جدیدترین iPhone SE فقط در آوریل 2020 منتشر شد، به هیچ‌وجه نمی‌توان از این گزارش مطمئن بود.
همچنین قصد اپل برای جایگزین کردن مدل 14 اینچی کاملاً جدیدی با MacBook Pro 13 تقریباً قطعی است. اپل گاها MacBookهای به‌روز را در بهار منتشر کرده است، اما گزارش‌های متعددی عرضه MacBook Pro 14 را در پاییز پیش‌بینی کرده‌اند. البته هنوز رونمایی از آن در بهار کاملاً غیرممکن نیست. پس ممکن است یک غافل‌گیری خوشایند در پیش باشد.

آیا شما هم برای این رویداد هیجان‌زده‌اید؟ چه چیزی در این رویداد برای شما از همه جالب‌تر بوده و هست؟ آیا در حین دنبال کردن خبر‌ها موردی را دیده‌اید که در اینجا به آن اشاره نشده است؟ ما را در جریان نظراتتان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/apple-spring-2021-event/
ads
ads