داغ ترین ها :
بهترین برنامه‌های کنترل والدین برای اندروید و آیفون

بهترین برنامه‌های کنترل والدین برای اندروید و آیفون

اگر هنگام ورود به اتاق، کودکان شما به سرعت صفحه نمایش خود را از دید خارج می‌کنند، در این صورت احتمالا آن‌ها چیزی را از شما پنهان می‌کنند. بنابراین بهتر است با نصب بهترین برنامه‌های کنترل والدینی برای تلفن‌های هوشمند و یا تبلت‌ها، فرزندان خود را به صورت آنلاین و یا آفلاین تحت نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید بفهمید بچه‌های شما در اینترنت چه کاری انجام می‌دهند، بهتر است این کار را انجام دهید.

به علاوه با نرم افزار کنترل والدین می‌توانید مکان‌های فیزیکی فرزندان خود را ردیابی کنید، ببینید با چه کسی در ارتباط هستند، محدودیت‌هایی را برای مدت زمان نمایش روزانه آن‌ها تعیین کرده و وب سایت‌های قابل اعتراض را مسدود کنید. برخی از این برنامه‌ها تماس‌ها و پیامک‌ها را ثبت می‌کنند و حتی تعدادی از آن‌ها می‌توانند محتوای پیام‌های متنی را نیز به شما ارائه دهند. در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین برنامه‌های کنترل والدینی برای اندروید و آیفون 2023 در اختیارتان قرار دهیم.

 

پیشنهاد نویسنده: بهترین بازی‌های اندرویدی برای کودکان

 

معرفی بهترین برنامه‌های کنترل والدینی برای اندروید و آیفون 2023

به طور کلی این برنامه‌ها نمی‌توانند همه کارها را برای شما انجام دهند، اما با استفاده از آن‌ها می‌توانید در مورد کارهایی که باید و نباید انجام دهند با کودکان خود صحبت کنید، نحوه عملکرد خود را توضیح دهید و آن‌ها را روشن کنید که تلفن و تبلت آن‌ها را کنترل خواهید کرد.

البته برخی از برنامه‌های کنترل والدین این قابلیت را دارند که در حالت مخفی بر روی دستگاه کودک اجرا شوند. اما حقیقت غم‌انگیز این است که بسیاری از مردم از چنین برنامه‌های “مخفی کاری” نه برای نظارت بر بچه‌های خود، بلکه برای جاسوسی از همسر یا بزرگسالان خود استفاده می‌کنند.

بنابراین اگر واقعا در کنترل کارهایی که فرزندانتان به صورت آنلاین انجام می‌دهند، جدی هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای آن‌ها تلفن‌های اندرویدی تهیه کنید. زیرا این برنامه‌ها به دلیل محدودیت‌های شدید اپل در Android بیشتر از iOS کاربرد دارند. در ادامه به معرفی نمونه‌هایی از بهترین برنامه‌های کنترل والدین برای اندروید و آیفون 2021 خواهیم پرداخت.

  • برنامه کنترل والدین Net Nanny

هیچ سرویس کنترل والدینی کامل نیست اما Net Nanny بهترین ترکیب از فیلتر وب، ردیابی مکان و مدیریت برنامه را در هر دو دستگاه Android و iOS ارائه می‌دهد. همچنین در تبلت‌های کیندل فایر آمازون، در ویندوز و مک و در دستگاه‌های سیستم عامل Chrome که از Google Play پشتیبانی می‌کنند نیز کار می‌کند. برنامه کنترل گوشی فرزندان Net Nanny می‌تواند موقعیت مکانی فرزند شما را ردیابی کند، تاریخچه موقعیت مکانی وی را نمایش دهد و کمک هزینه‌ها و برنامه‌ها را به همان اندازه در هر 2 سیستم عامل تنظیم کند.

معرفی برنامه کنترل والدین Net Nanny

نسخه iOS به شما امکان می‌دهد ده‌ها برنامه را در تلفن فرزند خود مسدود کنید، اما اندروید به شما اجازه می‌دهد همه آن‌ها را مسدود کنید. البته Net Nanny اخیرا به جای مسدود کردن یا اجازه دادن به آن‌ها، کنترل محتوایی را نیز اضافه کرده است که در برنامه‌ها و سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی نظیر Instagram، TikTok و YouTube کار می‌کند. تنها کاری که این برنامه نمی‌تواند در تلفن‌های هوشمند انجام دهد، نظارت بر تماس‌ها یا پیامک‌ها می‌باشد.

دانلود این برنامه از گوگل پلی

دانلود این برنامه از اپ استور

  • برنامه کنترل والدین Norton Family

برنامه کنترل والدین رایگان Norton Family از دیگر برنامه‌های برتر کنترل والدین می‌باشد که ثبت و نظارت بر پیام‌های متنی را فقط در دستگاه‌های اندروید ارائه می‌دهد. هم‌چنین قابلیت‌های ردیابی موقعیت مکانی، زمانبندی، فیلتر کردن وب و نظارت بر سرویس آن، هم در iOS و هم در Android کار می‌کنند، اما کمک هزینه Norton Family فقط برای نرم افزارهای Windows و Android می‌باشد.

معرفی برنامه کنترل والدین Norton Family

لازم است بدانید که مجموعه‌های گران قیمتی از آنتی ویروس نورتون همانند Norton 360 Delux که اغلب به 50 دلار در سال تخفیف می‌خورد، وجود دارند اما خرید آن حتی با این قیمت نیز کاری بیهوده است، مگر این‌که بچه‌های شما از Mac به جای رایانه‌های شخصی Windows استفاده کنند.

دانلود این برنامه از گوگل پلی

دانلود این برنامه از اپ استور

 

مطالب مرتبط: بهترین تبلت‌های مخصوص بازی ۲۰۲۱

 

  • برنامه کنترل والدین Kaspersky Safe Kids

Kaspersky Safe Kids به شما امکان می‌دهد فعالیت‌های کودکان خود را در رایانه‌های شخصی، Mac و همچنین تلفن‌های هوشمند کنترل کنید. در این برنامه یک دوره آزمایشی 7 روزه وجود دارد و پس از آن فقط با پرداخت 15 دلار می‌توانید یک سال از آن استفاده کنید و برنامه‌ رایگان آن به شما امکان می‌دهد محدودیت‌های زمانی را تعیین کنید، وب سایت‌ها را فیلتر کنید و برنامه‌های دیگر را مدیریت کنید. ردیابی موقعیت مکانی، نظارت بر وب و برنامه ریزی دستگاه نیز هم در iOS و هم در Android کار می‌کنند.

معرفی برنامه کنترل والدین Kaspersky Safe kids

مدیریت این برنامه در iOS محدود است و نسخه iOS به هیچ وجه نمی‌تواند تماس‌ها یا پیامک‌ها را کنترل کند. به علاوه ویژگی‌های جدید آن به شما این اجازه را می‌دهد انواع خاصی از جستجوی YouYube را مسدود کنید و یا سابقه جستجوی یوتیوب را مرور کنید. از این رو اگر نیازی به خواندن پیام‌های متنی فرزندان خود احساس نمی‌کنید، Kaspersky safe Kids برایتان مناسب است.

دانلود این برنامه از گوگل پلی

دانلود این برنامه از اپ استور

  • برنامه کنترل والدین Qustodio

Qustodio دارای نرم افزاری برای Mac، رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های iOS و اندروید، تبلت Amazon Fire و از فوریه 2021، Chromebook می‌باشد و به شما امکان می‌دهد برای برنامه‌های خاص و دستگاه‌های خاص محدودیت زمانی تعیین کنید. ردیابی مکان محدود این سرویس هم در iOS و هم در Android کار می‌کند و سرانجام نیز در پاییز سال 2019 یک گزینه به دیگر گزینه‌های خود اضافه کرد و آن‌هم این است که به شما نشان می‌دهد همه بچه‌های شما در یک زمان کجا هستند.

معرفی برنامه کنترل والدین Qustodio

برخلاف اندروید با Qustodio شما می‌توانید فقط ده برنامه را در iOS مدیریت کنید. فیلتر کردن وب نیز در iOS قدرت بیشتری دارد، در حالی که نظارت بر متن و تماس فقط در اندروید کار می‌کند. از اشکالات Qustoio می‌توان به هزینه سنگین آن (تقریبا 138 دلار در سال) اشاره کرد که البته برخی اوقات کاربران فعال 10 درصد تخفیف می‌گیرند. البته ناگفته نماند که در اوایل سال 2019، Qustodio یک طرح ارزان‌تر با قیمت 40 دلار در سال را مورد آزمایش قرار داد، اما دوام نیاورد.

دانلود این برنامه از گوگل پلی

دانلود این برنامه از اپ استور

  • برنامه کنترل والدین OurPact

هنگامی که قدرتمندترین برنامه کنترل والدین برای گوشی‌های آیفون بود، در اواخر سال 2018 با تغییر قانون اپل برخی از ویژگی‌ها نظیر ردیابی مکان و زمان OurPact دچار مشکل شد. سپس در اوایل سال 2018، اپل بی سروصدا OurPact را از AppStore خارج کرد، اما در جولای همان سال پس از کاهش محدودیت‌ها، مجددا OurPact را به کار گرفت.

معرفی برنامه کنترل والدین OurPact

در اوج خود، OurPact تنها برنامه کنترل والدین بود که مورد آزمایش قرار گرفت و به کاربران این امکان را می‌داد تا هر برنامه از iOS را مدیریت یا مسدود کنند که البته این کار را برای دستگاه‌های اندروید نیز انجام می‌دهد. با این حال شما نمی‌توانید تماس‌ها یا پیامک‌ها را نه در iOS و نه در Android کنترل کنید، اما می‌توانید برنامه‌های پیام رسانی را مسدود کنید و بدون شک استفاده از OurPact بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

دانلود این برنامه از گوگل پلی

دانلود این برنامه از اپ استور

  • برنامه کنترل والدین Screen Time

Screen Time در مدیریت و زمان‌بندی دسترسی کودکان به دستگاه بسیار مفید می‌باشد، اما متاسفانه در دستگاه‌های iOS محدود است و مدیریت برنامه و فیلتر کردن وب فقط برای Android می‌باشد. هم‌چنین Screen Time برای پیگیری موقعیت مکانی و فیلترهای وب هزینه‌های اضافی به دنبال دارد که مسلما هر دو مورد ضروری هستند و با سایر برنامه‌های کنترل والدین به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

معرفی برنامه کنترل والدین Screen Time

البته ناگفته نماند که در حال حاضر فقط برای دستگاه‌های اندروید ردیابی موقعیت مکانی اضافه شده است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید هر دو ویژگی را در نسخه آزمایشی 14 روزه Screen Time premium دریافت کنید. با Screen Time نمی‌توان برنامه‌ها را در iOS مسدود و یا مکالمه و پیام‌های متنی را کنترل کرد.

دانلود این برنامه از گوگل پلی 

  • برنامه کنترل والدین ESET

برنامه کنترل والدین ESET فقط برای اندروید می‌باشد و به یک پلتفرم واحد متصل می‌شود، اما حتی در آن‌جا نیز ویژگی‌های نامحدودی دارد و فاقد کنترل پیام و مسدود کردن شماره است.

معرفی برنامه کنترل والدین ESET

هم‌چنین ردیابی موقعیت مکانی و کنترل دستگاه را نیز باید با پرداخت هزینه اشتراک دریافت کنید، به این صورت که ابتدا یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه در اختیارتان قرار می‌گیرد و پس از آن باید هزینه یک سال را پرداخت کنید که تقریبا 30 دلار است. اما هنوز هم این برنامه ارزش هزینه کردن را ندارد، مگر اینکه آن را با ESET Smart Security Premium همراه کنید. دلیل این کار این است که KasperSky Safe Kids در 4 برابر سیستم عامل و با نصف قیمت بیشتر از کنترل والدین ESET برای اندروید کار می‌کند. اگر ترجیح می دهید هزینه کمتری برای وسیله بازی کودک خود انجام دهید، می توانید گوشی های گیمینگ ارزان قیمت را در سایت تکنولایف بررسی کنید.

دانلود این برنامه از گوگل پلی

  • برنامه کنترل والدین MMGuardian

MMGuardian تقریبا هر ویژگی کنترل والدین را که ممکن است در تلفن‌های اندرویدی بخواهید، دارد. اما توانایی‌های آن در iOS تا حدودی محدود است و رابط‌های کاربری در هر دو سیستم عامل قدیمی و ناامید کننده هستند.

معرفی برنامه کنترل والدین MMGuardian

این برنامه در تلفن‌های هوشمند iOS و Android ردیابی موقعیت مکانی و فیلتر وب را عالی انجام می‌دهد و جالب است بدانید هم‌اکنون MMGuardian دارای یک مولفه هوش مصنوعی برای تشخیص برهنگی در تصاویر ذخیره شده می‌باشد. در تلفن اندروید، والدین می‌توانند از MMGuardian برای خواندن همه متن‌ها و مسدود کردن هر شماره استفاده کنند، اما در iOS این امکان وجود ندارد.

دانلود این برنامه از گوگل پلی

دانلود این برنامه از اپ استور

  • برنامه کنترل والدین Kid360

اپلیکیشن Kid360 بهترین نرم افزار رایگان کنترل گوشی فرزندان است که می‌توانید روی سیستم عامل‌های اندرویدی و ios نصب کرده و استفاده کنید. این برنامه به والدین اجازه‌ی قفل کردن هر برنامه‌ای که فکر کنید مناسب فرزندان نیست را می‌دهد. می‌توانید برای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف زمان بگذارید و از تایم مشخص شده به بعد، فرزند شما نمی‌تواند از آن برنامه استفاده کند. به کمک این برنامه، می‌توانید در زمان‌هایی که فرزند شما باید درس بخواند، مانند فصل امتحانات، برنامه‌هایی که حواس او را پرت می‌کند قفل کنید تا لطمه‌ای به در س او وارد نشود. همچنین، می‌توانید به کمک آماری که نشان داده می‌شود ببینید فرزند شما چند ساعت و چقدر در روز از یک برنامه استفاده می‌کند. حتی ساعت استفاده از آن برنامه‌ هم مشخص می‌شود. 

برنامه kid360 برای اندروید و ios

از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که یک سری از برنامه‌ها همیشه در دسترس هستند؛ بنابراین در شرایط بحرانی بچه به برنامه‌های اصلی دسترسی خواهد داشت و می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. همچنین، از آن‌جا که خواب شبانه در عملکرد روزانه‌ی کودک نقش مهمی دارد، می‌توانید دسترسی به بعضی برنامه‌ها مانند بازی‌های مورد علاقه‌ی او را در ساعتی که باید خواب باشد غیرفعال کنید.

دانلود این برنامه از گوگل پلی

دانلود این برنامه از اپ استور

  • برنامه کنترل والدین Kidslox

برنامه کنترل کودک kidlox

دیگر برنامه‌ای که به شما پیشنهاد می‌دهیم برای مانیتورینگ بهتر فرزند خود استفاده کنید، کیدزلاکس است. زمانی می‌گوییم که بهترین نرم افزار کنترل گوشی فرزندان را دانلود کرده‌ایم، که مشخصات آن برنامه مانند اپلیکیشن کیدزلاکس برای هر دو نوع سیستم عامل وجود داشته باشد. شما می‌توانید این برنامه را به‌راحتی نصب و استفاده کنید. برنامه‌ی Kidslox به شما این اجازه را می‌دهد که از طریق GPS بتوانید کودک را ردیابی کرده و از موقعیت مکانی او اطلاع داشته باشید. با این کار، خیال شما نیز در زمانی که بچه نزدیک شما نیست راحت‌تر است. همچنین، می‌توانید دسترسی او به برخی سایت‌ها که محتوای مناسبی برای کودک ندارد را در موتورهای جست‌وجو و یوتیوب قطع کنید. به کمک این برنامه، شما می‌توانید محدودیت زمانی برای برنامه‌هایی که بچه استفاده می‌کند در نظر بگیرید و در زمانی که او باید درس بخواند یا روی کاری متمرکز شود، برنامه‌های مزاحم و حواس‌پرت‌کن را مسدود می‌کنید.

دانلود این برنامه از گوگل پلی

دانلود این برنامه از اپ استور

سخن پایانی

در این مقاله از تکنولایف ما به معرفی بهترین برنامه‌های کنترل والدینی پرداختیم. در صورتی که شما تجربه استفاده از این برنامه‌ها را داشته‌اید، می‌توانید نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

سوالات متدوال

بهترین برنامه‌های کنترل والدین برای اندروید کدام است؟

اپلیکیشن Net Nanny یکی از بهترین برنامه های کنترل والدین برای فرزندان است، این برنامه بر روی هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قابل نصب است اما متاسفانه کاربران در سیستم‌عامل iOS با محدودیت‌های خاص این برنامه مواجه هستند.

بهترین برنامه‌های کنترل والدین برای iOS کدام است؟

متأسفانه تمامی برنامه‌های کنترل والدین بر فرزندان در سیستم‌عامل iOS محدودیت‌های خاص خود را دارد، از این رو به شما توصیه می‌کنیم تا با مراجعه به مقاله بهترین گزینه را نسبت به نیازهای خود انتخاب کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. ایمینو

    سلام و وقت بخیر، ایمینو به عنوان یه اپلیکیشن ایرانی کنترل والدین (پرنتال کنترل) هم محبوب ترین نرم افزار کنترل والدین در ایران هست که بیش از 150 هزار نصب گرفته در کافه بازار با رضایت بیشتر کاربران. لطفا اپلیکیشن ایمینو رو هم در متنتون معرفی کنین.

  2. رضا

    خبر نداری قرار بود خبر بدید

  3. ابوالفضل

    از دیدگاه انتی ویروس ها اینها برنامه های ابزار هک شناخته نمیشن؟ و دوم اینکه به نظرم کنترل موبایل دیگران حتی اگه بچه مون هم باشه کار درستی نیست

    1. شمس الدین

      پاسخ به ابوالفضل

      سلام شما درست میگین ،البته اگر مشکلی نباشه این دورزمونه باید یه جوری حواست باشه به دوربریات
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ابوالفضل

      سلام وقت بخیر چون به این هدف ساخته شدن که کنترل روی کودکان باشه خیر
  4. آربن

    به نظر من که خوب هست

  5. کوروش

    سوال اینکه ؛ برای کنترل تماس و پیامها و اپلیکیشن های واتساپ و تلگرام و یوتیوب کدام یک از اپلیکیشن ها برای اندروید خوبه و ترجیحا رایگان باشه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کوروش

      سلام وقت بخیر در مطلب توضیح داده شده موفق باشید
  6. عمو

    بزرگترین چالش در کنترل فرزندان، نرم افزارهایی مثل اینستاگرام است. هر کدام از این نرم افزارهای کنترل والدین ، چگونه با این مشکل برخورد می کند؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به عمو

      سلام وقت بخیر می‌تونید محدودیت زمانی برای استفاده مشخص کنید و دسترسی بخش‌های مختلف رو محدود کنید پیروز باشید
      1. سوگند

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام از کجا بفهمیم گوشیمون کنترل میشه؟
        1. زهرا

          پاسخ به سوگند

          سلام آیا این برنامه رو بعد از اینکه رو گوشی مقابل نصب کردیم قابل دید هست یا مخفیه؟
          1. پریا حسن‌زاده

            پاسخ به زهرا

            سلام. اگر سوالتون این هست که بچه متوجه می‌شه که دارید با این برنامه کنترلش می‌کنید یا نه، باید گفت که اکثر این برنامه‌ها مخفی هستند و بچه‌ها متوجه نمی‌شن. البته اگر فرزند شما کمی بزرگ یا نوجوان باشه ممکنه یک چیزهایی رو متوجه بشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-parental-control-apps-for-android-and-iphone/
ads
ads