داغ ترین ها :
Bootable کردن فلش مموری با استفاده از برنامه Rufus

Bootable کردن فلش مموری با استفاده از برنامه Rufus

برای نصب ویندوز روی لپ تاپ یا کامپیوتر از چه روش‌هایی می‌توانید استفاده کنید؟ همان‌طور که می‌دانید، دو روش برای نصب ویندوز وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از فلش مموری است و دیگری استفاده از دی وی دی است. در صورتی که قصد دارید نصب ویندوز با فلش را انجام دهید، نیازمند برنامه‌هایی برای بوتیبل خواهید بود که یکی از بهترین آن‌ها Rufus نام دارد. در این مقاله قصد داریم روش بوتیبل کردن فلش با Rufus را آموزش دهیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

لیست قیمت لپ تاپ و تخفیف های روز تکنولایف را ببنید: خرید لپ تاپ

 

مزایای نصب ویندوز با فلش

بد نیست در ابتدا مزایای مهم نصب ویندوز با فلش را به شما معرفی کنیم. یکی از مهم‌ترین مزایای انجام این کار را می‌توان سرعت بالا و عدم توقف مراحل نصب به دلایل گوناگون دانست. فرض کنید از دی وی دی برای نصب ویندوز استفاده کرده‌اید و در وسط کار، دستگاه دچار مشکل شود و امکان خواندن اطلاعات روی دی وی دی وجود نداشته باشد؛ این در حالی است که شما مشکل مشابه را هنگام استفاده از فلش مموری برای نصب ویندوز تجربه نخواهید کرد.

 

قبل از خرید فلش حتما بخوانید:

پرفروش ترین فلش مموری ها

 

آموزش Rufus ساخت فلش بوتیبل

هنگامی که فایل ISO ویندوز خود را دانلود کنید، باید نرم افزار Rufus را هم در اختیار داشته باشید. زمانی که این ابزار را بازگشایی کنید با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد.

آموزش Rufus ساخت فلش بوتیبل

آموزش rufus ساخت فلش بوتیبل

فراموش نکنید که بعد از بازگشایی ابزار Rufus باید فلش مموری خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کرده و سپس مراحل را دنبال کنید. در این بخش Rufus می‌تواند به صورت خودکار درایو موردنظرتان که همان فلش مموری است را شناسایی کند.

در ادامه کار باید روی گزینه Select به‌منظور انتخاب فایل ISO ویندوز کلیک کرده و آن را تایید کنید. زمانی که فایل موردنظر ویندوز را انتخاب کردید، باید در بخش Partition Scheme نوع حافظه GPT یا MBR را انتخاب کنید. معمولا در سیستم‌های جدید از حافظه GPT برای بوت کردن استفاده می‌شود و در صورتی که دارای سیستم‌های قدیمی هستید، باید حالت MBR را انتخاب کنید.

آموزش نصب ویندوز با روفوس

هنگامی که حالت پارتیشن را برای نصب ویندوز جدید در کامپیوتر یا لپ تاپ تعیین کنید، فقط باید روی گزینه Start به‌منظور آغاز عملیات کلیک کنید. همچنین یک پیغام جدید مبنی بر فرمت کردن فلش مموری نمایش داده خواهد شد که لازم است آن را هم برای انجام کار تایید کنید.

مدت زمان 15 دقیقه باید صبر کنید تا عملیات به اتمام برسد؛ سپس یک پیغام جدید دریافت خواهید کرد و هم اکنون بوتیبل فلش مموری برای نصب ویندوز به پایان رسیده است. در ادامه شما را با نحوه نصب ویندوز با Rufus آشنا خواهیم کرد. شما می‌توانید آموزش Rufus را تا انتها دنبال کنید.

 

 

چطور آپدیت ویندوز را در ورژن های مختلف خاموش کنیم؟
غير فعال كردن آپديت ویندوز

 

 

آموزش نصب ویندوز با Rufus

هنگامی که فلش مموری را بوتیبل کردید، کافی است آن را به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کرده و دستگاه خود را روشن کنید. اگر دستگاه موردنظرتان لپ تاپ است، کافی است کلید F2 را بزنید تا وارد منوی بوت شوید و در نهایت، فلش مموری را برای ورود به بخش نصب ویندوز انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید ویندوز را روی دسکتاپ نصب کنید، باید از کلید Delete برای ورود به تنظیمات بایوس و قرار دادن بوت نخست روی فلش مموری اقدام کنید. سپس کلید F10 را فشار دهید و ذخیره‌سازی تغییرات را انتخاب کنید. هم‌اکنون با یک راه‌اندازی مجدد وارد بخش نصب ویندوز از فلش مموری خواهید شد. فراموش نکنید که آموزش نصب ویندوز 7 با Rufus با آموزش نصب ویندوز 10 با Rufus یکسان است. همانطور که مشاهده کردید، نحوه نصب آموزش نصب ویندوز با روفوس کار پیچیده‌ای نبود و فقط باید برخی نکات را مدنظر قرار دهید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

جمع‌بندی

برنامه Rufus را باید یک ابزار کاربردی پیرامون نصب ویندوز عنوان کرد که می‌توانید از آن برای بوتیبل فلش مموری استفاده کنید. بدون تردید قابلیت این ابزار می‌تواند برای افراد مختلف کاربردهای زیادی داشته باشد و استفاده از آن را به کاربران توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید نصب ویندوز با rufus را به سادگی انجام دهید.

 

آموزش کامل نصب ویندوز با فلش در مطلب زیر:
نصب ویندوز با فلش مموری

 

سوالات متداول

آیا برنامه Rufus نیازمند پرداخت پول است؟ خیر؛ شما می‌توانید ابزار Rufus را به صورت رایگان از وب سایت‌های مختلف ایرانی و خارجی دانلود و نصب کنید.

آیا امکان فرمت کردن فلش مموری با استفاده از برنامه Rufus وجود دارد؟ به خاطر داشته باشید که این کار به صورت خودکار و مطابق با آموزش ارائه شده توسط Rufus به نتیجه خواهد رسید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

34 نظر

  1. کاوه

    سلام میخواستم لینوکس رو با ریفوز بوتیبل کنم همه مراحلشو درست میزنم میخوام استارت کنم خطا میده قرمز میشه لطفا راهنمایی کنین تو همین کامنت
    مرسی از سایت و مطالب خوبتون.🌻

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/bootable-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%81%d9%84%d8%b4-%d9%85%d9%85%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-rufus/
ads
ads