داغ ترین ها :
مقایسه گوشی شیائومی 12 پرو با گلکسی S22

مقایسه گوشی شیائومی 12 پرو با گلکسی S22

به دلیل قیمت بالای گوشی‌های پرچمدار کاربران در کشور بیشتر به سراغ گوشی‌های میان‌رده می‌روند و یا نهایتاً یک گوشی قاتل پرچمدار خریداری می‌کنند، اما اگر شما قصد داشته باشید در حد و اندازه یک پرچمدار هزینه کنید، توجه به پارامترهای انتخاب اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چرا که شما هزینه زیادی پرداخت می‌کنید و انتظار بالایی هم از گوشی مورد نظر دارید.

اما می‌دانید که بین گوشی‌های پرچمدار کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیا می‌دانید با بودجه خود چه پرچمداری می‌توانید خریداری کنید؟ در ادامه این مطلب به مقایسه دو گوشی گلکسی S22 سامسونگ و شیائومی 12 پرو خواهیم پرداخت و به طور مفصل به برتری‌های هر کدام نسبت به دیگری خواهیم پرداخت.

شیائومی ۱۲ پرو

گلکسی S22

شیائومی ۱۲ پرو

امتیاز

8.2
طراحی :
8
صفحه نمایش :
9
باتری :
8
اسپیکر :
9
رابط کاربری :
8
عملکرد :
8
دوربین :
8.5

نقاط قوت

  • کوچک و خوش‌ دست
  • طراحی جذاب
  • عملکرد عالی

نقاط ضعف

  • دوربین‌ها نسبت ضعیف‌تر در مقایسه با گلکسی S22 اولترا
  • صفحه نمایش نسبتا کوچک
  • در مقایسه با گلکسی S21 بهبود زیادی پیدا نکرده است

گلکسی S22

امتیاز

8
طراحی :
8
صفحه نمایش :
9
باتری :
8
اسپیکر :
9
رابط کاربری :
8
عملکرد :
8
دوربین :
8

نقاط قوت

نقاط ضعف

دلیل مقایسه نشدن شیائومی 12 پرو با گلکسی S22 پلاس اختلاف قیمت زیاد بین آن‌ها است و گلکسی S22 که نسخه پایه‌ای است با 12 پرو حدود 20 تا 30 درصد اختلاف قیمت دارد و در بازار با قیمت بیشتر به فروش می‌رسد. البته که قیمت‌ها در حال تغییر هستند و نمی‌توان به طور قطعی در مورد این محصولات صحبت کرد. شاید جالب باشد که پیش از شروع مقایسه گوشی‌ها، نگاهی به نظرسنجی مخاطبان اینستاگرام تکنولایف و انتخاب آنها بین شیائومی 12 پرو و گوشی S22 سامسونگ بیاندازید.

شیائومی 12 پرو یا گلکسی S22

 

مقایسه طراحی شیائومی 12 پرو با S22 سامسونگ

زمانی که صحبت از گوشی‌های پرچمدار می‌شود می‌دانیم که در همه بخش‌ها باید انتظار زیادی از این محصولات داشته باشیم و دیگر مانند گوشی‌های میان‌رده برخی از مشکلات قابل چشم‌پوشی نیست. خوشبختانه سامسونگ در S22 از قاب پشتی شیشه‌ای با طراحی مات استفاده کرده است.

این قاب طراحی کاملا تخت دارد و در لبه‌ها هیچ گونه خمیدگی دیده نمی‌شود که این موضوع نگه داشتن S22 را در دست کمی دشوار می‌کند. طراحی قاب پشتی این گوشی به نسبت نسل قبل خیلی تغییری نداشته و همچنان لوگوی سامسونگ در پایین و فریم یکپارچه دوربین‌ها در بالا سمت چپ به چشم می‌آید.

 

قیمت شیائومی 12 پرو 256 گیگابایت با رم 12

 

قیمت گوشی سامسونگ s22

 

عکس گوشی s22 سامسونگ

قطعا این یکی از بهترین طراحی‌هایی است که در سال‌های اخیر از سازنده کره‌ای دیده‌ایم و دلیل تغییر نکردن این بخش نیز همین موضوع است و می‌توان گفت سامسونگ تمایلی به ایجاد تغییر در طراحی زیبا و جذاب خود ندارد.

شیائومی هم از سوی دیگر امسال طراحی ظاهری گوشی‌های خود را تغییر داده و با استفاده از تجربه چند سال اخیر خود به نسخه‌ای بالغ‌تر رسیده است. قاب شیشه‌ای این پرچمدار هم طراحی مات دارد و در بالا سمت چپ آن فریم دوربین‌ها با دو بیرون‌زدگی دیده می‌شود. بیرون‌زدگی اول مربوط به خود فریم و بیرون‌ زدگی دوم مربوط به دوربین اصلی است. این فریم در هر رنگ با قاب پشتی هماهنگ می‌شود تا شما یک طراحی پیوسته را مشاهده کنید.

این قاب برعکس کهکشانی رقیب با انحنایی به فریم کناری متصل می‌شود تا نگه داشتن گوشی در دست راحت‌تر شود. حال که بحث ارگونومی پیش آمد بد نیست اشاره کنیم که S22 یکی از خوش دست‌ترین پرچمداران موجود در جهان است و این اتفاق به لطف نمایشگر کوچک آن رخ داده است.

گلکسی S22 سامسونگ وزنی 167 گرمی و ضخامتی 7.6 میلی‌متری دارد و در طرف دیگر وزن و ضخامت شیائومی 12 پرو به ترتیب 204 گرم و 8.2 میلی‌متر است. زمانی که این اعداد را در کنار 4 میلی متر عرض کمتر و حدود 17 میلی متر طول کمتر قرار دهیم متوجه ارگونومی بسیار بهتر S22 خواهیم شد.

البته همان طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم به دلیل انحنای موجود به روی قاب پشتی شیائومی 12 پرو شما این گوشی را بهتر و آسان‌تر می‌توانید در دست نگه دارید و در طول استفاده هم حس مطمئن‌تری خواهید داشت.

شیائومی 12 پرو با جعبه

نماینده شیائومی از فریم آلومینیومی برخودار است و به روی بخش سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور دیده می‌شود و در بالا فریم میزبان اینفرارد، میکروفون دوم، اسپیکر و نوشته Harman Kardon است. در نهایت بخش زیرین از اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، خشاب سیم‌کارت و درگاه Type-C میزبانی می‌کند.

به دلیل استفاده هر دو گوشی از بهترین متریال موجود، به محض در دست گرفتن متوجه کیفیت خوب این دو پرچمدار خواهید شد و کار کردن با این دو دستگاه قطعا به شما حس و حال گوشی‌های پرچمدار را منتقل می‌کند.

در نهایت نوبت به بخش روبرویی دو گوشی می‌رسد، جایی که دوربین سلفی درون پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته و اسپیکر در منتها الیه لبه بالایی به چشم می‌آید. نمایشگر شیائومی 12 پرو در لبه‌ها مقداری خمیدگی دارد و پنل این گوشی توانسته حدود 90 درصد فضای جلویی را به خود اختصاص دهد و این نسبت نمایشگر به بدنه در S22 حدود 87 درصد است.

این یعنی نمایشگر نماینده شیائومی حاشیه‌های کمتری دارد و این موضوع باعث جذاب‌تر شدن محتوای در حال پخش می‌شود. البته حاشیه گلکسی S22 هم زیاد نیست ولی قطعا با توجه به اندازه بزرگ‌تر صفحه نمایش 12 پرو و حاشیه‌های کمتر آن، این پرچمدار گزینه مناسب‌تری برای مشاهده محتوا و تماشای فیلم و سریال به نظر می‌رسد.

گلکسی s22 سامسونگ

سامسونگ برای پرچمدار خود از گواهی IP68 استفاده کرده تا این کهکشانی بتواند 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد ولی در سوی دیگر شیائومی هیچ گواهی رسمی ارائه نکرده و به احتمال قوی این پرچمدار ضد آب نیست، هرچند که بعید به نظر می‌رسد کسی بخواهد از چنین قابلیتی برای یک گوشی پرچمدار گران قیمت استفاده کند.

گلکسی S22 با گوریلاگلس ویکتوس پلاس از نمایشگر و قاب پشتی خود مراقبت می‌کند و شیائومی از گوریلاگلس ویکتوس بهره می‌برد که نسل قبلی است و عملکرد بسیار نزدیکی به ویکتوس پلاس دارد. شیائومی 12 پرو در رنگ‌های آبی، سبز، بنفش و خاکستری در دسترس قرار دارد و رنگ‌بندی کهکشانی کره‌ای‌ها مشکی، سفید، صورتی، سبز، آبی، بنفش و کرمی است.

انتخاب بین این دو پرچمدار در بخش طراحی کاملا به خود شما بستگی دارد. اگر گوشی با نمایشگر خمیده را ترجیح می‌دهید و می‌خواهید نسبت نمایشگر به بدنه عالی باشد و لبه‌های انحنادار قاب پشتی برای شما جذاب‌تر است به سراغ شیائومی 12 پرو بروید ولی اگر طراحی تخت را می‌پسندید و ارگونومی گوشی برای شما اولویت است و به هر دلیلی به گواهی ضد آب نیاز دارید گلکسی S22 را گزینش کنید.

صفحه نمایش

فارغ این که نمایشگر کدام گوشی کیفیت و امکانات بهتری داشته باشد ابتدا باید تصمیم بگیرید که نمایشگر بزرگ را ترجیح می‌دهید یا نمایشگر کوچک و در نتیجه ارگونومی بهتر گوشی را؟ برای تماشای محتوا به طور حتم پنل بزرگ‌تر بهتر است و باعث می‌شود شما فصای بیشتری داشته باشید.

از این جهت که هر دو گوشی پرچمدار هستند انتظار داریم تا با پنل‌هایی بسیار خوب و باکیفیت مواجه باشیم و هر دو سازنده اوج هنر و توانایی خود را نشان داده باشند. این قسمت را با نماینده شیائومی آغاز می‌کنیم.

این محصول پنلی 6.73 اینچی از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن QHD دارد و در نتیجه تراکم بسیار عالی 521 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند تا هیچ حرف و حدیثی در مورد صفحه نمایش باقی نماند. بد نیست بدانید که نرخ لمس این پنل برابر با 480 هرتز است که باعث می‌شود هنگام بازی کردن دستورات بسیار سریع‌تر اجرا شوند.

مقایسه گلکسی s22 سامسونگ با شیائومی 12 پرو

کیفیت صفحه نمایش شیائومی 12 پرو در یک کلام بی‌نظیر است و به راحتی می‌تواند در بین بهترین‌های موجود در جهان قرار بگیرد. محتوای نمایش داده شده در این پنل بسیار زنده و شارپ هستند و کنتراست عالی را مشاهده خواهید کرد. این موارد در کنار حاشیه‌های کم باعث می‌شوند که به معنای واقعی از نگاه کردن به پنل روبرویی این گوشی لذت ببرید.

این صفحه نمایش می‌تواند رنگ مشکی با عمق بینهایت تولید کند که به دلیل فناوری ساخت آن‌ بوده و باعث می‌شود استفاده از قابلیت دارک مود جذابیت دو برابری داشته باشد و در مصرف باتری نیز صرفه جویی شود. نرخ نوسازی صفحه نمایش شیائومی 12 پرو از نوع تطبیقی است و پنل می‌تواند بین اعداد 10 تا 120 جابجا شود و حتی در برخی از برنامه‌های مطالعه کتاب نرخ نوسازی تا 1 هرتز نیز کاهش پیدا می‌کند. البته که می‌توانید به صورت دستی این نرخ را به روی 60، 90 یا 120 قرار دهید.

شما می‌توانید رنگ بندی صفحه نمایش نماینده شیائومی را نیز از طریق تنظیمات تغییر دهید. حالت پیش فرض و پیشنهاد شده Vivid است که بسته به محتوای در حال پخش رنگ‌ها را تنظیم می‌کند. حالت Saturated به صورت دائمی غلظت رنگ‌ها را افزایش می‌دهد و حالت Original color نیز برای زمانی است که می‌خواهید رنگ‌ها دقیق‌ترین حالت خود را داشته باشند. در نهایت حالت Advanced settings نیز برای تنظیم کردن نمایشگر به صورت دستی است.

در طرف دیگر پرچمدار کهکشانی سامسونگ قرار می‌گیرد، شرکتی که به داشتن گوشی‌هایی با نمایشگر عالی شهرت دارد. گلکسی S22 پنلی 6.1 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه در هر اینچ از 425 پیکسل میزبانی می‌کند. نسبت این صفحه نمایش 19.5 به 9 است و این یعنی پنل 20 به 9 شیائومی 12 پرو کمی کشیده‌تر است.

مقایسه شیائومی 12 پرو با گلکسی s22

نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این نمایشگر 120 هرتز و نرخ لمس آن 240 هرتز است. پرچمدار سامسونگ از محتوای HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید این نوع محتوا را در این پنل اجرا کرده و کیفیت بیشتری را تجربه کنید. کیفیت این صفحه نمایش عالی است و طبق انتظاری که داریم رنگ‌ها شاداب با کنتراست خوب و شارپی مناسب به نمایش گذاشته می‌شوند و رنگ مشکی مانند رقیب عمق بی‌نهایت دارد.

در تنظیمات صفحه نمایش این گوشی می‌توانید بین دو گزینه Vivid (رنگ‌های اغراق شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) یکی را انتخاب کنید و یا گزینه‌ی سوم را برگزینید و به صورت دستی به تنظیم نمایشگر بپردازید.

حالت Vivid رنگ‌ها را به صورت اغراق شده و غلیظ‌تر از واقعیت به شما نمایش می‌دهد و گوشی های امولد سامسونگ به صورت پیش فرض به روی این حالت قرار دارند. اگر رنگ بندی طبیعی‌تر صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید حتما گزینه Natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها تا حد ممکن به حالت واقعی خود نزدیک شوند.

اما این پنل عالی می‌تواند به خوبی پنل شیائومی 12 پرو باشد؟ به چند دلیل خیر! اول این که رزولوشن و در نتیجه تراکم پیکسلی پنل 12 پرو بیشتر است و این باعث می‌شود تا کیفیت محتوا بیشتر شود و شما همه محتوا را شارپ‌تر و به بیان ساده شفاف‌تر و باکیفیت‌تر مشاهده کنید. دوم این که پنل پرچمدار شیائومی نرخ لمس 480 هرتزی دارد و این در صورتی است که کره‌ای‌ها برای پرچمدار خود نرخ لمس 240 هرتزی در نظر گرفته‌اند.

قبل از جمع بندی موضوع مهم دیگری در مورد نمایشگر دو گوشی وجود دارد که باید در مورد آن نیز صحبت کنیم؛ روشنایی! گلکسی S22 سامسونگ در حالت دستی می‌تواند تا حدود 460 نیت روشنایی تولید کند و اگر قابلیت Extra brightness را روشن کنید این عدد می‌تواند تا حدود 760 نیت افزایش بیاید و در نهایت در حالت خودکار حداکثر روشنایی این پنل به 980 نیت می‌رسد.

مقایسه شیائومی 12 پرو با گلکسی s22

شیائومی 12 پرو در سوی دیگر می‌تواند در حالت دستی تا حدود 510 نیت و در حالت خودکار تا حدود 1050 نیت روشنایی تولید کند. این یعنی به طور کلی هر دو پنل روشنایی رضایت بخش و کافی برای قرارگیری زیر نور مستقیم خورشید دارند ولی نماینده شیائومی در این زمینه هم بهتر عمل می‌کند.

پس در نهایت به طور حتم برنده بخش نمایشگر شیائومی 12 پرو خواهد بود؛ چرا که هم نمایشگر آن رزولوشن بیشتری دارد و هم نرخ لمس 480 هرتزی را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین این دستگاه روشنایی بیشتری هم دارد و حاشیه‌های اطراف پنل نیز کمتر است. همه این برتری‌ها دلیل برنده شدن پرچمدار شیائومی است ولی این برتری به دلیل ضعف کهکشانی سامسونگ نیست و گلکسی S22 نیز نمایشگر بسیار خوب و باکیفیتی دارد.

اسپیکر

اسپیکرهای شیائومی 12 پرو به شرکت آمریکایی و بسیار خوب Harman Kardon سپرده شده است. این محصول یک اسپیکر در بالا و یک اسپیکر دیگر در پایین دارد و اسپیکر مکالمه نیز در نقش اسپیکر سوم از روبرو صدا تولید می‌کند ولی به طور کلی از نظر فنی با چهار اسپیکر مواجه هستیم و یک ووفر و توییتر در بالا و یک ووفر و توییتر در پایین وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود این گوشی بتواند از سه جهت صدا تولید کند و بسیار حالت فراگیری داشته باشد.

اسپیکرهای این گوشی بسیار بالانس هستند و کیفیت صدای آن‌ها نیز بسیار خوب است. صدای استریو با بلندی رضایت بخش به گوش می‌رسد و شما می‌توانید صدای وکال و آهنگ را به صورت جدا و تفکیک شده بشنوید.

اسپیکر شیائومی 12 پرو

گلکسی S22 یک اسپیکر تکی در لبه پایینی دارد و اسپیکر مکالمه کمک می‌کند تا صدای استریو تولید شود. از نظر بلندی این کهکشانی در سطح رقیب عمل می‌کند ولی از نظر کیفیت این کهکشانی در سطح پایین‌تری نسبت به رقیب قرار می‌گیرد، هرچند که کیفیت صدای آن رضایت بخش و مناسب است.

پس در نهایت از نظر اسپیکر برنده نماینده شیائومی است و اسپیکرهای این پرچمدار کیفیت بهتری نسبت به رقیب سامسونگی خود دارند.

نرم افزار و رابط کاربری

گوشی‌های پرچمدار همیشه از جدیدترین نسخه نرم افزای در دسترس برای برند خود استفاده می‌کنند و این اتفاق برای دو گوشی مورد نظر ما هم رخ داده است. گلکسی S22 از آخرین نسخه نرم افزاری سامسونگ یعنی رابط One UI 4 بر پایه اندروید 12 بهره می‌برد و به گفته سامسونگ قرار است تا چهار سال آپدیت دریافت کند و این یعنی کهکشانی مورد نظر One UI 8 بر مبنای اندروید 16 را نیز دریافت خواهد کرد که اتفاق بسیار مثبت و جذابی است.

رابط کاربری One UI 4 تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی است و سامسونگ تلاش کرده تا ظاهر این رابط کاربری را جذاب‌تر کند و قابلیت‌های شخصی‌ سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. به عنوان مثال Colour palette  یکی از قابلیت‌های جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده است. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر و بخش‌های دیگر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.

این کار باعث می‌شود که تنوع بیشتری در گوشی ایجاد شود و شما بتوانید سلیقه خود را بیشتر از قبل به روی گوشی اعمال کنید. این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.

گلکسی s22

در طرف دیگر شیائومی 12 پرو از رابط کاربری MIUI 13 بر پایه اندروید 12 استفاده می‌کند. رابط کاربری شیائومی در این نسخه از همیشه جذاب‌تر شده و شیائومی تلاش کرده تا ظاهر بخش‌های مختلف را چشم‌نوازتر کند و حالا به واقع با گشتن در قسمت‌های مختلف تنظیمات و رابط کاربری حس بهتری خواهید داشت و یکپارچگی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

رابط کاربری MIUI همیشه از IOS اپل ایده گرفته و در این نسخه جدید نیز قابلیت ویجت‌ها دقیقا شبیه به ایفون‌ها به این رابط کاربری اضافه شده است که آن را جذاب‌تر از قبل می‌کند. به گفته شیائومی این رابط کاربری بین 15 تا 50 درصد از نظر عملکرد نسبت به نسل قبلی بهبود داشته و حالا سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند.

رابط کاربری MIUI 13 از نظر حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به شما اجازه می‌دهد تا به دسترسی‌های مختلف نظارت داشته باشید و برنامه‌ها را بهتر از قبل کنترل کنید. به طور کلی MIUI قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش را به دو برنامه اختصاص دهید یا یک برنامه را به صورت شناور داشته باشید. قابلیت‌هایی مثل AOD، دارک مود و دیگر موارد هم برای MIUI در نظر گرفته شده و شما از می‌توانید از سوپر والپیپرها هم بهره ببرید.

پس انتخاب رابط کاربری برتر را به عهده شما واگذار می‌کنیم ولی بدانید که هر دوی این گوشی‌ها از نظر نرم افزاری بسیار خوب و سریع هستند و بعید است که با مشکل خاصی مواجه شوید. البته ممکن است هم One UI هم MIUI در برخی از آپدیت‌ها مقداری پایداری کمتری داشته باشد ولی در کل این موضوع در بروزرسانی‌های بعدی برطرف خواهد شد.

عملکرد سخت افزاری

شاید نیازی به گفتن نباشد و از این موضوع باخبر باشید ولی به دلیل کامل بودن مطلب به طور مختصر به این نکته اشاره می‌کنیم که گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با دو تراشه وار بازار می‌شوند. تراشه کوالکام مخصوص بازار چین و آمریکا است و دیگر نقاط جهان تراشه اگزینوس دریافت می‌کنند و طبیعتا در ایران نیز نسخه اگزینوس وارد می‌شود. به طور کلی تراشه‌های کوالکام مقداری بهینه‌تر و بهتر هستند و ترجیح می‌دادیم که شاهد این نسخه در بازار کشور باشیم.

گلکسی S22 از تراشه اگزینوس 2200 با معماری 4 نانومتری استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی Xclipse 920 را نیز در بر می‌گیرد.

قدرت این تراشه واقعا خوب است و از نظر پردازشی شاید خیلی بهتر از نسل قبل نباشد ولی در زمینه گیمینگ و اجرای بازی‌های جدید حدود 20 درصد بهتر از اگزینوس 2100 شده و همین نشان می‌دهد که شما می‌توانید با خیال راحت از این پرچمدار استفاده کنید. هرچند که طبق معمول اگزینوس 2200 عملکردی به خوبی اسنپدراگون 8 نسل 1 ندارد ولی عملکرد آن به حدی خوب هست که مشکلی را برای شما در طول استفاده ایجاد نکند.

در کنار این تراشه 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و 8 گیگابایت حافظه رم قرار گرفته و امکان انتخاب رم 12 وجود ندارد. این محصول از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی نمی‌کند و از ابتدا بسته به نیاز نسخه 128 یا 256 را گزینش کنید تا با کمبود فضا مواجه نشوید.

شیائومی 12 پرو نیز در طرف دیگر از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. این تراشه فناوری 4 نانومتری دارد و هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 را در بر می‌گیرد.

قدرت این تراشه کوالکام نیز واقعا عالی و تحسین برانگیز است. این تراشه به طور حتم در دنیای اندروید بهترین است و به همین دلیل هم می‌توانیم شیائومی 12 پرو را در کنار دیگر محصولاتی که از این تراشه بهره می‌برند قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان به حساب بیاوریم. به لطف نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ لمس 480 هرتزی و این تراشه بی‌نظیر دستورات مختلف بسیار سریع اجرا می‌شوند و بازی کردن با این پرچمدار بسیار لذت‌بخش است.

از نظر میزان حافظه داخلی شرایط شبیه به گوشی رقیب است اما در این پرچمدار شما امکان انتخاب نسخه رم 12 گیگابایتی را نیز خواهید داشت. برای درک بهتر این بخش باید دو تراشه را به صورت دقیق‌تر با هم مقایسه کنیم. از نظر توانایی اجرای بازی‌ها شیائومی 12 پرو و تراشه کوالکام حدود 10 درصد بهتر از رقیب عمل می‌کند و همچنین بازی‌ها برای این تراشه بهینه‌تر هستند. اختلاف این دو گوشی در پردازش‌های کلی هم 5 درصد است.

در بنچمارک Antutu تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 توانسته حدود 10 درصد نمره بهتری کسب کند و در بنچمارک GeekBench 5 و تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای نیز اختلاف 5 تا 10 درصدی بین دو تراشه وجود دارد. در آخر یک برتری دیگر شیائومی 12 پرو بهینه‌تر بودن اسنپدراگون 8 نسل 1 و پایداری بهتر آن در طولانی مدت است.

نگفته نماند که هر دو پرچمدار طبق انتظار از 5G پشتیبانی می‌کنند. برنده این بخش شیائومی 12 پرو است و اگر قدرت سخت افزاری برای شما اولویت خرید پرچمدار است لحظه‌ای در خرید این محصول شک نکنید و با خرید این پرچمدار می‌توانید قوی‌ترین گوشی اندرویدی جهان را در اختیار داشته باشید و تا چند سال با خیالی آسوده به روی عملکرد عالی این دستگاه حساب باز کنید.

باتری و امنیت

گلکسی S22 با توجه با بدنه کوچک از یک باتری با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند. شیائومی 12 پرو از طرف دیگر باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت دارد، اما حجم باتری می‌تواند به طور حتمی برنده این بخش را مشخص کند؟ قطعا خیر! پرچمداران اپل ثابت کرده‌اند که با حجم باتری کمتر هم می‌توان شارژ دهی عالی داشت.

در مورد این دو گوشی باید بگوییم که هیچ کدام شارژ دهی خیلی عالی ندارند و شاید پاشنه آشیل آن‌ها باشد. در بین این دو پرچمدار کهکشانی سامسونگ با وجود ظرفیت باتری کمتر به دلیل رزولوشن کمتر نمایشگر و اندازه کوچک‌تر پنل بهتر عمل می‌کند و می‌تواند با یک بار شارژ کامل حدود 12 ساعت وب‌گردی یا حدود 14 ساعت پخش ویدئو را دوام بیاورد.

این اعداد برای پرچمدار شیائومی حدود 11 و 12 ساعت است و این نشان می‌دهد که عملکرد ضعف‌تری را شاهد هستیم. در صورت داشتن استفاده نرمال هر دو پرچمدار از صبح تا غروب می‌توانند شما را همراهی کنند ولی بیشتر از این نمی‌توانید از آن‌ها انتظار داشته باشید.

در زمینه شارژ سریع و فناوری مرتبط با آن شیائومی به طور حتم یکی از بهترین‌های موجود در جهان یا حتی بهترین است و یک بار دیگر این موضوع را با ثابت کرده است. شیائومی 12 پرو از فناوری باورنکردنی شارژ سریع 120 واتی برخوردار است و این در حالیست که پرچمداران سامسونگ و اپل هنوز از شارژ سریع 25 یا نهایت 45 واتی استفاده می‌کنند.

به لطف این فناوری عجیب این پرچمدار تنها 20 دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز دارد. شاید اگر چند سال قبل کسی پیش بینی می‌کرد که گوشی با این حجم باتری در مدت 15 دقیقه خواهد شد او را مسخره می‌کردیم ولی شیائومی به این رویا جامع عمل پوشانده است.

در طرف دیگر گلکسی S22 از فناوری تکراری شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند و خبر بدتر این که آداپتور هم داخل جعبه نیست! این یعنی باید هزینه جداگانه‌ای را برای تهیه آداپتور صرف کنید. با خرید آداپتور 25 واتی می‌توانید کهکشانی خود را در مدت 1 ساعت و 5 دقیقه شارژ کنید. پس پرچمدار شیائومی نه تنها از نظر سرعت شارژ بیشتر از سه برابر سریع‌تر است بلکه شما را از خرید آداپتور هم بی‌نیاز می‌کند.

برنده بخش باتری شیائومی 12 پرو است؛ چرا که شارژ دهی آن خیلی کمتر از S22 سامسونگ نیست ولی در عوض سرعت شارژ بسیار بهتری دارد و از آن مهم‌تر هنوز آداپتور را در جعبه در اختیار کاربران قرار می‌دهد که این خود یک مزیت بوده و ارزش خرید را افزایش می‌دهد.

دوربین

یکی از بخش‌هایی که تأثیر مستقیم به روی نظر کاربران در خرید گوشی‌های پرچمدار دارد همین بخش دوربین است. یعنی در دنیای امروز پرچمداری که دوربین‌های خوبی داشته باشد می‌تواند رقبای مختلف را راحت‌تر از سر راه کنار بزند و فروش بیشتری را به دست بیاورد. در ادامه این بخش به طور کامل به بررسی دوربین‌ها دو پرچمدار و برتری‌های هر کدام خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی

دوربین اصلی شیائومی 12 پرو سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX707 با اندازه پیکسل 1.22 میکرون و اندازه سنسور 1/1.28 اینچی دارد و در پس لنزی 24 میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی هر دو کهکشانی سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung GN5 با اندازه 1/1.57 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت لنزی 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی دارد.

برای خرید جدیدترین ها و پرفروش ترین های سامسونگ با قیمت عالی از سایت تکنولایف دیدن کنید: قیمت انواع گوشی سامسونگ

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی هر دو پرچمدار به معنای واقعی عالی است و بدون شک نظر مثبت شما را به خود جلب خواهد کرد. این تصاویر با جزئیات عالی به ثبت می‌رسند و تقریبا هیچ نویزی در عکس‌ها دیده نمی‌شود. اما سوال مهم اینجاست که کدام پرچمدار عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند؟

عکس‌های گرفته شده با شیائومی 12 پرو مقداری بهتر از رقیب هستند و همین موضوع کافیست تا این پرچمدار را برنده این بخش بدانیم. در سایت مشهور Dxomark و در زمینه عکاسی با دوربین اصلی گلکسی S22 نمره 130 و شیائومی 12 پرو نمره 141 را به دست آورده است. عکس‌های پرچمدار شیائومی شارپنس بهتری دارند و از نظر رنج دینامیکی هم در سطح بالاتری قرار می‌گیرند.

این پرچمدار در شب هم بهتر از S22‌ سامسونگ عمل می‌کند و با وجود عملکرد بسیار خوب کهکشانی کره‌ای‌ها باز هم نماینده چینی‌ها برنده این بخش است و اگر گوشی می‌خواهید که دوربین اصلی بسیار عالی داشته باشد شیائومی 12 پرو می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای باشد.

ناگفته نماند که در زمینه فیلم‌برداری هم دو گوشی عملکرد در سطح یک پرچمدار دارند و به ترتیب گلکسی S22 و شیائومی 12 پرو موفق‌ شده‌اند نمره‌های 110 و 111 را کسب کنند. شما می‌تواند ویدئوها را در نهایت کیفیت 8K 24fps ضبط کنید یا کیفیت را به روی 4K 30/60 قرار دهید.

بد نیست اشاره کنیم که در نهایت با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف شیائومی 12 پرو در این سایت موفق به کسب نمره 131 و گلکسی S22 موفق به کسب نمره 126 شده است و طبق داده‌های این سایت پرچمدار شیائومی به طور کلی دستگاه بهتری از نظر دروبین نسبت به پرچمدار سامسونگ است.

 

بیشتر بخوانید:
کدام برند گوشی بهتر است

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض شیائومی 12 پرو سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و این سنسور در گوشی رقیب 12 مگاپیکسلی است. خیلی عادت نداریم که برای دوربین فوق عریض سنسوری 50 مگاپیکسلی را مشاهده کنیم اما شیائومی تصمیم گرفته تا پرچمدار خود را تا دندان مسلح به نبرد بفرستد.

عکس‌های فوق عریض شیائومی 12 پرو عالی است. جزئیات بسیار خوبی در عکس‌ها و حتی در کنارها دیده می‌شود و شارپنس نیز در تمام نقاط حتی کنارها در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد و این یعنی اعوجاج تصاویر نیز به خوبی تصحیح می‌شود. رنج دینامیکی مقداری سطح پایین‌تری نسبت به دوربین اصلی دارد ولی همچنان مناسب و خوب است.

در واقع کیفیت این دوربین به نوعی است که دست شما در انتخاب دوربین برای ثبت تصاویر کاملا باز می‌گذارد و در صورت نیاز به زاویه بیشتر بدون نگرانی از کیفیت نهایی تصاویر می‌توانید از دوربین فوق عریض استفاده کنید و عکس‌هایی با کیفیت خوب به ثبت برسانید که ارزش نگه داشتن را داشته باشد.

در طرف دیگر این معادله گلکسی S22 قرار می‌گیرد، کهکشانی که تصاویر فوق عریض آن هم کیفیت خوبی دارد و جزئیات و سارپنس و کنتراست در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد. جزئیات البته مانند 12 پرو نیست و مقداری کمتر است و همچنین مقداری هم نویز بیشتری در تصاویر به چشم می‌آید.

دلیل اصلی برتری شیائومی 12 پرو نسبت به گلکسی S22 در زمینه تصاویر فوق عریض نرم نشدن سوژه‌ها در عکس‌ها است. کهکشانی سامسونگ در بسیاری از تصاویر سوژه‌ها را به صورت نرم و با شارپنس نه چندان خوب به ثبت می‌رساند و درنتیجه سوژه مرزبندی خود با سوژه‌های کناری را عملا از دست می‌دهد.

پس در نهایت برنده این بخش نیز مانند دوربین اصلی پرچمدار شیائومی است و ظاهرا سازنده چینی نماینده‌ای بسیار قدرتمند را راهی این جنگ کرده تا از هر مبارزه‌ای با سر بالا خارج شود.

دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو پرچمدار شیائومی هم سنسور 50 مگاپیکسلی دارد تا هر سه دوربین 12 پرو سنسوری 50 مگاپیکسلی داشته باشد. این دوربین می‌تواند تا 2 برابر به روی سوژه‌ها زوم کند که از نظر قدرت زوم خیلی جذاب نیست و باعث نمی‌شود شما توانایی خیلی زیادی در زوم کردن داشته باشید، البته این نکته را در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

عکس‌های گرفته شده با این دوربین در حالت زوم 2 برابری بسیار خوب هستند. رنگ‌بندی این تصاویر مقداری گرم‌تر از دوربین اصلی بوده و غلظت رنگ‌ها مقداری بیشتر از دوربین اصلی است. جزئیات و شارپنس این عکس‌ها در سطح بسیار خوبی قرار می‌گیرد و رنج دینامیکی نیز رضایت بخش است.

اگر بیشتر از 2 برابر زوم کنید از حالت دیجیتال استفاده خواهید کرد. عکس‌های گرفته شده با زوم 5 برابری نیز همچنان کیفیت خوبی برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های مجازی دارند ولی در نمایشگرهای بزرگ‌تر به وضوح می‌توانید وجود نویز و کاهش جزئیات را مشاهده کنید.

تله فوتو گلکسی S22 سنسور 10 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تا 3 برابر به روی سوژه‌ها زوم کند. تصاویر تله فوتو کهکشانی کره‌ای‌ها شارپنس و جزئیات رضایت بخشی دارد و نویز تا حد امکان در حد کم نگه داشته می‌شود. دقت رنگ این عکس‌ها هم مناسب است و به طور کلی عملکرد تله فوتو‌های پرچمدار سامسونگ را خوب ارزیابی می‌کنیم.

برای جمع بندی این قسمت باید گفت اگر کیفیت عکس‌های تله فوتو تا زوم 2 برابری برای شما اولویت است باید شیائومی 12 پرو را انتخاب کنید و اگر از سوی دیگر میزان زوم برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید سوژه‌های موجود در فواصل دورتر را به ثبت برسانید کهکشانی سامسونگ وضعیت بهتری دارد.

 

 

دوربین سلفی

دوربین سلفی پرچمدار شیائومی سنسور 32 مگاپیکسلی و گلکسی S22 سنسور 10 مگاپیکسلی دارد. عکس‌های سلفی شیائومی 12 پرو کیفیت بهتری نسبت به رقیب دارند و رنج دینامیکی بسیار خوب و بهتری نسبت به کهکشانی رقیب شاهد هستیم. شارپنس و کنتراست و جذب نور نیز بهتر اتفاق می‌افتد تا در این بخش هم پرچمدار چینی‌ها با سری بالا از رقابت خارج شود.

ماکرو

دوربین فوق عریض هیچ یک از این دو گوشی پرچمدار فوکوس خودکار ندارد و این یعنی خبری از عکس‌های ماکرو نیست. شما می‌توانید از دوربین تله فوتو در جهت گرفتن عکس‌های ماکرو استفاده کنید ولی به طور کلی امکان گرفتن ماکرو برای این پرچمداران وجود ندارد.

پرتره

پرتره‌های شیائومی 12 پرو به صورت پیش فرض با دوربین تله فوتو به ثبت می‌رسد؛ چرا که این دوربین فاصله کانونی بیشتری دارد و برای ثبت پرتره انتخاب بهتری است. مشکل انتخاب این دوربین در بسیاری از گوشی‌ها کیفیت کمتر دوربین تله فوتو نسبت به دوربین اصلی است که خوشبختانه این موضوع در مورد 12 پرو صدق نمی‌کند.

پرتره‌های ثبت شده با پرچمدار شیائومی عالی هستند و سوژه اصلی با نوردهی مناسب در مرکز توجه قرار می‌گیرد و پس‌زمینه نیز بسیار خوب مات می‌شود. برش سوژه از پس‌زمینه در این تصاویر هم نزدیک به حالت کامل است و بسیار کم و در حد 5 درصد پیش می‌آید که برش دقیقی را شاهد نباشید. به نوعی همه چیز در شیائومی 12 پرو برای تحویل گرفتن یک عکس پرتره بسیار خوب مهیا است.

پرتره‌های گلکسی S22 اما با دوربین اصلی به ثبت می‌رسد و این عکس‌ها هم کیفیت خوب و مناسبی دارند ولی در مقایسه با رقیب دقت برش سوژه از پس‌زمینه مقداری کمتر است و همچنین به جذابیت شیائومی 12 پرو سوژه اصلی پرتره‌ نوردهی نمی‌شود و به دلیل استفاده از دوربین اصلی مانند پرچمدار شیائومی به نوعی حس پرتره واقعی وجود ندارد، هرچند که به طور کلی از کیفیت پرتره‌ها رضایت خواهید داشت.

برنده این بخش هم مجدد شیائومی 12 پرو است و اگر گرفتن پرتره‌هایی باکیفیت عالی برای شما اولویت است بین این دو گوشی نماینده شیائومی را گزینش کنید.

قیمت گوشی های شیائومی

 

جمع بندی

به جرأت در همین ابتدای بخش جمع بندی عنوان می‌کنیم که شیائومی 12 پرو بهترین پرچمدار بازار کشور از نظر ارزش خرید است و در برابر قیمت امکاناتی باورنکردنی را در اختیار قرار می‌دهد و در رنج قیمتی خود عملا هیچ گونه رقیبی ندارد.

با در نظر گرفتن این که شیائومی 12 پرو حدود 20 تا 30 درصد ارزان‌تر از گلکسی S22 است و از طرفی درون جعبه آداپتور 120 وات هم دارد و در اکثر بخش‌ها بهتر عمل می‌کند برنده حتمی این مقایسه خواهد بود و ارزش خرید به مراتب بیشتری نسبت به S22 دارد.

این پرچمدار نمایشگر باکیفیت‌تری نسبت به S22 دارد و دوربین‌های بهتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. قدرت سخت افزاری این پرچمدار بیشتر از کهکشانی سامسونگ است و در مدت زمان 20 دقیقه فول شارژ می‌شود و همه این‌ها با قیمتی بسیار کمتر در اختیار شما قرار می‌گیرد، چه انتظار دیگری از یک گوشی پرچمدار دارید؟

انتخاب نهایی اما باز هم با شما کاربران خواهد بود و با توجه به اطلاعات گفته شده می‌توانید یکی از این دو پرچمدار را خریداری کنید. نظرات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که به نظر شما کدامیک از این دو محصول ارزش خرید بیشتری دارد و شما را بیشتر ترغیب به خرید می‌کند؟

سوالات متداول

کدام پرچمدار سخت افزار بهتری دارد؟ در بنچمارک Antutu تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 توانسته حدود 10 درصد نمره بهتری کسب کند و در بنچمارک GeekBench 5 و تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای نیز اختلاف 5 تا 10 درصدی بین دو تراشه وجود دارد. در آخر یک برتری دیگر شیائومی 12 پرو بهینه‌تر بودن اسنپدراگون 8 نسل 1 و پایداری بهتر آن در طولانی مدت است. پس برنده این بخش شیائومی 12 پرو است و اگر قدرت سخت افزاری برای شما اولویت خرید پرچمدار است لحظه‌ای در خرید این محصول شک نکنید.

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ در نهایت به طور حتم برنده بخش نمایشگر شیائومی 12 پرو خواهد بود؛ چرا که هم نمایشگر آن رزولوشن بیشتری دارد و هم نرخ لمس 480 هرتزی را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین این دستگاه روشنایی بیشتری هم دارد و حاشیه‌های اطراف پنل نیز کمتر است. همه این برتری‌ها دلیل برنده شدن پرچمدار شیائومی است ولی این برتری به دلیل ضعف کهکشانی سامسونگ نیست و گلکسی S22 نیز نمایشگر بسیار خوب و باکیفیتی دارد.

کدام پرچمدار از نظر دوربین بهتر است؟ شیائومی 12 پرو در همه دوربین‌ها بهتر از کهکشانی رقیب عمل می‌کند و در سایت Dxomark نیز نیز نمره پرچمدار شیائومی 131 و پرچمدار سامسونگ 126 است. گذشته از این اطلاعات هر دو دوربین‌ها بسیار خوب و در حد و اندازه پرچمدار دارند ولی اگر اولویت شما گوشی بهتر از نظر دوربین است خرید شیائومی 12 پرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-12-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s22/
ads
ads