داغ ترین ها :

مقایسه گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 4

مقایسه گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۴ امسال از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که رقابت در دنیای گجت‌های پوشیدنی بسیار زیاد شده و شرکت‌های مختلفی را مشاهده می‌کنیم که محصولات خودشان را با ویژگی‌های جالب راهی بازار می‌کنند. حالا اگر قصد خرید یکی از ساعت‌های هوشمند سامسونگ را دارید، بد نیست مقایسه گلکسی واچ 4 و 5 را مطالعه کنید.

گلکسی واچ ۵

گلکسی واچ ۵

گلکسی واچ ۴

گلکسی واچ ۴

گلکسی واچ ۵

گلکسی واچ ۵

امتیاز

8
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
8
باتری :
8
اسپیکر :
8
رابط کاربری :
8
عملکرد :
8

نقاط قوت

  • عملکرد باتری بهتر
  • مقاومت بیشتر در برابر خط و خش
  • حسگر‌های سلامتی بهتر و دقیق‌تر

نقاط ضعف

  • ظاهری مانند مدل قبلی
  • قیمت بالاتر

گلکسی واچ ۴

گلکسی واچ ۴

امتیاز

7.5
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
8
رابط کاربری :
8
عملکرد :
8

نقاط قوت

  • عملکرد قابل قبول
  • نرم‌افزار جدید و جذاب
  • سبک و زیبا

نقاط ضعف

  • نداشتن حاشیه‌ چرخان
  • حسگر‌های سلامتی این محصول در مقایسه با مدل قبلی بهبود زیادی نداشته

در سال گذشته گلکسی واچ ۴ به عنوان یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار شناخته می‌شد. در واقع گلکسی واچ ۴ توانست به عنوان یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای گوشی‌های اندرویدی باشد. گلکسی واچ ۴ اولین محصولی بود که با سیستم عامل Wear OS راهی بازار شد و ویژگی‌های سلامتی بسیار زیادی را پیش روی کاربران قرار می‌داد. همچنین این محصول از نظر ظاهری هم بسیار زیبا و جذابتر از مدل‌های قبلی گلکسی واچ بود.

اما حالا که واچ ۵ راهی بازار شده باید فرق واچ ۵ و ۴ سامسونگ را بدانید. این سوال برای خیلی‌ها به وجود آمده که آیا خرید گلکسی واچ ۵ توصیه می‌شود یا نه؟ در این مطلب در بخش بررسی ساعت هوشمند بلاگ تکنولایف، به مقایسه گلکسی واچ ۴ و ۵ می‌پردازیم و هم می‌گوییم که کدام محصول ارزش خرید بیشتری دارد. پس با مقایسه گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۴ همراه ما باشید.

جدول مشخصات گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۴

گلکسی واچ ۵ گلکسی واچ ۴
صفحه نمایش ۱٫۱۹ اینچی AMOLED با یک لایه یاقوت کبود – وضوح تصویر ۳۹۶ در ۳۹۶ پیکسل برای مدل ۴۰ میلی‌متری

۱٫۳۶ اینچی AMOLED با یک لایه یاقوت کبود – وضوح تصویر ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل برای مدل ۴۴ میلی‌متری

۱٫۲ اینچ Super AMOLED با وضوح تصویر ۳۹۶ در ۳۹۶ پیکسل در مدل ۴۰ میلی‌متر
۱٫۴ اینچ Super AMOLED با وضوح تصویر ۴۵۰ در ۵۴۰ پیکسل در مدل ۴۴ میلی‌متری
پردازنده اگزینوس W920 اگزینوس W920
رم ۱٫۵ گیگابایت ۱٫۵ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت ۱۶ گیگابایت
باتری ۲۸۴ میلی‌آمپر ساعت برای مدل ۴۰ میلی‌متری
۴۱۰ میلی آمپر ساعت برای مدل ۴۴ میلی‌متری
۲۴۷ میلی‌آمپر ساعت برای مدل ۴۰ میلی‌متری
۳۶۱ میلی‌آمپر ساعت برای مدل ۴۴ میلی‌متری
راه‌های ارتباطی NFC، GPS، بلوتوث ۵٫۲، وای-فای، LTE NFC، GPS، بلوتوث ۵، وای-فای، LTE
استانداردها IP68، ضد آب تا عمق ۵۰ متری، MIL-STD-810H IP68، ضد آب تا عمق ۵۰ متری
نرم‌افزار One UI Watch با سیستم عامل Wear OS 3 سیستم عامل Wear OS 3
حسگرهای سلامتی ضربان قلب، نوار قلب، BIA، سنجش سطح اکسیژن خون، تشخیص دما از پوست ضربان قلب، EKG، BIA، GPS داخلی
قیمت شروع از ۲۸۰ دلار شروع از ۲۵۰ دلار
بند ۲۰ میلی‌متر ۲۰ میلی‌متر
ابعاد ۴۰٫۴ در ۳۹٫۳ در ۹٫۸ میلی‌متر برای مدل ۴۰ میلی‌متری
۴۴٫۴ در ۴۳٫۳ در ۹٫۸ میلی‌تر برای مدل ۴۴ میلی‌متری
۴۰٫۴ در ۳۹٫۳ در ۹٫۸ میلی‌متر برای مدل ۴۰ میلی‌متری
۴۴٫۴ در ۴۳٫۳ در ۹٫۸ میلی‌متر برای مدل ۴۲ اینچی
وزن ۲۹ گرم برای مدل ۴۰ میلی‌متتری
۳۲٫۸ گرم برای مدل ۴۴ میلی‌متری
۲۵٫۹ گرم برای مدل ۴۰ میلی‌متری
۳۰٫۳ گرم برای مدل ۴۲ میلی‌متری
متریال ساخت آلومینیوم آلومینیوم
تشخیص فعالیت‌های ورزشی بله بله
پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی بیش از ۹۰ فعالیت ورزشی ۹۰ فعالیت ورزشی
رنگ نقره‌ای، خاکستری، صورتی، یاقوتی مشکی، سبز، نقره‌ای، صورتی و طلایی

مقایسه گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۴ از نظر قیمت

گلکسی واچ ۴ نسخه ۴۰ میلی‌متری بولتوثی با قیمت ۲۴۹ دلار راهی بازار شد. گلکسی واچ ۴ کلاسیک که متریال‌های با کیفیت‌تری در ساخت آن استفاده شده بود با قیمت ۳۴۹ دلار راهی بازار شد. البته این مدل ۴۲ میلی‌متری و بلوتوثی بود. مدل LTE هر دوی این ساعت‌های هوشمند هم عرضه شده است. در حال حاضر سامسونگ تنها به فروش گلکسی واچ ۴ کلاسیک ادامه می‌دهد و فروش مدل‌های دیگر گلکسی واچ ۴ متوقف شده است.

سامسونگ گلگسی واچ ۵ را با قیمت بیشتری در مقایسه با گلکسی واچ ۴ راهی بازار کرد. گلکسی واچ ۵ تقریبا هم قیمت با اپل واچ سری ۸ راهی بازار شد. گلکسی واچ ۵ مدل ۴۰ میلی‌متر که LTE هم هست با قیمت ۳۲۹ دلار راهی بازار شده و مدل ۴۴ میلی‌متری آن هم ۳۴۹ دلار قیمت دارد. گلکسی واچ ۵ پرو هم با قیمت ۴۴۹ دلار برای مدل بلوتوث و ۴۹۹ دلار برای مدل LTE راهی بازار شد.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی گلکسی واچ ۵ پرو

 

تفاوت سامسونگ واچ 5 و 4 از نظر ظاهر

گلکسی واچ ۴ از نظر ظاهر شباهت زیادی به واچ‌های قدیمی سامسونگ دارد؛ اما می‌شد در آن یکسری تغییرات مدرن از جمله بدنه‌ای باریک را مشاهده کرد. البته گلکسی واچ ۴ با گلکسی واچ ۴ کلاسیک تفاو‌ت‌های ظاهری خاص خودشان را دارند. مدل استاندارد یک ساعت هوشمند استاندارد به نظر می‌رسد و مدل کلاسیک ظاهری رسمی داشت.

تفاوت سامسونگ واچ ۵ و ۴ از نظر ظاهری خیلی زیاد نیست. گلکسی واچ ۵ بیشتر از مدل قبلی در برابر خط و خش مقاوم است و صفحه نمایش آن با یک لایه یاقوت کبود محافظت می‌شود. همچنین باید بگوییم که دکمه‌های آن باز طراحی شده‌اند و کمی زیباتر به نظر می‌رسند. به جز این موارد همچنان مشاهده می‌کنید این دو ساعت هوشمند صفحه نمایشی گرد دارند و دیگر خبری از هاشیه‌های فیزیکی روی این محصولات نیست. دو کمه هم برای کنترل این دو محصول در نظر گرفته شده است.

از نظر ظاهری دو مدل گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو تفاوت‌های بیشتری با هم دارند. واچ ۵ پرو بدنه‌ای از جنس تیتانیوم دارد و از صفحه نمایش بزرگ‌تر و مقاومت بیشتری هم برخوردار است.

 

 

فرق واچ 4 و 5 سامسونگ از نظر امکانات

هر دو ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۵ با سیستم عامل Wear OS راهی بازار شده‌اند. الان گلکسی واچ به دستیار صوتی گوگل اسیستنت مجهز شده و بسیاری از سرویس‌های خوب گوگل را هم شامل می‌شود.

اکثر ویژگی‌هایی که باعث شده گلکسی واچ ۵ در مقایسه با گلکسی واچ ۴ بهتر به نظر برسد، مربوط به ویژگی‌های سلامتی و ردیابی فعالیت‌های ورزشی می‌شود. گلکسی واچ ۵ به حسگر تشخیص دما از روی پوست مجهز شده که البته این ویژگی در زمان عرضه این محصول فعال نیست و پس از مدتی فعال خواهد شد.

سامسونگ ویژگی Body Composition که سال گذشته با گلکسی واچ ۴ معرفی کرده بود را روی گلکسی واچ ۵ بهبود بخشیده و رابط کاربری این محصول در مقایسه با واچ ۴ در زمان ورزش کردن هم بهتر شده است.

سامسونگ ویژگی دستیار خواب روی گلکسی واچ ۵ را هم به‌روزرسانی کرده است. اکنون مربی خواب شما را راهنمایی می‌کند تا بتوانید بهتر بخوابید.

 

انواع گلکسی واچ را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت گلکسی واچ

مقایسه گلکسی واچ 4 و 5 از نظر باتری

ظرفیت باتری گلکسی واچ ۵ در مقایسه با گلکسی واچ ۴ بهتر شده است. باتری گلکسی واچ ۴ می‌توانست تا ۴۰ ساعت کار کند، اما در آزمایش‌هایی که روی این محصول انجام دادیم متوجه شدیم که اگر حسگر‌های پایش خواب و حسگرهای ورزشی فعال باشند باید هر ۲۴ ساعت آن را شارژ کنید.

باتری گلکسی واچ ۵ در مقایسه با مدل قبلی نزدیک به ۱۵ درصد بزرگ‌تر شده و تا ۵۰ ساعت می‌تواند دستگاه را روشن نگه‌دارد. در واقع باتری این محصول ۱۰ ساعت بیشتر از گلکسی واچ ۴ می‌تواند کاربران را همراهی کند. این در حالی است که باتری گلکسی واچ ۵ پرو می‌تواند تا ۸۰ ساعت دستگاه را روشن نگه‌دارد. این مقدار دو برابر بیشتر از عملکرد باتری گلکسی واچ ۴ است.

 

 

آیا خرید گلکسی واچ 5 توصیه می شود یا نه؟

در مجموعه گلکسی واچ ۵ انتخاب هوشمندانه‌تری خواهد بود. این محصول باتری بهتری دارد که باعث می‌شود کمتر استرس باتری داشته باشید. همچنین ویژگی‌های جدید آن قطعا نظر شما را به خودش جلب می‌کند.

البته این محصول از نظر ظاهری با گلکسی واچ ۴ تفاوت خاصی ندارد و از این نظر شاید گلکسی واچ ۴ برای شما انتخاب مناسب‌تری باشد، چرا که قیمت بهتری دارد.

هر دوی این محصولات جزو بهترین‌ ساعت‌های هوشمند برای گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود که می‌توانید آن‌ها را در بازار پیدا کنید. با این حال ویژگی‌های جدید گلکسی واچ ۵ می‌تواند برای خیلی‌ها هیجان‌انگیز باشد.

 

قیمت گلکسی واچ 5

 

سوالات متداول

آیا باتری گلکسی واچ ۵ از باتری گلکسی واچ ۴ بهتر است؟ بله. گلکسی واچ ۵ باتری بزرگ‌تری دارد که تا ۱۰ ساعت بیشتر از باتری گلکسی واچ ۴ دستگاه را روشن نگه می‌دارد.

گلکسی واچ ۵ چه امکانات بیشتری در مقایسه با گلکسی واچ ۴ دارد؟ گلکسی واچ ۵ مقاومت بیشتری در مقایسه با گلکسی واچ ۴ دارد و از حسگرهای سلامتی بهبود یافته بهره می‌برد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
10 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%86-5-%d9%88-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%86-4/
ads
ads