داغ ترین ها :
بهترین بازی های PS4

بهترین بازی های PS4

فهرست مطالب

درست است که پلی استیشن 5 در حال حاضر در دسترس قرار دارد و نسل نهم تجربه‌ای شگفت‌انگیز را به مخاطبان ارائه می‌دهد، اما هنوز هم PS4 کاربران زیادی دارد و آثار ارزشمند مختلفی روی این کنسول قابل بازی هستند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین بازی های PS4 2023 را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

 

انواع کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ را می‌توانید از سایت فروشگاه اینترنتی تکنولایف تهیه کنید.

 

بازی‌های بسیار جذابی روی پلی استیشن 5 در دسترس هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به Ratchet & Clank: Rift Apart و Returnal اشاره کرد؛ اما خود کنسول به سختی قابل تهیه است و در کشور ما نیز با توجه به شرایط اقتصادی بسیاری از گیمرها توان خرید این محصول را ندارند. در نتیجه کاربران پلی استیشن 4 هنوز هم به مراتب بیشتر از کسانی هستند که توانسته‌اند کنسول نسل نهم سنی را تهیه کنند. البته این که PS4 مربوط به نسل هشت می‌شود، دلیلی بر نداشتن بازی‌های جذاب نیست. این کنسول هنوز هم بازی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند ساعت‌ها و حتی ماه‌ها شما را سرگرم کند.

در سال 2013 بود که پلی استیشن 4 عرضه شد و به سرعت توانست به محبوب‌ترین کنسول نسل جدید (در آن زمان) تبدیل شود. حالا حدود 9 سال از آن زمان گذشته و در این مدت بازی‌های گوناگونی روی این کنسول عرضه شده‌اند. پس اگر PS4 دارید، نباید فکر کنید که کنسول‌تان دیگر ارزشی ندارد. علاوه بر این، اگر از بین شما کسی کنسول پلی استیشن 4 پرو داشته باشد، می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت 4K و با بهره‌مندی از HDR و نرخ فریم بالا (نرخ فریم بیشتر به خود بازی بستگی دارد) تجربه کند.

بیایید یک نگاه اجمالی به بازی‌های فوق‌العاده‌ای که روی این پلتفرم در دسترس هستند، بیندازیم. بازی Bloodborne یک اثری بسیار جذاب در سبک Gothic Horror یکی از این موارد است. حاصل آخرین همکاری هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) با کونامی (Konami) یعنی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و دو نسخه از بازی‌های Spider-Man که توسط استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) ساخته شده، دیگر آثاری هستند که می‌توانید آن‌ها را روی PS4 تجربه کنید. علاوه بر این، بازی Horizon Forbidden West نیز به زودی قرار است برای این کنسول منتشر شود.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

فقدان قابلیت Backward Compatibility در PS4 در زمان عرضه یک مشکل بزرگ بود که سونی تلاش کرد با سرویس Playstation Now آن را رفع کند. حال به لطف این سرویس می‌توانید بسیاری از بازی‌های PS2 و PS3 را نیز روی پلی استیشن 4 بازی کنید.

خواه شما عاشق بازی‌های ماجراجویی تک نفره باشید، چه آثار چند نفره و پر سر و صدا را دوست داشته باشید، پلی استیشن 4 شما را با بازی‌های متنوع‌اش راضی نگه می‌دارد. در ادامه ما بهترین بازی های PS4 در سال 2022 را به شما معرفی خواهیم کرد. پس ادامه این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید. البته سال 2023 تازه آغاز شده پس بهترین بازی ps4 2022 و قبل‌تر از آن‌ هم شاید در کنار بازی های جدید ps4 2023 در این فهرست هم موجود باشد و بالطبع این مقاله آپدیت خواهد شد. بازی های پی اس فور هم اکنون ارزش خرید بالاتری هم پیدا کرده‌اند، چرا که با قیمت مناسب‌تری می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

بازی Elden Ring

بازی Elden Ring

بازی الدن رینگ (Elden Ring) یک بازی اکشن نقش‌آفرینی به حساب می‌آید که توسط استودیو FromSoftware توسعه یافته و توسط نامیوکو بندای منتشر شده است. این بازی توسط هیدتاکا میازاکی، کارگردان مشهور سری بازی‌های Dark Souls و Bloodborne پایه‌گذاری شده و جورج ای. آر. مارتین، نویسنده معروف رمان‌های فانتزی مانند A Song of Ice and Fire و پایه‌گذار دنیای Game of Thrones در این فرایند همراه هیدتاکا میازاکی بوده است.

Elden Ring در یک دنیای باز جریان دارد و سبک بازی نیز مشابه بازی‌های Souls و Bloodborne است. داستان این بازی در دنیایی به نام “The Lands Between” رخ می‌دهد، دنیایی که توسط جرج آر آر مارتین طراحی شده و چالش‌ها، اسرار و موجودات خطرناکی را شامل می‌شود. جهان بازی بسیار بزرگ است و یکی از جذابیت‌های بازی Elden Ring را می‌توان همین موضوع به حساب آورد. مبارزات این بازی بسیار جالب طراحی شده و شما نیاز به استراتژی کافی برای برنده شدن دارید.

بازی Bloodborne

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

احتمالا همه شما استودیو فرام سافتور (FromSoftware) را با بازی‌های Demon’s Souls و Dark Souls می‌شناسید. این استودیو در سال 2015 با عرضه بازی بلادبورد، بار دیگر گیمرها را شیفته‌ی خود کرد. البته بازی Bloodborne از سبک و سیاق Sword and Sorcery گونه‌ی آثار پیش‌تر معرفی شده‌ی فرام سافتور فاصله گرفت.

در واقع در بازی بلادبورن صرفا سبک اکشن-نقش‌آفرینی (RPG) آن نیست که اهمیت دارد، بلکه ویژگی‌های دیگری نیز هستند که آن را به اثری خاص بدل کرده‌اند. فضا خوفناک، بیگانه، عجیب و غریب و زیبایی‌شناسی خاص این بازی است که موجب شده ما بتوانیم آن را به راحتی از سایر آثار جدا کنیم. این بازی با اتمسفری که ارائه می‌دهد، ما را به یاد داستان‌های لاوکرفت (H.P. Lovecraft) و رابرت هاوارد (Robert E. Howard) می‌اندازد.

بازی Bloodborne از نظر سیستم کنترل شباهت زیادی به سری بازی‌های Souls دارد. هیولاهای موجود در این اثر نسبت به نسخه‌های پیشین از استودیو فرام سافتور بسیار متفاوت هستند. اگر به بازی‌هایی که یک فضای فانتزی را ترسیم می‌کنند دوست داریم و می‌خواهید یک اثر Gothic Horror را تجربه کنید، حتما به سراغ این بازی بروید. بازی بلادبورن بدون شک یکی از بهترین بهترین بازی های ps4 سال 2021 است.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Doom Eternal

بهترین بازی های ps4 2022

Doomguy و عطش پایان‌ناپذیرش برای نابود کردن بی‌رحمانه شیاطین بار دیگر در بازی Doom Eternal به تصویر کشیده شده است. او با هر که در مقابل‌اش قرار می‌گیرد مبارزه می‌کند و قدرت دشمن اصلا موجب ترس و وحشت‌اش نمی‌شود. تمام هدف Doomguy نجات نسل بشر است.

بازی Doom Eternal یک بازی پی اس فور بسیار جذاب با ریتم خیلی تند است که آدرنالین خون‌تان را به بیشترین میزان ممکن می‌رساند. این بازی نه تنها همان شور و هیجان نسخه عرضه شده در سال 2016 را ارائه می‌دهد، بلکه حتی پا را فراتر گذاشته و تنش بیشتری در گیمر به وجود می‌آورد. گیم‌پلی در این اثر جذاب‌تر، درخشان‌تر و باشکوه‌تر شده و حسابی کاربر را سر ذوق می‌آورد.

این اثر نه تنها یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 است، بلکه در ژانر شوتر اول شخص نیز می‌توان آن را جزو آثار برتر در نظر گرفت. قابل ذکر است که شما می‌توانید بازی Doom Eternal را هم به صورت تک نفره و هم به شکل چند نفره تجربه کنید. بازی در هر دو حالت هیجان‌انگیز است و می‌تواند تجربه خوبی را برای‌تان به ارمغان آورد.

 

کدام مدل های تلویزیون مناسب بازی هستند:
بهترین تلویزیون گیمینگ

بازی Divinity: Original Sin II

بازی Divinity: Original Sin II

عنوان Divinity: Original Sin II یک بازی نقش‌آفرینی و ماجراجویی است که توسط استدیو Larian ساخته شده و یکی از بازی‌های PlayStation 4 به حساب می‌آید. این عنوان ادامه Divinity: Original Sin است و شما را در دنیایی جادویی با خود همراه می‌کند تا ماجراجویی‌های جذابی و جالبی را تجربه کنید.

بازی Divinity: Original Sin II به شما امکان می‌دهد تا یک شخصیت اصلی و سه شخصیت همراه را را انتخاب کنید و جالب است که هرکدام از این شخصیت‌ها دارای هویت، داستان و تخصص‌های خاصی هستند. این بازی داستان جذابی دارد و شما را در این دنیای شگفت انگیز و بزرگ با خود همراه می‌کند. در طول روند بازی تصمیم‌های شما جریان داستان را مشخص می‌کند و پایان بازی را رقم می‌زند و به همین جهت تا حد زیادی روند در دست خودتان قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید این بازی را با دوستان خود به صورت چندنفره تجربه کنید یا به تنهایی داستان را پیش بروید. جهان Divinity: Original Sin II با جزئیات زیادی طراحی شده و به شما امکان می‌دهد تا مناطق مختلف را کشف کرده به حل پازل‌های متنوع بپردازید.

بازی Final Fantasy VII Remake

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

اسکوئر انیکس (Square Enix) با اقدام برای بازآورینی یک اثر قدیمی و ماندگار، ریسک بالایی را به جان خرید. بازسازی یک بازی ویدیویی کار ساده‌ای نیست، زیرا طرفداران با نسخه اصلی وقت زیادی گذرانده‌اند و همیشه انتظارات بالایی دارند؛ اما در نهایت حاصل کار یک اثر بسیار جذاب بود و نشان دادن که سازندگان به خوبی از پس چالش پیش روی‌شان برآمده‌اند. این بازی را هم می‌توانیم به عنوان یکی از جدیدترین بازی های ps4 حساب کنیم که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بازی Final Fantasy VII Remake بازیکنان را به شهر مغموم و عجیب و غریب میدگار (Midgar) می‌برد. در این اثر ما با یک گروه اکو-تروریست آشنا می‌شویم که قصد دارند در برابر یک شرکت جهنمی که قدرت زیادی دارد و تلاش می‌کند با بی‌رحمی سیاره را برای منافع‌اش به نابودی بکشاند، مقابله کنند.

میدگار شهری است که فضایی شبیه به آینده‌ای دور را ارائه می‌دهد. ما در این شهر با کلود (Cloud) همراه می‌شویم که یک سرباز کهنه‌کار است و همراه با متحدان‌اش در برابر دشمنان، ربات‌ها و هیولاهای جهش‌یافته می‌جنگد. در بازی Final Fantasy VII Remake که یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 است.

خرید هارد اکسترنال

سیستم مبارزات نوبتی (Turn-Based) پیاده‌سازی شده و شما می‌توانید لحظات اکشن مختلفی را نیز تجربه کنید. البته باید این نکته را نیز ذکر کنیم که سیستم مهارت‌های Materia به بازی برگشته است و به لطف این ویژگی، توانایی و قابلیت‌های بیشتری در ساخت یک کاراکتر با خصوصیات متنوع، خواهید داشت.

بازی Final Fantasy VII Remake می‌تواند یک تجربه خوب از اثری نقش‌آفرینی را ارائه دهد. این اثر از هر نظری که تصورش را بکنید عملکرد خوبی دارد و توانسته تجربه کم‌نقصی را ارائه دهد. بخش بصری و موسیقی متن بازی دو ویژگی بسیار مهم آن هستند که از نقاط قوت اصلی‌اش به حساب می‌آیند.

به هر حال اگر به آثار فانتزی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بازی Final Fantasy VII Remake را تجربه کنید. شاید بتوان گفت که اگر بخواهید برای اولین بار با سری بازی‌های Final Fantasy آشنا شوید، این اثر بهترین گزینه ممکن برای‌تان خواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین بازی برای مک بوک

 

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Ghost of Tsushima

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

ساکر پانچ پروداکشنز (Sucker Punch Productions) چند سال پیش دست به اقدامی جالب زد و سعی کرد که با ارائه اثری تاریخی، ژاپن قرون وسطی‌ای را به گیمرها معرفی کند. بازی Ghost of Tsushima داستان جین ساکای (Jin Sakai) را روایت می‌کند که یک سامورایی شرافتمند است؛ اما زمانی که مردم‌اش توسط سربازان مغول مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، او روی دیگر خودش را نمایان می‌کند. داستان‌های مربوط به سامورایی‌ها همیشه جذاب است و می‌تواند هر کسی را سرگرم کند. در این اثر نیز باید به سبک سامورایی‌ها رفتار کنید و برای پیروزی در نبردها چالش‌های زیادی پیش رویتان قرار می‌گیرد.

بازی گوست آف سوشیما یکی از بهترین بازی های پی اس فور جدید است که تجربه‌اش شما را مبهوت می‌کند. این اثر یک محیط بسیار جذاب را به شما ارائه می‌دهد؛ جزیره‌ای پر از گل‌های قرمز رنگ که نسیم به آرامی آن‌ها را مورد نوازش قرار می‌دهد و تابش نور طلایی خورشید چشم‌اندازی خیره‌کننده را به تصویر می‌کشد.

همچنین گاهی محیط‌هایی پوشیده از برف را می‌بینیم که آن‌ها نیز جذابیت خاص خود را دارند. سازندگان توانسته‌اند با ارائه این محیط‌ها، اجازه دهند که ما در دل یک جزیره به سفر مشغول شویم و از چشم یک سامورایی، جهان پیرامون‌مان را ببینیم. جالب است بدانید که بازی Ghost of Tsushima دارای حالتی به نام Kurosawa است که تصویر را سیاه و سفید می‌کند و می‌توان تجربه‌ای متفاوت را ارائه دهد.

این بازی فانتزی که در قرن 13 روایت می‌شود، جهان‌باز بوده و مخفی‌کاری در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. سوارکاری، حل معماهای مختلف و مبارزات تن به تن بخش‌های اصلی این اثر به حساب می‌آیند. بازی Ghost of Tsushima از نظر داستان‌سرایی نیز موفق بوده و حتی قابلیت‌های شخصی‌سازی کاراکترش نیز بسیار خوب است. پس اگر به سامورایی‌ها علاقه دارید، تجربه بازی گوست آف سوشیما را از دست ندهید.

 

انواع کنسول پلی استیشن 5 را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید: خرید ps5

 

بازی God of War (2018)

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

همه شما با فرنچایز اکشن-ماجراجویی سونی (Sony) به نام خدای جنگ آشنا هستید. این مجموعه همیشه در ارائه یک تجربه اکشن بی‌نظیر و داشتن سیستم مبارزات بسیار خوب و درگیر کننده موفق بوده است. همچنین ارائه محیطی فانتزی و چشم‌نواز از دیگر ویژگی‌های قابل توجه آثار مختلف این فرنچایز بوده است که آن را روی کنسول‌هایی از نسل‌های مختلف به چشم دیده‌ایم.

شاید بتوان انتقادهایی نسبت به سیستم مبارزات وارد کرد و آن را در مقایسه با سایر آثار از نظر فنی نقد کرد، اما نمی‌توان منکر جذابیت‌های آن شد. شما می‌توانستید در نسخه‌های مختلف در محیط‌های متنوع به نبردهایی به یاد ماندنی با دشمنان‌تان مشغول شوید.

اما بازی God of War فرنچایز را وارد مرحله‌ای تازه کرد. بزرگ کردن محیط و دنیای بازی در کنار ساده کردن سیستم مبارزات و کنترل، از جمله تغییراتی بود که در این اثر شاهدش بودیم. این بازی چیز جدیدی به ژانر اکشن اضافه نکرد، اما توانست با وام گرفتن برخی المان‌ها از بازی‌هایی در سبک اکشن-نقش‌آفرینی و ارتقا دادن آن‌ها، یک تجربه‌ی منحصر به فرد را برای طرفداران به ارمغان آورد.

بازی گاد آف وار پس از وقفه‌ای پنج ساله عرضه شد و توانست به انتظار طرفداران پایان دهد. در این اثر ما با یک کریتوس (Kratos) متفاوت روبه‌رو می‌شویم؛ کسی که به نظر می‌رسد دیگر آن خشونت قبل را ندارد و حالا به یک مرد خانواده تبدیل شده است.او سعی دارد گذشته‌اش را فراموش کند و به خاطر پسر نوجوان‌اش، آترئوس (Atreus)، زندگی‌اش را تغییر دهد.

در این بازی دیگر خبری از اساطیر یونان باستان نیست و سازندگان به سراغ افسانه‌های اسکاندیناوی رفته‌اند. در نتیجه می‌توانید انتظار دیدن هیولاها و دشمنان جدیدی را داشته باشید؛ از غول‌ها و اوگرها گرفته تا مردگان متحرک و حتی خدایان نورس. باید از تمام توان خود استفاده کنید تا بتوانید هر که سر راه‌تان می‌آید را از دم تیغ بگذرانید.

با این که در ابتدا کریتوس را آرام‌تر از قبل می‌بینیم، اما در ادامه داستان، گیم‌پلی بازی God of War روی دیگر سکه را نشان می‌دهد.گیم‌پلی این اثر بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است و ما را در مقابل هیولاهای دریایی، غول‌های عظیم‌الجثه و حتی اژدها قرار می‌دهد، به همین دلیل هم هست که ما این اثر را در لیست بهترین بازی های جدید PS4 در سال 2023 قرار داده‌ایم. حالا که به نظر می‌آید در حال نزدیک شدن به تاریخ عرضه بازی God of War Ragnarok هستیم، این بازی می‌تواند ما را در این مدت زمان باقی مانده سرگرم کند.

 

طرفداران God of War Ragnarok بخوانند:
هر آنچه از بازی خدای جنگ: رگناروک مشخص شده است

بازی فورتنایت (Fortnite)

بازی فورتنایت برای ps4

فورتنایت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال است و سبک بقا دارد. سبک این بازی نیز همانند تمامی بازی‌های بتل رویال به این صورت است که شما را در فضایی باز با رقیبان رها می‌کنند و بازیکنی که به عنوان آخرین نفر از این نبرد زنده بماند برنده بازی است. سلاح‌های زیادی در سرتاسر بازی در دسترس بازیکنان قرار دارد که باید آن‌ها را پیدا کنید و از خودتان دفاع کنید. در این بازی باید سعی کنید آخرین نفر زنده بمانید و برنده هر دست باشید پس از اتمام هر دست از بازی با توجه به فعالیت‌هایی که انجام داده‌اید هدایایی دریافت می‌کنید؛ همچنین هر سیزن فورتنایت اسکین‌ها و باندل‌هایی دارد که با خریدن آن می‌توانید با کارکترهای متفاوت بازی کنید و تجربه جذاب‌تری داشته باشید. فورتنایت بخشی به نام Save the world نیز دارد که با ورود به آن باید دنیا را از دست زامبی‌ها نجات دهید. البته این نکته قابل ذکر است که این قسمت از بازی رایگان نیست و برای بازی کردن آن باید هزینه بپردازید.

بازی NieR: Automata

بازی NieR: Automata

بازی NieR: Automata» در سبک اکشن و نقش‌آفرینی توسط PlatinumGames توسعه یافته و توسط Square Enix منتشر شده است. داستان بازی در آینده‌ دور و ناآرام زمین اتفاق می‌افتد، زمانی که انسان‌ها در جنگ با ناشناخته‌‌ای به نام «Machines» هستند و تلاش می‌کنند تا بار دیگر زمین را پس بگیرند.

بازی از طراحی هنری استثنایی برخوردار است و به همین جهت تجربه گرافیکی بی‌رقیبی را به‌وجود می‌آورد و شما را در محیط غرق می‌کند. سیستم مبارزه بازی NieR: Automata از نوع دینامیک و سریع است و شما کنترل زیادی به روی کاراکتر مورد نظر خود دارید. در طول بازی، شما با زاویه‌های دید متفاوتی این عنوان را تجربه خواهید کرد و تصمیم‌های شما به‌روی داستان تاثیر می‌گذارد. البته به غیر از داستان اصلی، در بازی داستان‌های جانبی زیادی هم وجود دارد که شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید.

بهترین بازی های PS4 در سال 2023: بازی Grand Theft Auto V

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی GTA V از جمله آثاری است که مثل Skyrim روی پلتفرم‌های متنوع عرضه شده و با این که چندین سال از زمان انتشار آن می‌گذرد، همچنان پرطرفدار است. بازی جی تی ای وی در شهر خیالی لس سانتوس در ایالت خیالی سان آندریاس جریان دارد و وقایع آن به زمان حال مربوط می‌شود. این اثر بیشتر حول محور رویای آمریکایی می‌چرخد و داستان گروهی از خلافکارها را روایت می‌کند که مشخصا درست به کارهای غیر قانونی می‌زنند.

این اثر نیز مانند نسخه‌های پیشین جهان‌باز است و در آن آزادی عمل بسیار زیادی دارید. شما می‌توانید در این بازی ماشین بدزدید، با نیروهای پلیس درگیر شوید، دست به سرقت مسلحانه بزنید و حتی موجب آشوب شهر شوید. علاوه بر این، اگر از کارهای غیر انسانی خسته شدید، می‌توانید کمی به تفریح نیز بپردازید؛ مثلا می‌توانید گلف یا تنیس بازی کنید. بازی GTA 5 نه تنها یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 به حساب می‌آید، بلکه می‌توان آن را از جمله برترین آثار تاریخ صنعت گیم نیز قلمداد کرد.

در این بازی شما می‌توانید کنترل سه کاراکتر مختلف به نام‌های مایکل (Michael)، ترور (Trevor) و فرانکلین (Franklin) را برعهده بگیرید. هر یک از این شخصیت‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و ماموریت‌های خاص خود را نیز انجام می‌دهد. با این حال در برخی از ماموریت‌ها نیز شاهد همکاری هر سه آن‌ها هستیم.

بخش داستان جی تی ای 5 جذاب است و می‌تواند حسابی سرگرم‌تان کند. با این حال شاید بخشی که بیشتر به مذاق گیمرها خوش آمده باشد، حالت آنلاین آن است. GTA Online فوق‌العاده جذاب است و در طول این سال‌ها توانسته همواره مخاطب‌های زیادی را به سمت خود بکشاند. اگر این بازی را تجربه نکرده‌اید، پس از اتمام مطالعه این مقاله به سرعت به سراغ آن بروید.

 

 

بازی Hades

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

دوست دارید اثری Isometric، روگ لایک (Roguelike) و اکشن-نقش‌آفرینی را تجربه کنید که اساطیر یونان باستان نیز در آن نقش اساسی دارند؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، باید به سراغ اثر Dungeon Crawler ساخته شده توسط استودیو Supergiant Games بروید.

در بازی Hades شما کنترل کاراکتری به نام زاگرئوس (Zagreus) را برعهده دارید که پسر هیدیز است. او قصد دارد از Underworld فرار کرده و به کوه المپ برود و در این مسیر نیز با الهه‌های مخلتفی روبه‌رو می‌شود.

احتمالا خودتان نیز پیشتر نام این اثر به گوش‌تان خورده است. اگر عاشق دنیای گیم باشید، امکان ندارد این مطلب اولین آشنایی شما با بازی Hades باشد. این بازی گیم‌پلی بسیار جذابی دارد و ریتم آن نیز سریع است. این اثر روگ لایک از نظر طراحی هنری عمکلرد خیلی خوبی داشته و داستان پرمایه‌ای را روایت می‌کند؛ همچنین داشتن موسیقی متن خوب از دیگر نکات مثبت آن به حساب می‌آید. به طور کلی بازی Hades یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 و یک اثر درخشان در ژانر خود به حساب می‌آید.

 

معرفی تمام بازی های Plato را در مقاله زیر بخوانید:
بازی های پلاتو

 

بازی Diablo III

بازی Diablo III

بازی Diablo III یک عنوان اکشن-نقش‌آفرینی (Action RPG) به حساب می‌آید که توسط Blizzard Entertainment توسعه یافته و در سال 2013 برای کنسول‌ها، از جمله PlayStation 4، منتشر شده است. در این بازی شما باید یک شخصیت را از بین یگروه‌هایی مثل جادوگر، شوالیه، نویسنده و شکارچی و البته موارد دیگر انتخاب کنید.

هر گروه از مهارت‌ها و استراتژی‌های خاصی برخوردار هستند و بازی در دنیایی ترسناک و تاریک جریان دارد و شما باید دائما با شیاطین در جنگ باشید. مبارزات بازی Diablo III بسیار جذاب هستند و داستان غنی و پیچیده‌ای این بازی شما را به طور کامل درگیر می‌کند. در Diablo III شما می‌توانید بازی را تا چهار نفره تجربه کنید و در روند بازی دائما به کسب کردن گنجینه‌ها می‌توانید خود را بهبود ببخشید. عنوان Diablo III گرافیک با کیفیتی دارد و همین باعث می‌شود حس ترس بیشتر به شما القا شود.

بهترین بازی های PS4 در سال 2023: بازی Horizon Zero Dawn

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

یکی از جدیدترینترین بازی های ps4 بازی Horizon Zero Dawn است. این بازی وقتی عرضه شد توانست به سرعت به یکی از جذاب‌ترین IPهای دنیای گیم تبدیل شود. این اثر از استودیو گوریلا گیمز (Guerilla Games) که در سبک اکشن-نقش‌آفرینی است، داستان یک شکارچی به نام الوی (Aloy) را در جهانی پساآخرالزمانی روایت می‌کند.

در جهان این بازی ربات‌ها و ماشین‌آلات دنیا را به تسخیر خود درآورده‌اند. داستان از این قرار است که شما در نقش الوی باید تلاش کنید تا اطلاعاتی درباره گذشته‌تان به دست آورید. شما در بازی Horizon Zero Dawn کارهای متنوعی می‌توانید انجام دهید. شکار کردن یکی از بخش‌های اصلی این اثر به حساب می‌آید. شما می‌توانید در محیط بازی گشت و گذار کنید و با از بین بردن هیولاهای مکانیکی‌ای که در پیرامون‌تان پرسه می‌زنند، می‌توانید مهارت‌های‌تان را ارتقا دهید.

در همین حین که در جهان وسیع و پویای بازی به کاوش می‌پردازید، با NPCهای مختلفی روبه‌رو خواهید شد و می‌توانید به آن‌ها نیز کمک کنید. علاوه بر این، جستجو و پرسه زدن در محیط‌های ویران شده نیز می‌تواند جذاب باشد، زیرا گاهی آیتم‌های جالبی را در این بین پیدا خواهید کرد. یک بسته الحاقی به نام The Frozen Wilds نیز برای بازی Horizon Zero Dawn عرضه شده است که قابلیت‌ها، ربات‌ها و مناطق جدیدی را اضافه می‌کند.

در این اثر که یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 است، صرفا ربات‌ها را به عنوان دشمن در مقابل خود نمی‌بینید، بلکه انسان‌هایی هستند که بیشتر از این ماشین‌آلات شما را به چالش می‌کشند. این بازی سلاح‌های متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها در نبردها استفاده کنید. شاید بتوان گفت بهترین و پرکاربردترین اسلحه شما تیر و کمان‌تان است.

بازی The Last of Us Part II

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی لست اف اس 2 یکی از برترین آثار داستان‌محور تاریخ صنعت گیم به حساب می‌آید. این بازی در عمل شما را وارد دنیایی پر از زامبی می‌کند و از شما می‌خواهد که در این جهان به بقا ادامه دهید؛ اما در عین حال نیز با معرفی شخصیت‌هایی بسیار جذاب، داستانی درگیرکننده و متاثیرکننده را روایت می‌کند. در ادامه اثری را معرفی می‌کنیم که در رویداد Game Awards 2020 به عنوان بهترین بازی سال معرفی شد.

در بازی The Last of Us Part II ما با دنیایی روبه‌رو هستیم که در آن نسل بشر به دلیل وجود یک قارچ جهش‌یافته، در حال نابود شدن است. در واقع این بیماری، انسان‌ها را به موجوداتی آدم‌خوار تبدیل کرده است. این عفونت به سراسر کشور رسیده و حالا بازماندگان در محیط‌هایی ایزوله قرنطینه شده‌اند. اما هنوز هم کسانی هستند که سعی می‌کنند از این شرایط به نفع خود سوء استفاده کنند.

وقایع بازی لست اف اس 2 به چند سال پس از اتفاقات نسخه اول مربوط می‌شود و در آن الی (Ellie) پروتاگونیست جدید داستان است. او در تلاش است که در چنین دنیای پر هرج و مرجی، فارغ از هیاهوی بیرون، یک زندگی ساده را دنبال کند. اما اتفاقی رخ می‌دهد که او را مجبور می‌کنند، دست به اعمال خشونت‌آمیز بزند و با موجودات جهش‌یافته و انسان‌ها درگیر شود. چقدر به فکر انتقام گرفتن هستید؟ به نظرتان انتقام گرفتن به دردسرهایی که برای‌تان به وجود می‌آورد، می‌ارزد؟ بازی The Last of Us Part II تلاش می‌کند به این سوالات پاسخ بدهد.

این اثر که یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 است، یک دنباله‌ی جاه‌طلبانه برای نسخه اول به حساب می‌آید. بازی لست آف آس 2 گیمرها و منتقدین را به دو دسته تقسیم کرد و به نظر می‌رسد که استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) از قصد کاری کرده که چنین دو دستگی‌ای به وجود آید.

داستان بازی پیچش‌های جذاب و غافلگیر کننده‌ای دارد و سازندگان توانسته‌اند روایت را به بهترین شکل هم سو با گیم‌پلی پیاده‌سازی کنند. شخصی‌سازی و ارتقا کاراکتر در این اثر قابل توجه بوده و همچنین بخش مخفی‌کاری، مبارزات و کاوش محیط نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. در بازی The Last of Us Part II دشمنان، چه انسان‌ها و چه موجودات دیگر، هوش مصنوعی خوبی دارند و مقابله با آن‌ها چالش‌برانگیز است. همچنین طراحی مراحل به گونه‌ای است که اصلا از تجربه این اثر خسته نخواهید شد. گرفیک و صداگذاری نیز از جمله نکات مثبت آن هستند که در لیست بازی های جدید ps4 نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

 

گیمرهای موبایل یک ویدیو هیجان انگیز ببنید:
اجرای بازی های سنگین روی گوشی S21 Fe

بازی Celeste

بازی Celeste در سال 2018 توسط استودیوی نیتندو ساخته و منتشر شده است. بازیکن کنترل مادلین، زن جوان مبتلا به اضطراب و افسردگی را کنترل می کند که قصد دارد از کوه سلست بالا برود. برخی از اشیاء به Madeline توانایی‌های اضافی می‌دهند. او هشدارهای یک خانم مسن به نام گرنی را که در پایه‌های آن کوه زندگی می کند نادیده می گیرد و راه خود را از طریق شهری متروکه طی می‌کند و در آنجا با مسافری به نام تئو روبرو می‌شود. در ادامه بازی مدلین به خوابی عمیق فرو می‌رود و انعکاسی از خودش را می‌بیند. پس از بیدار شدن از این کابوس وارد ماجراهای زیادی می‌شود و به شما به عنوان بازیکن اصلی باید این مراحل را پشت سر بگذارید و رازهای در حال جریان بازی را کشف کنید.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Marvel’s Spider-Man

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

پیتر پارکر (Peter Parker) از آغاز راه خود در دهه 60 میلادی تا به حال توانسته به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ فرهنگ عامه تبدیل شود. کسی هست که نتواند با داستان یک پسربچه بخت‌برگشته که در شرایط سختی بزرگ شده، ارتباط برقرار کند؟ مرد عنکبوتی داستان چنین پسربچه‌ای است که به یک قهرمان تبدیل می‌شود.

در سال‌های گذشته چندین اقتباس گیمی از مرد عنکبوتی و به طور کلی آثار ابرقهرمانی ساخته شده بود که تقریبا هیچ یک از آن‌ها نتوانسته بودند به اندازه کافی موفق شوند. اما این استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) بود که در سال 2018 ورق را برگرداند. بازی Marvel’s Spider-Man که به صورت انحصاری برای PS4 عرضه شد، توانست توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند.

این بازی کاراکترهای معروف دنیای مارول را برای‌مان به تصویر می‌کشد و یک داستان گیرا و مهیج را روایت می‌کند. در بازی مرد عنکبوتی 2018 می‌توانید شاهد حضور کاراکترهای معروف مارول مثل مری جین واتسون (Mary Jane Watson) کینگ‌پین (Kingpin) و نورمن آزبورن (Norman Osborn) باشید. علاوه بر این، سیستم مبارزات این اثر نیز از نکات قابل توجه آن به حساب می‌آید. شما در بازی Marvel’s Spider-Man می‌توانید در محیط جهان‌باز شهر نیویورک به گشت گذار بپردازید. مبارزات، پرش‌ها و تار پرت کردن‌های پیتر در این اثر به خوبی نمایش داده شده است.

بازی Marvel’s Spider-Man که یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 محسوب می‌شود و هنوز هم به عنوان بازی پلی استیشن 4 جدید طرفدار دارد، مجموعه‌ای است از تمام ویژگی‌هایی که طرفداران مرد عنکبوتی از یک بازی اقتباسی از این کاراکتر انتظار داشتند. این اثر را می‌توان برترین بازی ویدیویی ابرقهرمانی ساخته شده در تاریخ صنعت گیم قلمداد کرد.

بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

استودیو اینسامنیاک گیمز دو سال پس از عرضه بازی Marvel’s Spider-Man، با انتشار بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales بار دیگر ما را با دوست عنکبوتی‌مان همراه کرد. هرآنچه موجب بازخوردهای خوب گیمرها از نسخه پیشین شده بود، در بازی جدید نیز وجود دارد؛ از سیستم پرتاب تار گرفته تا سیستم مبارزات جذاب است. علاوه بر این، بازی ویژگی‌های جدیدی نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند تجربه اثر را بیش از پیش جذاب کند. در این اثر منهتن به خوبی ساخته شده است و می‌توانیم در این شهر شاهد یکی از جالب‌ترین ماجراجویی‌های شاگرد پیتر پارکر، یعنی مایلز مورالز (Miles Morales) باشیم.

بله درست متوجه شدید. تمرکز این نسخه همان‌طور که روی نام‌اش مشخص است، روی مایلز مورالز خواهد بود؛ قهرمانی جوان و بلندپرواز که سعی می‌کند در قالب مرد عنکبوتی به شهر کمک کند. در این نسخه نیز ما شاهد یک داستان بسیار جذاب و سرگرم‌کننده خواهیم بود. البته این نسخه نسبت به اثر قبلی کوتاه‌تر است، اما به هر حال می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 در نظر گرفت.

 

برای اجرای Pubg گوشی چه بخریم؟
بهترین گوشی برای بازی پابجی

 

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

علت وجود این درد خیالی که به لایه‌های مختلف بازی نفوذ کرده است، چیست؟ قطع شدن دست اسنیک (Snake)؟ نابود شدن Mother Base؟ تفاوت این اثر نسبت به نسخه‌های پیشین؟ هیدئو کوجیما که خالق بازی متال گیر سالید 5 است، در این نسخه دست به کاری جدید زد. او این بازی را در قالب یک اثر AAA با طراحی عالی ساخت و توانست با نبوغ مثال‌زدنی‌اش، یک گیم‌پلی کم‌نظیر را ارائه دهد. اما روایت داستان است که هنوز هم مورد انتقاد کاربران زیادی قرار می‌گیرد.

فارغ از این که هر کسی درباره بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain چه نظری دارد، باید قبول کنیم که این اثر در بخش‌های مختلف یک شاهکار محسوب می‌شود. محیط جهان‌باز این بازی به خوبی پیاده‌سازی شده و بخش مخفی‌کاری آن فوق‌العاده است. بازی پر از راز و رمز و ایستراگ (Easter Egg) مختلف است که پیدا کردن آن‌ها می‌تواند حسابی برای‌تان لذت‌بخش باشد. به طور کلی این بازی تجربه‌ای به مخاطب ارائه می‌دهد که سال‌ها در خاطرش می‌ماند. از همین رو نمی‌توان این اثر را در لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 قرار نداد و اگر دنبال بازی ps4 جدید هستید، باید آن را امتحان کنید.

بازی Monster Hunter: World

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

اگر به شکار کردن علاقه دارید و به دنبال یک اثر هیجان‌انگیز هستید، بهتر است حتما به سراغ بازی Monster Hunter: World بروید. این بازی اشکن-نقش‌آفرینی از شرکت کپکام (Capcom) با ارائه یک سری المان منحصر به فرد، توانست ژانر خاص خود را تعریف کند. در این اثر شما می‌توانید هیولاهای مختلفی را شکار کنید، از آیتم‌های مختلف برای ساخت ابزار کاربردی استفاده کنید و سپس با همان ابزار به شکار هیولاهای بزرگتر بپردازید.

بازی Monster Hunter: World در بین کل آثار این فرنچایز از همه جذاب‌تر است و چالش‌برانگیزترین نسخه مجموعه نیز به حساب می‌آید. این اثر توانسته جذابیت و رضایت‌بخشی گیم‌پلی نسخه‌های پیشین را حفظ کند و با ارائه ویژگی‌های تازه، آن‌ها را ارتقا دهد. بازی Monster Hunter: World یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 است.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Nioh 2

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

Nioh یک فرنچایز اکشن-نقش‌آفرینی است که وقایع‌اش به اواخر دوره سنکوگو در ژاپن مربوط می‌شود. در این مجموعه داستان درگیری و نزاع چندین جنگ سالار روایت می‌شود که در تلاش هستند تا با فتح ژاپن، کشور را متحد کنند. با این حال بازی از اتفاقات ماوراءالطبیعی نیز برای جذاب کردن وقایع کمک گرفته است. این اتفاقات غیر عادی روی گیم‌پلی نیز تاثیر قابل توجهی گذاشته‌اند.

بازی Nioh 2 تقریبا از همه لحاظ نسبت به نسخه اول پیشرفت کرده است. مهارت‌ها ساده‌تر و در عین حال گسترده‌تر شده‌اند، سلاح‌های جدیدی به بازی اضافه شده و حتی در این اثر شاهد حرکات تازه‌ای نیز هستیم. در بازی Nioh 2 سیستم شخصی‌سازی سلاح‌ها و زره‌ها به شکل قابل توجهی بهتر شده و هیولاهای ژاپنی زیادی نیز به اثر اضافه شده‌اند. نتیجه کار نیز تبدیل شده به اثری پیچیده، گیرا و پر از لحاظ اکشن که همچنان در بست دادن المان‌های متنوع سبک نقش‌آفرینی است. به همین دلیل هم باید آن را لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 قرار داد.

 

اعتیاد‌ آور‌ترین بازی های موبایل کدام اند؟

بازی های آفلاین اعتیاد آور

 

Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice یکی از جذاب‌ترین عناوینی است که می‌توانید به روی PS4 آن را تجربه کنید. این بازی در سبک اکشن و ماجراجویی-تاریخی، توسط FromSoftware توسعه داده شده و در سال 2019 توسط Activision منتشر شده است. در این بازی سیستم مبارزه فوق‌العاده جذاب است و “Posture” نامیده می‌شود. شما باید حرکت‌ها و حملات دشمنان را به دقت مشاهده کرده و به موقع واکنش نشان دهید تا در مبارزه‌ها موفق شوید. همین سبک خاص مبارزه Sekiro: Shadows Die Twice را نسبت به بسیاری از بازی‌های موجود متمایز کرده است.

در این بازی شما نقش یک سامورای آزاد شده به نام Wolf را ایفا می‌کنید که به دنبال انتقام از دشمنان خود است. در بازی Sekiro: Shadows Die Twice شما باید گاهی به صورت یک نینجا و مخفیانه به دشمنان خود حمله کنید و در تاریکی شب پیش بروید. محیط بازی کاملا پویا طراحی شده و برای مثال شما می‌توانید از ارتفاع برای حمله به دشمنان خود بهره ببرید.

داستان بازی Sekiro: Shadows Die Twice پیچیده و کاملا عمیق است و در یک دنیای خیالی و تاریخی ژاپنی جریان دارد. بازی Sekiro گاهی چالش‌برانگیز می‌شود و شما برای رد کردن یک مرحله یا چالش مجبور می‌شوید تکنیک‌ها و استراتژی‌های دقیق را پیش بگیرید. این بازی از گرافیک بالا و صداگذاری فوق‌العاده‌ای استفاده می‌کند که به جذاب آن میفزاید. حتما پیشنهاد می‌کنیم بازی Sekiro: Shadows Die Twice را تجربه کنید.

بازی Persona 5

بهترین بازی های ps4 2021

وقتی حرف از بازی‌های نقش‌آفرینی به میان می‌آید، یکی از اولین نام‌هایی که در ذهن گیمرها نقش می‌بندد پرسونا 5 است. کات‌سین‌های این بازی که به شکل انیمه‌ها است، بسیار جذاب هستند و موسیقی متن آرامش‌بخش آن نیز به ارتباط برقرار کردن مخاطب با اثر کمک می‌کند.

حتی جزئیات ریزی مثل رابط کاربری و منوی بخش مبارزات نیز در ایجاد استایل خاص و منحصر به فرد این اثر بی‌تاثیر نبوده‌اند. اکثر بازی‌های سبک نقش‌آفرینی در جهان‌هایی فانتزی روایت می‌شوند، اما وقایع بازی Persona 5 در ژاپن امروزی جریان دارند. در واقع جامعه مدرن مخاطب اصلی این اثر هستند و داستان مطابق با این فضا روایت می‌شود. در حال حاضر این بازی به صورت انحصاری در اختیار کاربران پلی استیشن (PS3 و PS4) قرار دارد. پس بهتر است از این موقعیت نهایت استفاده را ببرید و یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 را نصب کنید.

چند سال پس از عرضه نسخه اصلی، استودیو اتلوس (Atlus) نسخه به روز شده بازی را تحت عنوان Persona 5 Royal عرضه کرد. در این نسخه گیم‌پلی روان‌تر شده است و ویژگی‌های تازه‌ای نیز در آن وجود دارد. اگر می‌خواهید برای اولین بار فرنچایز پرسونا را تجربه کنید، بهتر است کار را با نسخه Persona 5 Royal آغاز کنید. این نسخه مینی‌گیم‌ها و کاراکترهای جدیدی را اضافه می‌کند و داستان تازه‌ای نیز برای روایت کردن دارد.

داستان بازی حول محور شخصیتی به نام جوکر (Joker) می‌گردد که به تازگی به مدرسه جدیدی منتقل شده است. او و چند نفر از دانش‌آموزان دیگر که قابلیت‌های ویژه‌ای دارند، گروهی به نام Phantom Thieves را شکل می‌دهند. فضای منحصر به فرد ژاپنی و سیستم مبارزات نوبتی این اثر موجب می‌شود که در بین آثار معمول، بتوانید یک بازی متفاوت را تجربه کنیم.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Odin Sphere Leifthrasir

بهترین بازی های ps4

بازی‌های گرافیکی که به بخش بصری اهمیت زیادی می‌دهند، در حال حاضر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اما گاهی بد نیست به عقب برگردیم و آثاری را تجربه کنیم که هنری‌تر هستند. بازی Odin Sphere Leifthrasir که یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 است، یکی از همان آثار به حساب می‌آید.

این اثر در واقع ریمیک بازی Odin Sphere است که اثری آخرالزمانی و اکشن-نقش‌آفرینی بود که یک عنوان انحصاری برای PS2 به حساب می‌آمد. بازی Odin Sphere Leifthrasir دارای ویژگی‌ها تازه زیادی است و محیط آن کاملا جدید به نظر می‌رسد. مهارت‌های تهاجمی، تکنیک‌های گریز و هوش مصنوعی دشمنان از جمله مواردی است که به شکل واضحی در نسخه جدید بهبود یافته‌اند.

بازی Red Dead Redemption 2

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

شرکت راکستار (Rockstar Games) در نسل هفتم، اولین نسخه Red Dead Redemption را عرضه کرد و ما را به دل غرب وحشی برد. این بازی اکشن توانست موقعیت‌های زیادی را به دست آورد و مورد ستایش بسیاری از گیمرها قرار گرفت. همین امر موجب شد که سازندگان به فکر ساخت نسخه دوم بیفتند؛ اثری که به یک شاهکار بی‌نظیر تبدیل شد و فعلا در لیست جدید ترین بازی های ps4 قرار دارد.

بازی Red Dead Redemption 2 از جنبه‌های مختلفی نسبت به نسخه پیشین بهبود یافته است؛ از مکانیک‌های گیم‌پلی که شامل گان‌پلی (GunPlay) و مبارزات تن به تن می‌شود گرفته تا سیستم Honor. ویژگی‌های جدید به شما اجازه می‌دهند از سلاح‌های‌تان بیشترین بهره را ببرید. شما در این اثر می‌توانید به شکار حیوانات پرداخته و از طریق آن‌ها کسب درآمد کنید. همچنین قابلیت شنا کردن نیز در این اثر وجود دارد. اگر دوست دارید زندگی در قامت یک گاوچران و هفت‌تیر کش را تجربه کنید، حتما باید به سراغ بازی Red Dead Redemption 2 بروید. نمی‌شود لیستی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 درست کرد و نامی از این اثر به میان نیاورد.

 

تبدیل گوشی به دسته بازی با روش‌های مختلف:
برنامه وصل شدن دسته به گوشی

 

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Resident Evil 7 Biohazard

بهترین بازی ps4

بازی Resident Evil 7: Biohazard وحشت و نوع گیم‌پلی خاص نسخه اول فرنچایز را دوباره به ما ارائه می‌دهد و یک نقطه عطف در مجموعه محبوب رزیدنت ایول است. نسخه‌های زیادی پیش از این اثر عرضه شده بودند که بیشتر روی ارائه یک گیم‌پلی اشکن اصرار داشتند، اما بازی Resident Evil 7: Biohazard ورق را برگرداند. نتیجه کار نیز به اثری قابل توجه در ژانر ترس و بقا تبدیل شد که هم حس نستالژیک را به طرفداران قدیمی القا می‌کرد و هم قابلیت‌های تازه‌ای را به مخاطبان جدیدتر ارائه می‌داد.

البته بازی رزیدنت ایول 7 بی‌نقص نیست. تنوع سلاح‌ها و دشمنان در این بازی می‌توانست بیشتر باشد. همچنین نبود حالت‌های اضافی در این اثر موجب ناامیدی طرفداران شد. با این حال به صورت کلی بازی Resident Evil 7: Biohazard را می‌توان اثری در سبک ترس و بقا به حساب آورد که اکشن در آن کم‌رنگ شده و بیشتر تمرکز به سمت ارائه یک گیم‌پلی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور رفته است. عاشقان سبک ترس و بقا حتما باید این اثر از لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 را تجربه کنند.

بازی Resident Evil Village

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی Resident Evil Village یک دنباله مستقیم برای بازی رزیدنت ایول 7 به حساب می‌آید که در آن، ما داستان اتان وینترز (Ethan Winters) را دنبال می‌کنیم. او حالا وارد منطقه جدیدی شده است. این اثر را می‌توان ترکیبی از ویژگی‌های مختلف نسخه‌های دیگر فرنچایز دانست. بهترین بازی ps4 لقبی است که هواداران به این بازی داده‌اند.

به طور کلی بازی ما را به یاد نسخه چهارم مجموعه می‌اندازد و گیم‌پلی نیز شبیه به بازی Resident Evil 2 و نسخه Code Veronica به نظر می‌رسد. علاوه بر این، نمای اول شخص نیز از بازی Resident Evil 7 به این اثر به ارث رسیده است. کپکام با ساخت بازی رزیدنت ایول ویلج سعی کرده علی‌رغم احترام به ریشه‌های مجموعه، نگاهی رو به جلو داشته باشد.

در این بازی شما باید با دشمنان مختلفی روبه‌رو شوید. چهار رهبر از فرقه‌ای عجیب و غریب در این روستای دور افتاده حضور دارند که می‌توانند حسابی شما را به دردسر بیندازند. شما در این اثر با انواع مختلفی از لیکان‌ها (Lycan)، موجودات عجیب و غریب و خون‌آشام‌های بی‌رحم روبه‌رو خواهید شد.

هدف اصلی اتان وینترز نیز چیزی نیست جز نجات دادن دختر گم شده‌اش. بازی Resident Evil Village نسبت به تسخه‌های پیشین تجربه بهتری ارائه می‌دهد. اگر عاشق چالش‌هایی برای بقا هستید و آثار ژانر وحشت را دوست دارید، حتما این اثر از لیست بهترین بازی های PS4 در سال 2022 را تجربه کنید.

 

تست های رسمی و معتبر عملکرد لپ‌تاپ:
بنچمارک لپ تاپ چیست؟

 

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Samurai Shodown

بهترین بازی های ps4 سال 2021

استودیو SNK فرنچایز مبارزه‌ای و کالت خود را احیا کرد تا دارندگان کنسول‌های جدید نیز بتوانند دست به تجربه آن بزنند. بازی جدید استایل گرافیکی جذابی دارد و در بار دیگر آن خشونت افسار گسیخته قدیمی را بازگردانده است. البته آن سادگی نسخه‌های کلاسیکی در این اثر نیز دیده می‌شود که می‌توان آن را نقطه ضعفی برای اثر قلمداد کرد.

جنگجویان در بازی Samurai Shodown ضربات مهلکی بر یکدیگر وارد می‌کنند و نبردها به طور ویژه‌ای روی استفاده از حرکات خاص و سلاح‌های موجود متمرکز هستند. در واقع این بازی برعکس آثاری نظیر Dragonball FighterZ یا Street Fighter V کومبوهای جذابی ندارد و نمی‌توانید با دست باز حرکات ترکیبی انجام دهید.

شاید بتوان گفت در این اثر به چنین ویژگی‌ای نیازی نیست. زیرا یک ضربه محکم می‌تواند 30 درصد از نوار سلامتی حریف را کاهش دهد و اگر ضربات‌تان بسیار قدرتمند باشد، این کاهش نوار سلامتی به 70 درصد نیز خواهد رسید. در مجموع می‌توانیم این مورد از لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 را به کسانی پیشنهاد دهیم که بیش از حد به آثار مبارزه‌ای علاقه دارند و می‌خواهند دست به تجربه‌ای تازه بزنند.

بازی Shadow of the Colossus

بهترین بازی های ps4 2022

بازی Shadow of the Colossus یکی از آثار کلاسیک سونی است که در عین سادگی، بسیار زیبا بوده و شما را شیفته خود می‌کند. این بازی قدیمی از ریشه بازسازی شد تا کاربران جدید و دارندگان کنسول پلی استیشن 4 بتوانند با کیفیت بالاتر این اثر جذاب را تجربه کنند. سیستم حرکات ساده، نحوه بالا رفتن از موانع و مکانیک‌های مبارزه در نسخه ریمیک مشابه نسخه اصلی است که برای PS2 ساخته شده بود، اما بخش‌های بصری به خوبی ارتقا یافته‌اند.

شما در این اثر در نقش یک جنگجو ظاهر می‌شوید. جنگجوی داستان وارد سرزمینی متروک و ممنوعه می‌شود تا بتواند به قدرتی ویژه دست پیدا کند. شما برای به دست آوردن این قدرت، باید با 6 غول عظیم‌الجثه که در این سرزمین پرسه می‌زنند، مبارزه کنید و آن‌ها را شکست دهید. اما در این نبردها شما فقط یک شمشیر، تیر و کمان و اسب‌تان را در کنار خود دارید. در هر حال گشت و گذار در این سرزمین و جنگیدن با هیولاهای غول‌پیکر بخش عمده بازی را شامل می‌شوند.

بخش مبارزات این بازی خیلی دشوار نیست، اما می‌تواند لحظات اکشن مهیجی را به شما ارائه دهد. بازی Shadow of the Colossus که یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 محسوب می‌شود، از المان‌های پلتفرمینگ نیز بهره‌مند است که به جذاب‌تر شدن گیم‌پلی کمک می‌کند.

 

 

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Street Fighter V

بهترین بازی ps4 2021

در این مورد از لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022، قصد داریم یک اثر مبارزه‌ای دیگر ار معرفی کنیم. بازی Street Fighter V در ابتدا با ایرادهای زیادی راهی PS4 شد و به همین دلیل هم در ارائه یک گیم‌پلی خوب و جذاب نتوانست موفق ظاهر شود؛ بی‌ثباتی بسیار بد سرورها، نبود یک بخش تک نفره حقیقی و محدود بودن بخش چند نفره Battle Lounge از جمله مواردی بودند که به شکل عجیبی به بازی لطمه می‌زدند. با این حال در سال‌های گذشته کپکام به روز رسانی‌های جدیدی را برای این اثر منتشر کرد که توانست اکثر مشکلات را رفع کند. همچنین این آپدیت‌ها کاراکترهای جدید و محیط‌های تازه‌ای را نیز به بازی اضافه کردند.

بازی Street Fighter V با معرفی کاراکترهای جدید و بازگردادند شخصیت‌های قدیمی مجموعه توانست تا حد زیادی دل طرفداران را به دست آورد. سیستم مبارزه‌ای جدید (مثلا مکانیک‌های جذاب -Skills و V-Triggers )، محیط‌های تعامل‌گرا، حالت Cinematic Story و قابلیت کراس پلتفرم (Cross-Platform) که اجازه می‌داد کاربران با دارندگان پی سی بازی کنند، از جمله ویژگی‌هایی بودند که توانستند تا حد زیادی گیمرها را به سمت خود بکشانند.

بازی Tekken 7

بهترین بازی های ps4 2021

بازی Tekken 7 یک اثر مبارزه‌ای است که توسط بندای نامکو (Bandai Namco) ساخته و در سال 2017 در دسترس کاربران پلی استیشن 4 قرار گرفت. احتمالا بسیاری از شما نام این فرنچایز را شنیده‌اید و می‌دانید که سبک و سیاق آن به چه صورت است. این بازی از جهت‌های مختلفی نسبت به آثار پیشین‌اش بهبود یافته و توانسته گیم‌پلی خوب و مهیجی را به مخاطبان ارائه دهد. حتی سازندگان با ارائه یک DLCهای مختلف توانستند تا حد زیادی گیمرهایی که طرفدار مجموعه نیستند را نیز به سمت خود بکشانند. این DLCها در واقع کراس اوری (Cross-Over) بودند با آثار دیگر.

به جز در این اثر، کجا می‌توانید هیهاچی (Heihachi) را در برابر آکوما (Akuma) از سری Street Fighter ببینید؟ شما در این بازی شما می‌توانید نوکتیس (Noctis) از مجموعه Final Fantasy را در برابر نگان (Negan) از سریال The Walking Dead قرار دهید. حتی می‌توان ادعا کرد که گیز هاوارد (Geese Howard) از سری بازی‌های Fatal Fury در هیچ اثری به خوبی این جا نبوده است. در مجموع باید گفت که بازی Tekken 7 اثری است که می‌توان آن را در لیست بهترین بازی های PS4 در سال 2022 جای داد.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Tetris Effect

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی Tetris Effect که توسط استودیو Enhance Inc ساخته شده، به خوبی اکشن معمایی، ساده و زیبای Tetris را بینش زیبایی‌شناسی خاص تتسویا میزوگوچی (Tetsuya Mizuguchi)، طراح معروف بازی‌های ویدیویی، ترکیب می‌کند و یک تجربه به یاد ماندنی را به گیمرها ارائه می‌دهد. این بازی برای مدت‌ها در یادتان خواهد ماند و برای مدتی به آن اعتیاد پیدا خواهید کرد.

بازی Tetris Effect همان گیم‌پلی مبتنی بر افتادن قطعات را ارائه می‌دهد و اما از لحاظ موسیقی و خلاقیت، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. به طور خلاصه باید بگوییم که این اثر یک شاهکار در دنیای گیم است و نمی‌توان آن را در لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 جای نداد.

این بازی نمونه‌ای از آثاری است که سازندگان‌اش به جای تمرکز روی داستان‌پردازی، سعی می‌کنند با هنر و ارائه گیم‌پلی مهیج، تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای گیمرها به ارمغان آورند.

 

 

بازی Yakuza 0

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی یاکوزا 0 اثری اکشن-ماجراجویی است که توسط سگا (Sega) ساخته شده و در سال 2017 در دسترس کاربران پلی استیشن 4 قرار گرفت. این بازی ششمین نسخه از مجموعه یاکوزا به حساب می‌آید. بازی Yakuza 0 یک پیش‌درآمد برای فرنچایز یاکوزا است که نشان می‌دهد پروتاگونیست این مجموعه، کازوما کیریو (Kazuma Kiryu)، چگونه توانسته در کار خود پیشرفت کند و به رئیس بزرگ سندیکای جنایی ژاپن تبدیل شود.

داستان بازی در اواخر سال 1988 جریان دارد؛ یعنی 17 سال پیش از اتفاقات نسخه اول. این بازی بیشتر از اثری است که بخواهد صرفا روی مبارزات تن به تن، تیراندازی، کارهای غیر قانونی و انتقام‌جویی تمرکز کند. در قلب داستان ما ماجراهایی را می‌بینیم که شرافت و همدلی محوریت آن‌ها هستند.

بازی Yakuza 0 یک محیط جهان‌باز کوچک را به شما ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید مبارزه با دشمنان سرسختی را تجربه کنید. اگر سبک بیتم آپ (Beat’em Up) را دوست دارید، حتما این اثر از لیست بهترین بازی های PS4 در سال 2022 را تجربه کنید. هر چه در بازی بیشتر پیشرفت کنید، می‌توانید سلاح‌های جدیدی به دست آورید و حرکت‌های تازه‌ای را به کار ببرید.

این اثر دارای دو کاراکتر قابل بازی است که می‌توانید مهارت‌های‌شان را شخصی‌سازی کنید. در نتیجه قادر خواهید بود که به شکل دلخواه خشونت مورد نظرتان را روی دشمنان‌تان اعمال کنید.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Apex Legends

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

این اثر از لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 مناسب کسانی است که به آثار سبک بتل رویال (Battle Royal) علاقه دارند. بازی Apex Legends توسط استودیو رسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) ساخته شده و الکتررونیک آرتز (Electronic Arts) آن را به صورت Free-to-Play در اختیار کاربران PS4 قرار داده است.

این بازی یکی از برترین آثار چند نفره‌ای است که می‌توانید روی کنسول خود تجربه کنید. مکانیک حرکات و داشتن کاراکترهای منحصر به فرد موجب شده که این اثر برای بسیاری از گیمرها به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک بتل رویال تبدیل شود. با این که این اثر روی پلتفرم‌های دیگر هم در دسترس است، اما شمایی که پلی استیشن 4 دارید، به لطف دسته Dual‌Shock 4 می‌توانید تجربه‌ای ویژه از آن داشته باشید.

چه هدف‌تان صرفا سرگرم شدن در کنار دوستان‌تان باشد، چه بخواهید مهارت‌های خود در یک بازی چند نفره را به چالش بکشید، بازی اپکس لجندز می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. این اثر به صورت مداوم توسط سازندگان به روز می‌شود و در نتیجه همیشه محتوای تازه‌ای وجود دارد که بتواند شما را در بازی نگه دارد.

بازی Rocket League

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی اثری جذاب و منحصر به فرد از استودیو Psyonix است که در سال 2015 برای پلی استیشن 4 منتشر شد. با عرضه آپدیتی که آن را به یک اثر رایگان تبدیل کرد، سیل عظیمی از گیمرها به صورت آن هجوم آوردند. در حال حاضر این بازی کاربران فعال زیادی دارد و به نظر می‌رسد که روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد.

بازی Rocket League ماشین‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به لطف قابلیت‌های شخصی‌سازی می‌توانید یک ماشین‌های منحصر به فرد را برای خود بسازید. شاید فکر کنید قرار دادن اثری که حدود 7 سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، در لیست بهترین بازی های PS4 در سال 2022 منطقی نیست؛ اما سازندگان همچنان در حال ارائه به روز رسانی‌ها تازه برای این اثر هستند و مطمئنا این آپدیت‌ها افراد بیشتری را به سمت بازی جذب می‌کنند.

بازی راکت لیگ به خوبی مورد توجه منتقدین قرار گرفت و رسانه‌های مختلف در نقدهای‌شان نمرات بالایی به این اثر دادند. گیم‌پلی و گرافیک این بازی نقاط قوت اصلی آن هستند. با این حال در ابتدای کار این فیزیک بازی بود که مورد انتقاد برخی از افراد قرار می‌گرفت. در این بازی تا هشت بازیکن می‌توانند در دو تیم با هم رقابت کنند.

بازی Rocket League هم به صورت تک نفره و هم به شکل چند نفره قابل تجربه کردن است. علاوه بر این، شما می‌توانید بخش چند نفره آن را هم به صورت لوکال (Local) و هم آنلاین بازی کنید. قابل ذکر است که این بازی از قابلیت کراس پلتفرم بین تمام نسخه‌ها بهره‌مند بوده و می‌توانید آن را با دوستان‌تان روی کنسول‌های دیگر تجربه کنید.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Titanfall 2

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی Titanfall 2 توسط استودیو رسپاون اینترتینمنت ساخته شده و الکتررونیک آرتز نیز آن را منتشر کرده است. بازی تایتان‌فال 2 با این که 6 سال از زمان عرضه‌اش می‌گذرد، می‌تواند در لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 قرار بگیرد؛ زیرا این اثر به تنهایی توانست انقلابی در آثار شوتر اول شخص ایجاد کند و این سبک را به چیزی بدل سازد که ما در حال حاضر می‌بینیم.

بخش تک نفره این بازی با این که کوتاه بود، اما توانست یک داستان گیرا و تاثیرگذار را ارائه دهد و بدون شک الهام‌بخش بازی Apex Legends بود. فضای عظیمی که بازی تایتان‌فال 2 ارائه می‌دهد و نبردهای گسترده‌ای که به نمایش می‌گذارد، موجب می‌شود که حس کنید شما تنها یک جزء کوچک و نه چندان مهم در یک واقعه بزرگ هستید.

سیستم حرکت در این اثر بسیار طبیعی پیاده‌سازی شده و سُر خوردن و دویدن روی دیوارها نیز جذاب هستند. به طور کلی باید گفت که بازی Titanfall 2 یک تجربه روان و جذاب را ارائه می‌دهد و ارزش صرف وقت را دارد. با تجربه این بازی می‌توانید بفهمید که یک اثر اول شخص چه قدر می‌تواند به یاد ماندنی و هیجان‌انگیز باشد.

در بخش تک نفره این اثر علمی-تخیلی ما داستان جک کوپر (Jack Cooper) را دنبال می‌کنیم که عضوی از Frontier Militia است. او تلاش می‌کند که مانع از دستیابی Interstellar Manufacturing Corporation به سلاحی قدرتمند شود. این سلاح تهدیدی جدی برای Harmony محسوب می‌شود. بخش تک نفره بازی Titanfall 2 به خاطر طراحی خوب و گیم‌پلی جذاب‌اش، مورد تعریف و تمجید منتقدان قرار گرفت.

 

بهترین بازی های چند نفره اندروید:
بازی چند نفره

 

بازی The Last Guardian

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی The Last Guardian اثری اکشن-ماجراجویی است که با همکاری Japan Studio و GenDesign ساخته شده و Sony Interactive Entertainment آن را در سال 2016 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه کرد. شما در این اثر باید یک پسر بچه را کنترل کرده و با او و ماجراهای‌اش همراه شوید.

جالب است بدانید که فرآیند ساخت این بازی در سال 2007 توسط استودیو Team Ico آغاز شد. سونی در رویداد E3 2009 اعلام کرد که بازی در سال 2011 برای PS3 عرضه خواهد شد. اما بازی تاخیرهای زیادی را تجربه کرد و در روند ساخت با مشکل روبه‌رو شد. در نهایت در سال 2012 اعلام شد که بازی برای پلی استیشن 4 ساخته می‌شود. بالاخره در رویداد E3 2015 بازی دوباره معرفی شد و بالاخره یک سال پس از آن در دسترس کاربران قرار گرفت.

بازی The Last Guardian یکی دیگر از آثار تک نفره‌ای است که ما در لیست بهترین بازی های PS4 در سال 2022 به آن اشاره می‌کنیم. این اثر از نظر جهانی که ارائه می‌دهد، داستان‌سرایی و هوش‌مصنوعی عملکرد بسیار خوبی دارد. تریکو (Trico)، موجود عظیم‌الجثه و مرموزی که همراه شما است و به شما کمک می‌کند، واکنش‌های‌اش درست شبیه به رفتاری است که از یک حیوان واقعی انتظار دارید. البته بازی بی‌نقص نیست و گلیچ‌های مختلفی دارد. اما به طور کلی تلاش سازندگان برای طراحی یک موجود زیبا در یک جهان اسرارآمیز، با موفقیت همراه بوده است.

شما در این بازی باید با تریکو همراه شوید و در مسیرتان معماهای مختلفی را حل کنید و چالش‌های پلتفرمینگ متنوعی را پشت سر بگذارید. همچنین برای مبارزه با دشمنان نیز باید از تریکو کمک بگیرید. در مجموع بازی The Last Guardian یک اثر فوق‌العاده و منحصر به فرد است که تجربه آن برای سال‌ها در خاطرتان نقش خواهد بست.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Uncharted 4: A Thief’s End

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی Uncharted 4: A Thief’s End نیز یکی دیگر از آثار اکشن-ماجراجویی مقاله ما به حساب می‌آید. این بازی توسط استودیو ناتی داگ ساخته شده و Sony Computer Entertainment آن را در سال 2016 به صورت انحصاری برای PS4 عرضه کرد. این اثر چهارمین نسخه از فرنچایز آنچارتد است و وقایع آن به چند سال پس از اتفاقات بازی Uncharted 3: Drake’s Deception مربوط می‌شوند.

در بازی Uncharted 4: A Thief’s End ما بار دیگر با نیتن دریک (Nathan Drake) و ماجراجویی‌های‌اش در مکان‌های مرموز و عجیب و غریب همراه می‌شویم. در این اثر نیتن اتفاقات تازه‌ای را تجربه می‌کند و در برخی لحظات باید تصمیمات مهمی بگیرید. با این که این بازی تغییرات متعددی کرده، اما هنوز هم به ریشه‌های‌اش وفادار مانده و همان حس و حال آثار دیگر فرنچایز آنچارتد را به ارمغان می‌آورد.

جهان بازی Uncharted 4: A Thief’s End بسیار جذاب و پرجزئیات است و همواره بازیکنان را برای گشت و گذار در نقاط مختلف محیط ترغیب می‌کند. همچنین بازی لحظات مهیج زیادی دارد و در بعضی مواقع استرس زیادی به شما وارد خواهد کرد.

خرید هندزفری

با این حال داستان بازی آنچارتد 4 ممکن است کمی برای‌تان خسته‌کننده باشد؛ اما باز هم می‌توان آن را یکی از برترین نسخه‌های فرنچایز و یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 در نظر گرفت. بازی Uncharted 4: A Thief’s End از نمای سوم شخص روایت می‌شود و پر از المان‌های پلتفرمینگ است.

حل کردن معما، مبارزه تن به تن، تیراندازی و مخفی‌کاری بخش‌های اساسی این اثر را تشکیل می‌دهند. این بازی از نظر گیم‌پلی، داستان‌سرایی، عمیق بودن و برانگیختن احساسات مورد ستایش منتقدین قرار گرفت و بخش بصری آن نیز از دیگر نقاط قوت‌اش به حساب می‌آیند. این اثر در مراسم The Game Awards 2016 در بخش بهترین داستان‌سرایی توانست برنده شود. قابل ذکر است که بازی Uncharted 4: A Thief’s End پرفروش‌ترین نسخه از فرنچایز آنچارتد به حساب می‌آید.

بازی Assassin’s Creed Valhalla

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی Assassin’s Creed Valhalla جدیدترین نسخه از فرنچایز اساسینز کرید به حساب می‌آید. این فرنچایز از شرکت یوبیسافت (Ubisoft) از آثاری در سبک اکشن و مخفی‌کاری متشکل شده است و بین گیمرها طرفداران زیادی دارد. این بازی دوازدهمین نسخه از فرنچایز اساسنیز کرید است و وقایعی بین سال‌ها 872 تا 878 میلادی را به تصویر می‌کشد. این بازی را می‌توانیم یکی از بازی جدید ps4 از سری اساسین کرید نام ببریم.

در بازی Assassin’s Creed Valhalla که یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه به حساب می‌آید، شما کنترل شخصیتی به نام اِیوُر (Eivor) را برعهده خواهید داشت. ایور یک جنگجوی وایکینگ است که در دوره قرون وسطی زندگی می‌کند. او باید تلاش کند تا قبیله‌اش را در خانه‌ای جدید ساکن کند.

در بازی اساسینز کرید والهالا شما می‌توانید در سرزمین‌های گوناگونی به گشت و گذار بپردازید و مثل همیشه باید دست به قتل اهداف مشخصی بزنید. نبردهای هیجان‌انگیز و سخت با ساکسون‌ها و شرکت در جنگ‌های وایکینگ‌ها و هجوم بردن به مناطق مختلف از جمله بخش‌های مهم بازی به حساب می‌آید.

جالب است بدانید که می‌توانید جنسیت شخصیت اصلی را در این بازی خودتان انتخاب کنید. قابلیت شخصی‌سازی موها، ریش‌ها، تتوها، لباس‌ها، زره‌ها و … در این اثر وجود دارد. بازی Assassin’s Creed Valhalla سلاح‌های متنوعی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که هر کدام از آن‌ها برای موقعیت‌های خاصی مناسب هستند و کارایی متنوعی دارند. در مجموع می‌توان این اثر رار یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 در نظر گرفت.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Death Stranding

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی Death Stranding بدون شک یکی از عجیب‌ترین آثاری بود که در سال 2019 عرضه شد. اما اگر عاشق آثار متفاوت و خاص هیدئو کوجیما باشید، حتما از این اثر لذت خواهید برد. کوجیما در سال 2015 از کونامی جدا شد و این اولین اثری است که پس از این جدایی توسط استودیو Kojima Productions ساخته شد. این یکی از بهترین بازی های ps4 خواهد بود.

بازی در آمریکا جریان دارد و یک اتفاق فاجعه‌آمیز موجب تسلط موجودات خطرناک بر  سراسر دنیا شده است. در این اثر شما کنترل سم بریجز (Sam Bridges) را برعهده دارید. او کسی است که در جهان پساآخرالزمانی بازی، آزوقه و تدارکات را به بازماندگان می‌رساند. این بازی سوالاتی را در حوزه اگزیستانسیال درباره زندگی، مرگ و ماهیت قدرت در یک جهان پساآخرالزمانی مطرح می‌کند.

یکی از جالب‌ترین نکات درباره بازی دث استرندینگ این است که معمولا اکثر افراد گیم‌پلی آن را به شدت دست کم می‌گیرند. البته اکثر بازی محدود به رفت و آمد شما از یک مکان به مکان دیگر می‌شود و باید تلاش کنید که با انجام اقداماتی این جابه‌جایی را ساده‌تر کنید. این که چه قدر در رساندن تدارکات به مقصد خوب عمل می‌کنید، روی قابلیت ارتقا توانایی‌های سم تاثیرگذار است. هر چه بهتر عمل کنید، قابلیت انتقال بار بیشتری به شما سپرده می‌شود و محبوبیت‌تان بین NPCها نیز بیشتر خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم که افراد مشهوری در این اثر حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نورمن ریداس (Norman Reedus)، گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro)، مدز میکلسن (Mads Mikkelsen)، لئا سیدو (Léa Seydoux) و مارگرت کوالی (Margaret Qualley) اشاره کرد. بازی Death Stranding یکی از آثاری بود که بین مخاطبان دو دستگی شدیدی ایجاد کرد.

برخی آن را یک شاهکار می‌دانند و بعضی از افراد نیز اصلا از آن راضی نیستند. اکثر منتقدان این بازی را به خاطر صداپیشگی، موسیقی متن و گرافیک تحسین کردند. اما گیم‌پلی و داستان دو بخشی بودند که گیمرها درباره‌شان نظرات متفاوتی داشتند. اگثر عاشق آثار ساخته شده توسط کوجیما هستید، نباید این مورد از لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 را از دست بدهید.

 

در رابطه با این بازی تخصصی‌تر بخوانید:
بررسی بازی Death Stranding: Director’s Cut

 

بازی Devil May Cry 5

بهترین بازی ps4

بالاخره 11 سال پس از عرضه بازی Devil May Cry 4، کپکام دنباله‌ای برای آن منتشر کرد که ارزش این صبر طولانی مدت را داشت. بازی Devil May Cry 5 یک اثر سر پا و جذاب است که اثری اکشن و مهیج به حساب می‌آید. این بازی هم می‌تواند طرفداران قدیمی مجموعه را راضی نگه دارد و هم قادر است گیمرهای جدیدی را به سمت این فرنچایز بکشاند تا بهترین بازی ps4 باشد!

این اثر دارای سه کاراکتر قابل بازی به نام‌های دانته (Dante)، نرو (Nero) و وی (V) است که همه آن‌ها قدرت‌های ماورای‌طبیعی دارند. شما در بازی Devil May Cry 5 باید با سیل عظیمی از دشمنان عجیب و غریب روبه‌رو شوید. گیم‌پلی این اثر ترکیبی است از گان‌پلی و مبارزه با شمشیر و علاوه بر این، المان‌های پلتفرمینگ نیز در آن به چشم می‌خورد. در ابتدا احتمالا تجربه این بازی برای‌تان دشوار خواهد بود، اما به مرور زمان می‌توانید به اثر مسلط شده و مبارزات را ساده‌تر پشت سر بگذارید.

گیم‌پلی بازی Devil May Cry 5 فوق‌العاده است. هر چه نبرد سخت‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شود، موسیقی نیز به همان نسبت تغییر می‌کند و موجب می‌شود مبارزه بیش از پیش مهیج شود. این اثر بدون شک یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 است و اگر به این فرنچایز علاقه دارید، حتما باید آن را تجربه کنید. اگر به تا به حال هیچ یک از نسخه‌های این فرنچایز را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سراغ Devil May Cry: HD Collection بروید که روی پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Dreams

بهترین بازی ps4 سال 2021 برای کودک

سری بازی‌های LittleBigPlanet فوق‌العاده هستند، اما چه می‌شود اگر می توانستیم خودمان یک بازی را بسازیم؟ این ایده‌ی اصلی بازی Dreams از استودیو Media Molecule است. در این اثر شما می‌توانید کاراکتر، ساختمان، موسیقی، فیلم کوتاه یا حتی یک بازی طولانی بسازید. اگر به بازی‌سازی علاقه دارید، بازی Dreams می‌تواند تجربه‌ای جالب را به شما ارائه دهد. این بازی ابزار بسیار خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد و دارای آموزش‌های مناسبی است. به لطف این اثر شما می‌توانید آثار مختلفی بسازید؛ از یک بازی پلتفرمر ساده گرفته تا آثاری در سبک نقش‌آفرینی چند نفره. از همین رو می‌توان آن را یکی از بهترین و جدید ترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 دانست.

 

بازی Mortal Kombat 11

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

فرنچایز مورتال کمبت در این سال‌ها فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده است، اما بازی Mortal Kombat 11 نشان داد که این مجموعه هنوز هم می‌تواند طرفداران را غافلگیر کند. این اثر بخش داستانی بسیار خوبی دارد و محتوای تک نفره زیادی در آن هست که می‌توانید آن‌ها را آنلاک کنید.

در این بازی بخش مبارزات تن به تن بهبود یافته و حالا جذاب‌تر از قبل شده است. در نسخه‌های پیشین هر کسی ترکیب کلید‌های بیشتری را بلد بود یا عکس‌العمل سریع‌تری داشت، برنده نبردها می‌شد. اما در بازی مورتال کمبت 11 اوضاع تغییر کرده است. حالا شما باید در نبردها با فاصله‌تان از حریف، تنوع و کاربرد عاقلانه ضربات فکر کنید. حرکت عجیب و غریب نسخه‌های پیشین در این اثر محدود شده‌اند.

البته اگر به خشونت‌های بی‌حد و مرز این مجموعه علاقه دارید، باید بگوییم که این بازی از این نظر شما را ناامید نخواهد کرد. می‌توان گفت بازی Mortal Kombat 11 در این بخش عملکرد بهتری نیز داشته و انیمیشن‌های Fatality واقعا خشونت‌آمیزتر شده‌اند. این اثر که یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 است، می‌تواند حسابی سرگرم‌تان کند.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Mass Effect: Legendary Edition

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

شاید پیش‌تر آثار مربوط به فرنچایز مس افکت را بازی کرده باشید، اما نسخه‌هایی که در قالب Mass Effect: Legendary Edition ارائه شده‌اند تجربه بهتری را به شما ارائه می‌دهند. این اثر شامل نسخه ریمستر شده‌ی بازی‌های Mass Effect 2 ،Mass Effect و Mass Effect 3 است. جالب است بدانید که این آثار تقریبا با تمامی DLCهای عرضه شده، در این مجموعه قرار گرفته‌اند.

فقط به نظر می‌رسد بنا به دلایلی بسته الحاقی Pinnacle Station که مربوط به نسخه اول است، در این مجموعه قرار ندارد، اما سایر DLCها موجود هستند. اگر تا به حال سری بازی‌های مس افکت را تجربه نکرده‌اید، Mass Effect: Legendary Edition به شما بهترین فرصت را برای این کار می‌دهد. حتی اگر این مجموعه را به صورت تمام و کمال تجربه کرده باشید نیز این اثر می‌تواند یک تجدید دیدار شیرین برای‌تان باشد.

برای کسانی که با این مجموعه آشنا نیستند باید بگوییم که فرنچایز Mass Effect مجموعه‌ای از آثاری در سبک علمی-تخیلی و نقش‌آفرینی بوده که بایور (BioWare) وظیفه ساخت آن را برعهده داشته است. شخصیت محوی این مجموعه فرماند شپرد (Commander Shepard) است که خودتان می‌توانید ویژگی‌های او را شخصی‌سازی کنید.

شما در این بازی در کهکشان سفر می‌کنید و در نبردهای حماسی با انسان‌ها و بیگانگان خواهید جنگید. قابل ذکر است که سرنوشت شما و اتفاقاتی که در دنیای بازی رخ می‌دهد کاملا به خودتان و انتخاب‌های‌تان بستگی دارد. این که شما چه تصمیمی می‌گیرد و در جبهه کدام گروه خواهید جنگید، در روند داستان اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر بازی‌های سبک RPG را دوست دارید، این مورد از لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 را از دست ندهید.

بازی The Outer Worlds

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

اگر از تجربه آثاری نظیر Fallout: New Vegas و سه‌گانه مس افکت لذت برده‌اید و دوست دارید اثری مشابه را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بازی The Outer Worlds بروید. در این بازی نقش‌آفرینی و اول شخص تصمیمات شما در سرنوشت‌تان و اتفاقات داستان تاثیرگذار است. این اثر بدون شک یکی از بهرتین بازی های PS4 در سال 2022 بوده و از جمله بهترین آثار در ژانر خود به حساب می‌آید.

داستان بازی The Outer Worlds در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد. جایی که شرکت‌های مختلف سعی دارند فضا را به تسخیر خود در آورند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. این بازی به شما اجازه می‌دهد با افراد دیگری در یک گروه قرار بگیرید و با هم به نبرد با دشمنان مشغول شوید.

نکته جالب این است که هم‌گروهی‌های شما در بازی The Outer Worlds کمی با سایر آثار متفاوت‌اند و صرفا عاملی برای کمک در نبردها نیستند و تاثیر بیشتری در روند گیم‌پلی دارند. این بازی به بازیکنان اجازه شخصی‌سازی کاراکتر را می‌دهد و این می‌تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که به این بخش علاقه زیادی دارند.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Overwatch

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی Overwatch اثری نیست که صرفا بتوان آن را روی پی سی تجربه کرد، بلکه این اثر روی PS4 نیز در قابل اجرا است. قطعا خودتان یک آشنایی جزئی با بازی اورواچ دارید، اما اگر چیزی راجع به آن نمی‌دانید، باید بگوییم که این بازی یک اثر شوتر اول شخص و چند نفره است که می‌تواند برای کودک و نوجوان یکی از بهترین بازی های ps4 2021 باشد.

بیشتر افراد این اثر را با کاراکترهای متنوع و جذاب‌اش می‌شناسند. در واقع هر یک از این شخصیت‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که زیاد بودن‌شان موجب می‌شود که تقریبا برای هر نوع گیمری، یک کاراکتر مناسب وجود داشته باشد. نقشه‌های بازی Overwatch بسیار بزرگ بوده و هر یک از آن‌ها دارای اهداف خاصی را هستند. گرفتن پرچم، تصاحب منطقه دشمن، اسکورد محموله‌ای در حال حرکت و مواردی از این قبیل وظایف شما در این اثر را تشکیل می‌دهند.

بازی Overwatch محبوبیت زیادی دارد و یکی از برترین آثار چند نفره در صنعت گیم به حساب می‌آید. از همین رو نیز ما در آن را در لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 قرار داده‌ایم. شما همین حالا می‌توانید دست به تجربه این اثر بزنید؛ البته برای اجرای آن نیاز به اشتراک سرویس PS Plus خواهید داشت.

بازی Ratchet & Clank (2016)

بهترین بازی ps4 برای کودکان

اجازه ندهید تصاویر عجیب بازی شما را فریب دهد. بازی Ratchet & Clank یک اثر بسیار جذاب است که توانسته یک مجموعه قدیمی را دوباره زنده کند. این اثر در سبک پلتفرمر بوده و یک ماجراجویی به یاد ماندنی را به شما ارائه می‌دهد. در این بازی شما باید در برابر چیرمن دریک (Chairman Drek) بد ذات و سلاح خطرناک‌اش که حتی برای سیاره می‌تواند دردسرساز باشد، قرار بگیرید. این بازی ادامه‌ای فوق‌العاده برای آثار پیشین فرنچایز Ratchet & Clank نیست، اما می‌تواند یک انتخاب خوب برای کسانی باشد که می‌خواهند برای اولین بار با این مجموعه آشنا شوند.

بازی Ratchet & Clank با ارائه یک سیستم کنترل بسیار خوب، داشتن سلاح‌های زیاد و متنوع و روایت یک داستان جذاب، یک نقطه شروع عالی برای افراد کم سن و سال یا بزرگسالانی است که تعریف و تمجیدهای زیادی از این مجموعه شنیده‌اند، اما هنوز آن را تجربه نکرده‌اند. همان‌طور که گفتیم این اثر سلاح‌های متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد؛ سلاح‌های اشعه‌ای، راکت اندازها و … سلاح‌هایی هستند که می‌توانند در واقع خاص به دادتان برسند. بازی Ratchet & Clank که یکی از انحصاری‌های پلی استیشن است، یکی از بهترین بازی های PS4 در سال 2022 به حساب می‌آید.

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی Resident Evil 2

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

بازی Resident Evil 2 یکی از محبوب‌ترین آثار سال 1998 بود. ارائه حالت ترس و بقا در کنار وجود المان‌های معمایی و مبارزه‌ای موجب شد که این اثر بتواند تجربه‌ای خوب را به گیمرها ارائه دهد و به همین جهت هم طرفداران زیادی پیدا کرد. اما گرافیک بازی در آن سال‌ها مناسب نبود و سیستم کنترل نیز از نقاط ضعف آن به حساب می‌آمد.

ریمیک این اثر در سال 2019 توسط کپکام عرضه شد و حالا می‌توانیم از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 یاد کنیم. بازی Resident Evil 2 از نظر گان‌پلی بهبود قابل توجهی داشته و ترس بیشتری را به مخاطب القا می‌کند که به همین دلیل هم یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های PS4 به حساب می‌آید. به لطف این ریمیک از کپکام، حالا گیمرها می‌توانند یکی از آثاری که نام سری بازی‌های رزیدنت اویل را بر سر زبان‌ها انداخت، تجربه کنند.

باید اشاره کنیم که لئون کندی (Leon Kennedy) و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) دو شخصیت اصلی بازی Resident Evil 2 هستند. آن‌ها باید تلاش کنند در یک دنیای آخرالزمانی که در آن پر است از زامبی‌های وحشتناک، زنده بمانند. آنتاگونیست اصلی این بازی Mr. X است که به شدت شما را به وحشت خواهند انداخت. بازی Resident Evil 2 از بهترین بازی های PS4 سال 2019 است که حتما باید دنبال کنید.

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

بهترین بازی های PS4 در سال 2022

تا پیش از سال 2019، سال‌های زیادی بود که هیچ بازی ویدیویی خوبی با اقتباس از دنیای جنگ ستارگان ساخته نشده بود. تا این که بازی Star Wars Jedi: Fallen Order، ساخته‌ی رسپاون اینترتینمنت، توسط الکترونیک آرتز راهی بازار شد. در این بازی کال کستیس (Cal Kestis) نقش محوری دارد. او یک Jedi Padawan است که توسط Galactic Empire تحت تعقیب قرار دارد. در واقع اتفاقات این اثر به پنج سال پس از وقایع فیلم Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith مربوط می‌شود.

کال در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order می‌تواند از شمشیر لیزری و قابلیت Force برای مقابله با دشمنان‌اش استفاده کند. این بازی گیم‌پلی خوبی دارد و وجود کاراکترهای جانبی دوست‌داشتنی، موجب شده که طرفداران پس از سال‌ها بتوانند یک اقتباس ویدیو گیمی جذاب از جنگ ستارگان را تجربه کنند. این اثر خلاقانه‌، نوآورانه و بسیار سرگرم‌کننده است.

این بازی برای کسانی که می‌خواهند با Expanded Universe جدید دیزنی (Disney) آشنا شوند، انتخاب مناسبی خواهد بود. در واقع اگر شیفته جهان جنگ ستارگان را دوست دارید، باید بازی Star Wars Jedi: Fallen Order را تجربه کنید؛ چرا که این اثر شکاف‌های میان فیلم‌ها، بازی‌ها، سریال‌ها و کتاب‌های اقتباس شده از این دنیا را پر می‌کند. این مورد از لیست بهترین بازی های PS4 در سال 2022 به تمام کسانی که به آثار علمی-تخیلی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

 

این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟
فیلم خوب

 

بهترین بازی های PS4 در سال 2022: بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین بازی ps4

در چند سال اخیر به لطف سریال ویچر که توسط نتفلیکس (Netflix) ساخته شده، این فرنچایز محبوبیت بیشتری به دست آورده است. اگر سریال را دوست داشته‌اید، اما هنوز هیچ یک از آثار این مجموعه را تجربه نکرده‌اید، بهتر است همین حالا به سراغ بازی The Witcher 3: Wild Hunt بروید. دو نسخه اول ویچر روی پلی استیشن 4 در دسترس نیستند، اما خوبختانه بزرگترین و بهترین نسخه فرنچایز را می‌توانید روی کنسول خود تجربه کنید. البته قبل از هر چیز بگوییم که اگر پی سی در اختیار دارید، بد نیست دو نسخه اول را نیز تجربه کنید (مخصوصا نسخه دوم که بسیار ارزشمند است).

ماجراهای این بازی به سال‌ها پس از اتفاقات مربوط به سریال رخ می‌دهد. در این اثر همان‌طور که انتظار دارید، گرالت (Geralt) شخصیت اصلی داستان است. نیلفگارد (Nilfgaard) در حال راه انداختن جنگی دیگر در قلمروهای شمالی (Northern Realms) است و این فقط گرالت است که می‌تواند جلوی اتفاقات ناخوشایند را بگیرد. بازی ویچر 3 گیم‌پلی بی‌نظیری دارد و یک داستان جذاب را روایت می‌کند. این اثر نه تنها یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 محسوب می‌شود، بلکه بدون شک می‌توان آن را در لیست برترین آثار دهه قبل نیز قرار داد.

God of War Ragnarok

دنباله بازی God of War سال ۲۰۱۸ قصد دارد حماسه کریتوس و آترئوس را به پایان برساند. این بازی در حالی برای پلی استیشن ۵ عرضه می‌شود که یک نسخه پلی استیشن ۴ هم خواهد داشت. پس دارندگان این کنسول می‌توانند با خیال راحت بازی God of Ragnarok را روی PS4 تجربه کنند. این بازی همچنان روندی بسیار حماسی را دنبال می‌کند و گیم‌پلی اکشن‌تری را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد. از طرف دیگر باید بگوییم که در این بازی با شخصیت‌هایی مانند اودین، ثور و سایر قهرمان‌های اسکاندیناوی آشنا می‌شوید. God of War Ragnarok را می‌توانیم به عنوان یکی از بازی های جدید ps4 هم نام ببریم. البته که God of War Ragnarok قطعا به در لیست بهترین بازی های ps4 2022 هم قرار می‌گیرد. این بازی به احتمال زیادی یکی از اخرین بازی‌های باکیفیت این کنسول خواهد بود.

این بود لیست بهترین بازی های PS4 در سال 2022. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2022 چیست؟ آیا اثری وجود دارد که شما آن را دوست داشته باشید، ولی ما آن را در لیست‌مان جا انداخته باشیم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

17 نظر

  1. فاطمه

    من قیمت بازی مورتال کمبت۱۱ رومی خواستم بدونم

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-ps4-games-2022/
ads
ads