داغ ترین ها :
مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا

شیائومی 12 پرو و سامسونگ گلکسی S22 اولترا پرچمداران 2022 شیائومی و سامسونگ هستند. در این مقاله با مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا همراه شما هستیم.

شیائومی ۱۲ پرو

گلکسی S22 Ultra

شیائومی ۱۲ پرو

امتیاز

8.5
طراحی :
8
صفحه نمایش :
8
باتری :
9
اسپیکر :
8.5
رابط کاربری :
8.5
عملکرد :
8
دوربین :
8.5

نقاط قوت

  • خوش‌دست
  • صفحه نمایش عالی
  • عملکرد دوربین فوق‌العاده
  • عملکرد باتری عالی

نقاط ضعف

  • داغ شدن پردازنده

گلکسی S22 Ultra

امتیاز

8.5
طراحی :
8.5
صفحه نمایش :
8.5
باتری :
8
اسپیکر :
8.5
رابط کاربری :
8.5
عملکرد :
8.5
دوربین :
8.5

نقاط قوت

  • طراحی باریک و جذاب
  • دوربین فوق‌العاده
  • پردازنده قدرتمند
  • عملکرد خیلی خوب قلم لمسی

نقاط ضعف

  • ظرفیت کم باتری
  • عدم وجود شارژر در محتویات بسته‌بندی

بدون تردید شیائومی 12 پرو را باید به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های کمپانی چینی معرفی کرد که دارای مشخصات خیره‌کننده بوده و می‌توان آن را با بهترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مقایسه کرد. ما در این مقاله قصد داریم با مقایسه شیائومی 12 پرو و سامسونگ گلکسی S22 اولترا در کنار شما باشیم. با این که هر دو دستگاه قدرتمند هستند و قابلیت‌های زیادی برای ارائه دارند، اما نمی‌توان آن‌ها را مشابه یکدیگر دانست؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

فروشگاه تکنولایف ارائه دهنده بهترین گوشی های روز بازار با قیمت مناسب: لیست قیمت گوشی

 

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا ؛ طراحی

هر دو دستگاه شیائومی 12 پرو و سامسونگ گلکسی S22 Ultra از فلز و شیشه ساخته شده‌اند. با این حال، سامسونگ گلکسی S22 Ultra طراحی جذاب‌تری دارد؛ لبه‌های تیز این دستگاه در کنار طراحی صاف بدنه در قسمت بالا و پایین توانسته نقش زیادی در افزایش جذابیت دستگاه داشته باشد. شیائومی 12 پرو منحنی بوده و لبه‌های آن تیز هستند. همچنین می‌توان گفت شیائومی 12 پرو شباهت بیشتری به سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار دارد و این در حالی است که طراحی سامسونگ گلکسی S22 اولترا متفاوت‌تر است.

با این حال هر دو دستگاه به صورت کامل در دست احساس می‌شوند و می‌توان حالت بدنه آن‌ها را صاف و صابونی توصیف کرد. وزن شیائومی 12 پرو معادل 204 گرم بوده و این در حالی است که سامسونگ گلکسی S22 اولترا معادل 228 گرم وزن دارد. آن‌ها از نظر ارتفاع تقریبا یکسان هستند، اما می‌توان شیائومی 12 پرو را باریک‌تر توصیف کرد. همچنین هر دو دستگاه دارای حاشیه‌های بسیار نازک و یک حفره دوربین در بخش مرکزی بالای نمایشگر هستند.

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا - 2

دوربین‌های بخش عقب هر دو گوشی در سمت چپ قسمت بالا قرار گرفته‌اند. با این که تعداد سنسورهای گلکسی S22 اولترا بیشتر از شیائومی 12 پرو بوده و هر کدام از سنسورها دارای فضای اختصاصی خود نیستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های سامسونگ گلکسی S22 اولترا را باید مجهز بودن به قلم اس پن دانست که در گوشه سمت راست قسمت پایین قرار دارد. در حالت کلی می‌توان طراحی هر دو دستگاه را عالی و جذاب توصیف کرد. در صورتی که قصد خرید هر کدام از این دو دستگاه را داشته باشید، قطعا از طراحی آن لذت خواهید برد.

 

قیمت گوشی شیائومی 12 پرو با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

 

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا ؛ صفحه نمایش

شیائومی 12 پرو مجهز به صفحه نمایش 6.73 اینچ LTPO AMOLED با وضوح QHD+ بوده و از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. البته فراموش نکنید که این دستگاه با نرخ تازه‌سازی تطبیقی همراه بوده و این مسئله تاثیر زیادی در مدیریت مصرف باتری دستگاه خواهد داشت. همچنین این دستگاه از یک میلیارد رنگ در کنار محتوای Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. فراموش نکنید که این نمایشگر با حداکثر روشنایی 1500 نیت در دسترس قرار خواهد گرفت که می‌توان آن را به عنوان یکی از روشن‌ترین صفحه‌نمایش‌های موجود معرفی کرد. نسبت ابعاد تصویر این دستگاه معادل 20:9 بوده و دارای محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس Victus است.

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا ؛ صفحه نمایش

گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا در سمت دیگر مجهز به نمایشگر 6.8 اینچ داینامیک آمولد 2x با وضوح QHD+ بوده و می‌توان آن را یک صفحه نمایش LTPO با نرخ تازه‌سازی تطبیقی 120 هرتز معرفی کرد. این نمایشگر می‌تواند محتوای HDR10+ را پخش کرده و روشنایی معادل 1750 نیت را تقدیم نگاه کاربران کند. همچنین این پنل توسط محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود. در حالت کلی باید گفت هر دو نمایشگر خمیده هستند و با کمترین میزان حاشیه در دسترس قرار دارند.

اگر بخواهیم توصیف دقیقی از نمایشگر این دو دستگاه داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که هر دو دستگاه با نمایشگرهای واقعی و بسیار روشن در دسترس قرار دارند و این در حالی است که زاویه دید بسیار خوبی را هم ارائه می‌دهند. به لطف نرخ تازه سازی بالا و نرم افزاری که توانسته آن را بهینه‌سازی کند، می‌توان گفت برای کاربران لذت‌بخش خواهد بود. همچنین نرخ پاسخ لمسی نمایشگر در بهترین حالت خود قرار دارد. صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S22 اولترا روی کاغذ کمی بهتر است، اما چیزی نیست که بتوانید آن را در دنیای حقیقی متوجه شوید. بهتر است بدانید هر دو دستگاه دارای بهترین پنل‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند هستند.

 

خرید گوشی S22 Ultra سامسونگ با حافظه 512 و رم 12 گیگابایت

 

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا ؛ عملکرد

هر دو دستگاه دارای پردازنده‌های قدرتمند هستند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در هر دو دستگاه موجود است، اما فراموش نکنید که سامسونگ گلکسی S22 Ultra در اروپا با تراشه اگزینوس 2200 عرضه می‌شود. چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 را باید یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های کوالکام دانست که تاکنون تولید و معرفی شده است. هر دو کمپانی تصمیم گرفته‌اند که آن را با حافظه رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 ترکیب کنند. هر دو دستگاه مبتنی بر اندروید 12 هستند، اما رابط کاربری گوشی‌های شیائومی با سامسونگ متفاوت است.

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا - 4

کلیه موارد ذکرشده باعث شده‌اند بهترین عملکرد در اختیار کاربران قرار داشته باشد. رابط کاربری MIUI شیائومی به صورت قابل توجهی با رابط کاربری ONE UI سامسونگ تفاوت دارد، اما هر دو بسیار سریع و جذاب هستند.

این دو دستگاه دارای قدرت بسیار زیادی هستند و بنابراین هیچ تفاوتی میان استفاده شما از آن‌ها نخواهد داشت. شما می‌توانید از هر دو دستگاه به صورت همزمان برای اقدامات گوناگون استفاده کنید و نکته جالب این است که هیچگونه کاهش سرعت در عملکرد را مشاهده نخواهید کرد. فراموش نکنید که ما تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را آزمایش کرده‌ایم و هیچ تضمینی پیرامون عملکرد دقیق اگزینوس 2200 نمی‌توان ارائه کرد؛ در این زمینه می‌توان شرایط شیائومی 12 پرو را بهتر دانست، چرا که برای کلیه کشورها با پردازنده موردنظر ارائه می‌شود.

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا ؛ باتری

شیائومی 12 پرو مجهز به باتری 4600 میلی‌آمپر ساعتی بوده و این در حالی است که سامسونگ S22 اولترا از باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعت پشتیبانی می‌کند. گلکسی S22 Ultra دارای نمایشگر بزرگ‌تری است، اما تفاوت آن‌ها حداقل بوده و می‌توان از این مسئله به سادگی گذشت. هنگامی که سایر بخش‌ها را در نظر بگیریم، می‌توان گفت شرایط باتری در سامسونگ S22 اولترا بهتر است.

شیائومی 12 پرو توانست با نمایشگر روشن مدت زمان 5 الی 5.5 ساعت ماندگاری داشته باشد و این در حالی است که رکورد سامسونگ S22 اولترا معادل 6 ساعت است. عمر باتری سامسونگ گلکسی S22 Ultra چشمگیر نیست، اما خوب است. در حالت کلی و بر اساس آزمایش‌های گوناگون انجام شده می‌توان گفت عملکرد باتری سامسونگ گلکسی S22 Ultra در برابر شیائومی 12 پرو تا حدودی بهتر است.

سرعت شارژ کدام یک از این دو دستگاه بهتر است؟ بدون تردید شرایط شیائومی 12 پرو با اختلاف بسیار زیاد از سامسونگ در زمینه سرعت شارژ بالاتر است؛ این دستگاه از فناوری شارژ سریع 120 وات پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که سامسونگ گلکسی S22 اولترا مجهز به فناوری شارژ سریع 45 وات است. همچنین شیائومی 12 پرو از فناوری شارژ سریع بی سیم 50 وات و شارژ بیسیم معکوس 10 وات پشتیبانی می‌کند. با این که سامسونگ گلکسی S22 Ultra از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کند، اما با سرعت موردنظر شارژ نمی‌شود و می‌توان گفت با یک گوشی 25 وات برابر است. همچنین این دستگاه فاقد شارژر درون جعبه بوده و شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع بی سیم 15 وات در کنار شارژ معکوس بی سیم 5 وات هستیم.

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا ؛ دوربین

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا - 3

هر دو دستگاه با تنظیمات دوربین متفاوت و قانع‌کننده، اما متفاوت عرضه می‌شوند. شیائومی 12 پرو مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسل و دو سنسور دیگر اولترا واید و تله فوتو است. همچنین سامسونگ گلکسی S22 Ultra مجهز به سنسور اصلی 108 مگاپیکسل، سسنسور تله فوتو 10 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل و سنسور تله فوتو پریسکوپ 10 مگاپیکسل است. هر دو دستگاه می‌توانند تصاویر فوق‌العاده را ثبت و ضبط کنند.

دوربین‌های اصلی هر دو دستگاه می‌توانند در طول روز جزئیات زیادی را نمایش دهند. آن‌ها توانایی ارائه رنگ‌ها را به بهترین شیوه دارند. همچنین هنگام پردازش از سرعت بالا و دقت لازم برخوردار خواهند بود. دوربین فوق عریض سامسونگ گلکسی S22 اولترا در فاصله نزدیک عملکرد بهتری دارد و این در حالی است که سنسور پریسکوپ آن می‌تواند تصاویر با زوم بسیار بالا ثبت کند. هر دو دستگاه مجهز به سنسورهای تله فوتو باکیفیت هستند.

هنگامی که نور از بین برود، هر دو دستگاه به خوبی می‌درخشند. همچنین هر دو گوشی می‌توانند یک صحنه را به میزان قابل توجهی روشن کنند. به لطف حالت شب (Night Mode) می‌توانید تصاویر جذاب و خوبی ثبت کنید، حتی اگر هنگام گرفتن عکس در یک نقطه تاریک حضور داشته باشید.

 

قیمت گوشی S22 اولترا با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S22 اولترا ؛ صدا

هنگامی که صحبت از صدا می‌شود، می‌توان گفت هر دو دستگاه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. شیائومی 12 پرو مجهز به چهار اسپیکر بوده و این در حالی است که سامسونگ گلکسی S22 Ultra دارای دو اسپیکر است. گوشی‌های شیائومی 12 پرو توسط هارمن کاردون تنظیم شده‌اند و این در حالی است که گوشی‌های سامسونگ توسط AKG تنظیم می‌شوند. بلندگوی اصلی در هر دو دستگاه قرار دارد، اما محل قرارگیری ثانویه متفاوت است. خروجی صدای هر دو دستگاه عالی بوده و می‌توان گفت عملکرد دقیق و خوبی از خود نشان داده‌اند.

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد، هر دو دستگاه دارای طراحی جذاب و پردازنده‌های قدرتمند هستند. دوربین هر دو دستگاه فوق‌العاده بوده و شرایط باتری آن‌ها هم جذاب است. در صورتی که علاقه‌مند به گوشی‌های شیائومی هستید، می‌توان گفت شیائومی 12 پرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در صورتی که علاقه‌مند به گوشی‌های سامسونگ هستید، گلکسی S22 Ultra می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

سوالات متداول

آیا پردازنده گلکسی S22 اولترا در مقایسه با شیائومی 12 پرو قدرتمندتر است؟ با این که هر دو دستگاه از پردازنده‌های قدرتمند برخوردار هستند، اما می‌توان گفت شیائومی 12 پرو به دلیل ارائه پردازنده جدید کوالکام در کلیه مناطق جهان می‌تواند شرایط پایدارتری را رقم بزند.

صفحه نمایش کدام یک از این دو دستگاه بهتر است؟ بر اساس آزمایش‌های انجام شده می‌توان گفت نمایشگر سامسونگ گلکسی S22 اولترا با اختلاف بسیار کم در شرایط بهتر قرار دارد، اما اختلاف آن‌ها ناچیز بوده و درک آن کار سختی به حساب می‌آید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-12-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%88-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s22-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7/
ads
ads